Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2008, 09:40   #161
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
waar blijft het Duits op uw website meneer de antiracist? Waar blijft de erkenning van Waals, Picardisch, Luxemburgs, ...?

Beetje hypocriet eh?

Hebt u België ooit anders gekend.
Oud 14 oktober 2008, 09:44   #162
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik denk eerder dat het VB als locomotief stil aan het vallen is door gebrek aan stoom.
Ik denk eerder dat het VB zich gewoon rustig houdt, en de andere partijen rustig hun eigen laat kapot "onderhandelen". Na de nodige toegevingen aan de franstaligen zal het gepeupel inzien dat de postjespakkers geen ballen hebben en hun conclusie trekken. Ik denk dat dit bij de strategie van het VB behoord.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 09:46   #163
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik denk eerder dat het VB zich gewoon rustig houdt, en de andere partijen rustig hun eigen laat kapot "onderhandelen". Na de nodige toegevingen aan de franstaligen zal het gepeupel inzien dat de postjespakkers geen ballen hebben en hun conclusie trekken. Ik denk dat dit bij de strategie van het VB behoord.
Strategie van meer dan 30 jaar aan de kant blijven staan. Dat is de enige strategie van het VB. Dus ze zijn groot geworden door niets te toen. Maar ook dat verveelt op den duur. De malkontenten gaan nu ook naar andere partijen. Wat sneu voor het VB na 30 jaar lantefanteren.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2008 om 09:51.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 09:58   #164
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Strategie van meer dan 30 jaar aan de kant blijven staan. Dat is de enige strategie van het VB. Dus ze zijn groot geworden door niets te toen. Maar ook dat verveelt op den duur. De malkontenten gaan nu ook naar andere partijen. Wat sneu voor het VB na 30 jaar lantefanteren.
U kan gewoon niet verdragen dat uw strategie, het cordon, hetgene is dat het VB heeft groot gemaakt.

Daarom klinkt u zo zuur.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 10:02   #165
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U kan gewoon niet verdragen dat uw strategie, het cordon, hetgene is dat het VB heeft groot gemaakt.

Daarom klinkt u zo zuur.
Ik stel gewoon vast wat ik vaststel. De afgelopen 30 jaar heeft het VB geen verantwoordelijkheid genomen. Men spreekt altijd over het 'cordon sanitaire'. In het begin zal er dat zeker geweest zijn. Maar het VB heeft ook niets gedaan om van dit extreem-rechts imago af te komen en zichzelf ook schaakmat gezet. En welbewust, want het werd er alleen maar groter mee. De oppositie is haar reden tot bestaan. Maar daar koopt men niets voor en de mensen beginnen dit nu door te krijgen.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2008 om 10:02.
Oud 14 oktober 2008, 10:07   #166
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel gewoon vast wat ik vaststel. De afgelopen 30 jaar heeft het VB geen verantwoordelijkheid genomen. Men spreekt altijd over het 'cordon sanitaire'. In het begin zal er dat zeker geweest zijn. Maar het VB heeft ook niets gedaan om van dit extreem-rechts imago af te komen en zichzelf ook schaakmat gezet. En welbewust, want het werd er alleen maar groter mee. De oppositie is haar reden tot bestaan. Maar daar koopt men niets voor en de mensen beginnen dit nu door te krijgen.
Het VB had dus alles waar het voor staat moeten verloochenen en mee "leve Belgie" roepen? Dan hadden ze uit het cordon gemogen? Is dat wat u bedoelt?

Verschaeve
Oud 14 oktober 2008, 10:07   #167
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga je hierin niet zomaar tegenspreken. Maar het valt wel op dat bv. de tot voor kort grootste politieke formatie in Vlaanderen juist een was die gelijkaardige thema's naar voren schoof (zowel communautaire als veiligheid). Dat de lichte terugval van VB gepaard gaat met een zware opkomst van LDD en mét een standhouden van NVA.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 10:19   #168
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PVDA-BBTK Bekijk bericht
Ik hoop dat de splitsing van belgie er nooit zal komen
dit zal de werkende mens niet veel goed doen gedaan met RSZ, gemoet dan niet meer rekenen op een pensioen enz...
blijven werken tot gedood valt voor een hogerloon enz...
Uit welke glazen bol heb jij dat gepierd?

En welke magische toverspreuk zal beletten dat hetzelfde niet gebeurt in Belgique?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 10:22   #169
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Citaat:
waar blijft het Duits op uw website meneer de antiracist? Waar blijft de erkenning van Waals, Picardisch, Luxemburgs, ...?

Beetje hypocriet eh?
Hebt u België ooit anders gekend.
Valt het op dat onze BUB'er hier nog geen enkel antwoord op gegeven heeft?
Oud 14 oktober 2008, 10:32   #170
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Valt het op dat onze BUB'er hier nog geen enkel antwoord op gegeven heeft?
Mss zijn nu hun dagelijks ritueel aan het uitvoeren. Het eren van margaret thatcher.
Oud 14 oktober 2008, 10:40   #171
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik ga je hierin niet zomaar tegenspreken. Maar het valt wel op dat bv. de tot voor kort grootste politieke formatie in Vlaanderen juist een was die gelijkaardige thema's naar voren schoof (zowel communautaire als veiligheid). Dat de lichte terugval van VB gepaard gaat met een zware opkomst van LDD en mét een standhouden van NVA.
Ja en neen. De NVA is een salonfähige Vlaams-Nationalistisch partijtje dat troosteloze kleinburgerlijke midddelmaat uitstraalt. Het is een kleine partij die nooit helemaal zal verdwijnen omdat er altijd mensen zullen zijn die er op zullen stemmen. Maar het zal ook nooit hoge toppen scheren. LDD is fatsoenlijk rechts dat ook teert op ontevredenen. En deze ontevredenenen stemden voor een stuk op het VB. Het VB is voor het grootste deel onfatsoenlijk extreem-rechts, ook al doet ze verwoede pogingen om dit te verbergen. Maar soms lekt het door omstandigheden uit (bijvoorbeeld door één van haar mandadarissen die betwisbare racistische uitspraken doet, of door een andere VB-parlementariër die graag op de vuist gaat, of door een ex-mandataris die de partij verlaat, enz, enz). De mensen hebben het een beetje gehad met het VB, ook al omdat die partij stilaan,tegen wil en dank weliswaar, tot de 'traditionele' partijen is gaan behoren.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2008 om 10:52.
Oud 14 oktober 2008, 10:42   #172
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en neen. De NVA is een salonfähige Vlaams-Nationalistisch partijtje. Het zal nooit helemaal verdwijnen, maar het zal ook nooit hoge toppen scheren. LDD is fatsoenlijk rechts dat ook teert op ontevredenen. En deze ontevredenene stemden voor een stuk op het VB. Het VB is voor het grootste deel onfatsoenlijk extreem-rechts, ook al doet ze verwoede pogingen om dit te verbergen. Maar soms lekt het door omstandigheden uit(bijvoorbeeld door één van haar mandadarissen die betwisbare racistische uitspraken doet, of door een andere die graag op de vuist gaat, of door een ex-mandataris die de partij verlaat, enz, enz). De mensen hebben het een beetje gehad met het VB, ook al omdat die partij stilaan ook ,tegen wil en dank weliswaar, tot de 'traditionele' partijen is gaan behoren.
Laat ons tot juni 2009 wachten alvorens we uw wensdromen als standaard invoeren.

Verschaeve
Oud 14 oktober 2008, 10:43   #173
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Laat ons tot juni 2009 wachten alvorens we uw wensdromen als standaard invoeren.

Natuurlijk. Daar hebt u gelijk in.
Oud 14 oktober 2008, 10:53   #174
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou volgens u het VB de andere partijen moeten volgen en hun standpunten en gedachten verloochenen?
Zij wensen niet te buigen, ze hebben zich gematigd en hun scherpe kantjes eraf gehaald, wat heeft het opgeleverd? Niets nada.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 10:54   #175
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou volgens u het VB de andere partijen moeten volgen en hun standpunten en gedachten verloochenen?
Zij wensen niet te buigen, ze hebben zich gematigd en hun scherpe kantjes eraf gehaald, wat heeft het opgeleverd? Niets nada.
Voor mijn part mag het VB zo rustig blijven voortdoen. Hoe langer, hoe liever.
Oud 14 oktober 2008, 10:56   #176
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus moeten ze weer radicaliseren?

ik hoop van harte dat ze het doen, dat ze rond de 10% hangen....
Oud 14 oktober 2008, 11:08   #177
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus moeten ze weer radicaliseren?

ik hoop van harte dat ze het doen, dat ze rond de 10% hangen....
Yep, dat ze maar gauw ons aller Max van Dietsland's raad volgen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 12:00   #178
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

wat is radicaliseren?
Oud 14 oktober 2008, 12:40   #179
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en neen. De NVA is een salonfähige Vlaams-Nationalistisch partijtje dat troosteloze kleinburgerlijke midddelmaat uitstraalt.
Ik denk niet dat de franstaligen het daar eens mee zijn...
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 15:26   #180
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Yep, dat ze maar gauw ons aller Max van Dietsland's raad volgen.
Als het VB allemaal nazi's zijn, zoals je altijd beweert, dan doen ze dat toch al lang nee?

Er zit een zekere tegenspraak in uwen uitleg.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 14 oktober 2008 om 15:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be