Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2008, 19:01   #161
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Zou het niet beter zijn ineens een slotje op dit topic te zetten???
Dit topic is enkel en alleen opgestart om de Moslimgemeenschap af te schilderen als een bende onfrisse extremisten....
Enkel om haat te zaaien en de kloof tussen Belgen en Moslims (allochtonen) te vergroten!
Totaal in tegenstelling met de geest van het gezond verstand en zoeken naar realistische oplossingen!
Bekijk het profiel van opstarter eens....!

Ik stoor me helemaal niet aan kritiek op godsdienst, maar bepaalde forumleden doen niets anders dan van 's morgens tot 's avonds zeuren over Moslims.... en starten topics zonder meerwaarde op om een groep te stigmatiseren!

Neen de doorsnee poco wil iedereen monddood maken. Desnoods door persoonlijk te worden en hierdoor de censuur uit te lokken. bah !
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 19:05   #162
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan me toch niet van de mening ontdoen dat U geobsedeerd bent door Moslimfundamentalisme!

Ik ontken problemen in bepaalde Brusselse wijken niet maar...
U lacht het weg vanachter uw pctje. Kom es buiten praat eens met de slachtoffers van de islam.
Oud 5 september 2008, 19:07   #163
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
U lacht het weg vanachter uw pctje. Kom es buiten praat eens met de slachtoffers van de islam.
Die kom IK dan ook niet elke dag tegen hé....

Als het zooo schering en inslag zou zijn zou IK dat toch ook zien!!!
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 19:08   #164
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Die kom IK dan ook niet elke dag tegen hé....

Als het zooo schering en inslag zou zijn zou IK dat toch ook zien!!!
Doe uw ogen en oren open en praat met de slachtoffers heb ik gezegd. Niet effe naar den bakker of frituur en terug achter uw pc.
Oud 5 september 2008, 19:14   #165
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe uw ogen en oren open en praat met de slachtoffers heb ik gezegd. Niet effe naar den bakker of frituur en terug achter uw pc.

Kijk ff in de spiegel hé....

ik eet zelden frituurspullen hoor
Oud 5 september 2008, 19:34   #166
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk ff in de spiegel hé....

ik eet zelden frituurspullen hoor
mijne spiegel zal ni breken ahahahaha
Oud 5 september 2008, 19:37   #167
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
mijne spiegel zal ni breken ahahahaha

Ha! U hebt een spiegelbeeld.... gelukkig maar.... ik zou nog kunnen gaan fantaseren....
Oud 5 september 2008, 19:40   #168
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha! U hebt een spiegelbeeld.... gelukkig maar.... ik zou nog kunnen gaan fantaseren....
dat zegt u he ahahahahahaha
Oud 6 september 2008, 00:51   #169
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill; je bedoelt de buurtvaderprojecten? Die heb ik nog mee opgezet en die liepen voor geen milimeter..net als in Mechelen liep het vooral vast op onenigheden binnen Marokkaanse subgroepen; en Turkse vaders waren dan weer van mening dat het helemaal niet kan; kinderen aanspreken van andere ouders want dan breng je schande over die familie! Dat soort projecten zijn schoolvoorbeelden van het 'witte denken' en ligt mijlenver van het denken binnen bepaalde subgroepen. Het beleid wil dit; mensen juist niet en ergens begreep ik dat ook. Daaruit kwamen de gesprekken over opvoeding, die projecten mislukten totaal.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 17:51   #170
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het spijt mij maar daar vergist u zich toch.
ah zo.
vertel eens ?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 17:56   #171
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goodwill; je bedoelt de buurtvaderprojecten? Die heb ik nog mee opgezet en die liepen voor geen milimeter..net als in Mechelen liep het vooral vast op onenigheden binnen Marokkaanse subgroepen; en Turkse vaders waren dan weer van mening dat het helemaal niet kan; kinderen aanspreken van andere ouders want dan breng je schande over die familie! Dat soort projecten zijn schoolvoorbeelden van het 'witte denken' en ligt mijlenver van het denken binnen bepaalde subgroepen. Het beleid wil dit; mensen juist niet en ergens begreep ik dat ook. Daaruit kwamen de gesprekken over opvoeding, die projecten mislukten totaal.
Toch niet.
Ik denk dat je niet zo goed op de hoogte bent.

In mei werd het project 'Samen op straat' voorgesteld dat gestart is in Hoboken, met de bedoeling uit te breiden naar andere districten.
Uit de voorstelling bleek dat ze wel degelijk succes hebben.

Mbt Mechelen heb je wel gelijk.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 19:03   #172
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Samen op straat is een buurtvadersproject wat werd opgestart nadat in Berchem bleek dat zoiets helemaal niet lukt.
Dus bedoelt u wel de buurtvadersprojecten en ook in Hoboken liep het voor geen meter.
Daarom werd het na verloop van tijd anders ingevuld; inplaats van de straat op te trekken werden er geleide activiteiten aangeboden voor jongeren vanuit de moskee.
Dat is overlapping met wat buurthuizen en pleinontwikkeling al aanbeidt en dusin wezen over bodig maar die projecten moeten en zullen als goed nieuws verkondigt moeten worden aan het bredere publiek.Blijkbaar hoort u daarbij.

Maar hoe samen op straat nu wordt ingevuld heeft niets meer te maken met de oorspronkelijke opzet; de bedoeling was om dezelfde aanpak te ontwikkelen als in Amsterdam waar de buurtvadersprojecten wel( even) succesvol waren.
U lijkt me niet echt goed geinformeerd; niet wat de opzet en gescheidenis betreft van dit soort projecten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 19:21   #173
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Samen op straat is een buurtvadersproject wat werd opgestart nadat in Berchem bleek dat zoiets helemaal niet lukt.
Dus bedoelt u wel de buurtvadersprojecten en ook in Hoboken liep het voor geen meter.
Daarom werd het na verloop van tijd anders ingevuld; inplaats van de straat op te trekken werden er geleide activiteiten aangeboden voor jongeren vanuit de moskee.
Dat is overlapping met wat buurthuizen en pleinontwikkeling al aanbeidt en dusin wezen over bodig maar die projecten moeten en zullen als goed nieuws verkondigt moeten worden aan het bredere publiek.Blijkbaar hoort u daarbij.

Maar hoe samen op straat nu wordt ingevuld heeft niets meer te maken met de oorspronkelijke opzet; de bedoeling was om dezelfde aanpak te ontwikkelen als in Amsterdam waar de buurtvadersprojecten wel( even) succesvol waren.
U lijkt me niet echt goed geinformeerd; niet wat de opzet en gescheidenis betreft van dit soort projecten.
OK.... ik neem van U aan dat 'buurtvaderprojecten' niet werken...
Ik dacht te weten dat dat in Amsterdam een succes was.... (heb onvoldoende veldkennis daarover uitspraken te doen)

Maar hoe moeten de 'kutmarokkaantjes' dan aangepakt worden???
(binnen de grenzen van onze wetgeving)

Heb U constructieve voorstellen??

Helaas lees ik teveel postings a la buitengooien tot in de derde generatie, lmevenslange opsluiting + de doodstraf!!!

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 7 september 2008 om 19:22.
Oud 7 september 2008, 19:40   #174
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
OK.... ik neem van U aan dat 'buurtvaderprojecten' niet werken...
Ik dacht te weten dat dat in Amsterdam een succes was.... (heb onvoldoende veldkennis daarover uitspraken te doen)

Maar hoe moeten de 'kutmarokkaantjes' dan aangepakt worden???
(binnen de grenzen van onze wetgeving)

Heb U constructieve voorstellen??

Helaas lees ik teveel postings a la buitengooien tot in de derde generatie, lmevenslange opsluiting + de doodstraf!!!
Afnemen van kindergeld. De ouders dienen hun kinderen op te voeden niet de straat !!! De moslima mamas hebben helemaal niets te zeggen aan hun zonen. Die zonen zijn de moslimbroeders die het straatleven tot een hel maken. Indien men zijn kinderen niet opvoed en het kindergeld gebruikt voor o.a. die villa in de berberse bergen. Waar ook de jongste kinderen trouwens zitten en hier krijgen ze er toch kindergeld voor. Kindergeld is om uw kinderen op te voeden en niet om het zelf op te doen. De islam zegt niet naar vrouwen luisteren tja dan zullen we de islam terecht wijzen dat dit niet kan in onze democratie. Dus aanpassen en integreren of terug naar een islamlandje. iedereen tevree. Stop met pamperen dat werkt niet !!!! Integendeel dat geeft de islammieten een gevoel van macht en overheersing net wat Mo de pedo hen voorhield. Behandel ieder gelijk ook ivm het kindergeld. Geen opvoeding geen kindergeld.

Laatst gewijzigd door shaddy : 7 september 2008 om 19:45.
Oud 7 september 2008, 19:47   #175
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Afnemen van kindergeld. De ouders dienen hun kinderen op te voeden niet de straat !!! De moslima mamas hebben helemaal niets te zeggen aan hun zonen. Die zonen zijn de moslimbroeders die het straatleven tot een hel maken. Indien men zijn kinderen niet opvoed en het kindergeld gebruikt voor o.a. die villa in de berberse bergen. Waar ook de jongste kinderen trouwens zitten en hier krijgen ze er toch kindergeld voor. Kindergeld is om uw kinderen op te voeden en niet om het zelf op te doen. De islam zegt niet naar vrouwen luisteren tja dan zullen we de islam terecht wijzen dat dit niet kan in onze democratie. Dus aanpassen en integreren of terug naar een islamlandje. iedereen tevree. Stop met pamperen dat werkt niet !!!! Integendeel dat geeft de islammieten een gevoel van macht en overheersing net wat Mo de pedo hen voorhield. Behandel ieder gelijk ook ivm het kindergeld. Geen opvoeding geen kindergeld.

Als dit zo is is dit conform de wetten van het Belgische volk!!!
(wie bent U dit te betwisten!!)
Oud 7 september 2008, 19:48   #176
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
het is een voorstel he een voorstel dat zeer goed zou kunnen werken ... maar ja de pocos he
Oud 7 september 2008, 19:49   #177
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
???????????

Lopen Moslimmeisjes in hun blootje???
Oud 7 september 2008, 19:49   #178
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste van die 'wetten van het Belgische volk' zoals vreemdelingenstemrecht, snel belg wet, gezinsherenigingen, multicul , beter gezegd islamcul enz enz zijn door de meerderheid van de mensen hun strot geduwd. Democratie ???

Laatst gewijzigd door smiley : 7 september 2008 om 19:50.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 19:51   #179
alvinvdv
Banneling

Standaard

[quote=shaddy;3675873]Afnemen van kindergeld. De ouders dienen hun kinderen op te voeden niet de straat !!! De moslima mamas hebben helemaal niets te zeggen aan hun zonen. Die zonen zijn de moslimbroeders die het straatleven tot een hel maken. Indien men zijn kinderen niet opvoed en het kindergeld gebruikt voor o.a. die villa in de berberse bergen. Waar ook de jongste kinderen trouwens zitten en hier krijgen ze er toch kindergeld voor. Kindergeld is om uw kinderen op te voeden en niet om het zelf op te doen. De islam zegt niet naar vrouwen luisteren tja dan zullen we de islam terecht wijzen dat dit niet kan in onze democratie. Dus aanpassen en integreren of terug naar een islamlandje. iedereen tevree. Stop met pamperen dat werkt niet !!!! Integendeel dat geeft de islammieten een gevoel van macht en overheersing net wat Mo de pedo hen voorhield. Behandel ieder gelijk ook ivm het kindergeld. Geen opvoeding geen kindergeld.[/QUOTE]

Amaai.... voor de ouders van al die 'Vlaamse sletjes'.....

Een gewone Vlaamsche jongen zien ze nog niet staan....

Het fonds voor kinderbijslag gaat besparen!!! geloof me....
Oud 7 september 2008, 19:53   #180
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
het is een voorstel he een voorstel dat zeer goed zou kunnen werken ... maar ja de pocos he
Doe poco's toch hé.....

Maar het zou niet zo'n gek idee zijn, wanneer je minderjarige zoon zich misdraagd het kindergeld zou gereduceerd worden.....!!!

Ja eerlijk is eerlijk.....
Sommigen zullen het ouderlijk gezag snel terugvinden!!!

NIKS OP TEGEN!!!!
(ik ben een POCO hé)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be