Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2008, 23:00   #161
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
1 dag met een zwate vlag moet kunnen om een dood België te veroordelen
Wat voor een stommigheden zit gij hier nu weer te raaskallen?
Oud 5 augustus 2008, 13:36   #162
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Zeer zeker, alleen ben ik niet in de machtspositie om dat mogelijk te maken.
U kunt altijd een petitie houden zoals er ook al opgestart zijn om in te tekenen vóór het behoud van België.
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 13:37   #163
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Een taalscheiding misschien wel, maar nooit een scheiding in de geesten. Die is er bij een kleine minderheid pas gekomen sedert WO I onder Duitse invloed.
Kunt u dat even wetenschappelijk/geschiedkundig documenteren? Ik kijk er alvast naar uit om de voorgelegde bewijsstukken te bestuderen
Oud 5 augustus 2008, 15:42   #164
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
U kunt altijd een petitie houden zoals er ook al opgestart zijn om in te tekenen vóór het behoud van België.
Die petitie was er hoor en ik heb ze mee ondertekend.

Zelf organiseer ik geen petities e.d., ook niet voor België.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 16:35   #165
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn Vlaming-zijn vloeit voort uit mijn taal, de regio waarin ik ben opgegroeid en de gewoontes die ik heb overgenomen uit mijn omgeving. En dat dat niet Wallonië is, hoef ik er voor een goede verstaander waarschijnlijk niet bijvertellen. Als u ùw geschiedenis goed kent, zou u weten dat er al tweeduizend jaar een taalscheiding is tussen beide gebieden.
Kan je dat nog eens zeggen ? En dit keer in verstaanbaar Nederlands ?

"En dat dat niet" Wat voor een zinsconstructie is dat ?

"hoef ik er voor" Oud Nederlands misschien ?

"ùw" Uhhhhhh ?

"taalscheiding" Dat is niet eens een Nederlands woord !
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 16:52   #166
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht

"ùw" Uhhhhhh ?

't Zoveelste karikatuurtje is weer binnen. En 't moet zogezegd weer een belgicistje zijn. Waarschijnlijk een dubbel van één of andere pipo die de belgicisten weer voor schut wil zetten.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 18:35   #167
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Uiteraard niet alleen de Walen, ook het establisment, ook de arrogante franssprekende middenklasse uit de rand (die dikwijls Vlaamse voorouders hebben), ook de nogal doorzichtige pogingen van de (gesubsidieerde) media om het tij te keren, ook het cordon... en dit alles versterkt met het economisch kerkhof dat Wallonie ondertussen is (en als ge het mij vraagt Brussel aan het worden is)...
Maar over haat gesproken, moet ge de Waalse kranten toch eens lezen en de Waalse gesubsidieerde media toch ook eens volgen. Denk dat Barman daar beter ne hoop concerten zou gaan geven.
Uiteindelijk is de haat niet het doel, toch wel een verdere federalisering, confederalisatie of gewoonweg een Belgie dat barst. Dit naargelang de flamingant.
Die haat in de kranten is dan ook een recent reactie op een extreem flamingante houding van sommige politci gedurende vele jaren en die alsmaar verergerde en niet gedurende vele jaren.
Haat is niet het doel, maar wel de oorzaak van het Vlaams gevoel.
Vlamingen hebben mekaar gedurende zeer lange tijd onderling bevochten en hebben dan door een gemeenschappelijke vijand (de Franstalige) dan een samenhorigheidsgevoel ontwikkeld
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 18:58   #168
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Er is minstens iets dat Vlamingen bindt : een taal, het Nederlands.
Het "Belgisch" bestaat niet.
De taal die ons bindt is het Zuid-Nederlands en dat is een kunstmatige tweede taal. Onze eerste is ons dialect: vergelijk bijv. maar eens het dialect van Riemst met dat van Brussel en van Menen. En probeer ze maar eens te verstaan. Daarom ook de ondertiteling wanneer er dialect wordt gesproken op tv.
Trouwens het correct spreken van de taal die ons bindt "het Zuid-Nederlands" blijkt verschrikkelijk moeilijk te zijn vooral voor de West-Vlaming.

Erg kunstmatig dan, die taal die ons "Vlamingen" bindt, niet?
Oud 5 augustus 2008, 20:05   #169
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mijn Vlaming-zijn vloeit voort uit mijn taal, de regio waarin ik ben opgegroeid en de gewoontes die ik heb overgenomen uit mijn omgeving. En dat dat niet Wallonië is, hoef ik er voor een goede verstaander waarschijnlijk niet bijvertellen. Als u ùw geschiedenis goed kent, zou u weten dat er al tweeduizend jaar een taalscheiding is tussen beide gebieden.
Citaat:
Dit is zeker om te lachen bedoeld? Uw eigen taalgebruik al eens onder de loep genomen?

Citaat:
Met die zin is er niets mis: bewijst u het tegendeel maar eens.

Citaat:
Het groene boekje, blz. 383, rechterkolom: hoeven, hoefde, gehoefd

Citaat:
"ùw" Uhhhhhh ?
Al van een klemtoon gehoord? Iets extra benadrukken, zoals nù, véél, alléén...?

Citaat:
Volgens het groene boekje en Van Dale niet. Volgens de site van B.U.B. wel. En laat dat nu net de site zijn die aansluit bij de visie van zovele Belgicisten hier op het forum.
Vlaamsgezinden (of nee, dat bestaat ook niet: ik moet dus Vlaamsnationonalist zeggen ) mogen dat woord dus schijnbaar niet gebruiken? Van discriminatie gesproken!

Voor mij eindigt de taaldiscussie hier: het is een POLITIEK forum, geen taalforum; daar kun je voor terecht bij Taalunieversum (oei: dat woord bestaat ook al niet!)
Oud 5 augustus 2008, 20:50   #170
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Die haat in de kranten is dan ook een recent reactie op een extreem flamingante houding van sommige politci gedurende vele jaren en die alsmaar verergerde en niet gedurende vele jaren.
Haat is niet het doel, maar wel de oorzaak van het Vlaams gevoel.
Vlamingen hebben mekaar gedurende zeer lange tijd onderling bevochten en hebben dan door een gemeenschappelijke vijand (de Franstalige) dan een samenhorigheidsgevoel ontwikkeld
Helemaal aan hetzelfde touw trekken, doen de Vlamingen nog niet, anders bestond het cordon niet, of was het toch al lang naar de historie verwezen. Vlaanderen is nog altijd in te delen, in laat ons zeggen, federalisten en Belgicisten. Deze laatsten (vakbonden, gedeelte vld, gedeelte cdh...) hebben wel hoe langer, hoe meer last om de basis te overtuigen, alhoewel ze hiervoor kunnen rekenen op het grootste gedeelte van de media.
Maar een belangrijke stroming, voor verdere federalisering komt wel van het bedrijfsleven (die schrik hebben, dat als er niets wijzigt, wij, mede door de vergrijzing, allen ten onder zullen gaan).
En opgekropte frustratie zal er ook wel voor een stuk tussen zitten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2008, 21:17   #171
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Helemaal aan hetzelfde touw trekken, doen de Vlamingen nog niet, anders bestond het cordon niet,
Het cordon heeft toch alleen maar zijn ontstaan te danken aan de sterk rascistische ondertoon van het VB
Citaat:
of was het toch al lang naar de historie verwezen. Vlaanderen is nog altijd in te delen, in laat ons zeggen, federalisten en Belgicisten. Deze laatsten (vakbonden, gedeelte vld, gedeelte cdh...) hebben wel hoe langer, hoe meer last om de basis te overtuigen, alhoewel ze hiervoor kunnen rekenen op het grootste gedeelte van de media.
Citaat:
Maar een belangrijke stroming, voor verdere federalisering komt wel van het bedrijfsleven (die schrik hebben, dat als er niets wijzigt, wij, mede door de vergrijzing, allen ten onder zullen gaan).En opgekropte frustratie zal er ook wel voor een stuk tussen zitten.
Dat is dan toch ook wel te danken aan een sterk doemdenken, vrees ik. De Franstaligen zijn toch al een hele tijd bezig met een inhaalbeweging, o.a het zogenaamde "Marshall Plan"
Oud 6 augustus 2008, 01:50   #172
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Er is iets grondig fouts met het forum vandaag : al de zwartzakjes hun avatar is automatisch versprongen op een avatar dat beter past bij hun gedachtegoed!?

De technologische wonderen van deze wereld , toch
Wat zij zwartzakjes? Bij mij veel zwart, geel en rood. Iets op aan te merken?

Laatst gewijzigd door Garry : 6 augustus 2008 om 01:52.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 06:06   #173
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

De" scheiding van België zal er rapper zijn dan jullie denken",dat weet ik nu van bepaalde bronnen ...
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 09:57   #174
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
De" scheiding van België zal er rapper zijn dan jullie denken",dat weet ik nu van bepaalde bronnen ...
Ik help het u hopen, maar ik vrees dat we nog wat geduld zullen moeten hebben.

't Zijn toch nog altijd vooral BELGISCHE politici he, en die blinken niet uit in daadkracht!
Oud 8 augustus 2008, 10:38   #175
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Hoe kan dat nu? Voor België geen plaats meer in België? Wat is dat nu voor een nonsens. Bent u Vlaams-nationalist misschien? Een beetje argumentatie is u blijkbaar ook wel vreemd.
Wel, Doedelzak, de uitspraak van Duveltje, 'dat er in België geen plaats meer is voor België', is eigenlijk op een kernachtige, meer poëtische manier uitgedrukt wat jullie hier eigenlijk al lang zeggen. België bestaat dan nog wel, maar het mag geen naam meer krijgen: het is enkel nog 'Vlaanderen' of 'Wallonië' dat de klok slaat, er rust een omert�* op... Vreemd hoe u er niet in slaat uw eigen ideeën te herkennen wanneer ze een ander jasje aantrekken.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 10:55   #176
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Het cordon heeft toch alleen maar zijn ontstaan te danken aan de sterk rascistische ondertoon van het VB
Toegegeven dat het vb met zijn kritische kijk op het multiculturele gebeuren, scoorde bij de bevolking. Het kan dan ook meegespeeld hebben. Maar den dag van vandaag het cordon in stand houden om dat vb "racistisch" is, is boerenbedrog. Men houdt het cordon enkel en alleen in stand omwille van het "belgie barst" standpunt van het vb.

Citaat:
Dat is dan toch ook wel te danken aan een sterk doemdenken, vrees ik. De Franstaligen zijn toch al een hele tijd bezig met een inhaalbeweging, o.a het zogenaamde "Marshall Plan"
Het bedrijfsleven denkt wel over de politiek heen. In feite kan het hun geen barst schelen of ze nu rijk worden in Belgie of in Vlaanderen, zolang hunnen winkel maar draait.

Laatst gewijzigd door Bob : 8 augustus 2008 om 11:02.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 12:39   #177
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toegegeven dat het vb met zijn kritische kijk op het multiculturele gebeuren, scoorde bij de bevolking. Het kan dan ook meegespeeld hebben. Maar den dag van vandaag het cordon in stand houden om dat vb "racistisch" is, is boerenbedrog. Men houdt het cordon enkel en alleen in stand omwille van het "belgie barst" standpunt van het vb.

Het bedrijfsleven denkt wel over de politiek heen. In feite kan het hun geen barst schelen of ze nu rijk worden in Belgie of in Vlaanderen, zolang hunnen winkel maar draait.
Bob, je hebt overschot van gelijk maar laat die bende AUB hun cordon sanitair handhaven. Dat is een zegen zo groot als het maar zijn kan voor het VB. Hopelijk zijn ze zelfs zo dom dat ze JMDd en het NV-A straks ook achter een cordon zetten. Prachtiger zou niet kunnen. Moeten ze vooral doen.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 augustus 2008 om 12:40.
Oud 10 augustus 2008, 14:58   #178
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Klopt, maar van mij mogen ze het cordon sanitaire gerust handhaven: het is net DANKZIJ dat cordon dat het VB gehoor heeft gekregen en zo is kunnen groeien: hén kunnen immers geen beleidsfouten aangewreven worden. Ze oogsten al jaren op de fouten van de anderen. Prima zaak, dat cordon!
Oud 11 augustus 2008, 09:48   #179
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik help het u hopen, maar ik vrees dat we nog wat geduld zullen moeten hebben.

't Zijn toch nog altijd vooral BELGISCHE politici he, en die blinken niet uit in daadkracht!
Die blinken eerder uit in 't liegen, bedriegen en vooral zakkenvullen. "GROTEN STELEN EN KLEINE STELEN, MAAR GROTEN STELEN HET MEEST".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be