![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wie krijgt je stem? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,61% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
32 | 25,81% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
42 | 33,87% |
O-VLD |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,03% |
SP.a/Vl.pro |
![]() ![]() ![]() |
10 | 8,06% |
Groen! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,81% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,42% |
LDD |
![]() ![]() ![]() |
10 | 8,06% |
LSP |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,61% |
V-SB |
![]() ![]() ![]() |
4 | 3,23% |
Niet/Blanco |
![]() ![]() ![]() |
13 | 10,48% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 26 september 2008 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heeft jouw mama je niet de elementaire principes van wellevendheid geleerd? Blijkbaar niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() 71% halen VB-Ldd-nva hier samen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Europees: Groen
Federaal: VLD Regionaal: Sp.a. Laat mij duidelijk stellen dat op dit ogenblik geen enkele partij erin slaagt mij te enthousiasmeren. Ik stem echter niet blanco omdat ik het kleinste kwaad duidelijk wil onderscheiden van het grootste (t.w. het autoritair-populistische blok NVA-VB-LDD). |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom in godsnaam VLD?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou stemmen op Silvio Berlusconi, maar ze zijn die vergeten te vermelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dank zij het NVA en vooral de domme kloten die zich weer maar eens een berg zand inde ogen laten strooien, staan na de volgende verkiezingen weer de zelfde kloefkaffers aan het bewind. Het kartel is zo levendig als dat het maar enigzins levendig kan zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() Bijvoorbeeld:
- Een min of meer coherente visie op integratiebeleid. - Het elitistische, anti-populistische en zeer doordachte discours van Karel de Gucht, de enige politicus die nog kritisch durft te zijn over het electoraat. - Een duidelijke afkeuring van de stakingsmanie van onze vakbonden. - De enige partij die zich de voorbije 15 maanden wél pragmatisch durfde te tonen tegen al het primitieve gebrul in. - Het filosofische liberalisme is mij zeer genegen. - De VLD is voorstander van een uitbreiding van de euthanasiewetgeving naar dementerenden en minderjarigen. - Etc. Uiteraard zijn er ook tegenwerpingen, maar een keuze is ten enenmale een afweging van plus- en minpunten. Het gaat bovendien om het relatief beter zijn van de VLD t.o.v. andere partijen, eerder dan om het absoluut goed zijn van het VLD-programma - dit alles uitgaande van mijn eigen overtuigingen overigens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Column donderdag 02 oktober 2008 ImageGisteravond kon ik het (samen met een duizendtal anderen) meemaken hoe aan het einde van een LVSV-kopstukkendebat aan de Gentse universiteit Bart De Wever (opnieuw) openlijk hengelde naar een herstel van de solidariteit met zijn vroegere partner CD&V. Dat was een nogal bizar einde van een avond waarin hij voor het overige met brede borstelstreken oppositie had gevoerd tegen de dialoog en de wijze waarop de tripartite van de Vlaamse regering die nu gaat proberen verder te zetten. Daarmee kwam er ook een einde aan een drukke dag die ’s middags (in de vergadering van de fractievoorzitters van de Kamer) had uitgewezen dat de CD&V en de N-VA nog altijd een fractie vormen en wellicht zullen blijven vormen. Vermoedelijk zal zelfs niet voor de schone schijn hun gemeenschappelijke Kamerfractie worden gesplitst. Wat we niet weten is wat er in feite achter de schermen gebeurt. Wordt er onderhandeld over plaatsen op de lijsten voor het Vlaams Parlement? Wordt alles in gereedheid gehouden om op het einde vlak voor de verkiezingen alsnog met het etiket van een door de N-VA verschaft Vlaams imago naar de kiezer te kunnen gaan? Het blijven allemaal vragen waarop geen duidelijk antwoord komt. Dus, zoals ik al veel eerder in mijn glazen bol ontwarde, een zogezegde splitsing, puur om de kiezers te misleiden en het VB van stemmen te beroven. Stemmen op het n-VA is het domste wat de Vlaming kan doen. Het is de Vlaamse zaak wederom uithollen en zal evengoed weer de linkse partijen ten goede komen. Wie Vlaming is en Vlaams wil kiezen rest uitsluitent het VB!!!!! Laatst gewijzigd door Garry : 3 oktober 2008 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() Hier gaan we weer, we gaan samenwerken maar we stellen eerst lijsten van condities op...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zit hier net te kijken naar die poll hier bovenaan de pagina en vraag me af of er hier ergens zo'n soortgelijke poll is van laat ons zeggen 15 maand geleden. Ik vind die nergens, maar weet dus ook niet of die eigenlijk wel bestaat.
Iemand?
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blanco stemmen. Geen enkele partij in België trekt me aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Denk zo, geen stem voor is dan ook geen stem tegen en er zoveel moeite gedaan dat alle burgers kiezen mogen. |
|
![]() |
![]() |