Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie krijgt je stem?
CD&V 2 1,61%
N-VA 32 25,81%
Vlaams Belang 42 33,87%
O-VLD 5 4,03%
SP.a/Vl.pro 10 8,06%
Groen! 1 0,81%
PVDA 3 2,42%
LDD 10 8,06%
LSP 2 1,61%
V-SB 4 3,23%
Niet/Blanco 13 10,48%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2008, 12:51   #161
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Er zijn er zelfs die denken dat ze hun geld kunnen verdrievoudigen...
tja of geld laten verdwijnen door oververhitting

Laatst gewijzigd door Bierke : 26 september 2008 om 12:52.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 16:34   #162
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Man, ge hebt pellen op je ogen en het verstand van een kikker.
Amai dat begint hier goed. Een zware persoonlijke aanval.
Heeft jouw mama je niet de elementaire principes van wellevendheid geleerd?
Blijkbaar niet.

Citaat:
Vlamingen niet door de knieën gegaan? Doe me niet lachen. Ze waren eerder bijna aan het diepzeeduiken om nog onder de lat door te kunnen in plaats van door de knieën gaan. Inderdaad, zoiets kan je onmogelijk nog door de knieën gaan noemen. Ware er geen Joel geweest was je nu bezig met een sprotje te fileren in de plaats van een dikke vis.
Anders geformuleerd, maar je herkauwt je bemerkingen van je vroegere post waarop ik reeds gereageerd heb.
Citaat:
De NV-A heeft zijn kans gehad en gemist., en ge moet doof en steke blind zijn om niet door te hebben dat heel deze theateropvoering van het opblazen van het kartel zuiver en alleen tot doel heeft om opnieuw met de volgende verkiezingen het VB op afstand te houden.
Ik denk dat je niet beseft wat je hier schrijft. Te gek om los te lopen.
Citaat:
Wat ik hier schrijf heeft geen moer te maken met haat tegen het NV-A, wat kan ik er aan veranderen, er zullen immers hopen blinde kikkers zijn die hun weer opnieuw zullen laten vangen en die zullen stemmen op het NV-A, maar na de verkiezingen staan ze weer allemaal te snotteren maar dan zal het weer te laat zijn. En weer zal de Vlaming jammeren en zagen en treuren.
Rekening houdend met de uitslag van deze poll lopen er nogal veel blinde kikkers rond tegenwoordig. Dus hoe beter de uitslag, hoe groter het gesnotter achteraf. D�*t noem ik nog eens een bijzonder originele stelling.
Citaat:
Dat Dewever een gevaarlijk man is, daar heb je gelijk in, het is een gewiekste haai die een hele boel mensen, zoals jij, probleemloos zand in de ogen strooit. Overigens, waar maak je je eigenlijk druk in? Jij bent voorstander van Dewever en het NV-A. Waarom?
Gevaarlijke methode, iemand trachten te tackelen die je noch van haar en pluimen kent. Je moet daarmee opletten. Ja, ik ben vele jaren VU-lid en N-VA-lid geweest. Tot de tijd dat ik mijn "charter voor Vlaams-nationale eenheid" publiceerde en de mede-initiatiefnemer was van een VB-N-VA lijst n.a.v. de laatste gemeenteraadsverkiezingen in mijn gemeente. Ik wist dat ze mij dan gingen buitenkieperen bij de N-VA, wat ze ook gedaan hebben. En dan zou ik een BDW-nalopertje zijn. Je zal uit een ander vaatje moeten tappen om me onderuit te halen.
Citaat:
Zo te merken omdat je van mening bent dat hij de Vlaamse zaak dient. Ik speel eerlijk gezegd liever op veilig en zou, onder de gegeven omstandigheden eerder mijn vertrouwen schenken aan het VB. Waarom?

Omdat ik van oordeel ben dat die de Vlaamse zaak zullen dienen.
Heb ik ergens je keuze betwist? Neen.
Citaat:
Dus, wij zijn collega's, te minste als jij recht door zee bent, want in dat geval jagen wij beide het zelfde doel na. We gebruiken alleen ieders een andere weg om ons doel te bereiken.
D�*�*r kan ik inkomen.
Citaat:
We zullen nog eens verder discussiëren na de verkiezingen, wie dat, om ons doel te bereiken, bereid is de hand uit te steken naar de andere en wie van de twee weer zal blijken dwars te liggen en zijn kiezers zal de rug toe keren om de boel te laten wat hij is en terug in zee te gaan met zijn ex partner.
Goed. Afgesproken.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 20:05   #163
FDM
Banneling

Standaard

71% halen VB-Ldd-nva hier samen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 20:53   #164
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Europees: Groen
Federaal: VLD
Regionaal: Sp.a.

Laat mij duidelijk stellen dat op dit ogenblik geen enkele partij erin slaagt mij te enthousiasmeren. Ik stem echter niet blanco omdat ik het kleinste kwaad duidelijk wil onderscheiden van het grootste (t.w. het autoritair-populistische blok NVA-VB-LDD).
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 21:33   #165
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Waarom in godsnaam VLD?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 00:04   #166
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Ik zou stemmen op Silvio Berlusconi, maar ze zijn die vergeten te vermelden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 00:25   #167
CaligulaCobain
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
71% halen VB-Ldd-nva hier samen
indeed voor zover het repressentatief is
CaligulaCobain is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 01:08   #168
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CaligulaCobain Bekijk bericht
indeed voor zover het repressentatief is
En dank zij het NVA en vooral de domme kloten die zich weer maar eens een berg zand inde ogen laten strooien, staan na de volgende verkiezingen weer de zelfde kloefkaffers aan het bewind. Het kartel is zo levendig als dat het maar enigzins levendig kan zijn.
Oud 27 september 2008, 19:10   #169
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Waarom in godsnaam VLD?
Bijvoorbeeld:
- Een min of meer coherente visie op integratiebeleid.
- Het elitistische, anti-populistische en zeer doordachte discours van Karel de Gucht, de enige politicus die nog kritisch durft te zijn over het electoraat.
- Een duidelijke afkeuring van de stakingsmanie van onze vakbonden.
- De enige partij die zich de voorbije 15 maanden wél pragmatisch durfde te tonen tegen al het primitieve gebrul in.
- Het filosofische liberalisme is mij zeer genegen.
- De VLD is voorstander van een uitbreiding van de euthanasiewetgeving naar dementerenden en minderjarigen.
- Etc.

Uiteraard zijn er ook tegenwerpingen, maar een keuze is ten enenmale een afweging van plus- en minpunten. Het gaat bovendien om het relatief beter zijn van de VLD t.o.v. andere partijen, eerder dan om het absoluut goed zijn van het VLD-programma - dit alles uitgaande van mijn eigen overtuigingen overigens.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 19:25   #170
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dank zij het NVA en vooral de domme kloten die zich weer maar eens een berg zand inde ogen laten strooien, staan na de volgende verkiezingen weer de zelfde kloefkaffers aan het bewind. Het kartel is zo levendig als dat het maar enigzins levendig kan zijn.
Als na de volgende verkiezing dezelfde kloefkaffers maar weer niet op de zijkant staan…
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 21:42   #171
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als na de volgende verkiezing dezelfde kloefkaffers maar weer niet op de zijkant staan…
Un Premier ministre est né !
Column
donderdag 02 oktober 2008
ImageGisteravond kon ik het (samen met een duizendtal anderen) meemaken hoe aan het einde van een LVSV-kopstukkendebat aan de Gentse universiteit Bart De Wever (opnieuw) openlijk hengelde naar een herstel van de solidariteit met zijn vroegere partner CD&V. Dat was een nogal bizar einde van een avond waarin hij voor het overige met brede borstelstreken oppositie had gevoerd tegen de dialoog en de wijze waarop de tripartite van de Vlaamse regering die nu gaat proberen verder te zetten.

Daarmee kwam er ook een einde aan een drukke dag die ’s middags (in de vergadering van de fractievoorzitters van de Kamer) had uitgewezen dat de CD&V en de N-VA nog altijd een fractie vormen en wellicht zullen blijven vormen. Vermoedelijk zal zelfs niet voor de schone schijn hun gemeenschappelijke Kamerfractie worden gesplitst. Wat we niet weten is wat er in feite achter de schermen gebeurt. Wordt er onderhandeld over plaatsen op de lijsten voor het Vlaams Parlement? Wordt alles in gereedheid gehouden om op het einde vlak voor de verkiezingen alsnog met het etiket van een door de N-VA verschaft Vlaams imago naar de kiezer te kunnen gaan? Het blijven allemaal vragen waarop geen duidelijk antwoord komt.

Dus, zoals ik al veel eerder in mijn glazen bol ontwarde, een zogezegde splitsing, puur om de kiezers te misleiden en het VB van stemmen te beroven.

Stemmen op het n-VA is het domste wat de Vlaming kan doen. Het is de Vlaamse zaak wederom uithollen en zal evengoed weer de linkse partijen ten goede komen.

Wie Vlaming is en Vlaams wil kiezen rest uitsluitent het VB!!!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 3 oktober 2008 om 21:59.
Oud 3 oktober 2008, 23:26   #172
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Bijvoorbeeld:
- Een min of meer coherente visie op integratiebeleid.
- Het elitistische, anti-populistische en zeer doordachte discours van Karel de Gucht, de enige politicus die nog kritisch durft te zijn over het electoraat.
- Een duidelijke afkeuring van de stakingsmanie van onze vakbonden.
- De enige partij die zich de voorbije 15 maanden wél pragmatisch durfde te tonen tegen al het primitieve gebrul in.
- Het filosofische liberalisme is mij zeer genegen.
- De VLD is voorstander van een uitbreiding van de euthanasiewetgeving naar dementerenden en minderjarigen.
- Etc.

Uiteraard zijn er ook tegenwerpingen, maar een keuze is ten enenmale een afweging van plus- en minpunten. Het gaat bovendien om het relatief beter zijn van de VLD t.o.v. andere partijen, eerder dan om het absoluut goed zijn van het VLD-programma - dit alles uitgaande van mijn eigen overtuigingen overigens.
"Stakingsmanie"?
Oud 4 oktober 2008, 00:20   #173
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Un Premier ministre est né !
Column
donderdag 02 oktober 2008
ImageGisteravond kon ik het (samen met een duizendtal anderen) meemaken hoe aan het einde van een LVSV-kopstukkendebat aan de Gentse universiteit Bart De Wever (opnieuw) openlijk hengelde naar een herstel van de solidariteit met zijn vroegere partner CD&V. Dat was een nogal bizar einde van een avond waarin hij voor het overige met brede borstelstreken oppositie had gevoerd tegen de dialoog en de wijze waarop de tripartite van de Vlaamse regering die nu gaat proberen verder te zetten.

Daarmee kwam er ook een einde aan een drukke dag die ’s middags (in de vergadering van de fractievoorzitters van de Kamer) had uitgewezen dat de CD&V en de N-VA nog altijd een fractie vormen en wellicht zullen blijven vormen. Vermoedelijk zal zelfs niet voor de schone schijn hun gemeenschappelijke Kamerfractie worden gesplitst. Wat we niet weten is wat er in feite achter de schermen gebeurt. Wordt er onderhandeld over plaatsen op de lijsten voor het Vlaams Parlement? Wordt alles in gereedheid gehouden om op het einde vlak voor de verkiezingen alsnog met het etiket van een door de N-VA verschaft Vlaams imago naar de kiezer te kunnen gaan? Het blijven allemaal vragen waarop geen duidelijk antwoord komt.

Dus, zoals ik al veel eerder in mijn glazen bol ontwarde, een zogezegde splitsing, puur om de kiezers te misleiden en het VB van stemmen te beroven.

Stemmen op het n-VA is het domste wat de Vlaming kan doen. Het is de Vlaamse zaak wederom uithollen en zal evengoed weer de linkse partijen ten goede komen.

Tja... Het geloof is heilig...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 01:14   #174
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, gooi alle rechtse programmapunten weg en dan wil ik dat overwegen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 02:20   #175
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
OK, gooi alle rechtse programmapunten weg en dan wil ik dat overwegen.
Hier gaan we weer, we gaan samenwerken maar we stellen eerst lijsten van condities op...

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 07:06   #176
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Ik zit hier net te kijken naar die poll hier bovenaan de pagina en vraag me af of er hier ergens zo'n soortgelijke poll is van laat ons zeggen 15 maand geleden. Ik vind die nergens, maar weet dus ook niet of die eigenlijk wel bestaat.
Iemand?
Oud 4 oktober 2008, 09:08   #177
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hier gaan we weer, we gaan samenwerken maar we stellen eerst lijsten van condities op...
Wel stem jij dan op V-SB, dat is ook samenwerking.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 11:15   #178
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wel stem jij dan op V-SB, dat is ook samenwerking.
Denk je dat V-SB boven de kiesdrempel zal geraken?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 11:18   #179
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blanco stemmen. Geen enkele partij in België trekt me aan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 11:25   #180
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Blanco stemmen. Geen enkele partij in België trekt me aan.
Kan ik nog wel ergens begrijpen, maar kies dan toch tenminste een partij die iets of wat (ook al is het minimaal) aan uw verwachtingen voldoet.

Denk zo, geen stem voor is dan ook geen stem tegen en er zoveel moeite gedaan dat alle burgers kiezen mogen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be