Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel keer vreet je warme voer?
Meer dan 3 keer per daag 0 0%
3x dag 0 0%
2x dag 5 14,29%
1x dag 24 68,57%
1x per 2 dagen 3 8,57%
1x per week 2 5,71%
2x per maand 1 2,86%
1x per maand 0 0%
Uitzonderlijk 0 0%
Warm eten? wie is dat? 0 0%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2008, 23:43   #161
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
hoe noemen ze mensen die geen vlees of vis eten maar wel schaal- en schelpdieren?
#irritatiemodus# inconsequent! #irritatiemodus#

Neen , serieus , wanneer het gaat over eten dat lijkt op het dier waar het van gemaakt is kun je het echt niet erger treffen dan met bvb garnalen of gambassen. Die staren u gewoon aan , terwijl ge ze zit te pellen. Wel erg gezond naar het schijnt.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:47   #162
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
#irritatiemodus# inconsequent! #irritatiemodus#

Neen , serieus , wanneer het gaat over eten dat lijkt op het dier waar het van gemaakt is kun je het echt niet erger treffen dan met bvb garnalen of gambassen. Die staren u gewoon aan , terwijl ge ze zit te pellen. Wel erg gezond naar het schijnt.
Maar bij scampi's bijvoorbeeld eet je de kop nie op.
Mosselen eet je gewoon helemaal helegans op.
Oud 26 juli 2008, 23:49   #163
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ik vind het houden van huisdieren sowieso niet verantwoord.
Ergens begrijp ik je wel, maar ik zou niet goed zonder kunnen. Wat ik wel nooit gekund heb is het nodeloos verlengen van een leven van een dier, van bv een hond die een tumor heeft die in 97% van de gevallen terug komt, laat ik niet opereren, die laat ik inslapen, als hij afziet. Meestal trekken ze het nog een jaar of zo goed.

Heb jij veel open ruimte thuis?
Oud 26 juli 2008, 23:50   #164
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe noemen ze mensen die geen vlees of vis eten maar wel schaal- en schelpdieren?
Dat zijn gewoon mensen zonder smaak.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 23:51   #165
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar bij scampi's bijvoorbeeld eet je de kop nie op.
Mosselen eet je gewoon helemaal helegans op.
Mja , en toch zijn scampi's bvb het enige waar ik echt heel ffkes aarzel, vooral als ik ze zelf moet pellen. Misschien is dat ook wel irrationeel. Bij mosselen heb ik dat absoluut niet. Overigens vind ik zeevruchten heerlijk.
Oud 26 juli 2008, 23:55   #166
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ergens begrijp ik je wel, maar ik zou niet goed zonder kunnen. Wat ik wel nooit gekund heb is het nodeloos verlengen van een leven van een dier, van bv een hond die een tumor heeft die in 97% van de gevallen terug komt, laat ik niet opereren, die laat ik inslapen, als hij afziet. Meestal trekken ze het nog een jaar of zo goed.

Heb jij veel open ruimte thuis?
Nee, ik woon op een appartementje. Mijn broer woont op den buiten en die heeft een hond, een heel aangenaam beest waar ik goed mee overeenkom. Maar toch heeft dat iets decadent en wansmakelijk, en moeten die dieren constant tegen hun instincten in leven. Vroeger hadden boeren honden om hun erf te bewaken, of om de koeien bijeen te drijven. Nu zijn ze een soort circusattractie.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
Oud 26 juli 2008, 23:58   #167
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja , en toch zijn scampi's bvb het enige waar ik echt heel ffkes aarzel, vooral als ik ze zelf moet pellen. Misschien is dat ook wel irrationeel. Bij mosselen heb ik dat absoluut niet. Overigens vind ik zeevruchten heerlijk.
dit is zo hard thepiano niét hé.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 00:00   #168
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik woon op een appartementje.
Zou het kunnen dat je thuis nooit huisdieren hebt gehad, behalve een goudvis etc? Wat vind je dan van jachthonden, apporteurs? Het leuke aan een hond is de affectie, en de dankbaarheid.

Mensen zijn ook niet gemaakt om voedsel te eten zoals het verpakt zit, dat verklaart waarom we steeds minder kiezen hebben. Mensen zijn ook niet gemaakt om lang te leven, toch doen we het. Tegen onze natuur.
Oud 27 juli 2008, 00:02   #169
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er iets is, waar ik niet aan begin, is het gevogelte op moeders wijze. Mijn moeder stoomt die bosduif en die legt die helegans op u bord, niet bepaald smakelijk.
Oud 27 juli 2008, 00:10   #170
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zou het kunnen dat je thuis nooit huisdieren hebt gehad, behalve een goudvis etc? Wat vind je dan van jachthonden, apporteurs? Het leuke aan een hond is de affectie, en de dankbaarheid.

Mensen zijn ook niet gemaakt om voedsel te eten zoals het verpakt zit, dat verklaart waarom we steeds minder kiezen hebben. Mensen zijn ook niet gemaakt om lang te leven, toch doen we het. Tegen onze natuur.
Nee, wij hadden geen goudvis. Maar ik ken dat heel goed, die affectie tussen honden en hun baasjes. Het gaat er niet om dat het onnatuurlijk zou zijn, onnatuurlijkheid bestaat immers niet. Wel dat het dikwijls een onwaardig bestaan is voor die beesten.
Oud 27 juli 2008, 00:16   #171
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, wij hadden geen goudvis. Maar ik ken dat heel goed, die affectie tussen honden en hun baasjes. Het gaat er niet om dat het onnatuurlijk zou zijn, onnatuurlijkheid bestaat immers niet. Wel dat het dikwijls een onwaardig bestaan is voor die beesten.
Bij een groep wolven, daar is deze toch ook onderverdeeld in posities. De hogere staat boven de lagere, en zij moeten onderdanig doen. De hogere zorgt ook voor eten, eet eerst en nadien pas de andere. Die positie moet je behouden als baas. Vind ik tamelijk natuurlijk, dus ook waardig.
Zij hebben dierlijkinstinct en wij Zouden moeten
hebben Cultuur.

Kwestie van samenleven, met andersdenkenden hé

Slaapwel

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 27 juli 2008 om 00:18.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 00:20   #172
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bij een groep wolven, daar is deze toch ook onderverdeeld in posities. De hogere staat boven de lagere, en zij moeten onderdanig doen. De hogere zorgt ook voor eten, eet eerst en nadien pas de andere. Die positie moet je behouden als baas. Vind ik tamelijk natuurlijk, dus ook waardig.
Zij hebben instinct en wij Zouden moeten
hebben Cultuur.
Bij een groep wolven moeten ze niet een halve dag in een kotteke zitten, bijvoorbeeld.
Oud 27 juli 2008, 00:23   #173
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
dit is zo hard thepiano niét hé.
Ik denk dat ik er een paar weddenschappen ga op organiseren , kan ik nog wat geld eraan verdienen.
Oud 27 juli 2008, 00:24   #174
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij een groep wolven moeten ze niet een halve dag in een kotteke zitten, bijvoorbeeld.
Bij zitten die niet in een kot. Alleen mogen ze niet in de living, bureau en bovenverdieping komen. In de kelder durft ze toch niet. Haar mand staat in de biljartkamer.
Waar ze: Als het koud is in slaapt, of als ze de vorige dag een egel heeft gevangen, anders slaapt ze buiten en dat vind ze leuk ze.

Slaapwel
Oud 27 juli 2008, 05:08   #175
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Raaretariers. of zo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 05:10   #176
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Raaretariers. of zo?
Uit de duimzuigend of zo
Oud 27 juli 2008, 09:46   #177
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, maar hou ook in gedachten dat onze honden ook al wel een paar millenia ontwikkeling en (mis-)kweek achter de rug hebben, en wel nog het instinct hebben van wolven maar dat er toch al een serieus pak menselijke comfortzucht inzit ook.

Maar in een kot zitten is inderdaad niet echt dat voor een hond. Hoewel mijn D.Herder vroeger, als er iemand bij was en hem dus in't oog kon houden wel uit zijn kot kon, maar er na tien minuten al weer in ging zitten, met de deur open...

Nu heb ik nog enkel een paar katten, en daar gaat uw theorie over huisdieren houden niet op. Want een kat heeft helemaal niet het idee dat ze 'gehouden' wordt, ze denkt eerder dat de mensen haar dienaren zijn (die af en toe al eens raar uit de hoek kunnen komen).

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 09:47   #178
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Raaretariers. of zo?
Crustatariens.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 16:45   #179
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Ok, maar hou ook in gedachten dat onze honden ook al wel een paar millenia ontwikkeling en (mis-)kweek achter de rug hebben, en wel nog het instinct hebben van wolven maar dat er toch al een serieus pak menselijke comfortzucht inzit ook.

Maar in een kot zitten is inderdaad niet echt dat voor een hond. Hoewel mijn D.Herder vroeger, als er iemand bij was en hem dus in't oog kon houden wel uit zijn kot kon, maar er na tien minuten al weer in ging zitten, met de deur open...

Nu heb ik nog enkel een paar katten, en daar gaat uw theorie over huisdieren houden niet op. Want een kat heeft helemaal niet het idee dat ze 'gehouden' wordt, ze denkt eerder dat de mensen haar dienaren zijn (die af en toe al eens raar uit de hoek kunnen komen).
't Is geen echte theorie hoor, eerder een sentiment. Ik ben niet echt het soort mens dat anderen gaat bekritiseren om dergelijke zaken. Maar 't is wel de reden waarom ik zelf er nooit aan heb gedacht een beestje in huis te houden.
Oud 27 juli 2008, 17:05   #180
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Scampi's krijg ik regelmatig voorgeschoteld. Meestal eet ik ze wel op.
Maar in sommige schotels zitten ze ongepeld verwerkt, bv in paella ... ze zelf pellen kan ik dan echt niet. Soms hangen er dan nog eens eitjes onder ook. Zoiets opmerken raakt mij echt, ik bedank er dan ook feestelijk voor en vindt het wreed om te weten dat deze dieren voor niets zijn gestorven. Mij maak je er immers niet blij mee.
Zo kreeg ik ook ooit een pasta met gerookte zalm (njamie) met daarbovenop zo'n kleine rode volledig intacte kreeft voorgeschoteld. Dat er gewoon nog maar verondersteld wordt dat je vol enthousiasme zo'n beest gaat beginnen breken.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 juli 2008 om 17:05.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be