![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Een ander voorstel, dan: laten we een eigennaam gebruiken die zodanig gecompromitteerd is geraakt dat niemand z'n kind toch ooit zo zal noemen. "Adolf", bijvoorbeeld. Of "fabiola". Dus: - tegen iemand naar wie je opkijkt, zeg je: "Kan u komen rond 4u?" - tegen iemand t.o.v. wie je neutraal staat, zeg je: "Ik verwacht je on 4u." - tegen het grofste uitschot: "Ik verwacht fabiola om 4u." (Zonder hoofdletter uiteraard: grammaticaal is het geen eigennaam meer.) Ik denk dat ik daar wel aan gewoon kan worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() Je moet Fabiola zien als een huisdier. Dat diertje is immers ook geheel en al afhankelijk van je goede zorgen. Aan haar kapsel te zien zou Fabiola kunnen doorgaan voor een langharig Guinees biggetje. Een beetje duur in het onderhoud dat wel. Maar als gezelschapsdier onovertroffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() Is te hopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus, als u het zou gebruiken ter aanspreking van de Coburgskes, zouden die -met hun gewèldige kennis van de Nederlandse taal- dit nog aanzien als een zeer duidelijk eerbetoon aan hun persoon ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermits het in onze spreektaal doodnormaal is om "gij" of "ge" te zeggen en het gebruik van "jij" of "je" daarbij niet past vond ik het steeds raar datmijn kinderen geen "gij" gebruik meer aangeleerd kregen. "zorgde gij maar eens eerst dat ge zelf je rommel hebt opgeruimd" staat helemaal niet met de "jij" vorm. je : die éne je moet ik in mijn spreektaal door uw vervangen: met "gij" gaat dat niet. ofwel is het "dat ge zelf je rommel hebt opgeruimd", ofwel is het "dat jij je eigen rommel hebt opgeruimd" of iets in die aard: hele andere zegswijze.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 augustus 2008 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zorg mo da je jen eigen rommel ipkust
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar om terug naar de essentie te gaan: de Coburgs zouden de GIJ-aanpsreking zeker niet aanzien als een uiting van minachting, eerder van een overduidelijk eerbetoon... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik dacht dat ze als "monseigneur" moesten worden aangesproken... toch niet inhet vlaams zeker!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Waar waart gij de vijfentwintigste augustus negentienhonderd vierenveertig, om elf uur in de ochtend?' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Gouverneur
|
![]() Ja, ik had vroeger een leraar Latijn die steevast in die term sprak, en dat kwam dus absoluut nièt familiair over...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gij waart dan ook niet bij de Vlaamse SS he Kizzy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in feite hebben we het dan allemaal fout geleerd en heeft "tu" niks met "gij" te maken, maar met "u"? hihi! hebben we ze allemaal lekker getutoyeerd in plaats van hen in de opperste beleefdheidsvorm aan te spreken....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nooit meegemaakt, maar wel al eens dat ik in de ochtend niet wist waar ik de avond daarvoor was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"ho my god!!!! I remember EVERYTHING ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |