Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2008, 12:28   #161
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Kunnen jullie dan even jullie humanistisch en toekomstgericht project uiteenzetten? Ik ben wel benieuwd, moet ik zeggen. Er hangt een Nobelprijs in de lucht misschien.
Waarom zou ik, Hans? Gematigde en democratische standpunten uitleggen aan een extremist, daar doe ik niet aan
Of je zou echt eens moeten luisteren, natuurlijk.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 25 september 2008 om 12:29.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 12:51   #162
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Waarom zou ik, Hans? Gematigde en democratische standpunten uitleggen aan een extremist, daar doe ik niet aan
Of je zou echt eens moeten luisteren, natuurlijk.
M.a.w.: je hebt er geen. Niet dat ik dat nog niet wist, hoor, maar ik wou je even plagen en dat is gelukt.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 13:04   #163
van Maerlant

Standaard

Citaat:
M.a.w.: je hebt er geen. Niet dat ik dat nog niet wist, hoor, maar ik wou je even plagen en dat is gelukt.
Gelukt? Hans, toch

Kijk, na al die jaren op dit forum ken ik jou, jouw overtuiging en je manier van discussiëren maar al te goed. Ik weet dus dat wat ik ook zeg, je koppig gaat blijven volhouden dat wij reactionaire fascisten zijn. Dat wil zeggen, je gaat dat blijven herhalen tot je weer eens met de noorderzon verdwijnt Ik kan praten over democratisering; bestrijding van verouderde, corrupte en inefficiënte overheden tot de hel bevriest, maar jouw tot andere inzichten brengen is enkel aan God gegeven denk ik.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 25 september 2008, 13:07   #164
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Graag wat meer uitleg, system. U hebt immers nog altijd niet gezegd waarom het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid niet progressief is. Ik heb het niet over het VB of over de IJzerwake. Ik heb het ook helemaal niet over ethisch rechts of links. Het gaat hier om Vlaams-nationalisme an sich.
Ik denk dat ik duidelijk genoeg was.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 13:40   #165
Doedelzak
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukt? Hans, toch

Kijk, na al die jaren op dit forum ken ik jou, jouw overtuiging en je manier van discussiëren maar al te goed. Ik weet dus dat wat ik ook zeg, je koppig gaat blijven volhouden dat wij reactionaire fascisten zijn. Dat wil zeggen, je gaat dat blijven herhalen tot je weer eens met de noorderzon verdwijnt Ik kan praten over democratisering; bestrijding van verouderde, corrupte en inefficiënte overheden tot de hel bevriest, maar jouw tot andere inzichten brengen is enkel aan God gegeven denk ik.
In ieder ander land zou men zeggen dat wanneer de politici slecht werk leveren ze moeten vervangen worden, misschien zelfs samen met het systeem dat ze hebben gecreëerd, in casu het federalisme.

U bent daar als nationalist een uitzondering op want volgens u is democratie en beleid niet mogelijk met Franstalige Belgen, wat uiteraard racistische nonsens is.

*knip*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

Laatst gewijzigd door Starfire : 26 september 2008 om 07:52.
Oud 25 september 2008, 14:07   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Oude vormen". Wat een nietzeggend taaltje. Geen terugkeer naar "Vlaanderen" dus dat in de Middeleeuwen werd opgericht. Geen parlementen meer dus want een uitvinding van de middeleeuwen. Wat "nieuw" is, is niet noodzakelijk goed. Denk maar aan de uitvinding van de atoombom.
Hoezo? Wil er dan iemand terug naar het oude graafschap Vlaanderen? Ik niet in ieder geval, en niemand van mij mede-Vlaamsgezinden. U daarentegen wil terug naar een 19e eeuwse unitaire Belgische staatsstructuur, iets wat ondertussen voltooid verleden tijd is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 14:10   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U kunt toch niet beweren dat het Vlaams-nationalisme dat het VB hanteert progressief is. Of dat de IJzerwake een progessieve bedoening is.
Dan moet u eens verduidelijken wat u onder "progressief Vlaams-nationalisme" nu eigenlijk begrijpt. Gaat het hier om een ethische invulling van het begrip? Of wordt het gekoppeld aan een bepaalde staatsvorm? Is het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen in se "conservatief" en de wil tot het behoud van België dan "progressief"? Ik denk dat deze termen gewoon hier niet passen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 14:10   #168
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent daar als nationalist een uitzondering op want volgens u is democratie en beleid niet mogelijk met Franstalige Belgen, wat uiteraard racistische nonsens is.
Democratie is niet mogelijk met Franstalige Belgen, omdat zij dat links laten liggen t.o.v. ondemocratische toeters en bellen, zoals bijzondere meerderheden, pariteiten, belangenconflicten, alarmbelprocedures, enzovoort... die maken België onbestuurbaar. In een echt democratisch België zou er waarschijnlijk geen Vlaamse beweging bestaan, gezien het land proportioneel Vlaams bestuurd zou worden.

Laatst gewijzigd door Starfire : 26 september 2008 om 07:51.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 16:27   #169
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopen op wat? Op meer taalracisme et taalapartheid? Op meer verschillen door splitsingen? Op meer onverdraagzaamheid? Op een burgeroorlog? Stop de zever, aub. Dank bij voorbaat.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=111726

Laat ook eens in bovenstaande draad uw groot licht schijnen.
Daar gaat het ondermeer ook over 'taalracisme et taalapartheid'.

Of zouden het 'per ongeluk' niet de in uw kraam passende taalracisten zijn die geviseerd worden, en is dat 'per ongeluk' de reden dat we daar nog niet van u mochten horen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 17:43   #170
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De meest extreem-rechtse...? Dat durf ik te betwijfelen. Uw Vlaams-nationalisme haalt het blijkbaar op uw zogenaamde 'progressieve (?) instelling'.
Hoezo? De Belze staat afbreken is per definitie progressief. Dat is namelijk breken met een achterhaald regime. Dat is altijd progressief.
Blijft echter het feit dat de BUB de meest reactionaire en dus meest rechtse partij is in dit land. Vergeleken met de BUB is zelfs het VB een vooruitstrevende partij.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 17:46   #171
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunnen jullie dan even jullie humanistisch en toekomstgericht project uiteenzetten?
Het humanistisch en toekomstgericht project België:
- racistisch, tegenover Nederlanders, Congolezen, Vlamingen en Walen.
- Antidemocratisch van in het begin, want de Belze staat kende in 1830 slechts stemrecht toe aan een zeer kleine minderheid van de bevolking.
- Monarchistisch, dus per definitie antidemocratisch en achterlijk in historisch opzicht.
- Kolonialistisch, zowel intern als naar andere continenten toe
Oud 25 september 2008, 19:43   #172
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hoezo? De Belze staat afbreken is per definitie progressief. Dat is namelijk breken met een achterhaald regime. Dat is altijd progressief.
Blijft echter het feit dat de BUB de meest reactionaire en dus meest rechtse partij is in dit land. Vergeleken met de BUB is zelfs het VB een vooruitstrevende partij. :twisted:

Paroles, paroles, words, words... Uw linkse identiteit aan het verloochenen? Voorzover die er ooit was natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 25 september 2008 om 19:50.
Oud 25 september 2008, 20:20   #173
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

geef eens inhoudelijke antwoorden. Of heb je er weer geen?
Oud 25 september 2008, 20:31   #174
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
geef eens inhoudelijke antwoorden. Of heb je er weer geen?
Hoor hoor wie het zegt.
Oud 25 september 2008, 20:41   #175
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

geef vooral geen argumenten.
Oud 25 september 2008, 21:48   #176
Doedelzak
Banneling

Standaard

De vraag was dus wat er zo toekomstgericht is aan Vlaams-nationalisme. Antwoord?
Oud 25 september 2008, 21:49   #177
van Maerlant

Standaard

Citaat:
In ieder ander land zou men zeggen dat wanneer de politici slecht werk leveren ze moeten vervangen worden,
Uiteraard. Exit CD&V, CdH, MR, PS en VLD. Voor wie gaan we dan kiezen?

Citaat:
misschien zelfs samen met het systeem dat ze hebben gecreëerd, in casu het federalisme.
Volledig akkoord. Federalisme is voorbijgestreefd.

Citaat:
U bent daar als nationalist een uitzondering op want volgens u is democratie en beleid niet mogelijk met Franstalige Belgen,
Alarmbelprocedures, blokkeren van meerderheden,... lijken mij ook niet zo democratisch.

Citaat:
wat uiteraard racistische nonsens is. *knip*.
Wat had ik voorspeld?

Laatst gewijzigd door Starfire : 26 september 2008 om 07:52.
Oud 25 september 2008, 21:49   #178
Doedelzak
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan moet u eens verduidelijken wat u onder "progressief Vlaams-nationalisme" nu eigenlijk begrijpt. Gaat het hier om een ethische invulling van het begrip? Of wordt het gekoppeld aan een bepaalde staatsvorm? Is het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen in se "conservatief" en de wil tot het behoud van België dan "progressief"? Ik denk dat deze termen gewoon hier niet passen.
Progressief Vlaams-nationalisme is een contradictie in terminis en bestaat dus niet. Taalnationalisme is voorbijgestreefd in een meertalige wereld.
Oud 25 september 2008, 21:52   #179
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Progressief Vlaams-nationalisme is een contradictie in terminis en bestaat dus niet. Taalnationalisme is voorbijgestreefd in een meertalige wereld.
Zie je wel? Vanmiddag heb ik al jouw reacties hier voorspeld. Ik zou warempel voor de VTM moeten gaan werken.

Oud 25 september 2008, 21:55   #180
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie je wel? Vanmiddag heb ik al jouw reacties hier voorspeld. Ik zou warempel voor de VTM moeten gaan werken.
Hij heeft hier wel gelijk. Nationalisme is oudbollig. Voorbijgestreefd in onze tijd.

Laatst gewijzigd door system : 25 september 2008 om 21:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be