Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2008, 19:38   #161
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Dat Frotis ten onder aan het gaan was, is gewoon het gevolg van grootheidswaanzin van Lippens.

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 1 oktober 2008 om 19:38.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 22:40   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat is eigenlijk het probleem dat KBC flammingant zou zijn? Ik zie geen probleem. Men moet dit ook nuanceren. De KBC is op de eerst plaats een bank. En die bankiert. En die bankiert om winst te maken. En als zij de Vlaamse ondernemers op een wat soepele manier krediet verstrekte in de tijd, wat dan? Neen, men moet ook niet kleinzielig zijn. KB (C) is altijd vrij coulant geweest in het krediet verstrekken aan kleine en middelgrote Vlaamse ondernemers. Het was altijd een vrij volkse bank.
Mij zal het worst wezen of een bank nu "flamingant" of "belgicistisch" is. 't Probleem zit daar ook niet.

Hans I, daarbij snel bijgetreden door Kim, beweert dat de KBC "flamingantisch" is. Welnu, ik zou wel eens willen weten waar dit dan concreet tot uiting komt. Waarin onderscheidt de KBC zich dan in haar beurs-, beleggings-, investeringspolitiek... waardoor kan geconcludeerd worden dat de bank als dusdanig "flamingantisch" is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 22:42   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Jezus Jan...

Ik deel de mening van de BUB niet wanneer ze zeggen dat KBC Fortis volop aan het beïnvloeden is.

Ik zeg enkel maar dat KBC van oorsprong een Vlaamsgezinde bank is, dat is geen leugen en dat weet je zelf goed genoeg. Waarom vinden jullie dat zo erg?

Moet ik hier zeggen dat het een Belgicistische bank is? Is het dan goed?
System heeft de oorsprong van de bank aangestipt, u niet, Hans I ook niet.

En neen, daar zit het probleem niet, wel bij jullie bewering (Hans alsook u) dat de bank "flamingantisch" is. Ik zou dan wel eens concrete bewijzen willen zien die de bank als dusdanig betreffen. En zijn er dan "belgicistische banken"? Ook daar vraag ik u om bewijzen.
Oud 1 oktober 2008, 22:44   #164
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Dat Frotis ten onder aan het gaan was, is gewoon het gevolg van grootheidswaanzin van Lippens.
Ah, het probleem is dus micro-micro-micro-economisch. Daarom dat ze van een wereldwijde recessie spreken...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 22:47   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Dit was het bericht dat op 18 september in de pers verscheen:

Fikse rel tussen KBC en Fortis

07u36 - Het zit er bovenarms op tussen Fortis en KBC. Fortis verdenkt KBC van een indirecte rol in onheilspellende e-mails. En KBC helpt spaarders van bank te wisselen. Dat schrijven de kranten De Standaard en Het Nieuwsblad donderdag."Spreken van een oorlog tussen KBC en Fortis is overdreven, maar er is niet veel nodig om de situatie te laten ontsporen", klinkt het. Dinsdag al meende de top van Fortis dat KBC een indirecte rol heeft gespeeld in de spammails die vanuit de finance-boetiek Axitis zijn verspreid en waarin werd gesproken over een nieuwe nakende kapitaalverhoging bij Fortis tegen 4 euro. Fortis tilt zwaar aan de zaak omdat ook al op 15 juli het aandeel gedestabiliseerd werd nadat er vergelijkbare spamberichten gecirculeerd hadden. Onder meer de financiële toezichthouder CBFA (Commissie voor het Bank-, Financie- en Assurantiewezen) heeft zich daarom op de zaak gestort.
Al altijd proberen banken klanten van elkaar af te snoepen. Dat is helemaal niet nieuw en ook niet typerend voor de huidige situatie. Mij lijkt het er evenwel op dat Fortis de fouten van het eigen management (en probeer het niet te ontdekken: alle financiële analysten die we voorbije tijd op radio en tv hebben gehoord, zijn het op dit vlak roerend eens) wil verdoezelen door met de vinger te wijzen naar een van haar concurrenten.

Let ook op het woordgebruik in het artikel: "verdenkt". Er zijn dus geen bewijzen. Wel staat verder te lezen - wat ik al eerder stelde - dat een klein beleggingskantoor haar klanten aangemaand heeft voorzichtig om te gaan met Fortis-aandelen. Dit is wel aangetoond en ook toegegeven door het bedrijfje zelf. Wat daar nu strafbaar of lakend aan is, ontgaat me volkomen: ieder beleggingskantoor heeft immers de plicht haar klanten correct te informeren en te wijzen op mogelijke gevaren.
Oud 1 oktober 2008, 22:49   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, doe dan eens de moeite om op 11 juli langs het kantoor aan de Kaai te rijden (richting Mexico natie, op de hoek van de straat waar vroeger de Zillion was). Ook in Hoboken, Wilrijk en Wommelgem hangt de zwart geklauwde leeuw buiten bij Dexia.
En? Maakt een vlag aan een kantoor dan dat "de" bank "flamingantisch" is? Moeten we volgens u nu ook Dexia bij de KBC in het hoekje zetten, ook al beschuldigd van "flamingantisme"?
Oud 1 oktober 2008, 22:51   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ah, het probleem is dus micro-micro-micro-economisch. Daarom dat ze van een wereldwijde recessie spreken...
Naast de problemen met de Amerikaanse banken die ook een weerslag hebben op de Belgische banken, is er weldegelijk een bijkomend element dat strikt gebonden is aan het management, nl. de overname van ABN-Amro.
Oud 2 oktober 2008, 04:56   #168
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het heeft er nochtans serieus wat mee te maken. Laten we zeggen dat Lippens een belangrijke factor is...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 2 oktober 2008 om 04:56.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 06:15   #169
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Lippens, da's toch een 'graaf', niet?

Hopelijk is hij nu ook zijn eigen graf beginnen graven.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 06:20   #170
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Hopelijk is hij nu ook zijn eigen graf beginnen graven.
Lippens had in feite baron moeten worden, maar weigerde dat omdat hij niet wilde onderdoen voor familieleden die al graaf geworden waren. Dus weigerde hij het titeltje van baron, om dan toch het titeltje van graaf te krijgen.

En we weten toch waarom hij die titel toen gekregen heeft? Of niet?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 2 oktober 2008, 06:27   #171
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Lippens had in feite baron moeten worden, maar weigerde dat omdat hij niet wilde onderdoen voor familieleden die al graaf geworden waren. Dus weigerde hij het titeltje van baron, om dan toch het titeltje van graaf te krijgen.

En we weten toch waarom hij die titel toen gekregen heeft? Of niet?
Ik heb het net in de Knack van deze week nog eens gelezen, ja.

Ik heb trouwens ooit nog in Knokke op het domein van de graaf gewerkt, toen ik als 'bosarbeider' bomen mocht snoeien en weiden omheinen.

Het was destijds al een onuitstaanbare dikkop, die Lippens.

In de frigobox ermee!!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 2 oktober 2008 om 06:29.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 08:08   #172
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al altijd proberen banken klanten van elkaar af te snoepen. Dat is helemaal niet nieuw en ook niet typerend voor de huidige situatie.
Ik denk dat de meeste banken niet op uitgebreide manier misbruik maken van deze situatie.
Geen enkele bank heeft er baat bij dat Fortis of Dexia zou leeglopen. Wanneer daardoor Fortis en/of Dexia bankroet wordt, zal dit een ongelooflijk sneeuwbaleffect hebben op de andere Belgische banken.
Waardoor ze uiteindelijk hun eigen positie in gevaar brengen.
De 100 miljoen euro die Dexia (zoals ze zelf beweren) nu aan spaargelden kwijt zijn bewijst dat 'de' massa hun spaargeld niet 'en masse' verhuist naar een andere bank.
Oud 2 oktober 2008, 08:32   #173
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
En? Maakt een vlag aan een kantoor dan dat "de" bank "flamingantisch" is? Moeten we volgens u nu ook Dexia bij de KBC in het hoekje zetten, ook al beschuldigd van "flamingantisme"?
U weet goed genoeg wat ik ermee bedoel, u moet de discussie niet enkel projecteren op het uithangen van die vlag.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 08:34   #174
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Mij zal het worst wezen of een bank nu "flamingant" of "belgicistisch" is. 't Probleem zit daar ook niet.

Hans I, daarbij snel bijgetreden door Kim, beweert dat de KBC "flamingantisch" is. Welnu, ik zou wel eens willen weten waar dit dan concreet tot uiting komt. Waarin onderscheidt de KBC zich dan in haar beurs-, beleggings-, investeringspolitiek... waardoor kan geconcludeerd worden dat de bank als dusdanig "flamingantisch" is.
Jan, ik weet dat het héél veel gevraagd is van u, maar ik zou het erg appreciëren dat u me geen woorden in de mond blijft leggen.

Qua denken volg ik de lijn van system, niet die van Hans. Daarmee bedoel ik dus dat KBC van oorsprong Vlaams is (en ja, dat laat zich best nog wel zien vandaag de dag wanneer ze een zwart geklauwde leeuw buitenhangen, geen enkele andere bank hangt die buiten) maar verder gaat dat ook niet. Ze kunnen dat ook niet want dan jaag je klanten weg...

Maar ja, dat past uiteraard niet in uw kadertje van vooroordelen e.d., dat heb ik al meermaals ondervonden op dit forum. Ik vraag me af waarom ik nog moeite doe om u dat uit te leggen, u wil het toch niet zien.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 08:45   #175
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jan, ik weet dat het héél veel gevraagd is van u, maar ik zou het erg appreciëren dat u me geen woorden in de mond blijft leggen.

Qua denken volg ik de lijn van system, niet die van Hans. Daarmee bedoel ik dus dat KBC van oorsprong Vlaams is (en ja, dat laat zich best nog wel zien vandaag de dag wanneer ze een zwart geklauwde leeuw buitenhangen, geen enkele andere bank hangt die buiten) maar verder gaat dat ook niet. Ze kunnen dat ook niet want dan jaag je klanten weg...

Maar ja, dat past uiteraard niet in uw kadertje van vooroordelen e.d., dat heb ik al meermaals ondervonden op dit forum. Ik vraag me af waarom ik nog moeite doe om u dat uit te leggen, u wil het toch niet zien.
Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn als ik jou was... Maar goed, die vlag is de kern van de zaak niet.
Oud 2 oktober 2008, 08:45   #176
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
LOL. Ja.

Precies daarom is hem aanduiden met 'Baronneke Lippens' de man zo exact typeren. Ik ken geen betere manier van 'Lippens schelden'.
Oud 2 oktober 2008, 08:59   #177
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, doe dan eens de moeite om op 11 juli langs het kantoor aan de Kaai te rijden (richting Mexico natie, op de hoek van de straat waar vroeger de Zillion was). Ook in Hoboken, Wilrijk en Wommelgem hangt de zwart geklauwde leeuw buiten bij Dexia.
dan moet Dexia ook een flamingantische bank zijn !

nee werkelijk zwartgeklauwde ? ben je zeker ?

allez, niet dat ik daar ongelukkig van wordt natuurlijk ! ik vind dat namelijk ook niet betekenisloos, maar ik denk dat we daarmee toch wel een bijzonder marginale minderheid zijn hoor Kim

toch blijf ik erbij dat zoiets wel iets zegt over individuele kantoordirecteurs, maar niet over de multinational waarvoor ze gerant zijn ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 oktober 2008 om 09:04.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 09:00   #178
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim

Je spreekt jezelf tegen, meiske !

Trouwens, heb je eigenlijk wel een bron van wat je hier allemaal vertelt over KBC en Dexia ?
Oud 2 oktober 2008, 09:05   #179
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

allez, niet dat ik daar ongelukkig van wordt natuurlijk ! ik vind dat namelijk ook niet betekenisloos, maar ik denk dat we daarmee toch wel een bijzonder marginale minderheid zijn hoor Kim

toch blijf ik erbij dat zoiets wel iets zegt over individuele kantoordirecteurs, maar niet over de multinational waarvoor ze gerant zijn ...
Dat vind ik nu eens één van de betere reacties die ik hier gelezen heb...
Oud 2 oktober 2008, 09:17   #180
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Er zijn tevens genoeg mensen die op 11 juli de opdracht krijgen een Vlaamse Leeuw buiten te hangen, en die absoluut geen onderscheid maken tussen een zwartgeklauwde en een roodgeklauwde. Voor de meeste Vlamingen heeft de kleur van de klauwen absoluut geen enkele betekenis. Enkel Belgicisten hebben er blijkbaar zware problemen mee.
Voor ik op dit forum kwam, maakte ook ik geen enkel onderscheid tussen beiden. Trouwens nu maak ik er bewust nog steeds geen onderscheid in, omdat ik weet dat de meerderheid van de Vlamingen er ook géén onderscheid in maakt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be