![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Banneling
|
Ze hebben er weer wat moois van gebakken, die vlaams-nationalisten van nu. Het is trouwens de dubbele siegrune, het symbool zoals dat enkel door de SS van Heinrich Himmler, Adolf Eichmann enz werd gebruikt. Het enige wat nu nog ontbreekt is de hakenkruisvlag. Dan zijn we weer terug op de dag dat de Vlaamse collaborateurs uit Antwerpen tijdens WOII op Jodenjacht gingen, werkweigeraars opspoorden, verzetsleden oppakten enz..
Diezelfde collaborateurs waarvan de kopstukken van het Vlaams Belang tot op heden beweren dat zij de erfgenamen zijn van de collaboratie. Mooie bende. Te bedenken dat een steenworp verder in de Wiegstraat het beruchte 'winkeltje' bestond, waar Nieuwe Orde-gezinde Antwerpenaars verborgen en ondergedoken Joden konden aangeven aan de SS via dit zogeheten 'verklikkerswinkeltje'.... Wie naar een context bij deze siegrune zoekt, hier is ie... op de gevel van De Beest Laatst gewijzigd door roskam : 25 juli 2008 om 07:45. |
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kom niet in dat cafeetje, al ben ik Vlaamsgezind, omdat ik vind dat ik er niets te zoeken heb net zomin als dat je me in een of andere HARLEY-DAVIDSON club zult tegenkomen maar om nu de link te leggen tussen die S en wat ze denken, vind ik toch wat ver gezocht. Misschien is het wel de S van Sadomasochisme. |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door roskam : 25 juli 2008 om 08:31. |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Al dat gezeik hier.
Ik zie het gewoon als een kleine provocatie om de burgerij wat te jennen.
|
|
|
#166 |
|
Vreemdeling
|
Niet meer dan normaal dat er klachten over komen en terecht. Als u dat niet kunt begrijpen dan hebt u een probleem en niet degene die de klacht indienen.
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Burger
|
Citaat:
CGKR heeft deze klacht ondertussen gevalideerd, terwijl iemand openlijk beschuldigen van negationisme in een krant als Le Soir wél kan. Geef toe, zonder de persbelangstelling, hoeveel mensen hadden die "S" gezien? Toch is dit blijkbaar wel "aanzetten tot", maar de acties van Le Soir kunnen zomaar doorgaan. En ik ken de reacties hoor ("we zijn niet bevoegd", "er is geen wettelijke basis", "we hebben een brief geschreven" etc. etc.) maar dat is allemaal rond de pot draaierij. De feiten zijn wat ze zijn: 1 "S" op 1 café ergens in Vlaanderen wordt doorverwezen. J-M Pfaff die op vakantie (op erg boertige manier maar imho niet racistisch) iemand een trap onder zijn kont geeft ook, want dat is een voorbeeldfunctie. Maar als een grote Franstalige krant openlijk mensen beschuldigt van negationisme: nee daar kunnen we niets aan doen. Er zijn voorbeelden zat. CGKR had al lang een rel in de pers moeten maken omdat het compleet surrealistisch is dat zij als CGKR zelf discrimineren, wat vandaag gebeurt. Als de oorzaak daarvan slechte wetgeving is moeten zij dit toch zelf aankaarten als CGKR!! Om in de trend te blijven: "Les excuses sont faits pour s'en servir". |
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Parlementslid
|
Ik ken iemand die heeft onder de oorlog bij de waffen-ss gevochten. Bij die man is niets van nazi sympathie te vinden. Dat de waffen-ss enkel een moormachine was wordt sterk overroepen. Die mannen die in kampen werkten dat waren idd sadistische criminelen. Of krijg ik nu ook een klacht van het CGKR aan mijn been. Trouwens de waffen-ss was een zeer multiculturele eenheid
Links en Vlaams Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 25 juli 2008 om 09:15. |
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Burger
|
Citaat:
Besef jij wel wat je zegt? Voorliefde voor het derde rijk? Ben je ziek of zo? Hiervoor worden mensen aangeklaagd tegenwoordig. Maar jij mag dat blijkbaar wel, veralgemenen op basis van 20 reacties op een forum? Je zet jezelf bij deze op dezelfde lijn als de onverdraagzamen waardoor je zelf een ganse groep mensen stigmatiseert. |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Burger
|
Jaja... Qua veralgemenen, daar kunnen we nog iets van leren.
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar nu wordt er aandacht getrokken op wat? Een grapje? Is het meer dan dat? Los daarvan: die rune is de zege-rune. Soit. |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Algemene SS: politiek onderdeel van de SS, o.m. DeVlag. Operation Todt: bewaking van kampen NSKK: transport Waffen SS: eenheden aan het front, met o.m. Waals Legioen, Division Azul, Bosnische moslims, Kazakken, Kroaten,... en na de overheveling uit de Wehrmacht ook het Vlaams Legioen. |
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kan u zich gewoon tot de feiten beperken en er niet voortdurend niets toedoende zaken erbij sleuren? Bovendien gaat het niet om één 'S' maar om een dubbele 'SS'. Een belangrijk verschil. Hoedanook. Toen ik deze ochtend terug voorbij De Beest reed was de SS na al die heisa weer overschilderd en is de dubbele SS weer één enkele S geworden. Iets heeft het toch uitgehaald. Maar de 'boodschap' achter het manoeuver van De Beest hebben we goed begrepen. Wordt zeker nog vervolgd. |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Toch mogen volgens hoofdredacteur Freilich nazisme en Vlaamsgezindheid niet vereenzelvigd worden. |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Banneling
|
Citaat:
@Fernand: drinkt er nog ene, misschien ziet ge daarna wel 4 S'n staan. |
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is dat runeteken trouwens verboden ???
Popgroepen gebruiken het in hun naam , réenactors lopen in die uniformen rond ... Is het niet een beetje kleinzielig om zich druk te maken over een schildering op een café ? Zijn er dan echt geen belangrijker problemen op te lossen in dit land ???
|
|
|
#180 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|