![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#162 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Gouverneur
|
![]() Kunt u dat even wetenschappelijk/geschiedkundig documenteren? Ik kijk er alvast naar uit om de voorgelegde bewijsstukken te bestuderen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf organiseer ik geen petities e.d., ook niet voor België.
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"En dat dat niet" Wat voor een zinsconstructie is dat ? "hoef ik er voor" Oud Nederlands misschien ? "ùw" Uhhhhhh ? "taalscheiding" Dat is niet eens een Nederlands woord ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() 't Zoveelste karikatuurtje is weer binnen. En 't moet zogezegd weer een belgicistje zijn. Waarschijnlijk een dubbel van één of andere pipo die de belgicisten weer voor schut wil zetten.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Haat is niet het doel, maar wel de oorzaak van het Vlaams gevoel. Vlamingen hebben mekaar gedurende zeer lange tijd onderling bevochten en hebben dan door een gemeenschappelijke vijand (de Franstalige) dan een samenhorigheidsgevoel ontwikkeld |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Trouwens het correct spreken van de taal die ons bindt "het Zuid-Nederlands" blijkt verschrikkelijk moeilijk te zijn vooral voor de West-Vlaming. Erg kunstmatig dan, die taal die ons "Vlamingen" bindt, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het groene boekje, blz. 383, rechterkolom: hoeven, hoefde, gehoefd Al van een klemtoon gehoord? Iets extra benadrukken, zoals nù, véél, alléén...? Citaat:
Vlaamsgezinden (of nee, dat bestaat ook niet: ik moet dus Vlaamsnationonalist zeggen ![]() Voor mij eindigt de taaldiscussie hier: het is een POLITIEK forum, geen taalforum; daar kun je voor terecht bij Taalunieversum (oei: dat woord bestaat ook al niet!) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een belangrijke stroming, voor verdere federalisering komt wel van het bedrijfsleven (die schrik hebben, dat als er niets wijzigt, wij, mede door de vergrijzing, allen ten onder zullen gaan). En opgekropte frustratie zal er ook wel voor een stuk tussen zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zij zwartzakjes? Bij mij veel zwart, geel en rood. Iets op aan te merken?
Laatst gewijzigd door Garry : 6 augustus 2008 om 01:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De" scheiding van België zal er rapper zijn dan jullie denken",dat weet ik nu van bepaalde bronnen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
't Zijn toch nog altijd vooral BELGISCHE politici he, en die blinken niet uit in daadkracht! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Minister-President
|
![]() Wel, Doedelzak, de uitspraak van Duveltje, 'dat er in België geen plaats meer is voor België', is eigenlijk op een kernachtige, meer poëtische manier uitgedrukt wat jullie hier eigenlijk al lang zeggen. België bestaat dan nog wel, maar het mag geen naam meer krijgen: het is enkel nog 'Vlaanderen' of 'Wallonië' dat de klok slaat, er rust een omert�* op... Vreemd hoe u er niet in slaat uw eigen ideeën te herkennen wanneer ze een ander jasje aantrekken.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 8 augustus 2008 om 11:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 8 augustus 2008 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die blinken eerder uit in 't liegen, bedriegen en vooral zakkenvullen. "GROTEN STELEN EN KLEINE STELEN, MAAR GROTEN STELEN HET MEEST".
|
![]() |
![]() |