![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, als een gebied, klein of groot, meer inwoners telt is het nogal wiedus dat dit meer bijdraagt aan de afbetaling van staatschulden. De uwen tellen dan doodleuk een transfers naar een dunbevolkte regio. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar kom, wie gaat die 40 miljard betalen (totale winst uit fraudebestrijding) ? Het grootkapitaal al niet, want die hebben uitwegen genoeg. Blijft over de middenklasse, die alzo minder zullen overhouden, en afglijden naar de armoedegrens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het ging hem trouwens niet over de sociale zekerheid, maar om het geheel van de transfers. Verantwoording hiervoor is wel degelijk gewenst en gerechtvaardigd. Citaat:
En nee, de individuele belastingsbetaler is geen economische entiteit vergelijkbaar met een gewest, ook dat is absurd. Kijk nog eens naar dat kaartje van Le Soir. De malaise loopt 100% gelijk met de gewestgrens. In weze is jouw argument dus behoorlijk racistisch; als je het beleid op het niveau van een individu, stad of gemeente wil verantwoordelijk stellen, dan betekent dat dat Wallonie wel degelijk wemelt van de luie of incompetente mensen. Dat, óf het is een politiek bestuurlijk probleem op het gewestelijk niveau. Laat ons zeker je keuze geworden. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Staatssecretaris
|
![]() .
Laatst gewijzigd door DannyS : 31 oktober 2008 om 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Staatssecretaris
|
![]() .
Laatst gewijzigd door DannyS : 31 oktober 2008 om 00:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Staatssecretaris
|
![]() .
Laatst gewijzigd door DannyS : 31 oktober 2008 om 00:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Staatssecretaris
|
![]() 12 miljard, zoals gezegd, een optelsom van appels en peren, die je bezwaarlijk transfers kan noemen. Transfers verlopen van de steeds harder werkende arme naar de steeds rijker wordende aandeelhouders. Vanaf dit jaar bestaat ons bruto nationaal product al voor meer dan de helft uit pure bedrijfswinsten, na aftrek van belastingen welteverstaan. Dat betekent dat je baas meer verdient dan al zijn werknemers samen.
Maar, ik ben al content dat je inziet dat de lonen van politiebeamten niet uit de sociale zekerheid worden betaald, en dat je die daar dus ook niet moet bijtellen. ref: VBO: Salaires des fonctionaires = allocations sociale (pagina 6) |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Staatssecretaris
|
![]() Dan krijg jij nog een forse belastingvermidering extra terbovenop, en mogen de uitkeringsgerechtigden de hun beloofde welvaartsvastheid vergeten. Bedoel je die rechtvaardigheid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht nochtans dat de linkse corrupte mafia onder leiding van Janssens het in Antwerpen voor het zeggen had. Versta ik het goed als u zegt dat we beter hen zouden bekampen die de vaargeulen laten dicht slippen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Wallonië heeft een beleid om meer ambtenaren aan te nemen, voor minder mensen. In jouw tekst vindt men dat het feit dat deze vooral door Vlaanderen worden betaald niet mag tellen als transfer, omdat die mensen ook een functie uitoefenen. Tja. Ik kan ook een extra kuisvrouw, tuinier en chauffeur aannemen om nuttig werk te doen, maar ben je akkoord dat ik jou de factuur stuur? Het zou maar erg zijn als ze geen functie uitoefenden, nee? Het is trouwens wel een heel mooi voorbeeld van hoe verantwoodelijkheid voor de eigen uitgaven leidt tot responsabilisering. Ik zal die 3 mensen niet aannemen, omdat ik het werk zelf kan doen en ik zo geld uitspaar. Als jij ze voor mij betaalt, waarom niet? Zo ook kan men in Wallonie een beleid voeren tot overtollige ambtenaren, want de financiele put wordt toch door iemand anders dichtgereden. Inverse solidariteit. Overigens, sommige transfers kunnen perfect te verantwoorden zijn, hoor. Ik ben niet tegen planmatige, controleerbare solidariteit. Het is vooral de eis van de franstaligen dat ze onbeperkt beroep moeten kunnnen doen op de Vlaamse beugel, zonder verantwoording, uitleg of richtlijn die de meeste Vlamingen terecht irriteert, en die nefaste gevolgen heeft voor het Waalse publiek. Laatst gewijzigd door Nyquist : 31 oktober 2008 om 08:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, maar pleit toch eerder dat de belastingsbetaler zijn vermindering krijgt. De uitkeringsgerechtigde kan als alternatief nog altijd gaan werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en als er niet genoeg werk is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door DannyS : 31 oktober 2008 om 17:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens 1,25 miljard, dat zijn er geen 40, slokkop. Laatst gewijzigd door DannyS : 31 oktober 2008 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en als de werkenden zich al blauw betalen aan belastingen, gaan we de belastingen dan nog verhogen om de niet werkenden opslag te kunnen geven ?
Maar zolang men allochtonen (Polen in dit geval) moet invoeren om te werken (en dan zwijgen we nog over de vacatures bij dienstenchequefirma's) is er nog voldoende werk. En anders moet men het werk maar verdelen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het kort te maken, als er 1,25 miljard nodig is voor de echte invaliden, dan zal de staat deze ergens moeten besparen. Het is en blijft nu eenmaal onlogisch dat iemand evenveel (en in extremis zelf meer) verdient met niet te werken, dan met wel te werken. |
|
![]() |
![]() |