![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
BDW moet zich niets aantrekken vdie deadline van anderhalve maand. YL doet dat ook niet... meer.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 4 augustus 2008 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als er tegen die tijd wordt besloten om met een interstatelijk overleg te starten,dan zal hij dat toch goed moeten keuren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
Brussel is hoofdstad van Europa hoofdstad van België die veel geld en werkkrachten nodig heeft vooral uit Vlaanderen. hoofdstad van, en omringd door Vlaanderen gewoon een stad die vroeger overwegend Nederlands was, nadien overwegens Frans, nu meer Engels en Arabisch wordt. Het is dus zeker niet juist te zeggen dat Brussel een gewest is zoals VL & W waar enkel de Brusselaars over beschikken.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 5 augustus 2008 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Burger
|
![]() Citaat:
BDW zal niet zomaar elke vorm van "interstatelijk" overleg steunen hoor, zelfs niet als zo'n nieuw soort overleg als symbool wel kan tellen (definitief einde van de Federale overheid als leider).
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat loopt door mekaar via grondgebied en bevoegdheden ... Jouw sertitudes mag je bijgevolg met een serieuze korrel zout nemen, recht evenredig met je kennis van onze staatsstruktuur.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 augustus 2008 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je kan er ook een referendum organiseren en vragen waar ze het liefst bij zijn: bij het rijke Vlaanderen of bij de waalse armoezaaiers. Willen ze autonoom zijn dan zal Brussel een inkomen moeten hebben. Hoe gaan ze dit genereren? Faciliteitengemeenten worden afgeschaft want dat is allemaal Vlaams gebied. En de corridor die komt er ook niet. Hooguit 1 kotteke voor péage. En alleen in de richting van Brussel. Wie richting wallonië gaat moet geen tol betalen. ![]() Rest mij nog de vraag: wat draagt Brussel economisch bij aan Vlaanderen? Buiten kantoorgebouwen is er daar niet veel van productie te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister
|
![]() Hebben de Brusselse eigenwoningbezitters al stilgestaan wat voor invloed een splitsing gaat hebben op de waarde van hun woning?
Het vertrek van alle federale ambtenaren en de dienstverlening die daaromheen hangt zal een visieuze cirkel op gang brengen van economische neergang en werkeloosheid in Brussel. Ik zou als Brusselaar inzetten op aansluiting bij Vlaanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Dat is dus duidelijk nonsens zoals ik hierboven heb aangeduid. Hoe kan nu oa de hoofdstad van Europe een gewest zijn net als VL & W Brussel is niet leefbaar zonder VL, en zonder VL waarschijnlijk ook geen Europese hoofdstad meer. Daar zouden ze in Brussel beter toch eens bij stilstaan...
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En van mij mag je de 90% niet-Vlamingen in Brussel overtuigen om zich bij Vlaanderen aan te sluiten... veel succes zou ik zeggen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Volgens jou is Brussel wel leefbaar zonder VL vermits vrij verkeer... Maar VL niet zonder Brussel !? Dan geldt dat vrij verkeer plots niet meer!?? Brussel zonder VL zou al zeer vlug veel van zijn aantrekkingskracht verliezen. Een Franstalig Brussel zou wellicht geen hoofdstad van Europa kunnen blijven. Straatsburg is ook Franstalig. Dat is van het goede teveel!
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 5 augustus 2008 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gezag over Brussel wordt dus inderdaad uitgeoefend door de federale organen (parlement, regering) en door een kombinatie van gemeenschappen en gewesten. Mooie illustratie om jouw "grondgebiedstoestanden" te ontkrachten is het feit dat de zetel van de Vlaamse Gemeenschap in Brussel gelegen is, het feit dat het Vlaams parlement in Brussel gelegen is .... Nu heb ik al wel op dit forum uitgelegd dat mijn visie op de oplossing van het probleem Brussel het volgende is: Van de oude staat, krakt het grondgebied van Vlaanderen en van Wallonië af. Deze worden kompleet onafhankelijk. De nieuwe staten behouden echter hun bevoegdheden (persoonsgebonden, onderwijs ...) over de inwoners van Brussel. Voor de Brusselaar wijzigt als het ware niets: de oude grondwet blijft gelden, de bevoegdheden van zijn gewest blijven gelden, de bevoegdheden van het oude federale nivo van het oude land, worden uitgeoefend door de uitgebreide gewestregering .... Voor de Vlamingen in Brussel blijven dezelfde garanties als nu in de grondwet: blijft tweetalig (juridisch, niet de fakto ...) enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom niet samenvoegen met Holland? We kunnen onmogelijk de geschiedenis en de evolutie sedert 1830 negeren. Wat is het probleem met Brussel? Hetzelfde: we kunnen onmogelijk de geschiedenis en de evolutie van die stad, tot wat ze nu reëel geworden is, negeren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Minister
|
![]() stel nu... hypothetisch
- Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel - Brussel-Wallonië blijven over nu, dan betekent dit dat de overgrote meerderheid van de europese instellingen in frans(talig)e handen valt (Straatsburg + Brussel). Remember: België, het bufferland! Denkt u dat Duitsland of Engeland (en weet ik wie nog allemaal) dit zo graag zien gebeuren? De meeste belgicisten geven hier altijd maar af op ons egoïstisch karakter in het BUITENLAND en hoe de ANDERE EU-LANDEN de eventuele onafhankelijkheid van Vlaanderen niet zouden erkennen... maar diezelfde mensen (die toch zogoed in hun kraam passen bij die redeneringen) zouden zeker alles in franse handen schuiven? ![]() Legt gij et uit aan Merkel haar twee... ![]() De brusselaars kunnen nog ferm verschieten van hun WalloBrux gedoe... de centjes zullen ook niet van Wallonië komen en Europa zal ze ook niet leveren... Van mij mogen ze dat stort dat Brussel noemt hebben (ja, dit is niet conform de richtlijnen van mijn partij, so what, ik heb ook een mening). Ik heb die stad nooit 'mooi' gevonden. En de politiekers daar ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 5 augustus 2008 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De schoofzak
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu heb ik al wel op dit forum uitgelegd dat mijn visie op de oplossing van het probleem Brussel het volgende is: Citaat:
En de Vlaamse Brusselaars zullen dezelfde boodschap krijgen die de Brusselaars in Vlaanderen krijgen: aanpassen en de taal van de meerderheid leren of opkrassen. Je ziet, onverdraagzaamheid en fanatisme zijn besmettelijk. Heel dat onverdraagzame bekrompen fascistische flamingantisme zal de Vlamingen als een boomerang in het gezicht keren, dat is nu al duidelijk. En de meeste Vlaamse Brusselaars weten dat heel goed, het is dan ook uit die hoek (bvb. de zogenaamde "Dansaert-Vlamingen") dat Dewever en andere separatistische extremisten de zwaarste kritiek krijgen. Brussel is een derde gewest, hoezeer U en uw vriendjes die realiteit ook betwisten. Brussel is ook een tweetalig gewest zolang dit in de Belgische grondwet gebeiteld staat. Als België zou verdwijnen, staat het de Brusselse meerderheid vrij een eigen weg te kiezen, net als de Vlamingen. |
||||
![]() |
![]() |