Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2008, 15:24   #161
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Fiere Jood

Citaat:
Voor dat ik antwoord gewoon herhalen dat ik je een leuke discussiepartner vind omdat je niet zomaar(zoals velen hier) je frustratie op de web brengt en de nodige kennis hebt.
Merci, U ook. Ik vind ook dat er veel te veel gefrustreerden op dit forum posten, met dikwijls weinig onderbouwde standpunten. Als ik café-praat wil horen of zelf uitkramen ga ik liever op café.

Citaat:
1)De mensen die Israel verlaten zijn mensen die geen ideologie hebben(Joodse atheisten(het bestaat) die de grond niet als heilig of van hun zien),ortodoxe Joden die met een rijke buitenlander trouwen,een topjob krijgen of topzaak kunnen runnen in buitenland en als laatste criminelen die wegvluchten.
Wat die criminelen betreft lijkt Frankrijk mij geen goede bestemming, want heeft een uitleveringsverdrag met Israel. Misschien iets voor Olmert?
Natuurlijk bestaan er Joodse atheïsten, heel veel oorspronkelijke zionisten waren atheïst. Ik denk zelfs dat atheïsten in Israel in de meerderheid zijn, of het zal niet veel schelen. De meeste Fransen van Joodse origine beschouwen zich zelf eigenlijk niet meer als Jood. (en dat geldt ook voor veel andere, bvb. Russische, Amerikaanse, Argentijnse, zelfs Marokkaanse Joden). Ik vind dat niet per definitie slecht, dat is integratie, alhoewel ik wel vind dat je je roots moet koesteren, daarom niet op een religieuze manier evenwel, en nog minder door kritiekloos achter Israel te staan.

Citaat:
2)Vele Russen(zie je post eerder) zijn of waren helemaal geen Joden.
Toen de staat Israel Joodse Russen naar Israel bracht profiteerden van dat vele niet-Joodse Russen die in armoede woonden.
Wel veel van hen vertrekken nu.
Ik denk dat de meeste wel gedeeltelijk van Joodse origine waren/zijn, maar inderdaad veel Russische Joden waren volledig geïntigreerd in de Sovjet-maatschappij en spreken enkel nog Russisch. Dat doen ze trouwens ook in Israel, waar Russisch de tweede belangrijkste taal is geworden, ze hebben een volledig parallelle maatschappij opgebouwd. Er zijn er echter een pak die moeite hebben om zich te integreren in Israel, toch een heel andere maatschappij, half westers(ashkenazi), half oosters (sefardi), met zeker niet Russisch. Bovendien valt er tegenwoordig in Rusland goede zaken te doen, en mensen die wat geld gespaard hebben keren terug. Economisch is Israel geen land van overvloed zoals West-Europa.

Citaat:
De enige Franse Joden die wel terugkeren naar Frankrijk zijn niet-vrome Joden (niet opvallen als Joden en onJoods leven) die blijkbaar economisch gezien geen succes hebben geboekt in Israel.
En dat zijn er heel wat.

Citaat:
In Israel is buiten toerisme en vastgoedhandel heel moeilijk om geld te maken.
Klopt, een betaalde baan verdient slecht in Israel, dat nochtans een duur land is.

Citaat:
Ik heb een tijdje gewoond in Parijs en met vele Joden gesproken.
Ze durven niet met een keppel rondgaan,vermijden openbare vervoering(metro,bussen) en gaan s'nachts buiten de Joodse buurten nergens heen.
Dat is dan eerder een soort psychose, niet gebaseerd op realiteit. Overigens ook veel Fransen mijden sommige wijken en het openbaar vervoer 's nachts.
Trouwens hoe merk je dat iemand Joods is, tenzij die een keppel draagt? (een kleine minderheid van de Franse Joden dus)

Citaat:
2)Antisemitisme heeft niet altijd met fyziek te maken,het zit heel diep.
Een voorbeeld : een Jood gaat naar de Vogelmarkt en spreekt perfect Nederlands,toch gaat de man achter de toog in het Engels terug antwoorden.
Wel dat toont geen respect,hij laat hier duidelijk zien dat die Jood niet een van hen is,gene Belg.(of moet ik Vlaming zeggen)
Ik denk niet dat je daar anti-semitisme achter moet zoeken, die mensen zijn niet gewend dat orthodoxe Joden Nederlands spreken, wat (in Antwerpen) meestal trouwen niet het geval is moet je toch toegeven hé. Ik was 2 weken geleden in dat koshere Jiddische restaurant in een zijstraat van de Pelikaanstraat (erg lekker maar ook wel duur) en ik sprak ze in het Nederlands aan vermits mijn Jiddish wel bijzonder beperkt is, maar niemand van het personeel verstond ook maar een woord Nederlands, ze schakelden onmiddellijk op het Engels over. Het publiek was gemengd: heel geïntegreerde Hollandse Joden waarmee ik een klapke heb gedaan, orthodoxe Joden (in de meerderheid), toeristen, Russischtaligen.

Citaat:
Tussen haakjes Frankrijk was de beste land voor Joden tijdens de WO2.
De niet-Joodse Fransmannen gaan gerust in ortodoxe restauranten eten,investeren hun geld in Joodse banken,boeken hun tickets bij Joodse reisagentschappen,prcies zoals in Amerika.
Enige en gevaarlijke probleem zijn de vreemdelingen die de Intifada in parijs brengen.
inderdaad

Citaat:
Niet te geloven wat ik nu zal doen,ik hehaal Abu Jah Jah's woorden :
"De cijfers zeggen niks".
Al 60 jaar proberen elke dag Arabieren aanslaggen te plegen op Israelische burger.Dankzij Shabak en Mossad worden dagelijks op het nippertje aanslaggen vermeden.
Zonder hulp van binnenin(lees Palestijnen) die voor geld hun broers plannen verklikken waren er veel meer Israelische doden.
Er zijn dus minder Israelische doden,betekent dat nu dat er minder pogingen waren,nee !
Idem in Frankrijk.

Maar ook het aantal pogingen was eerder beperkt in Frankrijk. Bij mijn weten is er nog geen enkele dode gevallen. Een paar anti-semitische acties op het hoogtepunt van de Intifadeh vind ik nu toch geen reden om Frankrijk een gevaarlijk land voor Joden te noemen.

Citaat:
Joden die voor extreem-rechtse politiekers stemmen zijn verkeerd bezig.
Maar liever dat dan op een extreem-linkse !
Er zijn nochtans heel wat Joden actief binnen "extreem-links" in België (en erbuiten). "Extreem-links" is tegen racisme en discriminatie, en tegen nationalisme, net daarom is het een veilige thuishaven voor Joden zowel als andere minderheidsgroepen. Natuurlijk steunen ze de politiek van Israel niet, omdat die politiek niet goed te keuren IS. (zie hierboven). Sommigen gaan inderdaad te ver en steunen Hamas of andere groepen die aanslagen tegen burgers steunen, daar ben ik persoonlijk tegen gekant.

Citaat:
En wat ben je toch naief,de Joden worden in Belgie meer gehaat dan de Marokkanen/Polen als voorbeeld.(wel op een ander manier)
Waren de vreemdelingen rustiger(ik heb het niet over iedereen) had je de Jodenhaat al sneller gezien.
Voor de Joden speelt dus jammer genoeg(had het maar anders geweest)voordeel dat zij verder fietsen en handtassen stelen,inbreken,vandaliseren enz...
Op wat baseert U zich om te zeggen dat Joden gehaat worden in België? Behalve bepaalde extreem-rechtse domme idioten heb ik nog nooit een Belg een welgemeende anti-semitische uitspraak horen doen.(concentratiekamp grapjes natuurlijk wel, wansmakelijk maar je moet ook niet overgevoelig zijn, overigens Joden hebben ook een ontwikkeld gevoel voor zelfspot)

Citaat:
Hopelijk en is mijn grootste droom.
De meeste Israelis dromen al van dat.
Maar gevaarlijke landen a la Iran zullen dat niet graag zien.
Want voorlopig verdedigt de linkse wereld de terroristische daden van de Arabieren omdat Israel de Palestijnse gebieden "bezet"(ieder volgens zijn mening).En eens er 2 leefbare staten bestaan(en een Joodse staat tussen alle Arabische staten ziet Iran niet zitten) gaan de barbaren geen excuses meer hebben
De "linkse wereld" verdedigt de Palestijnen omdat de Palestijnen groot onrecht aangedaan werd en wordt. (zie hierboven, illegale bezetting, etnische zuivering, etc.) Ik snap niet waarom zoveel Joden in het buitenland dat goedkeuren, het zou net moedig zijn om net als Gush Shalom in te gaan tegen het Israelische establishment, zonder daarom terroristen te gaan verdedigen.
De 2 leefbare staten waar U, ik en de meeste Israeli en Palestijnen van dromen, kan er enkel komen als Israel bereid is eigen fouten toe te geven en te herstellen (de kolonies in de bezette gebieden), de eigen extremisten die geen vrede willen buitenspel te zetten, en een compromis te vinden over alle netelige kwesties. (Jerusalem, de vluchtelingen, etc.). De Palestijnen van hun kant moeten Israel erkennen en de veiligheid van Israel garanderen. Hamas is spelbreker(net als Israelische extremisten die geen vrede met de Palestijnen willen maar wel nodig zijn om een regering te vormen), maar het kon enkel zo ver komen omdat Israel zijn voeten vaagde aan Oslo en de PA volledig ondermijnde. Een stap in de goede richting is alvast het staakt-het-vuren met Hamas. Nog moeilijk maar alvast een begin.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 15:24   #162
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Leeft U in het verleden misschien? De PA heeft Israel erkend in 1993, net als de meeste Arabische landen. Landen die Israel nog niet erkend hebben, zoals Saudi-ArabiË en Syrië, hebben verklaard dat te zullen doen als Israel de bezette gebieden ontruimd.
Nee, niet waar. Arafat, die trouwens enkel voor Al Fatah kon spreken, heeft een woordelijke toezegging gedaan voor de PLO, maar daar nadien lik op stuk voor gekregen. In een brief aan Rabin heeft hij dit wel toegezegd, maar verder dan dat is het nooit gekomen: "Derhalve zal de PLO de nodige aanpassingen met betrekking tot het Palestijnse handvest ter goedkeuring voorleggen aan de Palestijnse Nationale Raad." (Yasser Arafat 9 september 1993)

Latere reacties op die erkenning door de PLO:
"Israël moet niet van de PLO verlangen zijn handvest aan te passen; de PLO eist toch ook niet dat de joodse natie de Bijbel schrapt?" --Ziad Abu Ziad, hoge functionaris van de PLO (in een toespraak voor de Amerikaanse Joodse Federatie, 23 oktober 1993)

Meer recent:
In een interview met de Jordaanse krant Al-Arab, 22 april 2004, zei de PLO-minister Farouk Kaddoumi, die toen nog in Tunesië verbleef, dat het Handvest van de PLO nooit op zodanige wijze zou worden aangepast dat het het bestaansrecht van Israël zou erkennen. "Het Palestijnse nationale handvest is tot op heden niet aangepast. Er is gezegd dat sommige artikelen niet langer van kracht zijn, maar ze zijn niet gewijzigd. Ik ben een van de tegenstanders van welke wijziging dan ook."

Hij zei ook: "...de nationale strijd moet doorgaan. Ik bedoel de gewapende strijd... Fatah werd opgericht op basis van de gewapende strijd, aangezien dat de enige weg was die zou leiden tot politieke onderhandelingen die de vijand zou dwingen onze nationale aspiraties te accepteren. Er is derhalve geen andere strijd dan de gewapende militaire strijd... Als Israël de Gaza-strook wil ontruimen, dan moeten ze dat maar doen. Dat betekent dat het Palestijnse verzet hen daartoe gedwongen heeft. Maar het verzet gaat door. Laat de Gaza-strook Zuid-Vietnam zijn. Wij zullen alle middelen aangrijpen om Noord-Vietnam te bevrijden."
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 15:30   #163
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Sarkozy is geen Jood.
Hij stamt wel van Joden.
De andere weet ik niet.
Indien hij Jood is dan is 70% van Holland Joden.
Zijn moeder was een Joodse heb ik gelezen, dus is hij eigenlijk wel Joods.
De andere namen die ik opsomde hebben echter zowel een Joodse vader als moeder.
Oud 8 juli 2008, 15:34   #164
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Nee, niet waar. Arafat, die trouwens enkel voor Al Fatah kon spreken, heeft een woordelijke toezegging gedaan voor de PLO, maar daar nadien lik op stuk voor gekregen. In een brief aan Rabin heeft hij dit wel toegezegd, maar verder dan dat is het nooit gekomen: "Derhalve zal de PLO de nodige aanpassingen met betrekking tot het Palestijnse handvest ter goedkeuring voorleggen aan de Palestijnse Nationale Raad." (Yasser Arafat 9 september 1993)

Latere reacties op die erkenning door de PLO:
"Israël moet niet van de PLO verlangen zijn handvest aan te passen; de PLO eist toch ook niet dat de joodse natie de Bijbel schrapt?" --Ziad Abu Ziad, hoge functionaris van de PLO (in een toespraak voor de Amerikaanse Joodse Federatie, 23 oktober 1993)

Meer recent:
In een interview met de Jordaanse krant Al-Arab, 22 april 2004, zei de PLO-minister Farouk Kaddoumi, die toen nog in Tunesië verbleef, dat het Handvest van de PLO nooit op zodanige wijze zou worden aangepast dat het het bestaansrecht van Israël zou erkennen. "Het Palestijnse nationale handvest is tot op heden niet aangepast. Er is gezegd dat sommige artikelen niet langer van kracht zijn, maar ze zijn niet gewijzigd. Ik ben een van de tegenstanders van welke wijziging dan ook."

Hij zei ook: "...de nationale strijd moet doorgaan. Ik bedoel de gewapende strijd... Fatah werd opgericht op basis van de gewapende strijd, aangezien dat de enige weg was die zou leiden tot politieke onderhandelingen die de vijand zou dwingen onze nationale aspiraties te accepteren. Er is derhalve geen andere strijd dan de gewapende militaire strijd... Als Israël de Gaza-strook wil ontruimen, dan moeten ze dat maar doen. Dat betekent dat het Palestijnse verzet hen daartoe gedwongen heeft. Maar het verzet gaat door. Laat de Gaza-strook Zuid-Vietnam zijn. Wij zullen alle middelen aangrijpen om Noord-Vietnam te bevrijden."
The signing of the Declaration of Principles marks a new era in the history of the Middle East. In firm conviction thereof, I would like to confirm the following PLO commitments:

The PLO recognizes the right of the State of Israel to exist in peace and security.

The PLO accepts United Nations Security Council Resolutions 242 and 338.

http://www.mfa.gov.il/MFA/Peace+Proc...ters+betwe.htm
Oud 8 juli 2008, 15:46   #165
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
The signing of the Declaration of Principles marks a new era in the history of the Middle East. In firm conviction thereof, I would like to confirm the following PLO commitments:

The PLO recognizes the right of the State of Israel to exist in peace and security.

The PLO accepts United Nations Security Council Resolutions 242 and 338.

http://www.mfa.gov.il/MFA/Peace+Proc...ters+betwe.htm
Ja, dat is ook wat ik zeg, je moet alles lezen. Het Handvest van de PLO werd nooit in die zin aangepast en de brief aan Rabin is dode letter gebleken (de zoveelste keer). Maw: de PLO heeft nooit het bestaansrecht van Israël erkend, noch in de feiten noch in de geesten.
Oud 8 juli 2008, 15:56   #166
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Leeft U in het verleden misschien? De PA heeft Israel erkend in 1993, net als de meeste Arabische landen. Landen die Israel nog niet erkend hebben, zoals Saudi-ArabiË en Syrië, hebben verklaard dat te zullen doen als Israel de bezette gebieden ontruimd.
Bovendien, en jij begint dan weer over die nepverklaring van Arafat uit 1993, had ik het over Resolutie 181 uit 1947, die door 2/3 van de VN-leden werd aangenomen maar door de Arabische Liga werd tegengestemd, waarop zij prompt een aanvalsoorlog openden tegen de kersverse Joodse staat. Overigens niet exact op 15 mei 1948 maar al ruim een jaar voordien pleegden arabieren gewelddadige aanslagen om aldus in een klimaat van terreur en angst de goedkeuring van Res. 181 te verhinderen.

Laatst gewijzigd door roskam : 8 juli 2008 om 15:58.
Oud 8 juli 2008, 16:14   #167
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Sarkozy's grootsvader,de vader van zijn moeder was Jood maar de grootmoeder was niet Joods.

Citaat:
De "linkse wereld" verdedigt de Palestijnen omdat de Palestijnen groot onrecht aangedaan werd en wordt. (zie hierboven, illegale bezetting, etnische zuivering, etc.) Ik snap niet waarom zoveel Joden in het buitenland dat goedkeuren, het zou net moedig zijn om net als Gush Shalom in te gaan tegen het Israelische establishment, zonder daarom terroristen te gaan verdedigen
Nee de linkse wereld spreekt alles goed wat Hamas en co doen.
Ze noemen hen zelfs geen "spelbrekers"(zoals jij het noemt) of terroristen maar vrijheidstrijders.Idem met Hezbolah die(buiten de grenzen wonen) niks anders willen dan de dood aan alle Israelische Joden.(Nasrallah eist zelfs om wereldwijd Joden lastig te maken)
Alles wat Israel goed doet sluiten ze hun ogen en zien dat als normaal en als Israel per abuis een kind vermoord(die naast een moordenaar verborgen was) is de kot te klein.Neem J-Marie Dedecker(ik weet zelfs niet of die links is) als voorbeeld,de manier hoe over Israel besproken wordt.
Lees je soms Hln.be(ik ben een tijdje mee gestopt) ?Lees de linkse racties en kom dan terug.
Ik herhaal,ik heb geen probleem met mensen die kritiek hebben op Israel(zoals u) maar wel met linkse(het is een feit) die alleen Israel besmeuren(ze vergelijken met Nazis ??????) en Arabieren goed spreken .

Dat een Moslim/Arabier kritiek heeft op Israel en ze van alles besmeuren is normaal,pure frustratie maar een neutrale Belg die doet wat ik juist beschreven heb is puur antisemitisme.

En je vraagt waarom Joden geen kritiek hebben op de staat Israel.
Wel vind me eerst 1 Moslim die de manier van handelen(bussen met onschuldige kinderen ontploffen) niet goedkeurt.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 18:59   #168
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.Neem J-Marie Dedecker(ik weet zelfs niet of die links is).

Citaat:
Ik herhaal,ik heb geen probleem met mensen die kritiek hebben op Israel(zoals u) maar wel met linkse(het is een feit) die alleen Israel besmeuren(ze vergelijken met Nazis ??????)
sommige van je medejoden zeggen dat ook, het is immers de waarheid. Buiten uitroeingskampen en dergelijke zijn jullie hetzelfde. Wettelijke ongelijkheid van staatsburgers, oorlogszoeken, moordaanslagen , terrorisme en staatsterrorisme, oorlogstokerij en manipulatie, inzetten van leger tegen civiele gebieden en dito bevolking, landstelen, en het opsluiten/reduceren van bepaalde gebieden tot quasi concentratiekampen. jullie zijn idd te vergelijken met diegenen die jullie wilden verdrijven uit europa tot net voor ze beslisten met het uit roeien te beginnen.

Citaat:
Dat een Moslim/Arabier kritiek heeft op Israel en ze van alles besmeuren is normaal,pure frustratie maar een neutrale Belg die doet wat ik juist beschreven heb is puur antisemitisme.
je hebt het nog niet door he, jullie antiesjemitiesjme gekweel maakt geen enkele indruk meer op onze generatie. véél teveel uitgemolken als stopwoordje op eenieder die het niet eens was met jullie, en de kritiek , tegenstand tegen jullie misdaden wordt immer intenser , dat en de demografie in je zionstaat zullen jullie niet meer kunnen keren.

Citaat:
die zijn er dus wel, Finkelstein, Meyer, chomsky en anderen.
Ook al doen jullie je best om ze het stilzwijgen op te leggen, hun aanklacht jegens jullie zionstaat wordt er alleen maar intenser van
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 8 juli 2008 om 19:01.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 19:51   #169
danielsjohan
Partijlid

danielsjohan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee de linkse wereld spreekt alles goed wat Hamas en co doen.
Ze noemen hen zelfs geen "spelbrekers"(zoals jij het noemt) of terroristen maar vrijheidstrijders.Idem met Hezbolah die(buiten de grenzen wonen) niks anders willen dan de dood aan alle Israelische Joden.(Nasrallah eist zelfs om wereldwijd Joden lastig te maken)
Alles wat Israel goed doet sluiten ze hun ogen en zien dat als normaal en als Israel per abuis een kind vermoord(die naast een moordenaar verborgen was) is de kot te klein.Neem J-Marie Dedecker(ik weet zelfs niet of die links is) als voorbeeld,de manier hoe over Israel besproken wordt.
Lees je soms Hln.be(ik ben een tijdje mee gestopt) ?Lees de linkse racties en kom dan terug.
Deze woorden bewijzen stuk voor stuk uw ongelijk. Proficiat.

Citaat:
Ik herhaal,ik heb geen probleem met mensen die kritiek hebben op Israel(zoals u) maar wel met linkse(het is een feit) die alleen Israel besmeuren(ze vergelijken met Nazis ??????) en Arabieren goed spreken .
Dus als iemand links is én kritiek heeft op Israel is hij automatisch antisemiet? Dat lijkt me een nieuwe definitie van antisemitisme...

Citaat:
Wederom, een aanpassing van de Dikke Van Daele graag!

Citaat:
Wel vind me eerst 1 Moslim die de manier van handelen(bussen met onschuldige kinderen ontploffen) niet goedkeurt.
Vreemd. Ik ken geen enkele moslim die die zaken zomaar goedkeurt. Eigenlijk denk ik zelfs dat ik helemaal geen moslim ken die die zaken goedkeurt tout court. En ja, ik ken toch wel enkele moslims (maar ook joden, dus begin nu aub niet te beweren dat ik geen evenwichtig beeld zou kunnen hebben).

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008
danielsjohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 22:03   #170
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Mensen lezen wat ze willen lezen,niet voor niks zei ik dat Tomm een deftige discussiepartner is.
Ik zei dat kritiek op de regering van Israel niemand antsemiet maakt wel iemand(geen Moslim) die alleen en op alles wat Israel doet kritiseert en alles wat Hamas en andere barbaren doen goedspreken,wel zulke mensen zijn antisemieten.
En of het indruk maakt op jou of niet,we don't care.

En over de Shoa vergelijken met Israel zeg je zelf : "Buiten uitroeingskampen en dergelijke...."
Wel dat is het juist !!!
en om efkes verder te gaan,de Nazis verkrachten de vrouwen voor de ogen van hun mannen,pisten op hun gezicht,gooiden ze levend in ovens of in gaskamers en maakten zeep van hun haar.
Dat alles na jaren slavenhandel en marteling.
Jij hebt geen idee wat WO2 was,daarom is het zo belangrijk om jaarlijks de bevrijding te hervieren om dommies te laten herrineren hoe het was en niet Israel met Nazis te vergelijken.
Oud 8 juli 2008, 22:24   #171
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen lezen wat ze willen lezen,.
ik lees wat er staat , dat je dan in problemen komt, is mijn zorg niet.

Citaat:
Ik zei dat kritiek op de regering van Israel niemand antsemiet maakt wel iemand(geen Moslim) die alleen en op alles wat Israel doet kritiseert en alles wat Hamas en andere barbaren doen goedspreken,wel zulke mensen zijn antisemieten.
Wat dus onzin is, en de joden die hetzelfde doen ook meteen de bestempeling "antiesjemiettt" geeft. Lachwekkend.

Citaat:
En of het indruk maakt op jou of niet,we don't care.
dat is een goeie, zo te zien "caren" jullie daarover integendeel heel veel. Zelfs zoveel dat je censuur vraagt en types als finkelstein tracht te doen ontslaan. wat alleen maar meer kritiek oplevert. goed zo !

Citaat:
En over de Shoa vergelijken met Israel zeg je zelf : "Buiten uitroeingskampen en dergelijke...."
Wel dat is het juist !!!
aah, ik zie het; als er géén systematische uitroeing was geweest, dan was het allemaal wel ok geweest volgens jou . die gedachte laat ik voor jouw rekening.

Citaat:
en om efkes verder te gaan,de Nazis verkrachten de vrouwen voor de ogen van hun mannen,pisten op hun gezicht,gooiden ze levend in ovens of in gaskamers .
sloegen ze ook hun botten stuk met stenen, schoten ze op kinderen, gebruikten ze fosforbommen en tanks in civiele gebieden etc... O ja, dat doen jullie dus ook

Citaat:
en maakten zeep van hun haar
je vergeet de lusterkappen nog... verzinsel.
zeep wordt trouwens van vet en loom gemaakt dacht ik
straffe toebak; een duitser wil geen jood aanraken maar gaat wel zichzelf volgens jou wassen met zoiets als "jodenzeep"...

Citaat:
Dat alles na jaren slavenhandel
handel in joden? Ach ja, je bedoelt de zionpalestijnse joden die weigerden te betalen voor joden die zich niet in israel wilden vestigen.....

Citaat:
en marteling.
dat doen jullie met de Palestijnen dus ook.

Citaat:
Jij hebt geen idee wat WO2 was
mmmmm....

,
Citaat:
daarom is het zo belangrijk om jaarlijks de bevrijding te hervieren om dommies te laten herrineren hoe het was en niet Israel met Nazis te vergelijken
te "hervieren" ? wat is dat?
Maar het schuldgevoel opwekken om jullie misdaden jegens de Palestijnen te verhullen, dat sprookje pakt echt niet meer. Zelfs Shindler's list als verplichte film in de scholen lijkt een averrechts effect te hebben.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 8 juli 2008 om 22:28.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 22:37   #172
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Even een vergelijking maken.

Stel dat Marroko en iran 2 supermachten waren een dikke 60 jaar terug en deze 2 landen vonden dat de moslims serieus hadden geleden onder WO 2 en bepaalde moslims vonden dat zij recht hadden op België als land omdat hun geloof dit vertelde dat God België had gemaakt voor de moslims.

Elk jaar komen er dus duizende moslims bij die zich hier nestelen. Omdat zij die Belgen buiten willen beginnen ze een terroristische strijd tegen belgen en ook tegen Marokko en Iran want deze landen willen toch de vrede behouden maar dit tegen de zin van die moslims die belgië als hun heilig land beschouwen.
Van de nieuwe macht Saoudi -Arbabie krijgen deze moslims elk jaar 3 miljard dollar aan militaire steun voor hun nieuwe moslim staat belgië veilig te houden.
De belgen zijn ondertussen ondergebracht in vluchtelingenkampen verspreid over België en dit merendeels in de meest onvruchtbare streken van België.
het enige wat belgen nog kunnen is met stenen gooien en zelfmoord acties ondernemen. helaas komen de moslims met tanks en buldozers regelmatig de vluchtelingen kampen of overblijvende belgische dorpen binnen gestormd.

in de wereld worden de belgen afgedaan als terroristen en moeten ten koste bestreden worden.

mooi verhaaltje, niet?

vervang iran en marroko door Frankrijk en Engeland
en Saoudi arabie door amerika en moslims door joden en je hebt de geschiedenis in het kort van israel.

Is het zo raar als ik zeg dat israel gewoon oogst wat men seffens al een eeuw aan het zaaien is?

Moge God (waar ik nota bene niet in geloof) de joden bijstaan indien de machtverhoudingen in het midden oosten in de nabije toekomst veranderen en als moslims militair de overmacht krijgen in die regio.

Het enige wat israël al die decennia aan het doen is is voor hun eigen volk een nieuwe holocaust te zorgen maar eentje die nog 10 keer ergers was als die van WO 2 en die was al onmenselijk gruwelijk.

maar ik kan mij niet van de gedachte ontdoen wat palestijnen en vele andere moslims bij die joden zouden willen doen indien ze de mogelijkheid hadden, het is inieder geval niet mensvriendelijk.

En wie mag dus de prijs misschien ooit betalen? inderdaad de kinderen en nakomelingen van racistische en arrogante joden die zonder al te veel schaamte of respect hun heilig landje wilde hebben
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 23:49   #173
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Even een vergelijking maken.

Stel dat Marroko en iran 2 supermachten waren een dikke 60 jaar terug en deze 2 landen vonden dat de moslims serieus hadden geleden onder WO 2 en bepaalde moslims vonden dat zij recht hadden op België als land omdat hun geloof dit vertelde dat God België had gemaakt voor de moslims.

Elk jaar komen er dus duizende moslims bij die zich hier nestelen. Omdat zij die Belgen buiten willen beginnen ze een terroristische strijd tegen belgen en ook tegen Marokko en Iran want deze landen willen toch de vrede behouden maar dit tegen de zin van die moslims die belgië als hun heilig land beschouwen.
Van de nieuwe macht Saoudi -Arbabie krijgen deze moslims elk jaar 3 miljard dollar aan militaire steun voor hun nieuwe moslim staat belgië veilig te houden.
De belgen zijn ondertussen ondergebracht in vluchtelingenkampen verspreid over België en dit merendeels in de meest onvruchtbare streken van België.
het enige wat belgen nog kunnen is met stenen gooien en zelfmoord acties ondernemen. helaas komen de moslims met tanks en buldozers regelmatig de vluchtelingen kampen of overblijvende belgische dorpen binnen gestormd.

in de wereld worden de belgen afgedaan als terroristen en moeten ten koste bestreden worden.

mooi verhaaltje, niet?

vervang iran en marroko door Frankrijk en Engeland
en Saoudi arabie door amerika en moslims door joden en je hebt de geschiedenis in het kort van israel.

Is het zo raar als ik zeg dat israel gewoon oogst wat men seffens al een eeuw aan het zaaien is?

Moge God (waar ik nota bene niet in geloof) de joden bijstaan indien de machtverhoudingen in het midden oosten in de nabije toekomst veranderen en als moslims militair de overmacht krijgen in die regio.

Het enige wat israël al die decennia aan het doen is is voor hun eigen volk een nieuwe holocaust te zorgen maar eentje die nog 10 keer ergers was als die van WO 2 en die was al onmenselijk gruwelijk.

maar ik kan mij niet van de gedachte ontdoen wat palestijnen en vele andere moslims bij die joden zouden willen doen indien ze de mogelijkheid hadden, het is inieder geval niet mensvriendelijk.

En wie mag dus de prijs misschien ooit betalen? inderdaad de kinderen en nakomelingen van racistische en arrogante joden die zonder al te veel schaamte of respect hun heilig landje wilde hebben
Een beetje simplistisch, maar inderdaad een behoorlijke vergelijking.
Oud 9 juli 2008, 05:42   #174
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Nee hoor, dat zeggen antisemieten al 2000 jaar lang: 'de Joden hebben het allemaal aan zichzelf te danken, inbegrepen vervolging en holocaust'.

Israël is de Jood onder de staten, zoveel is wel duidelijk. Niks nieuws onder de zon.
Oud 9 juli 2008, 05:45   #175
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen lezen wat ze willen lezen,niet voor niks zei ik dat Tomm een deftige discussiepartner is.
Tomm leest inderdaad wat hij wil lezen, en waar hij geen antwoord meer op heeft duikt hij weg. Inderdaad een deftige maar weinig konsekwente discutant.
Oud 9 juli 2008, 05:48   #176
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn moeder was een Joodse heb ik gelezen, dus is hij eigenlijk wel Joods. De andere namen die ik opsomde hebben echter zowel een Joodse vader als moeder.
Oei, hier spring je wel even uit de bocht.

Sinds wanneer is dat belangrijk voor je geworden omtrent de Israëlisch-Arabische kwestie of iemand al dan niet Joodse antecedenten heeft?
Oud 9 juli 2008, 05:54   #177
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
De "linkse wereld" verdedigt de Palestijnen omdat de Palestijnen groot onrecht aangedaan werd en wordt. (zie hierboven, illegale bezetting, etnische zuivering, etc.) Ik snap niet waarom zoveel Joden in het buitenland dat goedkeuren, het zou net moedig zijn om net als Gush Shalom in te gaan tegen het Israelische establishment, zonder daarom terroristen te gaan verdedigen.
Links doet dat zelfs met geweld en in samenwerking met terroristische arabische groepen. Een voorbeeld:

Antisemitisme, een oude bekende van links (bron)

Koen Haegens: "Sinds het uitbreken van de tweede intifada is binnen links de discussie verhevigd over de omgang met het conflict tussen Israël en de Palestijnen. Een groot deel van de onenigheid, frustratie én onduidelijkheid concentreert zich rond het begrip antisemitisme. Veel socialisten en anarchisten beschouwen dat uitsluitend als iets van extreem-rechts, en zien geen verband met de omgang van links met het conflict in het Midden-Oosten. Dat anderen daarover wel bezorgd zijn, komt voort uit een kritische kijk op de eigen linkse geschiedenis. En die is behalve door dapper anti-fascistisch verzet, ook getekend door soms openlijk beleden jodenhaat.

We schrijven 1976. Een bewapend commando van Palestijnen en leden van de Duitse radicaal-linkse Revolutionäre Zellen (RZ) kaapt een vliegtuig dat is opgestegen in Tel Aviv. Men eist de vrijlating van meer dan 50 kameraden die opgesloten zitten in West-Duitse en Israëlische gevangenissen, en dwingt de bemanning naar het Oegandese Entebbe te vliegen. Israëliërs en joden met een andere nationaliteit worden gescheiden van de overige passagiers, die daarop vrijgelaten worden. Uiteindelijk eindigt het gijzelingsdrama in een bloedbad. Alle kapers komen om.

Jaren later nemen de RZ afstand van deze actie. "Het commando had gijzelaars genomen wier enige gemeenschappelijke noemer eruit bestond dat ze joden waren. Sociale kenmerken zoals herkomst of functie, de vraag naar de maatschappelijke stand of persoonlijke verantwoordelijkheid, criteria dus, die eigenlijk aan onze praktijk ten grondslag lagen, speelden in dit geval geen rol. De selectie vond plaats naar nationale criteria."

Laatst gewijzigd door roskam : 9 juli 2008 om 06:13.
Oud 9 juli 2008, 06:08   #178
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
die zijn er dus wel, Finkelstein, Meyer, chomsky en anderen.
Ook al doen jullie je best om ze het stilzwijgen op te leggen
Uiteraard is er ook kritiek van Joden op Israël, er zijn zelfs vele duizenden Joden die tegen het bestaansrecht van Israël zijn al dan niet op religieuze gronden (Neturei Karta, Satmar e.a.). Er bestaan zelfs negationistische Joden die de holocaust ontkennen. Weer andere Joden die zeggen dat de holocaust de schuld van de Joden was enz.

Moet wel vervelend wel voor niet-Joods rechts en links in Europa dat er onder Joden ook democratie is en andere meningen aan bod kunnen komen. Kijk maar naar de samenstelling van de Knesset, eensgezindheid is ver te zoeken, van extreemlinks tot extreemrechts, zelfs de arabieren hebben in de Knesset hun vrij gekozen afgevaardigden tot een minister toe.

Het is niet omdat een Jood het heeft gezegd dat het ook zo is. Maar wel interessant en propagandistisch handig voor antizionisten en antisemieten want ze vinden altijd wel ergens een Jood die het met hun eens zal zijn en aldus de discussie manipuleren en op [s]linkse wijze trachten hun slag thuis te halen.

Het duurt ook nooit lang voor een anti-zionistische discussie ontaard in puur antisemitisme. Die discussie verlegt zeg ook buiten Israël. Ik heb nog nooit geweten dat Joden in Europa moslims aanvallen, beschimpen en vernederen omwille van de oorlog in Israël. Andersom zijn er honderden voorbeelden hoe de de Palestijnse strijd zich door militante moslims (tot zelfs de gewone moslim in de straat) buiten het conflictgebied verlegt tot alle staten en landen waar Joden wonen.

Laatst gewijzigd door roskam : 9 juli 2008 om 06:11.
Oud 9 juli 2008, 09:00   #179
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje simplistisch, maar inderdaad een behoorlijke vergelijking.

het ontstaan van Israël is zeker iets complexer dan het verhaaltje dat ik had gemaakt met andere hoofdrol spelers.

Maar het was enkel om aan te tonen hoe het zou zijn als een ander volk hetzelfde zou doen in een andere regio.
Men zou dit nooit of te nooit aanvaarden.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 10:52   #180
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
sloegen ze ook hun botten stuk met stenen, schoten ze op kinderen, gebruikten ze fosforbommen en tanks in civiele gebieden etc... O ja, dat doen jullie dus ook
Vanuit die civile gebieden schieten Arabieren rakketten dagelijks op Joodse steden met onschuldige burgers,vanuit die gebieden bereiden ze massamoorden op Joodse doelwitten.Op kinderen die meegaan met papa als hij de soldaten aanvalt of zij zelf een riembommen dragen..

In de Wo2 namen ze joden in kampen en schoten ze elke dag een 100 tal kinderen voor plezier(of is dat weer verzinsel),kinderen die niet meededen aan enige oorlog.

Citaat:
Wat dus onzin is, en de joden die hetzelfde doen ook meteen de bestempeling "antiesjemiettt" geeft. Lachwekkend
Geen enkel Jood rechtvaardig de dood van onschuldige mensen.
Blijkbaar toch een verschil met die beesten.
Neture Karte die tegen de Joodse staat strijdt(met Ahmadinejad flirt) zal om elk slachtoffer treuren en de families moreel steunen.

Citaat:
dat is een goeie, zo te zien "caren" jullie daarover integendeel heel veel. Zelfs zoveel dat je censuur vraagt en types als finkelstein tracht te doen ontslaan. wat alleen maar meer kritiek oplevert. goed zo !
Op mij maakt het geen indruk,geen enkel brief of lezing zal de jeugd veranderen.We leven vandaag in een racistisch wereld(links en rechts) waar koppige mensen nooit van mening gaan veranderen ookal horen ze de waarheid.Ik heb al tal keer aan de hoofdredacteur van JA gezegt dat hij moet stoppen met zijn antisemitisme-campagne.
Wie antisemiet is zal altijd ene blijven en wie niet is kan ene worden.
Al 2000 jaar bestaat er antisemitisme en telkens door een ander reden,gelukkig bestaat er danvoor de antisemieten de staat Israel.

Citaat:
je vergeet de lusterkappen nog... verzinsel.
Voila 60 jaar later en het begint al verzinsels te worden.
Mijn grootvader zag hoe de Nazis zijn huis met zijn zussen verbranden.
Maar dat zal waarschijnlijk ook verzinsel zijn of misschien was er zelfs geen Wo2.Het is gemakkelijk,zaken wissen en zaken vandaag toevoegen.
Geschiedenis veranderen is een sport geworden.

Citaat:
aah, ik zie het; als er géén systematische uitroeing was geweest, dan was het allemaal wel ok geweest volgens jou . die gedachte laat ik voor jouw rekening.

Nee,geen enkel geweld keur ik goed.(lees al mijn berichten)
Maar je vergelijkt appellen met peren.
De grootste detail van Wo2 geberurt vandaag niet(zelfs de situatie is totaal anders) en voor jou is hetzelfde.
Senario 1 : Ik ontvoer je dochter en breng haar terug na losgeld.
Senario 2 :Ik ontvoer je dochter,verkracht haar,snijd een paar vingers af,verhoog een paar keer de losgeld en schiet uiteindelijk in haar hoofd voor je ogen.

Zijn beide senarios te vergelijken ?

En trouwens heerlijke vergelijking,helemaal hetzelfde.
Na 2000 jaar lijden met topje op de berg de Wo2 is de wereld bereid om een stuk grond enkel aan de Joden te geven.
De Joden zijn akkoord om zelfs in Oeganda of in Argentinie te gaan wonen.
Uiteindelijk beslist Europa om een mini stuk grond aan de Joden te geven in de Midden Oosten,grond die 2000 jaar geleden van Joden waren(door geweld uitgeshot) en sinds dien nooit Jodenvrij was.
De Joden zijn akkoord met de plan(weigeren zelfs een deel in de huidige Jordanie) maar de Arabieren weigeren de plan.
De brave Arabische leiders vragen aan hun geloofsgenoten om te vluchten omdat ze de Joden efkes gaan uitmoorden.(nog voor de kolonies)
Jammer genoeg winnen de Joden(zonder hulp van USA) de oorlog,een doorn in de ogen.
De Arabische wereld laat zich niet doen en probeert nog een oorlog,oops weer verloren.(pas toen kwam USA in the picture)
Voor de veiligheid(op deze punt ben ik akkoord dat de linksen niet mee akkoord zijn) nam Israel meer grond.(en ortodoxe kolonisten omdat het heilige land is volgens de Thora)
Na jaren begonnen een paar Arabieren Israel te herkennen(blijkbaar geen keus) maar tot vandaag bestaan er Teroristen(Hamas bv) die gefinancieerd worden door Iran en Syrie.Ze krijgen ook financiele hulp van buitenland(geen moslims) en de media kiest hun kant.

60 jaar eerder beslist Hitler dat Joden een pest zijn op de wereld en als ze verder groeien ze op de wereld gaar regeren.
Hij liet de Joden oppakken en stuurde ze op barbaarse manieren naar moordkampen.De zwakken werden meteen vermoord,de rest pas na jaren slavenarbeid en marteling(en dat is niet martelen om info over aanslaggen los te krijgen) vergast of verbrand.
De wereld sloot de ogen(behalve enkele landen) en hielpen de Nazis mee.
De Amerikaanse vliegtuigen hadden 100 tal keer de tijd om de gaskamers neer te leggen(wat ze vandaag in Arabische landen zo goed doen).

Idd heerlijke vergelijking.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be