Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2008, 18:42   #161
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
wordt dat even een ontnuchterig als je nadien 'bestolen' gaat worden door Limburg en de EU...
Wel een groot verschil, Limburg heeft respect voor onze taal, probeert geen grond te anexeren en maakt vorderingen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 19:04   #162
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Ik ben vooral geïnteresseerd in de gevolgen voor de burger.
2 Waarmee dan wel? Toeval?
3 Elke grens heeft gevolgen voor import/export.
4 Jij ziet geen reden, maar of er een reden is, vraag je voor alle zekerheid misschien eens aan die instellingen.
5 Wallonië zal er inderdaad armer worden. Zoek alvast een andere afzetmarkt voor vele produkten uit Vlaanderen. Dat zal ook geen invloed hebben op onze Vlaamse economie.
6 Geef eens al die redenen. De vennootschapsbelasting verlagen? Wallonië zal (moeten) volgen. Dan kunnen de bedrijven shoppen waar de lasten laagst zijn. Goed voor de economie? Goed voor de bedrijven! De gemiddelde koopkracht zal dus niet stijgen, en zeker niet de koopkracht van het gemiddeld Vlaams gezin. Wie zal er de verlaging van de vennootschapsbelasting betalen?
7 Dat geld heb je in de vorige alinea al uitgegeven aan de vermindering van de vennootschapsbelasting. Aan hoeveel miljard euro vermindering van vennootschapsbelasting had je gedacht? De vermindering van de patronale bijdrage bedraagt 5 miljard euro. Hoeveel miljard de notionele aftrek kost weten we nog niet.
8 Wallonië moet een realistische koers aanhouden en het is opgelost. Leg eens uit hoe die realistische koers er zo ongeveer uitziet.
9 Leg dat eens uit, nadenken en narekenen is een bewijs dat je niet over "één millikloot intelligentie beschikt"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Artisjok, uw poneringen in uw puntjes 1, 2 en 3 (en volgende) maken mij duidelijk dat het geen enkele zin heeft om u één en ander uit te leggen.

Het staat u vanzelfsprekend vrij uw mening te koesteren. Laat het ons daar dan bij laten, OK ?
Jouw antwoord geeft mij de indruk dat je niet meer weet wat geantwoord.
Bijvoorbeeld punt 3. Als grenzen geen invloed hebben op import/export, waarom proberen we dan binnen Europa om een economische unie te creëren.

Waag je je ook niet aan punt 7?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 19:32   #163
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Wel een groot verschil, Limburg heeft respect voor onze taal, probeert geen grond te anexeren en maakt vorderingen.
onze Walen ook
Oud 11 september 2008, 19:38   #164
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
onze Walen ook
Dat betwijfel ik niet. Daarentegen wel onze Francofone Brusselse bourgeoisie (ook Belgicisten naar 't schijnt) en een stelletje onruststokers in Voeren.

edit: kwestie vooruitgang valt er te discussiëren over de toestand in Wallonië. Vraag het maar eens aan Alain Destexhe (MR)

Laatst gewijzigd door korvo : 11 september 2008 om 19:39.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 19:40   #165
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
onze Walen ook
Een twijfelachtige 1/3, geeen fantastische score. Er zullen altijd wel uitzonderingen tussenzitten maar als je een globaal beelt neemt van het Franstalig beleid...

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 11 september 2008 om 19:57.
Oud 11 september 2008, 19:43   #166
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
onze Walen ook
Niet goed opgelet dan!
De Walen hebben noch respect voor onze taal noch voor enige Vlaming.
Ze willen niet alleen ons grondgebied, maar ook ons geld en zeggenschap over hoe wij moeten leven en denken. Toch geen lijstje maken, zeker?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 20:25   #167
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over investeringen. Waarschijnlijk bedoelde BladeToke, dat er nu niet meer geïnvesteerd wordt, omdat er nu veel onzekerheid is over de regels.
Ik legde uit waarom de Warande-groep, bestaande uit zakenlui, voorstander zijn van een splitsing. Niets tegenstrijdig dus.
Investeringen creëren niet automatisch werkgelegenheid.
En wanneer we afbreuk moeten doen aan de arbeidsvoorwaarden vind ik dit niet voordelig.
De Vlaamse werkgevers denken om de Lissabon doelstellingen gemakkelijker te realiseren in Vlaanderen dan in België:
concurrentiepositie verbeteren = loon(last) verlagen, meer flexibel werken, mensen gemakkelijker ontslaan, meer interim werk.
werkzaamheidsgraad (aantal mensen met een job) verhogen = aanbod verhogen. Door brugpensioen af te schaffen, pensioenleeftijd verhogen, pensioenen laag houden zodat gepensioneerden nog deeltijds moeten blijven werken, buitenlanders aantrekken,
Mooi zo. Ik ben nooit voorstander van pensioen geweest. Pensioen is diefstal.
Jij draagt gans uw leven af voor uw pensioen. Voor je zestigste heb je de pech te overlijden samen met je echtgenote in een ongeval. Weg mooie centjes want ze gaan niet naar jou nageslacht. Je buurman , die heel zijn leven werkzaam is geweest in de horeca, twee dagjes ingeschreven en de rest in het zwart, alles er doorgedraaid aan drank en gokken, krijgt aan het eind van zijn bedrieglijke loopbaan leefpensioen van jou centen.

Wanneer ik niet verplicht ben af te dragen via de staat kan ik zelf wel voor mijn pensioen zorgen onder de vorm van aangekocht onroerend goed of door het afsluiten van een pensioenspaarrekening bij een verzekeringsmaatschappij of bank. Die, die heel zijn leven niets heeft weggelegd zoals uw horecabuur moet dan maar blijven werken tot zijn honderdsten voor mij part.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 22:43   #168
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Niet goed opgelet dan!
De Walen hebben noch respect voor onze taal noch voor enige Vlaming.
Ze willen niet alleen ons grondgebied, maar ook ons geld en zeggenschap over hoe wij moeten leven en denken. Toch geen lijstje maken, zeker?
wat de palitieke beslissingen betrefd, daar kan de gewone Waal niet veel aan doen... Ik ken Walen genoeg die enorm veel moeite doen om Nederlands te spreken op mijn wer-k, aleja Walen genoeg, bijna iedereen... Het zijn dan ook de jonge generatie 18 - 25 jaar, die mensen die ik ken...
En hoe verklaar je dan dat er veel Walen zijn die hun kinderen naar Vlaamse scholen sturen...
Oud 12 september 2008, 02:17   #169
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw antwoord geeft mij de indruk dat je niet meer weet wat geantwoord.
Bijvoorbeeld punt 3. Als grenzen geen invloed hebben op import/export, waarom proberen we dan binnen Europa om een economische unie te creëren.

Waag je je ook niet aan punt 7?
Whatever you say, Artisjok.

Allez, één toegift, al heeft het ongetwijfeld geen zin (wat baten kaars en bril....) : neem nu uw "Als grenzen geen invloed hebben op import/export, waarom proberen we dan binnen Europa om een economische unie te creëren."

a. we proberen niet een economische unie te creëren binnen Europa, Artisjok, want die is er al
b. we hadden het over een eventuele splitsing van België (= behoort tot bedoelde unie) in verscheidene staten. Die zouden van nature en uiteraard nog altijd buurstaten blijven binnen voornoemde unie, toch ? Of gaat één daarvan plots naast Mongolië liggen, of zo ?
Kortom, wat voor impact op de import/export in ruimere zin zou de "grens" tussen voornoemde staten dan wel kunnen hebben, denkt u ?

Kijk, ofwel hebt u voldoende openheid van geest om dergelijke evidenties te snappen, ofwel niet. Uw poneringen maken mij duidelijk dat het laatste het geval is.

Wat zou ik dan moeite gaan doen ?

Maar neemt u, voor uw zielerust bijvoorbeeld, maar gerust aan dat ik eenvoudigweg te dom ben om op uw pientere stellingen repliek te geven.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 07:15   #170
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat de palitieke beslissingen betrefd, daar kan de gewone Waal niet veel aan doen... Ik ken Walen genoeg die enorm veel moeite doen om Nederlands te spreken op mijn wer-k, aleja Walen genoeg, bijna iedereen... Het zijn dan ook de jonge generatie 18 - 25 jaar, die mensen die ik ken...
En hoe verklaar je dan dat er veel Walen zijn die hun kinderen naar Vlaamse scholen sturen...
zegt dat dan niet meer over het Waals onderwijs?

en waarom stemmen ze dan op partijen die het FDF steunen?
Oud 12 september 2008, 10:57   #171
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zegt dat dan niet meer over het Waals onderwijs?

en waarom stemmen ze dan op partijen die het FDF steunen?
waarom had Bush zijn 2de ambtstermijn gehaald...
onze media manipuleert ook ze...
de meeste Walen die in contact komen met Vlamingen weten dat er iets mis, en doen dan ook bijvoorbeeld enorm veel moeite om Nederlands te leren...
Oud 12 september 2008, 11:00   #172
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de meeste Walen die in contact komen met Vlamingen weten dat er iets mis, en doen dan ook bijvoorbeeld enorm veel moeite om Nederlands te leren...
sommigen doen die moeite, ja, maar te laat, te weinig....
Oud 12 september 2008, 11:03   #173
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
sommigen doen die moeite, ja, maar te laat, te weinig....
te laat, niet echt, het is en blijft een feit dat een Vlaming hem van karakter aanpast naar de plaats waar hij gaat en daardoor graag gezien is... en dat hebben de Walen nu ook door... En wat hun werk achterstand bepaald, zoals ik hier al ergens gezegd heb... kijk eens naar de geografie..
Oud 12 september 2008, 11:05   #174
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
te laat, niet echt, het is en blijft een feit dat een Vlaming hem van karakter aanpast naar de plaats waar hij gaat en daardoor graag gezien is... en dat hebben de Walen nu ook door... En wat hun werk achterstand bepaald, zoals ik hier al ergens gezegd heb... kijk eens naar de geografie..
ja, er zijn meer en meer Walen die Nederlands spreken, maar het blijven uitzonderingen. sommigen komen er trouwens ronduit voor uit dat ze nooit van hun leven dat "patois" zullen spreken.

die 2e categorie is zeker even groot als die 1e...
Oud 12 september 2008, 11:13   #175
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ja, er zijn meer en meer Walen die Nederlands spreken, maar het blijven uitzonderingen. sommigen komen er trouwens ronduit voor uit dat ze nooit van hun leven dat "patois" zullen spreken.

die 2e categorie is zeker even groot als die 1e...
idd, maar hoe komt dat dan ook -->media...
Oud 12 september 2008, 11:16   #176
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus volgens jou hebben deze inwoners geen enkele controle over de kranten, radio-, televisiezenders, politici,... ? Lijkt me niet zo moeilijk om klachtbrieven te schrijven, zelf eens na te denken,...
Oud 12 september 2008, 11:21   #177
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
iets te gemakkelijk hé.
Oud 12 september 2008, 11:51   #178
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Daarmee ben ik het eens: men moet het niet analyseren, het is overduidelijk dat de lasten véééél hoger zullen liggen dan de baten. En vooral voor de Vlamingen. De meesten zijn te euforisch bij de gedachte van een onafhankelijk Vlaanderen en helemaal niet meer realistisch. Het is treurig, armtierig.
Mooi zo dat je het met Rudy Aernoudt eens bent en de economische afweging van een splitsing maakt, ik veronderstel dan ook dat je het ineens eens bent met de afscheiding zoals UFSIA het al even berekende
M.a.w. jullie belgisten hebben geen poot meer om op te staan !
Mocht Leopold nog geleefd hebben hij zou allang het zuidelijke deel van Nederland gekolonialiseerd hebben om het volk te paaien.. maar die tijd is nu voorbij hé, misschien kan albert proberen om toch nog een stukje zuidpool te kolinialiseren en dan zijn we weer een jaar of vijf rustig zeker ..
Oud 12 september 2008, 11:59   #179
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wauw moet ik nu onder de indruk zijn? In Vlaanderen worden jongeren vanaf het vierde leerjaar geconfronteerd met het o zo mooie Frans (lees door de strot geduwd ten koste van bvb Duits) En dan kom jij af dat er wel mensen zijn die moeite doen om een taal machtig te worden logisch hé, in elke bevolkingsgroep zitten wel mensen die graag een andere taal zouden kennen, Walen zijn hiervan geen uitzondering, maar er is een groot verschil in verplichting en vrijwilligheid.
Oud 12 september 2008, 12:28   #180
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Wauw moet ik nu onder de indruk zijn? In Vlaanderen worden jongeren vanaf het vierde leerjaar geconfronteerd met het o zo mooie Frans (lees door de strot geduwd ten koste van bvb Duits) En dan kom jij af dat er wel mensen zijn die moeite doen om een taal machtig te worden logisch hé, in elke bevolkingsgroep zitten wel mensen die graag een andere taal zouden kennen, Walen zijn hiervan geen uitzondering, maar er is een groot verschil in verplichting en vrijwilligheid.
awel hoe komt dat dat bij de Walen niet zo is?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be