Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2008, 10:09   #161
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Mja dat is een interpretatie van evolutionisten die maar al te graag "bewijzen" volgens hun theorie interpreteren. Maar er is vanalles en nog wat wat ze niet vertellen en waar ze over zwijgen. Daarnaast hebben we een verkeerd beeld van neanderthalers. Met wat we nu weten zou het best kunnen dat deze mensen (ja ze zijn 100% mens) intelligenter waren dan wij. Ze spraken in elk geval zoals wij dat vandaag doen, liepen rechtopstaand zoals ons. Hun lichaamsbouw was zoals de onze en dergelijke.

Zelfs iemand zoals Thomas Huxley gaf toe dat ze volledig menselijk waren en er eigenlijk geen verschil was met de mensen van vandaag !!

Het is veel aannemelijker dat het om mensen gaat die net na de zondvloed leefden en die nog steeds zowat 300/400 jaar oud werden. Ik kan me goed voorstellen dat als ze Noah zijn schedel zouden opgraven dat ze ook zouden denken dat het een "voorouder" is van ons terwijl die man gewoon meer dan 900 jaar oud was en wellicht door de ouderdom zijn schedel er toch wel wat anders zal uitzien omdat bepaalde delen van onze schedel blijven groeien zolang we leven. Het is zelfs zo dat men alle features van de neanderthalers nog steeds bij de "moderne" mens (mensen die nu in leven zijn ) kan terugvinden.

Over het DNA kunnen we kort zijn nl dat het wellicht vervuild is of gewoon niet meer intact is en daardoor kom je al snel bij verkeerde besluiten terecht.

Lees het volgende heel erg interessante artikel maar eens van answers in genesis waar zowat alles wat u altijd al wilde weten over de neanderthalers wordt uitgelegd en ik kan enkel maar hopen dat uw ogen nu opengaan of dat u of anderen tenminste er eens over nadenken :

http://www.answersingenesis.org/tj/v12/i1/mtdna.asp
Zonder dat ik gedetailleerd inga op de verschillende "argumenten" wegens tijdsgebrek (voor nu!) heb ik effe snel gekeken naar de referentielijst, toch al een indicatie van de kwaliteit van de litteratuurstudie, en wat blijkt?

Allemaal referenties uit de jaren 1990. En al gedateerd, daar in 2000 al een nieuwe analyse van een tweede neanderthaler is gepubliceerd, die de eerste analyse bevestigd.
Citaat:
The sequence shows 3.48% divergence from the Feldhofer Neanderthal. Phylogenetic analysis places the two Neanderthals from the Caucasus and western Germany together in a clade that is distinct from modern humans, suggesting that their mtDNA types have not contributed to the modern human mtDNA pool.
In 2004 verscheen in PLOS Biology een nieuwe analyse:
Citaat:
The biomolecular preservation of four Neandertals and of five early modern humans was good enough to suggest the preservation of DNA. All four Neandertals yielded mtDNA sequences similar to those previously determined from Neandertal individuals, whereas none of the five early modern humans contained such mtDNA sequences. In combination with current mtDNA data, this excludes any large genetic contribution by Neandertals to early modern humans
die opnieuw de eerste analyse bevestigd.
In datzelfde tijdschrift, ook in 2004:
Citaat:
We indeed show that the absence of Neanderthal mtDNA sequences in Europe is compatible with at most 120 admixture events between the two populations despite a likely cohabitation time of more than 12,000 y. This extremely low number strongly suggests an almost complete sterility between Neanderthal females and modern human males, implying that the two populations were probably distinct biological species.
Uit een analyse uit 2003:
Citaat:
Here we show that the mtDNAs of these individuals fall well within the range of variation of today's humans, but differ sharply from the available sequences of the chronologically closer Neandertals. This discontinuity is difficult to reconcile with the hypothesis that both Neandertals and early anatomically modern humans contributed to the current European gene pool.
En men is begonnen met de analyse van neanderthaler genomisch DNA:
http://www.nature.com/nature/journal...ture05336.html

de laatste literatuur review (2008!) stelt:
Citaat:
(...)find no indication of any Neanderthal contribution to modern genetic diversity.
hmm
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Laatst gewijzigd door Pieke : 22 juli 2008 om 10:13.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 12:34   #162
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ja hoor, blijven hopen, ik werk aan een katholieke universiteit waar ik geen enkele(geen enkele) creationist ken...
Tja, in een katholieke unif , dat kan niet anders...

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 22 juli 2008 om 12:43.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 12:43   #163
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Deze website is gemaakt door Tjarko Evenboer. Op deze site staan enkele christelijke preken van hem. Tjarko’s website www.verzwegenwetenschap.nl belooft een "grondige zoektocht naar de feiten van de evolutietheorie" te zijn. Tjarko schrijft keer op keer dat het hem helemaal niet te doen is om wetenschap uit te bannen maar dat hij gewoon een kritisch mens is. Iemand die overal voor open staat en naar waarheid wil zoeken.

Ik vermoed dat enig vooroordeel of vooringenomenheid niet uit te sluiten is.

Kijk, dat vind ik nu zo'n onzin.
Er zijn genoeg wetenschappers ,die niet christelijk zijn, en de evolutieleer in vraag stellen of op zij zetten en je gaat beginnen over deze Tjarko. Kwestie van eventjes af te leiden van wat er gezegd wordt door hen over de evolutieleer. Dit is misleiden.
Oud 22 juli 2008, 13:09   #164
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Kijk, dat vind ik nu zo'n onzin.
Er zijn genoeg wetenschappers ,die niet christelijk zijn, en de evolutieleer in vraag stellen of op zij zetten en je gaat beginnen over deze Tjarko. Kwestie van eventjes af te leiden van wat er gezegd wordt door hen over de evolutieleer. Dit is misleiden.
Goed, noem mij een wetenschapper met een graad in biologie(of biologische wetenschappen) die evolutie in vraag stelt en zich niet in christelijke of islamitische sfeer bevindt.
Succes!
Oud 23 juli 2008, 09:49   #165
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, noem mij een wetenschapper met een graad in biologie(of biologische wetenschappen) die evolutie in vraag stelt en zich niet in christelijke of islamitische sfeer bevindt.
Succes!
Dacht ik het niet... Niet te vinden.
Oud 23 juli 2008, 10:29   #166
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Succes!
Kijk eens op de vorige pagina, is al gezegd.
Maar Michael Denton kon niet op tegen de bierkaai en heeft moeten inbinden. Goed voorbeeld hoe het wetenschappelijk establishment de wetenschap gijzelt.

Goeie uitleg van deze meneer:
http://people.zeelandnet.nl/kielmp/michael_denton.htm

Waarom hij geen christen is :

http://fdocc.blogspot.com/2005/10/mi...theory-in.html

Dat is ook de reden dat hij niet kon weerstaan.
Oud 23 juli 2008, 16:54   #167
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Eet je banaan?
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 17:05   #168
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Succes!
Och, ik ben nog steeds wachtende op de namen van de vermeende professoren aan de RUG die volgens Argusx43 de evolutieleer niet volgen.

Toch even herhalen, je weet maar nooit...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Citaat:
Ik ken er persoonlijk die hier afgestudeerd zijn op de RUG en nu prof zijn. Dus .....
Er kunnen best professoren aan de RUG doceren die niet overtuigd zijn van de evolutieleer. Die kans bestaat.

Het is dan wel interessant om te weten wie die professoren zijn en nóg belangijker, in welke tak van de wetenschap ze een graad hebben behaald.

Graag naam en toelichting aub.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 juli 2008 om 17:10.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 19:11   #169
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Och, ik ben nog steeds wachtende op de namen van de vermeende professoren aan de RUG die volgens Argusx43 de evolutieleer niet volgen.

Toch even herhalen, je weet maar nooit...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=57209&page=23

Bekijk ook eens de lijst bij answersingenesis van profs biologie en genetica.

Vergeet niet dat het in deze topic gaat over BEWIJZEN VOOR EVOLUTIE.

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 23 juli 2008 om 19:19.
Oud 23 juli 2008, 21:12   #170
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=57209&page=23

Bekijk ook eens de lijst bij answersingenesis van profs biologie en genetica.

Vergeet niet dat het in deze topic gaat over BEWIJZEN VOOR EVOLUTIE.

Jij had het over professoren aan de RUG, je kent die zelfs persoonlijk, naar eigen zeggen althans.

Bon, nog steeds geen namen....

Toevallig in de leer geweest bij een zekere Linda? Die kent ook allerlei gezaghebbende personen waarvan ze - heel toevallig natuurlijk - de identiteit niet wenst te onthullen...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 juli 2008 om 21:13.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 21:37   #171
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij had het over professoren aan de RUG, je kent die zelfs persoonlijk, naar eigen zeggen althans.

Bon, nog steeds geen namen....

Toevallig in de leer geweest bij een zekere Linda? Die kent ook allerlei gezaghebbende personen waarvan ze - heel toevallig natuurlijk - de identiteit niet wenst te onthullen...
Alléé 't is goed. Je hebt een ballon gewonnen. Een gele...

Feit is, dat er weldegelijk hoger opgeleide mensen zijn die niet in de evolutietheorie geloven. En inderdaad komen ze niet allemaal van de RUG.

Alsof dat laatste een doorslaggevend argument in de discussie zou zijn?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 22:00   #172
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Alléé 't is goed. Je hebt een ballon gewonnen. Een gele...

Feit is, dat er weldegelijk hoger opgeleide mensen zijn die niet in de evolutietheorie geloven. En inderdaad komen ze niet allemaal van de RUG.

Alsof dat laatste een doorslaggevend argument in de discussie zou zijn?

Paulus.
Laat dat arrogant toontje maar achterwege, kerel. Ik ben niet onder de indruk.

Er werd een gezagsargument naar voor gebracht onder de vorm van RUG-professoren die geen aanhanger zijn van de evolutieleer. Er worden evenwel geen namen genoemd, idem dito voor hun vakgebieden, zelfs niet na aandringen.

Ergo, het is volkomen uit de duim gezogen.
Oud 24 juli 2008, 13:09   #173
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Mja dat is een interpretatie van evolutionisten die maar al te graag "bewijzen" volgens hun theorie interpreteren. Maar er is vanalles en nog wat wat ze niet vertellen en waar ze over zwijgen. Daarnaast hebben we een verkeerd beeld van neanderthalers. Met wat we nu weten zou het best kunnen dat deze mensen (ja ze zijn 100% mens) intelligenter waren dan wij. Ze spraken in elk geval zoals wij dat vandaag doen, liepen rechtopstaand zoals ons. Hun lichaamsbouw was zoals de onze en dergelijke.

Zelfs iemand zoals Thomas Huxley gaf toe dat ze volledig menselijk waren en er eigenlijk geen verschil was met de mensen van vandaag !!

Het is veel aannemelijker dat het om mensen gaat die net na de zondvloed leefden en die nog steeds zowat 300/400 jaar oud werden. Ik kan me goed voorstellen dat als ze Noah zijn schedel zouden opgraven dat ze ook zouden denken dat het een "voorouder" is van ons terwijl die man gewoon meer dan 900 jaar oud was en wellicht door de ouderdom zijn schedel er toch wel wat anders zal uitzien omdat bepaalde delen van onze schedel blijven groeien zolang we leven. Het is zelfs zo dat men alle features van de neanderthalers nog steeds bij de "moderne" mens (mensen die nu in leven zijn ) kan terugvinden.

Over het DNA kunnen we kort zijn nl dat het wellicht vervuild is of gewoon niet meer intact is en daardoor kom je al snel bij verkeerde besluiten terecht.

Lees het volgende heel erg interessante artikel maar eens van answers in genesis waar zowat alles wat u altijd al wilde weten over de neanderthalers wordt uitgelegd en ik kan enkel maar hopen dat uw ogen nu opengaan of dat u of anderen tenminste er eens over nadenken :

http://www.answersingenesis.org/tj/v12/i1/mtdna.asp
answers in genenesis is een fundamentalistische creationistische organisatie die zich bezighoud met "nuttige" creatiewetenschap, zoals het o zo nuttige bepalen van de grondsamenstelling voor de zondvloed. U hoort het al, het blijft op die site enkel bij gissen en uit de mouw schudden. Gezever in zakjes, maar wetenschappelijk verteld. Even bemerken dat er reeds volledige sites gewijd zijn aan het ontkrachten van de creationistische bullshit.

een greep uit het aanbod:

www.noanswersingenesis.org.au
aigbusted.blogspot.com
Oud 30 juli 2008, 19:52   #174
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Laat dat arrogant toontje maar achterwege, kerel. Ik ben niet onder de indruk.

Er werd een gezagsargument naar voor gebracht onder de vorm van RUG-professoren die geen aanhanger zijn van de evolutieleer. Er worden evenwel geen namen genoemd, idem dito voor hun vakgebieden, zelfs niet na aandringen.

Ergo, het is volkomen uit de duim gezogen.
Dit is wel gedaan , althans toch van een zo professor, maar 't interesseert U niet.

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 30 juli 2008 om 19:52.
Oud 30 juli 2008, 20:16   #175
Argusx43
Minister

Standaard

Er zijn volop bewijzen dat er reuzen bestaan hebben , hele skeletten. Maar krijgen nooit aandacht alleen als het om vervalsingen gaat. Daarentegen elke fragmentje van een zogenaamde homo ik-weet-niet wat-allemaal wordt ons genoeg door strot geduwd.

Even een fimpje. Maar ja 't zal weer ni waar zijn. Evolutie is een geloof, weet je.

http://www.youtube.com/watch?v=kG_XH...eature=related

Bijvoorbeeld , de gefossiliseerde reus ,nooit opgehelderd en lijkt wel gewoon verdwenen van de aardbodemNiet te verwisselen met de vervalste Cardiff Giant)

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 30 juli 2008 om 20:20.
Oud 30 juli 2008, 20:31   #176
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Leuk filmpje. Lekker deuntje ook.
Oud 30 juli 2008, 21:17   #177
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even een fimpje. Maar ja 't zal weer ni waar zijn. Evolutie is een geloof, weet je.
Je hebt gelijk, het is niet correct. Hieronder de waarheid rondom de skeletten van de reuzen.

http://www.youtube.com/watch?v=tdVGRrBupU4&NR=1
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 09:59   #178
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je hebt gelijk, het is niet correct. Hieronder de waarheid rondom de skeletten van de reuzen.

http://www.youtube.com/watch?v=tdVGRrBupU4&NR=1

Dit fimpje heeft het over een paar vervalsingen die zijn opgedoken na de originele vondsten ergens in het midden-oosten,te zien in het vorige fimpje van mij.
Dit gebeurt vaak, in diskrediet brengen ,zie je? Van het originele ga je niet veel meer vinden na een tijd.
Juist hetzelfde met de gefossiliseerde reus in doodskist hierboven, gewoon verdwenen van de aardbodem lijkt het. Wat later kwam wel in de aandacht de Cardiff Giant ,die wel een slechte kopie lijkt te zijn van de originele. Waar wel meer dan genoeg is over te vinden op het net. Typisch.
Oud 2 augustus 2008, 10:11   #179
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is wel gedaan , althans toch van een zo professor, maar 't interesseert U niet.
Mij wel, misschien ken ik hem of haar wel.
Geef eens een hint?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 10:43   #180
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Mij wel, misschien ken ik hem of haar wel.
Geef eens een hint?
't Zal uw mening toch niet veranderen. Daarbij de man woont al jaren in Canberra.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be