![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 17 oktober 2008 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mag ik (om het citeren maar te vermijden) jou een vraagje stellen? Namelijk? Dat 't bestuur van 't land niet meer werkt op federaal niveau (en dat is een feit) ... is dat allemaal en enkel de schuld van de Franstaligen ?
![]() |
![]() |
#164 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar vraagt zich nog steeds af of 't nu allemaal echt de schuld is van de Walen.
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie bij mijn niet-Nederlandstalige buren in mìjn (en ùw) hoofdstad de meest uiteenlopende gelaatsuitdrukkingen, maar slechts bitter weinig gelukkige gezichten. Kinderen en bejaarde vrouwtjes vormen zoals gewoonlijk de grote uitzondering. Hoe kan ik mij nu als èchte Vlaming (van 't Bruhse Vrye) nu ècht gelukkig gaan voelen tussen al die mensen die ge maar moeilijk kunt gaan haten omdat wij met z'n allen door een onwaarschijnlijk stelletje hansworsten constant bij de neus worden genomen? Voor mij betekent 'Vlaming' zijn ondermeer het onbevreesd onderschrijven van volgende waarden & normen : vreedzaamheid, vrijmoedigheid, vrijheidsdrang, vrijgevigheid, vindingrijkheid, vingervlugheid, verdraagzaamheid & vlijt (niet noodzakelijk in deze volgorde, dat hangt een beetje van de omstandigheden af). Er is geen Saxoburger of phlamanodphobe, maar ook geen verstarde of verkrampte Vlaams-Nationalist in de wereld die mij gaat tegenhouden nu ik voluit voor deze waarden & normen wil gaan. 'Waals' en 'Frans' staan naar mijn bescheiden mening inderdaad niet voor hetzelfde, en dan is er nog zoiets als 'Belgisch' ook, wat de zaken alleen maar spannender maakt, daarom niet 'onmogelijker'. Een vrijgevochten Vlaams volk acht ik ook best in staat het barstende Belziek helemaal op te lappen en er iets toonbaars van te maken. Het nieuwe bouwwerk kan gerust herdoopt worden, da's maar een etiket, hé. Is onze traditie terzake (ik behoor tot een volk van metsers, knutselaars, tuinbouwers, keuterboeren, timmerlui, ... en bovendien staan dicht bij mijn geboortegrond enkele van de mooiste en drukstbezochte bouwsels ter wereld (Unesco-werelderfgoed !!! ![]() Het komt er voor mij in elk geval ook op aan dat ik 's nachts weer beter slaap ![]() Vriendelijk groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 17 oktober 2008 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Exact !
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
Denk niet dat we mogen praten met wie de schuld heeft, want dat komt over alsof er gaat moeten gestraft worden ofzo. Feit is wel dat we gekomen zijn op een moment dat er deftig gaat moeten hervormd worden en het wel duidelijk is wie er wringt en moeilijk doet. De feiten zijn er en de rede kan niet weggebabbeld en ontweken blijven worden vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verschillende zelfverklaarde Vlaamse elites en hun voetvegen die we al zagen opmarcheren of spelletjes op TV spelen, dragen een verpletterende verantwoordelijkheid. Dat neemt niet weg dat er aan de andere kant van de gewestgrens ook nogal wat hoofden onder de boter zitten. En dat die boter flink ranzig is, en stinkt als de pest. De cholera, of is het scheurbuik (wegens gebrek aan Vitamine C - voor creativiteit, cultuur en conceptueel inzicht-) uit het noorden van het land, of de pest uit het zuiden, dat is zo'n beetje de keuze waar mìjn stad (waar ge ook uw stuk van moet komen opeisen) voor geplaatst wordt. Ik heb al een kale plek van het krabben in het haar.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"het wel duidelijk is wat er wringt en moeilijk doet." Ik denk echt wel dat ook de meeste Vlaamse politici competentie missen. Maar ik ben dan ook, als je 't strikt neemt, partijloos. Ik behoor tot de 'un-served' groep. Om een populaire media term te gebruiken.
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister
|
![]() Als ik nu eens mijn laatste bericht had gepost voordat dit op het bord verscheen ..blah ....
Citaat:
![]() |
![]() |
#172 |
Parlementslid
|
![]() Tis allemaal de schuld van de Brusselaars, Franstalig of Nederlandstalig. De Walen worden opgejut door hun Brusselse media.
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan het ook niet helpen dat ik van mijn volk hou, en het beter toewens. Ik stel mezelf dan ook de vraag: "En, wat hebt gij eigenlijk al voor uw volk gedaan, luilak? Is leraartje Nederlands spelen in een Franstalige school genoeg, denkt ge? Volstaat het een vlag te halen om aan je raam uit te hangen? Is een zelfklever op je portefeuille een heldendaad, soms? Zijt ge niet tot wat beters in staat? Hup, uit je lui nest, de koffie is al koud!!!" Allé, nu moet ik soep gaan maken. De beer grolt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het wat korter maken, en het net iets hoger gaan zoeken. Ik zou in jouw plaats beginnen met een wandeling door Laken. Vroeg of laat zult ge de hoofdschuldigen voor dit drama wel tegen "t lijf lopen of in het vizier krijgen. Dooie vis begint te rotten bij de kop. Als ge nog iets in de pan wilt gooien, snijdt die er dan het eerst af.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 17 oktober 2008 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we dus niet te lang daarmee wachten. Waar beginnen we mee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet die 'zaak' niet eerst eens goed uitgeklaard worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |