![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
Bekijk resultaten enquête: Zal de GW 'hysterie' verdwijnen? | |||
Ja, ook al is het waar. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 15,96% |
Ja, want het is (grotendeels) nonsens. |
![]() ![]() ![]() |
26 | 27,66% |
Neen, want het is waar. |
![]() ![]() ![]() |
30 | 31,91% |
Neen, ook al is het (grotendeels) onzin. |
![]() ![]() ![]() |
19 | 20,21% |
Ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,26% |
Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() gij komt af met die dooddoener, niet ik
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook elk stuwmeer, is het nu voor electriciteitsproductie, overstromingscontrole, of irrigatie, is een enorm oppervlak om water te laten verdampen, een veelvoud van verdampingsoppervlak tegenover als het een wispelturige rivier zou gebleven zijn. Om dat tegen te gaan zou een "zwembaddekzeil" op grote schaal nodig zijn, maar dat leverd dan weer zuurstofarm water op.
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() allez nu ...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jongens, bekijk het héle plaatje aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Minister-President
|
![]() Ja, laten we vooral proberen het hele plaatje te ontrafelen, hier, op een draadje op politics.be...
't Zijn achterhoedegevechten, 't is echt zinloos geworden om nu nog te ontkennen dat de aarde in z'n geheel niet opwarmt en dat de oorzaak niet bij menselijke activiteit ligt. Dát is ondertussen echt wel aangetoond hoor. Akkoord, we moeten er niet "hysterisch" over doen, maar het probleem ontkennen gaat ook niet helpen
![]() |
#166 |
|
![]() ge kent het verschil tussen 10.000 jaar en 250 miljoen jaar?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() welk plaatje, de mens heeft toch geen invloed?
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is nog het grappigste, hij flip-flopt harder dan een vis op het droge.
> De mens heeft geen invloed > De mens heeft wel invloed > Geen invloed > Wel invloed Etc. ad nauseam
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
B. Wij, de mens, dragen daar voor een paar tienden van 1% aan toe. Dat valt inderdaad niet te ontkennen. En als we dat willen halveren dan moeten er zo'n paar miljard aardbewoners afgeknald worden. Aan alle groene fundi's : word martelaar en laat u afknallen voor het milieu ! En nu ga ik mijn tuingerief in orde stellen. Je weet nooit dat mijn ardeens tuintje over een paar weken voldoende ontdooid is om de aeroben en anaeroben te keren. Eerst nog wat sneeuw naar het tuinhuisje vegen ... Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 26 maart 2013 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt er nochtans sterk op (op basis van wetenschappelijk onderzoek van diepe lagen van het poolijs) dat opwarming en afkoeling van de aarde cyclische bewegingen zijn. Die bovendien plaatsgrepen toen er nog geen atmosferische vervuiling was begaan door de mens.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 maart 2013 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja, het klimaat warmt op. Maar het doet dat in een langzaam tempo en zelfs steeds langzamer vanwege de logaritmische relatie tussen CO2 en T. Het probleem zit hem volgens mij echt in de 'hysterie' en niet in de opwarming. En die 'hysterie' gaat gepaard met miljarden taksgeld. Laatst gewijzigd door Sjaax : 26 maart 2013 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Temeer,ironisch genoeg,daar er geen meetbare neergang is van de CO2-uitstoot,hoogstens een verplaatsing van het "zwaartepunt" ervan naar de nieuwe industrielanden,of de rijst-producerende landen,of de landen die hun bossen platbranden... Sluit voldoende maak-industrie en inderdaad,een natie zal uiteindelijk wel een afname van de CO2-uitstoot als "prestatie" kunnen voorleggen.. Importgoederen realiseren hun "CO2-uitstoot" bij aanmaak ver weg,of boven Internationale Wateren gedurende het transport ervan.... Kreatieve boekhouding Laatst gewijzigd door kelt : 26 maart 2013 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is jammer, maar u doet maar. Citaat:
Tja, laten we vooral niet hysterisch worden.
![]() |
![]() |
#175 |
Minister-President
|
![]() Het probleem is dit:
Het valt te verwachten dat de economische schade van "niets doen" groter is dan de economische schade van ingrijpen (i.e. pogen te vermijden). Dat is wat Stern concludeerde. Dat is dan nog vanuit een zuiver utilaristische benadering (i.e. natuur enkel benaderen vanuit de nutswaarde voor de mensheid); we maken dan nog abstractie van ethische aspecten. Dus ja, vanuit een droge economische benadering lijkt het beter er wat aan te doen. Niets hysterie, gewoon beredeneerd, rationeel.
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Weliswaar is Stern een onbenul, maar dat doet voor het argument niet ter zake. Er bestaat tot nog toe veel te weinig kritiek op Sterns rapport. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() ?
Wat bedoelt ge dat hij een onbenul is? Ja ok, op vlak van de fysica, chemie, meteorologie van klimaatwetenschap is hij een onbenul. Op vlak van economie helemaal niet. Citaat:
Het Stern rapport is volgens mij één van de meest bekritiseerde rapporten rond klimaatsverandering _ooit_, net omdat het zo'n belangrijk rapport was. Er is kritiek van zowel "groene fundi's" (ik pas me aan aan het taalgebruik hier ![]() Die kritieken zijn fundamenteel en terecht (bvb. de discount ratio). Het zou wenselijk zijn om daarover een maatschappelijk debat te krijgen. Maar nee, we blijven hier altijd hangen in de discussie of de keet hier al dan niet opwarmt en of de mensheid al dan niet de oorzaak is. Dat is ondertussen écht wel aangetoond hoor en daarom zeg ik steeds dat die "temperatuurdiscussie" nutteloze achterhoede gevechten zijn... Maar goed, ik heb weinig hoop dat er over zo'n genuanceerde materie een zinvolle discussie te voeren valt op dit forum. Alas...
![]() |
![]() |
#178 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() Met al die aanhoudende sneeuw (nog vandaag 29/03) begin ik mij de vraag te stellen of dat soms geen gestolde CO2 is dat terug uit de lucht komt vallen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedoeld U niet het voorkomen van het insijpelen van regenwater in de bodem? Bof, apres moi, le deluge.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 29 maart 2013 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |