Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2008, 13:22   #161
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Er is toch iets verontrustend aan dit gebeuren dat dit geval ver overstijgt, als een soort aankondiging van dingen die komen, een zo hard geworden wereld.
Absoluut. Al die technologische vooruitgang van de laatste decennia heeft het lichaam respectievelijk de leefstandaard wel goed gedaan maar de ziel kwam tekort. En met en door de ziel dan ook de menselijke waarden. Moesten volwassen een kerkhof, van alle plaatsen, zo onder handen nemen het zou al erg genoeg zijn maar kinderen? Zoiets is niet langer normaal te noemen.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 13:22   #162
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens mij is het als ouder niet zo heel moeilijk kinderen, ook zeven jarigen bij te brengen dat je niets moet vernielen!
In die zin ben ik het niet mee eens dat die kinderen niet beseften dat wat ze deden fout was en niet mocht!
Als kinderen dan toch vernielingen aanrichten en blijkbaar hebben ze aardig huisgehouden mankeert er dus heel wat aan de opvoeding van die kinderen.
Het vergoeden van de schade die hun kroost aanbracht is wel het minste wat moet gebeuren, zowel ouders als kroost mogen er op worden aangesproken dat het volslagen onaanvaardbaar is een puinhoop van een begraafplaats te maken.
Het zijn kinderen uit een dorp; mogelijk kroost van vluchtelingen?
Dan zou ik dit ergens nog kunnen begrijpen; als het kinderen zijn uit een of ander recent oorlogsgebied hebben ze misschien veel geweld gezien en zijn dit 'normaal' gaan vinden?
Maar als het kinderen zijn die niet een of ander trauma hebben omdat ze met veel geweld werden geconfronteerd is het pure vernielzucht en daar mag je zowel hen als ouders op aanspreken!
Natuurlijk moeten ze hierover aangepakt worden

Het is enkel de manier waarop e
Oud 15 september 2008, 13:24   #163
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
hallo, hoe ga ik je dat aantonen? ik zeg net dat het toen niet in de media verscheen, laat staan op internet..

Overigens, ik keur dit niet goed, ik vind gewoon niet dat je zo naief moet zijn om te zeggen dat het vroeger niet gebeurde.

Vroeger gebeurde er trouwens veel ergere dingen, lees de geschiedenisboeken er maar eens op na !
U ontwijkt de kwestie met een nogal opzichtige pas. Waar zijn de voorbeelden van 7-8 jarigen die kerkhoven (of rustplaatsen in het algemeen) vernielden in bijvoorbeeld de jaren '50?

Oud 15 september 2008, 13:31   #164
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
gij zijt begonnen!
herlees nog eens, anders moet ik u voor leugenaar beginnen uitschelden
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 13:33   #165
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
U ontwijkt de kwestie met een nogal opzichtige pas. Waar zijn de voorbeelden van 7-8 jarigen die kerkhoven (of rustplaatsen in het algemeen) vernielden in bijvoorbeeld de jaren '50?
hij heeft dat van u gezien ...
Oud 15 september 2008, 13:38   #166
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
herlees nog eens, anders moet ik u voor leugenaar beginnen uitschelden

nope, ik heb het eerst herlezen;

iemand anders nam wel eerst de naam van een immigrantennationaliteit in zijn mond (ik zou het niet durven), maar jijzelf was degene die er op slag op inging.

Lees anders nog eens wat ik schreef... niks andere nationaliteiten of religieuzen vernoemd hoor! ikkeniegekhémakker!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 13:42   #167
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
nope, ik heb het eerst herlezen;

iemand anders nam wel eerst de naam van een immigrantennationaliteit in zijn mond (ik zou het niet durven), maar jijzelf was degene die er op slag op inging.

Lees anders nog eens wat ik schreef... niks andere nationaliteiten of religieuzen vernoemd hoor! ikkeniegekhémakker!

ik pikte daar idd op in (dus ik droeg het niet aan) met de woorden dat een zevenjarige een zevenjarige is !

en al wie zegt dat dat niet zo is moet zich eens goed bezinnen over het feit of ie wel onbevangen tegenover vreemdelingen staat.
Oud 15 september 2008, 13:43   #168
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
ien al wie zegt dat dat niet zo is moet zich eens goed bezinnen over het feit of ie wel onbevangen tegenover vreemdelingen staat.
Ja want nóg meer multiculturele gedachtenterreur en -politie is precies wat we nodig hebben.

Oud 15 september 2008, 13:44   #169
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik pikte daar idd op in (dus ik droeg het niet aan) met de woorden dat een zevenjarige een zevenjarige is !

en al wie zegt dat dat niet zo is moet zich eens goed bezinnen over het feit of ie wel onbevangen tegenover vreemdelingen staat.
een zevenjarige is idd een zevenjarige.

maar als u de invloed van de opvoeding door o.a. de ouders totaal wil minimalizeren, waarom ze dan nog scholing geven?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 september 2008 om 13:44.
Oud 15 september 2008, 13:45   #170
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja want nóg meer multiculturele gedachtenterreur en -politie is precies wat we nodig hebben.
volgens jou is uiteraard kristelijk geïnspireerd racisme tegenover 7jarige kinderen wat we nodig hebben ...

mss moet één of andere katholieke pastoor of koorleider die kindjes maar eens 'onder zijn hoede' nemen ...
Oud 15 september 2008, 13:49   #171
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
een zevenjarige is idd een zevenjarige.

maar als u de invloed van de opvoeding door o.a. de ouders totaal wil minimalizeren, waarom ze dan nog scholing geven?

ook een perfect goede verantwoorde opvoeding kan zaken als niet in 100% van de gevallen voorkomen, dat is wat ik zeg, niet meer, niet minder.

en blijken die ouders nalatige ouders te zijn die hun kinders de straat opsturen om ervan af te zijn, ja dan zullen die verantwoordelijk gesteld worden (omdat in dat geval hun eigen verzekering zich tegen hen zal keren) ... maar de kans is wat mij betreft groter dat het gewoon zorgzame ouders zijn, met ne kleine die een stommiteit heeft uitgehaald

feit dat één van de ouders met zijn eigen kind naar de politie stapte om aangifte te doen toen die thuis had opgebiecht ('papa, dat van t kerkhof, daar was ik ook...') sterkt mij in mijn vermoeden.
Oud 15 september 2008, 13:51   #172
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijnheer is voorstander om het 'maken van kinderen' aan staatscontrole te onderwerpen ?
Absoluut niet, maar als het fout loopt moet er wel ingegrepen worden. Of je dat nu inmenging lijkt of niet het is meer een kwestie van toekomst-verzekering en -bescherming zowel voor het individu als voor de gemeenschap.
Niet dat het er ooit van komt in dit pamperlandje.
Oud 15 september 2008, 13:52   #173
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
feit dat één van de ouders met zijn eigen kind naar de politie stapte om aangifte te doen toen die thuis had opgebiecht ('papa, dat van t kerkhof, daar was ik ook...') sterkt mij in mijn vermoeden.
d�*t is alvast een positief teken van zowel kind als ouder.

hoeft "mijn vermoeden" niet te ontkrachten: de twee anderen hadden er blijkbaar geen behoefte aan om hun ouders van hun misgedrag in te lichten... misschien vonden die ouders het wel heel grappig?

Oud 15 september 2008, 13:52   #174
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Absoluut niet, maar als het fout loopt moet er wel ingegrepen worden. Of je dat nu inmenging lijkt of niet het is meer een kwestie van toekomst-verzekering en -bescherming zowel voor het individu als voor de gemeenschap.
Niet dat het er ooit van komt in dit pamperlandje.
dit is dan een bocht van 180°
Oud 15 september 2008, 13:53   #175
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
d�*t is alvast een positief teken van zowel kind als ouder.

hoeft "mijn vermoeden" niet te ontkrachten: de twee anderen hadden er blijkbaar geen behoefte aan om hun ouders van hun misgedrag in te lichten... misschien vonden die ouders het wel heel grappig?
zucht

enige verschil is dat ik voor mijn vermoeden een aanwijzing vond in de pers ... voor jou vermoedens vind ik daar vooralsnog niks van

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 september 2008 om 13:54.
Oud 15 september 2008, 13:56   #176
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zucht

enige verschil is dat ik voor mijn vermoeden een aanwijzing vond in de pers ... voor jou vermoedens vind ik daar vooralsnog niks van
jij gaat er nog van uit dat zoiets in de PERS zou komen!????

lamenielachenhé

Oud 15 september 2008, 13:56   #177
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom de jaren 50 specifiek?
U vroeg vroeger, ik zeg lees de geschiedenisboeken..
Ik heb geen online krantenartikels hiervan ofzo hoor, wat denk je nu?

Ik snap jouw redenering niet goed. Vroeger werd er vermoord, verkracht, gestolen, gefraudeerd, ...en al wat lelijk is. (lees geschiedenisboeken)
en u, gaat nu beweren dat vandalisme niet gebeurde door 7-8 jarige.

Weet dat men vroeger geen adolescentie had, en dat men op 14 jaar of vroeger moest gaan werken, dus op 7 jaar haalden zij hun kattekwaad uit, en ja, er zullen ook wel dergelijke gevallen zijn geweest.

Ik vermoed dat u te positief beeld heeft van 'de goeie ouwen tijd'.
Oud 15 september 2008, 13:57   #178
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ook een perfect goede verantwoorde opvoeding kan zaken als niet in 100% van de gevallen voorkomen, dat is wat ik zeg, niet meer, niet minder.

en blijken die ouders nalatige ouders te zijn die hun kinders de straat opsturen om ervan af te zijn, ja dan zullen die verantwoordelijk gesteld worden (omdat in dat geval hun eigen verzekering zich tegen hen zal keren) ... maar de kans is wat mij betreft groter dat het gewoon zorgzame ouders zijn, met ne kleine die een stommiteit heeft uitgehaald

zo denk ik er toch ook over. "het moet maar je kind zijn".....
Oud 15 september 2008, 13:59   #179
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit is dan een bocht van 180°
Hoe bedoel je ?
Oud 15 september 2008, 14:00   #180
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
jij gaat er nog van uit dat zoiets in de PERS zou komen!????

lamenielachenhé
affligem is een (fusie!)gemeente met 12000 inwoners met 2.04% vreemdelingen

uw vermoeden is weinig waarschijnlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be