Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 15 september 2008, 09:49   #161
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
anders graag, bakske Vedett erbij enzo

maar bij Groentje en Duupje is dat toch wat wrang ... vindt die allebei te leuk voor ne catfight
Correctie. Vind die allebei leuk genoeg voor een cat fight.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 15 september 2008, 10:45   #162
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik wil even zeggen dat ik deze vraag van Driewerf volledig begrijp en ondersteun.

Ik heb hier al meermaals mensen de Islam zien uitschelden voor 'achterlijk'. Vandaag nog noemde iemand ze onverbloemd "kiekens". Kan dit zomaar, zonder gevolg?
Dit is volgens mij namelijk zelfs plat racisme.

Heeft het zin om zulke berichten te rapporteren? Of niet omdat het niet gaat om persoonlijke aanvallen?
Als zijn mening zeggen al niet meer mag, kan men gewoon het forum opdoeken...Neem dat je iemand bent die islam als een achterlijk religie voor kiekens ziet, moet je dan schijnheilig het tegeovergestelde beweren om niemand te kwetsen ? Is dat het soort samenleving die jij wenst ? Eén waarin iedereen breed glimlacht naar elkander, maar bij de minste gelegenheid een mes in je rug steken (al dan niet letterlijk) ? Persoonlijk verkies ik dat mensen over mij zeggen wat ze écht denken, OOK als het geen complimenten zijn.
piraat is offline  
Oud 15 september 2008, 10:47   #163
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Er is het recht op vrije meningsuiting, maar ook dat kent zijn beperkingen. En maar goed ook. Soms zijn er mensen die dingen zeggen die echt niet door de beugel kunnen.
Soms lees je hier uitspraken die ronduit racistisch van aard zijn. Een andere keer gaat het weer om laster en eerroof.
De wet heeft niet voor niets beperkingen opgelegd die de grenzen aan vrije meningsuiting duidelijk maken.
Het is niet meer dan normaal dat ze ook op een forum nageleefd worden, vind ik dan.
Het is ook mogelijk om op een waardige manier te discussieren, als dat niet kan zonder afbreuk te doen aan de waardigheid van je medemens, dan ben je geen verrijking voor het forum mijns inziens, integendeel. Je jaagt de wel waardige posters de bomen in en uiteindelijk weg, iets wat hier al vele malen gedemonstreerd is in het verleden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 september 2008 om 10:49.
Groentje-18 is offline  
Oud 15 september 2008, 10:50   #164
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is het recht op vrije meningsuiting, maar dat is beperkt.
Soms lees je hier uitspraken die ronduit racistisch zijn. Een andere keer gaat het weer om laster en eerroof.
De wet heeft niet voor niets beperkingen opgelegd die de grenzen aan vrije meningsuiting duidelijk maken.
Het is niet meer dan normaal dat ze ook op een forum nageleefd worden.
ola groentje, je stelde net kritiek op de islam gelijk met racisme, dat is kompleet fout

de islam is een religieus/politiek systeem (politiek omdat ze de neiging hebben hun eigen wetten (sharia) boven de wereldlijke wetten te plaatsen)

islamisme is dus geen ras, het is een keuze.

kritiek hierop is dus kritiek op een politiek systeem (te vergelijken met kritiek op kapitalisme of kritiek op communisme) en dus noodzakelijk voor het behoud van de democratie.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 september 2008 om 10:51.
Anna List is offline  
Oud 15 september 2008, 10:51   #165
Groentje-18

Standaard

Citaat:
ola groentje, je stelde net kritiek op de islam gelijk met racisme, dat is kompleet fout

de islam is een religieus/politiek systeem (politiek omdat ze de neiging hebben hun eigen wetten (sharia) boven de wereldlijke wetten te plaatsen)

kritiek hierop is dus kritiek op een politiek systeem (te vergelijken met kritiek op kapitalisme of kritiek op communisme) en dus noodzakelijk voor het behoud van de democratie.
Euh neen, dat deed ik niet bij mijn weten.
Of heb je 't over een andere post dan degene waarop je reageerde?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 september 2008 om 10:53.
Groentje-18 is offline  
Oud 15 september 2008, 10:51   #166
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Dit is echt de meest zielige thread in de hele geschiedenis van het forum. En het lijkt wel mode geworden te zijn dat linksen gaan janken bij de moderatie over vanalles en nog wat? En de hypocrisie is toch echt niet te harden. Lees dit eens over dezelfde die hier schijnheilig het "slachtoffer" komt uithangen:

Dus U mag hier rijkelijk Uw misprijzen komen uiten en zelfs een "pispaal" (wenste hij) maken van anderen maar anderen mogen dat dan niet doen? Bespaar ons dat meelijkwekkend geklaagd van links toch.
Zo is dat ! Eerst beter eens voor de eigen deur keren zou gepaster zijn ! Trouwens, ik heb nooit van bleittende zielepoten gehouden. Het is hier tenslotte een publiek forum. Wie zich publiekelijk over van alles en nog wat uitlaat, moet tegenwind verwachten, en tegen een stootje kunnen. En een virtueel stootje dan nog, want het komt hier uiteraard nooit tot lichamelijk geweld. Dus , als je zelfs d�*�*r niet tegenkunt, moet je aan debatten niet deelnemen vind ik. Of anders, enkel met gelijkgestemden praten, en lekker egotrippen.
piraat is offline  
Oud 15 september 2008, 10:52   #167
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh neen, dat deed ik niet bij mijn weten. Of heb je 't over een andere post dan degene waarop je reageerde?

Citaat:
Ik heb hier al meermaals mensen de Islam zien uitschelden voor 'achterlijk'. Vandaag nog noemde iemand ze onverbloemd "kiekens". Kan dit zomaar, zonder gevolg?
Dit is volgens mij namelijk zelfs plat racisme.
gezien de islam geen ras is maar een ideologie, moet dat onverminderd kunnen.
Anna List is offline  
Oud 15 september 2008, 10:52   #168
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Correctie. Vind die allebei leuk genoeg voor een cat fight.
spijtig genoeg stoppen ze er al mee
Oud 15 september 2008, 10:53   #169
Groentje-18

Standaard

Citaat:
gezien de islam geen ras is maar een ideologie, moet dat onverminderd kunnen.
Een andere post dus.

Maar Moslims kiekens noemen ... dat vind ik zeker ongepast. Ik denk dat ook dat juridisch beperkt is, terecht.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 september 2008 om 10:55.
Groentje-18 is offline  
Oud 15 september 2008, 10:55   #170
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims kiekens noemen ... dat vind ik zeker ongepast.

ik vind dat dat moet kunnen ...

net zoals communisten of facisten kiekens noemen.
Anna List is offline  
Oud 15 september 2008, 10:57   #171
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een andere post dus.

Maar Moslims kiekens noemen ... dat vind ik zeker ongepast. Ik denk dat ook dat juridisch beperkt is, terecht.
moslims kiekens noemen, daar vind ik nu niets slechts aan. alle moslims terroristen noemen, dat is weer iets anders.
Oud 15 september 2008, 11:07   #172
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
moslims kiekens noemen, daar vind ik nu niets slechts aan. alle moslims terroristen noemen, dat is weer iets anders.
In beide gevallen beledig je een groep mensen. Ik vind dan weer dat het effect van de context belangrijk is. Voor mij zou het een verschil uitmaken of je daarmee een bepaald lid of meerdere leden van die groep viseert. (Stel: er zitten meerdere Moslims op dit forum en ze lezen hier mee, dat weet iedereen en iemand noemt ze kiekens.) Dat vind ik een discussieforum onwaardige provocatie. Hetzelfde geldt wanneer je de hele groep probeert zwart te maken, met als doel de oordeelsvorming over die persoon of groep te gaan veranderen wat kan gaan leiden tot discriminatie. Dat is dan weer van toepassing op jouw tweeded voorbeeld (alle Moslims terroristen noemen).

Dat wijst erop hoe moeilijk het is om zoiets in één regel te gieten.
Groentje-18 is offline  
Oud 15 september 2008, 11:17   #173
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Mag dit wat u betreft?:
Citaat:
‘De katholieken! Dat is het meest schunnige, belazerde, onderkruiperige, besodemieterde deel van ons volk! Maar die naaien er op los! Die planten zich voort! Als konijnen, ratten, vlooien, luizen! Die emigreren niet! Die blijven wel zitten in Brabant en Limburg met puisten op hun wangen en rotte kiezen van het ouwels vreten!’
Hertog van Gelre is offline  
Oud 15 september 2008, 11:19   #174
Groentje-18

Standaard

Dat is niet bepaalt een fraai of genuanceerd stukje proza, in die mate zelfs dat het grappig is. :-/

Ik zou dat soort "communicatie" alvast niet toejuichen.

Groentje-18 is offline  
Oud 15 september 2008, 11:23   #175
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In beide gevallen beledig je een groep mensen. Ik vind dan weer dat het effect van de context belangrijk is. Voor mij zou het een verschil uitmaken of je daarmee een bepaald lid of meerdere leden van die groep viseert. (Stel: er zitten meerdere Moslims op dit forum en ze lezen hier mee, dat weet iedereen en iemand noemt ze kiekens.) Dat vind ik een discussieforum onwaardige provocatie. Hetzelfde geldt wanneer je de hele groep probeert zwart te maken, met als doel de oordeelsvorming over die persoon of groep te gaan veranderen wat kan gaan leiden tot discriminatie. Dat is dan weer van toepassing op jouw tweeded voorbeeld (alle Moslims terroristen noemen).

mogen beledigingen dan totaal niet? en wie bepaalt of het een belediging is of niet?

als ik zeg dat jij toch maar een groentje bent, en jij vindt dat een belediging, moet ik dan gestraft worden?
Oud 15 september 2008, 11:31   #176
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is niet bepaalt een fraai of genuanceerd stukje proza, in die mate zelfs dat het grappig is. :-/

Ik zou dat soort "communicatie" alvast niet toejuichen.

Literaire critici wél.

Hier werd 56 jaar geleden een proces over gevoerd dat werd gewonnen door de auteur.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 15 september 2008, 12:44   #177
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een andere post dus.

Tiens, da's gek, want Katholieken zijn hier al voor erger uitgescholden geweest maar dat raakt Uw koude kleren blijkbaar niet?

Is die degoutante obsessie met de islam er dan echt zo ingedrild dat moslims blijkbaar de meest belangrijke mensen op aarde geworden zijn voor linksen?

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 15 september 2008, 13:08   #178
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

jij bent nog niet lang genoeg separatist om te beseffend dat

-op voorwaarde dat je een beetje zelfrespect en verstand hebt, die scheldwoorden je kouwe kleren niet raken ...

laat ze dus zonder meer toe !

1 regel ? : vrije meningsuiting (voor persoonlijke aanvallen, met naam en toenaam is er bestaande wetgeving op laster en eerroof).
Anna List is offline  
Oud 15 september 2008, 13:20   #179
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Mag dit wat u betreft?:
Als ik niet beter wist, dan zou ik denken dat het van Sinistra kwam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 september 2008, 13:27   #180
Groentje-18

Standaard

Citaat:
jij bent nog niet lang genoeg separatist om te beseffend dat

-op voorwaarde dat je een beetje zelfrespect en verstand hebt, die scheldwoorden je kouwe kleren niet raken ...

laat ze dus zonder meer toe !

1 regel ? : vrije meningsuiting (voor persoonlijke aanvallen, met naam en toenaam is er bestaande wetgeving op laster en eerroof).
Persoonlijke aanvallen zouden ormaal gezien ook bestraft moeten worden door de moderatie zodat andere wegen niet nodig zijn.
En het probleem is dat als je hier lang zit je een kring van mensen opbouwt die je naam wel kennen en die hem mits wat pech (en relatieleed) maar al te graag bezoedelen.

Ik vind zelfrespect en verstand nu ook niet echt mooie argumenten om te gebruiken.
Zelfrespect hebben betekent voor mij net het tegendeel van zomaar aanvaarden wat anderen over je schrijven.
Verstand hebben, dat hangt een beetje af van hoe je dat begrip hebt ingevuld. Maar ik weet uit ervaring dat het geen goed idee is om iemand die begint te schelden zomaar door te laten doen. Als er geen moderatie optreedt en een goedkeurende (of zwijgende) meerderheid is, weet je niet waar zoiets eindigt.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 september 2008 om 13:28.
Groentje-18 is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be