Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2008, 07:21   #161
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht

Hier heb je de leuke prentjes
Ze hebben er weer wat moois van gebakken, die vlaams-nationalisten van nu. Het is trouwens de dubbele siegrune, het symbool zoals dat enkel door de SS van Heinrich Himmler, Adolf Eichmann enz werd gebruikt. Het enige wat nu nog ontbreekt is de hakenkruisvlag. Dan zijn we weer terug op de dag dat de Vlaamse collaborateurs uit Antwerpen tijdens WOII op Jodenjacht gingen, werkweigeraars opspoorden, verzetsleden oppakten enz..

Diezelfde collaborateurs waarvan de kopstukken van het Vlaams Belang tot op heden beweren dat zij de erfgenamen zijn van de collaboratie. Mooie bende.

Te bedenken dat een steenworp verder in de Wiegstraat het beruchte 'winkeltje' bestond, waar Nieuwe Orde-gezinde Antwerpenaars verborgen en ondergedoken Joden konden aangeven aan de SS via dit zogeheten 'verklikkerswinkeltje'.... Wie naar een context bij deze siegrune zoekt, hier is ie... op de gevel van De Beest

Laatst gewijzigd door roskam : 25 juli 2008 om 07:45.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 07:59   #162
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik denk niet dat Bart De Wever een groot tegenstander is vd vl. beweging. Nochtans vond ook hij de gepleegde feiten betreffende dat café in Antwerpen, verwerpelijk.
Pietje, ge ziet ze vliegen, juist zoals ook BDW ze soms ziet vliegen. Sorry dat ik dat zo zeg. Natuurlijk zitten er onder de Vlaamse bewegingen hier en daar vedetten die zich heel interessant voelen en dat oorlogsverleden aanhangen en levendig willen houden maar zotte mensen komt ge in alle lagen van de bevolking tegen hoor. Vergeet niet dat onze Albert zijn vader ook met den Duitser heeft mee geheuld. Kan je straks een klacht neer leggen omdat Albert zijne kepie juist op de zelfde manier op zijn hoofd draagt als de Waffen SS.

Ik kom niet in dat cafeetje, al ben ik Vlaamsgezind, omdat ik vind dat ik er niets te zoeken heb net zomin als dat je me in een of andere HARLEY-DAVIDSON club zult tegenkomen maar om nu de link te leggen tussen die S en wat ze denken, vind ik toch wat ver gezocht. Misschien is het wel de S van Sadomasochisme.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 08:08   #163
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Ze hebben er weer wat moois van gebakken, die vlaams-nationalisten van nu. Het is trouwens de dubbele siegrune, het symbool zoals dat enkel door de SS van Heinrich Himmler, Adolf Eichmann enz werd gebruikt. Het enige wat nu nog ontbreekt is de hakenkruisvlag. Dan zijn we weer terug op de dag dat de Vlaamse collaborateurs uit Antwerpen tijdens WOII op Jodenjacht gingen, werkweigeraars opspoorden, verzetsleden oppakten enz..

Diezelfde collaborateurs waarvan de kopstukken van het Vlaams Belang tot op heden beweren dat zij de erfgenamen zijn van de collaboratie. Mooie bende.

Te bedenken dat een steenworp verder in de Wiegstraat het beruchte 'winkeltje' bestond, waar Nieuwe Orde-gezinde Antwerpenaars verborgen en ondergedoken Joden konden aangeven aan de SS via dit zogeheten 'verklikkerswinkeltje'.... Wie naar een context bij deze siegrune zoekt, hier is ie... op de gevel van De Beest
Ze hadden er misschien beter " Le bête" op gezet. Daar komt geen S in en dan zouden de Walen ook content geweest zijn. Hoe de Vlaaming zich daarbij zou voelen is van ondergeschikt belang.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 08:25   #164
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ze hadden er misschien beter " Le bête" op gezet. Daar komt geen S in en dan zouden de Walen ook content geweest zijn. Hoe de Vlaaming zich daarbij zou voelen is van ondergeschikt belang.
Correctie: Het gaat niet om één S, maar om de dubbele SS, hèt embleem dat enkel en alleen door de beruchte Schutzstaffel werd gedragen, waar niet enkel Jozef Mengele en Adolf Eichmann deel van waren maar bv. ook Robert Verbelen, Léon Degrelle, Jef van de Wiele en vele anderen, om maar een paar collaborateurs van eigen volk eerst te vermelden.

Laatst gewijzigd door roskam : 25 juli 2008 om 08:31.
Oud 25 juli 2008, 08:39   #165
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Al dat gezeik hier.
Ik zie het gewoon als een kleine provocatie om de burgerij wat te jennen.
Oud 25 juli 2008, 08:53   #166
Grinderman
Vreemdeling

Grinderman's schermafbeelding

Standaard

Niet meer dan normaal dat er klachten over komen en terecht. Als u dat niet kunt begrijpen dan hebt u een probleem en niet degene die de klacht indienen.
Grinderman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 09:01   #167
schwungman
Burger

Standaard

Citaat:
Uiteraard is het geen toeval. De uitbater zal trouwens erg spijt hebben dat "beest" met geen 2 ss-en word geschreven. (zie afbeelding hieronder)
En wat uw "selectionisme" vh CGKR betreft : de klacht werd rechtstreeks neergelegd door het Forum van Joodse Organisaties, en niet door het CGKR.
Ik ben op de hoogte hoor en dat bedoel ik ook niet.

CGKR heeft deze klacht ondertussen gevalideerd, terwijl iemand openlijk beschuldigen van negationisme in een krant als Le Soir wél kan. Geef toe, zonder de persbelangstelling, hoeveel mensen hadden die "S" gezien? Toch is dit blijkbaar wel "aanzetten tot", maar de acties van Le Soir kunnen zomaar doorgaan.

En ik ken de reacties hoor ("we zijn niet bevoegd", "er is geen wettelijke basis", "we hebben een brief geschreven" etc. etc.) maar dat is allemaal rond de pot draaierij. De feiten zijn wat ze zijn: 1 "S" op 1 café ergens in Vlaanderen wordt doorverwezen. J-M Pfaff die op vakantie (op erg boertige manier maar imho niet racistisch) iemand een trap onder zijn kont geeft ook, want dat is een voorbeeldfunctie. Maar als een grote Franstalige krant openlijk mensen beschuldigt van negationisme: nee daar kunnen we niets aan doen. Er zijn voorbeelden zat.

CGKR had al lang een rel in de pers moeten maken omdat het compleet surrealistisch is dat zij als CGKR zelf discrimineren, wat vandaag gebeurt. Als de oorzaak daarvan slechte wetgeving is moeten zij dit toch zelf aankaarten als CGKR!!

Om in de trend te blijven: "Les excuses sont faits pour s'en servir".
schwungman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 09:07   #168
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik ken iemand die heeft onder de oorlog bij de waffen-ss gevochten. Bij die man is niets van nazi sympathie te vinden. Dat de waffen-ss enkel een moormachine was wordt sterk overroepen. Die mannen die in kampen werkten dat waren idd sadistische criminelen. Of krijg ik nu ook een klacht van het CGKR aan mijn been. Trouwens de waffen-ss was een zeer multiculturele eenheid

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 25 juli 2008 om 09:15.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 09:08   #169
schwungman
Burger

Standaard

Citaat:
Het beschaafde deel vd vlaamse beweging zal dit "incident" ook streng afkeuren. Aangezien ik nauwelijks afkeuring uit die hoek waarneem hier op het forum, kan ik enkel besluiten dat bij een zeer groot aantal vlaams-nationalisten de voorliefde voor het derde rijk nog steeds aanwezig is.
Ja nu val je me echt lelijk tegen. Dan probeer je eens een discussie te hebben.

Besef jij wel wat je zegt? Voorliefde voor het derde rijk? Ben je ziek of zo? Hiervoor worden mensen aangeklaagd tegenwoordig. Maar jij mag dat blijkbaar wel, veralgemenen op basis van 20 reacties op een forum?

Je zet jezelf bij deze op dezelfde lijn als de onverdraagzamen waardoor je zelf een ganse groep mensen stigmatiseert.
Oud 25 juli 2008, 09:22   #170
schwungman
Burger

Standaard

Citaat:
Het enige wat nu nog ontbreekt is de hakenkruisvlag. Dan zijn we weer terug op de dag dat de Vlaamse collaborateurs uit Antwerpen tijdens WOII op Jodenjacht gingen, werkweigeraars opspoorden, verzetsleden oppakten enz..
Jaja... Qua veralgemenen, daar kunnen we nog iets van leren.
Oud 25 juli 2008, 10:08   #171
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ach kom. Bepaald subtiel is die S niet. Je gaat me niet wijsmaken dat er bij het ontwerp van dat schilderingske niemand gedacht heeft: 'oeh. aha. oho. hihi'.

De vraag is niet w�*t daar staat, maar of een mens strafbaar moet zijn als hij zijn S in een bepaalde vorm schildert.

Ik denk van niet. Ook niet als het 10 ton meer is dan een runeteken.
Goh, ik zou het in die combinatie ook niet doen: ofwel volledig rune ofwel gothisch schrift, wat dan ook.

Maar nu wordt er aandacht getrokken op wat? Een grapje? Is het meer dan dat?

Los daarvan: die rune is de zege-rune. Soit.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:12   #172
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Ik ken iemand die heeft onder de oorlog bij de waffen-ss gevochten. Bij die man is niets van nazi sympathie te vinden. Dat de waffen-ss enkel een moormachine was wordt sterk overroepen. Die mannen die in kampen werkten dat waren idd sadistische criminelen. Of krijg ik nu ook een klacht van het CGKR aan mijn been. Trouwens de waffen-ss was een zeer multiculturele eenheid
Voor de onderhand zoveelste keer:

Algemene SS: politiek onderdeel van de SS, o.m. DeVlag.
Operation Todt: bewaking van kampen
NSKK: transport
Waffen SS: eenheden aan het front, met o.m. Waals Legioen, Division Azul, Bosnische moslims, Kazakken, Kroaten,... en na de overheveling uit de Wehrmacht ook het Vlaams Legioen.
Oud 25 juli 2008, 10:15   #173
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De klacht die werd neergelegd, kwam van "Het Forum der Joodse Organisaties".
Het is niet de eerste maal dat de Vlaams-nationalisten in aanvaring komen met de Joden. Hoe zou dat toch komen?
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:16   #174
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schwungman Bekijk bericht
CGKR heeft deze klacht ondertussen gevalideerd, terwijl iemand openlijk beschuldigen van negationisme in een krant als Le Soir wél kan. Geef toe, zonder de persbelangstelling, hoeveel mensen hadden die "S" gezien? Toch is dit blijkbaar wel "aanzetten tot", maar de acties van Le Soir kunnen zomaar doorgaan.

Kan u zich gewoon tot de feiten beperken en er niet voortdurend niets toedoende zaken erbij sleuren? Bovendien gaat het niet om één 'S' maar om een dubbele 'SS'. Een belangrijk verschil.

Hoedanook. Toen ik deze ochtend terug voorbij De Beest reed was de SS na al die heisa weer overschilderd en is de dubbele SS weer één enkele S geworden. Iets heeft het toch uitgehaald. Maar de 'boodschap' achter het manoeuver van De Beest hebben we goed begrepen. Wordt zeker nog vervolgd.
Oud 25 juli 2008, 10:26   #175
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: Het gaat niet om één S, maar om de dubbele SS, hèt embleem dat enkel en alleen door de beruchte Schutzstaffel werd gedragen, waar niet enkel Jozef Mengele en Adolf Eichmann deel van waren maar bv. ook Robert Verbelen, Léon Degrelle, Jef van de Wiele en vele anderen, om maar een paar collaborateurs van eigen volk eerst te vermelden.

als ik goe kijk zie ik geen dubbele s maar een driedubbele s. dus De Beeßt is beter!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:30   #176
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Het is niet de eerste maal dat de Vlaams-nationalisten in aanvaring komen met de Joden. Hoe zou dat toch komen?
Waar komen de Vlaamsnationalisten in aanvaring met de Joden?:
Toch mogen volgens hoofdredacteur Freilich nazisme en Vlaamsgezindheid niet vereenzelvigd worden.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 10:46   #177
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
als ik goe kijk zie ik geen dubbele s maar een driedubbele s. dus De Beeßt is beter!
Vermoedelijk had de schilder een paar trippels op.
Oud 25 juli 2008, 11:13   #178
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Waar komen de Vlaamsnationalisten in aanvaring met de Joden?:
Toch mogen volgens hoofdredacteur Freilich nazisme en Vlaamsgezindheid niet vereenzelvigd worden.
Toch een vriendelijk woord voor dat stel schoften. Het siert de Heer Freilich bijzonder dat hij nog onderscheid probeert te maken tussen neo-nazi's en ultra-nationalisten. Bij volgende gelegenheid moet ik hem beslist vragen hoe hij precies tot dat verschil komt.

@Fernand: drinkt er nog ene, misschien ziet ge daarna wel 4 S'n staan.
Oud 25 juli 2008, 11:26   #179
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Is dat runeteken trouwens verboden ???
Popgroepen gebruiken het in hun naam , réenactors lopen in die uniformen rond ... Is het niet een beetje kleinzielig om zich druk te maken over een schildering op een café ? Zijn er dan echt geen belangrijker problemen op te lossen in dit land ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:33   #180
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Is dat runeteken trouwens verboden ???
Popgroepen gebruiken het in hun naam , réenactors lopen in die uniformen rond ... Is het niet een beetje kleinzielig om zich druk te maken over een schildering op een café ? Zijn er dan echt geen belangrijker problemen op te lossen in dit land ???
Wanneer u door een rood verkeerslicht rijdt, geflitst en beboet wordt, dan moeten inderdaad daarnaast nog altijd belangrijker problemen opgelost worden in dit land. Zullen we intussen de verkeerswet maar meteen afschaffen of wat denkt u?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be