Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2008, 18:09   #161
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
zoals reeds eerder gezegd : een uitverkoren ollander die de moord op een israelische premier in de schoenen wou schuiven van een antizionist, moet hoegenaamd géén lessen geven over het zionisme aan anderen.Pfft
Hehe, je formuleert het eindelijk eens een keer correct. Maar dat het je na twee jaar nog zo hoog zit baart me zorgen. Al een praatgroep overwogen om dit trauma te verwerken?

Citaat:
Zionisten en leugens, het blijven immer synoniemen.
Ha ja. Maar ik zie dat je - met jouw vaardigheid om met je uitspraken nét binnen de wet te blijven - het vermijdt om je achter het lijstje 'talmoedcitaten' te scharen. Je wéét dat ze onjuist zijn hè?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 18:26   #162
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U zou beter eens langer nadenken voordat u iets post, dat zou al schelen. U zei dit:

Eerst plaatst u die passages als 'de waarheid' en trekt daar o.a. bovenstaande conclusie uit terwijl, als u het had gecheckt, u had geweten dat het niet waar is. Later bracht u het al terug naar 'misschien zijn er een paar niet juist' en 'ik wil alleen maar zeggen dat er niet zulke aardige dingen in staan' of woorden van gelijke strekking. En in uw laatste post begint u er ineens over dat zionisten alles willen goedpraten. Het zal best maar daar ging dit niet over. Het is helemaal geen schande om toe te geven dat u misschien een bedenkelijke bron hebt gebruikt hoor.

Uw lijstje 'citaten' zijn - als je ze googled - direct terug te voeren op 'Radio Islam' met dezelfde formuleringen, spaties en aanhalingstekens. Dat u er later nog een vreemde engelstalige site bijsprokkelt is daarin een zwaktebod.
Dit lijstje circuleert op conspiratistische, moslimfundamentalistische en antisemitische sites en zijn rechtstreeks afkomstig uit een antisemitisch boek uit het einde van de 19e eeuw waarvan o.a. de nazi's driftig gebruik hebben gemaakt. Het zijn bewust verdraaide en uit hun context geplaatste citaten.

U zei dit:
Wat ik u toonde is hoe de verschillende religies met het begrip 'uitverkoren' omgaan. Dat is geen interpretatie, dat is een feit en gemakkelijk te verifiëren. Ik hing er ook geen waarde-oordeel aan, enkel de vaststelling dat het woord geen superioriteits-betekenis heeft. Dat elke gelovige zichzelf ziet als behorend tot het 'ware geloof' is bijna universeel te noemen. Niets nieuws onder de zon dus.
U suggereert echter dat elke gelovige, elk religieus boek hierover (tegen ons) liegt en dat ons een rad voor ogen wordt gedraaid. U heeft dat wel door en ik niet. Dat lijkt toch behoorlijk op een 'complot' dat u doorziet.

Ik keur het antisemitisme af. En ik kijk naar Al Jazeera, Sudan-TV of de Joodse TV. Maar het zal me een zorg wezen of, datgene wat ik denk, op moslimsites staan of op joodse sites. Ik zie wat ik zie en ik stel vast de de Israeli's zich zeer ondeugdelijk en schandalig gedragen tegenover de Palestijnen. En ik lees wat ik lees in de Talmud. En dat geldt evenzeer voor de Koran of voor de Bijbel. Maakt niets uit. U hanteert, net zoals de andere Zionisten op dit forum, altijd het wapen van antisemitisme als ultiem argument bij gebrek aan beter verweer. Maar troost u, u bent niet de enige die zulk non-argument als laatste middel hanteert.

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2008 om 18:31.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 19:13   #163
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Misschien moet er toch maar eens over nagedacht worden om in Europa elk zionistisch pleidooi of negationisme strafbaar te stellen?
Misschien moet men alle Jodenhaters in dit continent een enkele reis aanbieden, eerst met zachte en desnoods met harde dwang richting Teheran. Kunnen ze gezellig kaarten met hun idool Adolfinejad...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 19:17   #164
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
zoals reeds eerder gezegd : een uitverkoren ollander die de moord op een israelische premier in de schoenen wou schuiven van een antizionist, moet hoegenaamd géén lessen geven over het zionisme aan anderen.Pfft
Kan die "Ollander" eraan doen dat de herseninhoud van de gemiddelde Antwerpenaar lager ligt dan die van de Nambische bosjesmannen. " Buiten wat "bollekes Keunick" drinken en boerend hun "wijf" een pak rammel geven komen ze niet....

Citaat:
Zionisten en leugens, het blijven immer synoniemen.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 4 september 2008 om 19:18.
Oud 4 september 2008, 19:26   #165
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Natuurlijk, uw IRA-vrienden hebben hun sympathie voor de Al-Aqsa brigades en de PLO al meerdere malen duidelijk gemaakt. Bekijk eens wat "murals" in de Katholieke wijken in Ulster.
Tja Als je in Noord-Ierland de Britten met hun Combat 18 , BNP en UMD aanhang ziet.

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 4 september 2008 om 19:31.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 23:29   #166
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik keur het antisemitisme af. En ik kijk naar Al Jazeera, Sudan-TV of de Joodse TV. Maar het zal me een zorg wezen of, datgene wat ik denk, op moslimsites staan of op joodse sites. Ik zie wat ik zie en ik stel vast de de Israeli's zich zeer ondeugdelijk en schandalig gedragen tegenover de Palestijnen. En ik lees wat ik lees in de Talmud. En dat geldt evenzeer voor de Koran of voor de Bijbel. Maakt niets uit. U hanteert, net zoals de andere Zionisten op dit forum, altijd het wapen van antisemitisme als ultiem argument bij gebrek aan beter verweer. Maar troost u, u bent niet de enige die zulk non-argument als laatste middel hanteert.
1. U heeft mijn bericht niet goed gelezen en/of weer niet goed begrepen;
2. Het gaat er niet om op welke site iets staat. Het gaat erom dat deze sites die vervalsingen gebruiken voor bedenkelijke doeleinden;
3. U heeft de Talmoed niet gelezen, u heeft een samenvatting van een karikatuur van de Talmoed gelezen;
4. Ik ben geen Zionist;
5. Ik heb nergens antisemitisme als argument gebruikt maar slechts als verklaring voor die nepcitaten.
6. U loopt weg van de discussie.
Oud 5 september 2008, 02:04   #167
willem1940NLD

Standaard

Mij zijn uit de geschiedenis geen voorbeelden bekend dat Joden zich in of jegens gastheerlanden gedurende de afgelopen ca. 2000 jaren ooit als slechte burgers zouden hebben gedragen; wèl: verdenkingen/verdachtmakingen tot zulks, alsmede pogroms.

"Godsdienstig" sta ik, zacht uitgedrukt, onverschillig tot algemeen-afwijzend en waardeer (dus) ten zeerste hun niet-wervings/zendings-principe/gewoonte dat/die, tamelijk wonderlijk, geen afbreuk doet aan hun (culturele?) bereidheid of hobby om iedere "gemoedelijke" discussie in volle diepte aan te gaan, vaak zelfs als daar eigenlijk geen tijd voor beschikbaar lijkt.

Steeds weer, in al dan niet geplande ontmoetingen, privé en/of werkverband, dat zelden uitgesproken herkennings-achtige effect van: hee, leuk je/jullie tegen te komen; hoe goed EN snel kunnen wij samen dingen beleven cq laten/helpen gebeuren ... NU, meteen?

Via een familie-uitvorser, stamboom nagetrokken tot in de 80-jarige oorlog maar geen "verwantschap" kunnen vaststellen, zo te zien enorm germaans allemaal dus daar zit alvast geen "link".

Waarom ik dit hier post? Misschien gewoon stom, misschien omdat ik denk dat het leuk kan zijn voor Joden om eens te vernemen dat niet iedereen "categorisch" (of: "voor alle zekerheid") de pest aan Joden heeft.
Oud 5 september 2008, 08:00   #168
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien moet men alle Jodenhaters in dit continent een enkele reis aanbieden, eerst met zachte en desnoods met harde dwang richting Teheran. Kunnen ze gezellig kaarten met hun idool Adolfinejad...
Wat een kinderpraat, sinistra, de "friend"
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 08:04   #169
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Mij zijn uit de geschiedenis geen voorbeelden bekend dat Joden zich in of jegens gastheerlanden gedurende de afgelopen ca. 2000 jaren ooit als slechte burgers zouden hebben gedragen; wèl: verdenkingen/verdachtmakingen tot zulks, alsmede pogroms.

"Godsdienstig" sta ik, zacht uitgedrukt, onverschillig tot algemeen-afwijzend en waardeer (dus) ten zeerste hun niet-wervings/zendings-principe/gewoonte dat/die, tamelijk wonderlijk, geen afbreuk doet aan hun (culturele?) bereidheid of hobby om iedere "gemoedelijke" discussie in volle diepte aan te gaan, vaak zelfs als daar eigenlijk geen tijd voor beschikbaar lijkt.

Steeds weer, in al dan niet geplande ontmoetingen, privé en/of werkverband, dat zelden uitgesproken herkennings-achtige effect van: hee, leuk je/jullie tegen te komen; hoe goed EN snel kunnen wij samen dingen beleven cq laten/helpen gebeuren ... NU, meteen?

Via een familie-uitvorser, stamboom nagetrokken tot in de 80-jarige oorlog maar geen "verwantschap" kunnen vaststellen, zo te zien enorm germaans allemaal dus daar zit alvast geen "link".

Waarom ik dit hier post? Misschien gewoon stom, misschien omdat ik denk dat het leuk kan zijn voor Joden om eens te vernemen dat niet iedereen "categorisch" (of: "voor alle zekerheid") de pest aan Joden heeft.
NIET iiedereen heeft de pest aan de joden. dat is waar. Ik ook niet, net zoals veel andere mensen.

De geschiedenis leert ons dat het evenwel niet altijd zo geweest is. Laten we vooral niet vergeten wat er tijdens 40-45 gebeurd is, en wie er allemaal aan meegewerkt heeft, ook in Nederland !!!!!!!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 5 september 2008 om 08:04.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 11:24   #170
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb u nog nooit eens horen zeggen dat Israel ergens in de fout is gegaan. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.Tenzij dat u denkt dat Israel het evenbeeld is van de volmaaktheid.
Israel deed en maakt zeker fouten.
Ik wil hier 1 lid zien(pro-Israel) die zegt dat Israel perfect is.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 11:41   #171
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenaardig dat 'sommigen' net aanstoot nemen aan dat niet-wervingsprincipe wgs noodzaak aan een joodse moeder en daarin discriminatoir (of met een ander modewoord: racistisch) gedrag ontwaren vanwege Joden t/o niet-Joden.
Oud 5 september 2008, 13:04   #172
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Eigenaardig dat 'sommigen' net aanstoot nemen aan dat niet-wervingsprincipe wgs noodzaak aan een joodse moeder en daarin discriminatoir (of met een ander modewoord: racistisch) gedrag ontwaren vanwege Joden t/o niet-Joden.
Zij voeren op dit punt hun eigen huishouding. Het is voorzover ik weet niet zo dat zij een volgens de definitie niet-joods of ook wel genoemd: "half-joods" kind persoonlijk minder goed zouden behandelen of verstoten.

De ontwikkeling van deze zéér oude traditie lijkt tamelijk logisch voor de hand te liggen: het is nog maar sinds zeer kort technisch mogelijk om vaderschap met ongeveer 100% zekerheid te bewijzen.

Maar inderdaad heb ik wel eens opgevangen van "half-joden" dat die lang niet altijd echt blij zijn met deze indeling.

Ik las dat dit vraagstuk, samen met dat van de Khazaren, onderwerp van studie is in Joodse kringen en o.a door de Liberale Joden milder wordt gehanteerd dan de wettische samenvatting opdraagt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Joden
http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=1228
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chazaren

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 5 september 2008 om 13:05.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 13:12   #173
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Men denkt veel te vlug, dat wanneer iemand kritiek heeft op Israel, of zegt dat sommige joden in Antwerpen zich evenveel en/of even weinig aanpassen als sommige moslims in Antwerpen, of dat de joden een gesloten groep zijn waar men zo maar niet kan deel van uitmaken, of dat de sommige joden de gojim ook niet altijd met respect behandelen, dat zulk iemand dan de pest heeft aan joden. Neen, gewoon feiten relateren noem ik dit.

Laatst gewijzigd door system : 5 september 2008 om 13:14.
Oud 5 september 2008, 15:26   #174
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Maar het zal me een zorg wezen of, datgene wat ik denk, op moslimsites staan of op joodse sites. Ik zie wat ik zie en ik stel vast de de Israeli's zich zeer ondeugdelijk en schandalig gedragen tegenover de Palestijnen. En ik lees wat ik lees in de Talmud.
Nogmaals, uw rijtje vervalste Talmoedcitaten komt rechtstreeks van Radio Islam. Een site die zich bovenaan de openingspagina al de vraag stelt: ''Stierven er werkelijk zes miljoen?''.
Met zo'n tekst is het minste wat je kunt doen: checken of de andere informatie die je van zo'n site haalt ook inderdaad klopt.

Het maakt dus weldegelijk uit en u maakt mij niet wijs dat u werkelijk zo naïef bent.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 5 september 2008 om 15:27.
Oud 5 september 2008, 15:27   #175
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Men denkt veel te vlug, dat wanneer iemand kritiek heeft op Israel, of zegt dat sommige joden in Antwerpen zich evenveel en/of even weinig aanpassen als sommige moslims in Antwerpen, of dat de joden een gesloten groep zijn waar men zo maar niet kan deel van uitmaken, of dat de sommige joden de gojim ook niet altijd met respect behandelen, dat zulk iemand dan de pest heeft aan joden. Neen, gewoon feiten relateren noem ik dit.
Dat is niet wat u deed.

Edit: Ik heb nog even gekeken naar de site waar u uw informatie vandaan hebt gehaald. Het negationisme en revisionisme spat ervan af en daar zit geen woord Frans bij. Wilt u daarmee nu echt mensen overtuigen?

Edit2: En ik maar blijven geloven in het goede in de mens. Pffft, weeral een illusie armer. Maar ja, uw gedweep met Gretta Duisenberg had me eigenlijk ook al wel wat moeten zeggen... Ben zelf de naïeve hier.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 5 september 2008 om 15:36.
Oud 5 september 2008, 21:53   #176
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nogmaals, uw rijtje vervalste Talmoedcitaten komt rechtstreeks van Radio Islam. Een site die zich bovenaan de openingspagina al de vraag stelt: ''Stierven er werkelijk zes miljoen?''.Met zo'n tekst is het minste wat je kunt doen: checken of de andere informatie die je van zo'n site haalt ook inderdaad klopt.

Het maakt dus weldegelijk uit en u maakt mij niet wijs dat u werkelijk zo naïef bent.
6 miljoen of 4 miljoen. Het is een schande voor de mensheid. Zoveel is zeker.

Dit gezegd zijnde, mag men zich toch historisch de vraag stellen:'Stierven er werkelijk 6 miljoen?' Dat vind ik een zeer gerechtvaardigde vraag. En ik ben geen negationist. Verre van. Maar uw 6 miljoen is geen evangelie. Dat is geen 'credo' . Het wordt wel eens tijd dat u dat beseft. We zullen wel zien, door historisch onderzoek, of er dat wel 6 miljoen zijn geweest. En wij hebben meer en meer informatie daarover nu dat Russische archieven vrijkomen. In ieder geval zijn het er teveel geweest. Maar er zijn schattingen op basis van deze archieven die spreken van 4 miljoen. Maar goed, we moeten dat uitpluizen.

Zou u niet eens beter gaan checken of het er wel 6 miljoen zijn geweest in plaats van zoals een kieken zonder kop zomaar cijfers over te nemen? Tenzij... ja tenzij dat u niet echt wilt checken. Dat kan ook natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 5 september 2008 om 22:07.
Oud 6 september 2008, 01:01   #177
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Tja Als je in Noord-Ierland de Britten met hun Combat 18 , BNP en UMD aanhang ziet.

Combat-18 heeft geen enkele link meer met de protestantse paramilitairen. C18 houdt niet echt van de Israëlische vlaggen die massaal in de protestantse wijken hangen. Goed geprobeerd, maar ik ben iets te goed geïnformeerd....
Oud 6 september 2008, 01:32   #178
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Dit gezegd zijnde, mag men zich toch historisch de vraag stellen.
Meer dan dit zal ik niet citeren. Ik zal ook geen links geven naar negationistische sites en/of haatzaai-sites.

Van mij mag u die vraag stellen. Die 'historische' vraag. Geen punt. Van mij mag u alles vinden en afvragen.

Maar de vraag die u zich hierboven stelt is nog wel één van de meest onschuldige die je op uw bron-site kunt vinden. En deze is al niet onschuldig. Ik zal hier niet alles opnoemen maar hoe u een bron betrouwbaar acht die o.a. De Protocollen als waarheid beschouwd, die Mein Kampf en revisionistische geschriften te koop aanbiedt en Nederlandse rechters als ''Jodenknechten'' betiteld is me echt een raadsel.

Dat u niet zou zien waar u de mosterd haalt lijkt me niet waarschijnlijk. U komt namelijk niet als dom op me over. Dus blijft er alleen een andere verklaring over...en die is niet fraai.

Ik weet nu in ieder geval waar en hoe ik u moet plaatsen. Het valt me tegen, ik had dat niet verwacht. Van u toch niet. Maar ik zei het al, ik ben hier de naieve. Jammer.
Oud 6 september 2008, 09:46   #179
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Israel deed en maakt zeker fouten.
Ik wil hier 1 lid zien(pro-Israel) die zegt dat Israel perfect is.
Waarom zou Israel perfect moeten zijn? Geen land is dat. En daar gaat het
dus ook niet om. Waar gaat het wel over? Maten en gewichten. Dat is alles.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2008, 10:49   #180
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Combat-18 heeft geen enkele link meer met de protestantse paramilitairen. C18 houdt niet echt van de Israëlische vlaggen die massaal in de protestantse wijken hangen. Goed geprobeerd, maar ik ben iets te goed geïnformeerd....
Ik heb het ginds met mijn eigen ogen gezien beter. Het zijn daar gewoon een bend hypocrieten. Trouwens het IRA heeft het aanzet gegeven tot wat de Iers Republiek de dag van vandaag is een welvaarend land. Na dat de Britten jaren lang een horrorbewind had gevoerd in Ierland.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be