Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2008, 13:02   #161
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mensen : wees eens minder de brave vlaming (sorry, vlamingen zijn nu eenmaal onderdanig van aard) en trek uw bek open en maak uw baas/de pester duidelijk dat het u niet aanstaat, en dat em moet ophoepelen want ge wilt uw werk doen.

Klaar.

Klopt!

Dat onderdanige gedrag staat gelijk met weinig zelfvertrouwen en dus weinig assertiviteit. Als men kijk naar onze noorderburen dan merk je dat zij veel assertiever zijn dan de Belgen. Heeft dit nu te maken met het verleden of wat, dat weet ik niet, maar de gemiddelde Belg stelt zich meestal onderdanig op.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 13:14   #162
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen : wees eens minder de brave vlaming (sorry, vlamingen zijn nu eenmaal onderdanig van aard) en trek uw bek open en maak uw baas/de pester duidelijk dat het u niet aanstaat, en dat em moet ophoepelen want ge wilt uw werk doen.
Beste. Ik kan het niet eens zijn met dat advies. Omwille van een aantal redenen.

1/ Assertief zijn is niet evident. Assertief zijn wordt door de ander ervaren als 'kwaad zijn'.

2/ 'Kwaad zijn' lokt reacties uit. Reacties leiden snel tot een sneeuwbal-effect.

3/ 'Kwaad zijn' etaleert jouw gevoelens.

4/ 'Kwaad zijn' vertelt de ander precies waar jouw gevoelig punt ligt, terwijl het zaak is om jouw gevoelige punten in een 'pest omgeving' te beschermen.

5/ 'Kwaad zijn' geeft de ander het genoegen van 'ik heb een tere snaar geraakt".

6. 'Kwaad zijn' opent de deur naar nog meer pesterijen vermits men weet dat je er gevoelig voor bent, en vermits men weet waar de gevoeligheden exact liggen.

7. 'Kwaad zijn' is geen aangenaam gevoel en draagt bij tot het algemeen 'mis-voelen'.
Oud 29 oktober 2008, 13:27   #163
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Klaar.

duidelijk niet gewoon van onder een gemiddelde belgische manager te werken. De meesten zullen ze wel kennen, kostuumapen zonder nuttige werkervaring maar ze kennen het systeem en zorgen ervoor dat enkel karakterlozen doorstoten (hoe verklaar je anders de ongeziene incompetentie binnen de politiek en groot-management?).
Als de pester uw baas is (of hogere functie bekleed) heb je weinig te zeggen. Doorgaans wordt een rot systeem draaiend gehouden door de rotte deelnemers en niet door diegene die zich enkel op hun werk concentreren, die moeten het feit dat ze niet mee voetkussen bekopen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 13:27   #164
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Beter zijn job doen zou in veel gevallen veel minder reden tot pesten door de 'baas' geven...

Denk ik...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 13:30   #165
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk, ik heb op mijn vorig werk met pesten te maken gehad.
En juist het inschakelen van een vertrouwenspersoon deed de zaak escaleren.
Want leidinggevenden zien dit niet als een poging een conflict op te lossen maar zijn bang dat iemand ontdekt dat ze hun werk helemaal niet doen,mensen treiteren en geen leiding kunnen geven.
Dus proberen ze achter je rug ontslag te bekokstoven.
Het helpt ook niet wanneer je klacht indient bij de Stedelijke commissie voor ongewenst gedrag op het werk.
Ik deed dit en kreeg zwart op wit gelijk van de Stedelijke commissie, mijn leiding was schuldig aan dysfunctioneren en pesten.

Het Antwerps schepencollege gooide de beslissing van eigen diensten in de vuilnismand, ons kent ons en dekt elkaar in.
Nu loopt de zaak voor het arbeidsgerecht.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 15:15   #166
Bart.L
Vreemdeling

Bart.L's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Het ging hier vooral over een baas die een beetje zijn werknemers terroriseert...oké, je kunt ook zeggen dat werknemers "zwakker" zijn dan de werkgever...maar ik denk dat jij een andere invulling bedoelt met de "zwakkeren"...
Als iedereen zich keren de baas keert? Gaat hij iedereen op straat kunnen zetten denk je?

Mvg.
Bart.L is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 15:57   #167
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Pesten kan je voorkomen door extra veel zelfvertrouwen uit te stralen - zelfs als je dat niet hebt. Een roofdier kiest altijd de zwakste prooi.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 16:15   #168
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Beste. Ik kan het niet eens zijn met dat advies. Omwille van een aantal redenen.

1/ Assertief zijn is niet evident. Assertief zijn wordt door de ander ervaren als 'kwaad zijn'.

2/ 'Kwaad zijn' lokt reacties uit. Reacties leiden snel tot een sneeuwbal-effect.

3/ 'Kwaad zijn' etaleert jouw gevoelens.

4/ 'Kwaad zijn' vertelt de ander precies waar jouw gevoelig punt ligt, terwijl het zaak is om jouw gevoelige punten in een 'pest omgeving' te beschermen.

5/ 'Kwaad zijn' geeft de ander het genoegen van 'ik heb een tere snaar geraakt".

6. 'Kwaad zijn' opent de deur naar nog meer pesterijen vermits men weet dat je er gevoelig voor bent, en vermits men weet waar de gevoeligheden exact liggen.

7. 'Kwaad zijn' is geen aangenaam gevoel en draagt bij tot het algemeen 'mis-voelen'.
Kwaad worden is wat anders als assertief reageren. Nogmaals: ga eens loeren bij onze noorderburen. Die zeggen kortaf gewoon wat ze denken, en in dit geval kan dat wonderen verrichten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 16:19   #169
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
duidelijk niet gewoon van onder een gemiddelde belgische manager te werken. De meesten zullen ze wel kennen, kostuumapen zonder nuttige werkervaring maar ze kennen het systeem en zorgen ervoor dat enkel karakterlozen doorstoten (hoe verklaar je anders de ongeziene incompetentie binnen de politiek en groot-management?).
Als de pester uw baas is (of hogere functie bekleed) heb je weinig te zeggen. Doorgaans wordt een rot systeem draaiend gehouden door de rotte deelnemers en niet door diegene die zich enkel op hun werk concentreren, die moeten het feit dat ze niet mee voetkussen bekopen.
Ja als ge het zo aanpakt wordt ge allemaal zielige werkslaven
Oud 29 oktober 2008, 16:20   #170
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb indertijd veel samengewerkt met rotterdammers, man, die kunnen keihard uit de hoek komen als het hun niet aanstaat

Maar ge leert er wel van.
Oud 29 oktober 2008, 16:24   #171
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart.L Bekijk bericht
Als iedereen zich keren de baas keert? Gaat hij iedereen op straat kunnen zetten denk je?

Mvg.
nee maar het is niet gemakkelijk om iedereen tegen de baas op te zetten denk ik, er is ook nog zoiets als inkomsten...en angst om die te verliezen
Oud 29 oktober 2008, 16:24   #172
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zichzelf niet al te hoog inschatten zou in veel gevallen ook wel (kunnen) helpen…
En kunnen relativeren...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 16:30   #173
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry mensen maar treiteren heeft echt niet steeds te maken met gebrekkige assertiviteit van werknemers hoor.
Bepaalde bedrijfsculturen werken getreiter in de hand en beschermen wie zich hieraan schuldig maakt.Vooral de ambtenarij en overheidsdiensten, uitvinders van gebakken lucht kunnen er wat van!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 16:32   #174
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry mensen maar treiteren heeft echt niet steeds te maken met gebrekkige assertiviteit van werknemers hoor.
Bepaalde bedrijfsculturen werken getreiter in de hand en beschermen wie zich hieraan schuldig maakt.Vooral de ambtenarij en overheidsdiensten, uitvinders van gebakken lucht kunnen er wat van!
Waarom ambtenaarij en overheidsdiensten?
Oud 29 oktober 2008, 16:53   #175
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt er meer op dat je een baas hebt met 'autoriteits' problemen. En eentje die zijn frustaties afreageert. Dan eentje die doelbewust pest. De anderen in 't kader 'apen gewoon na'. Ik denk niet dat jij bang bent voor ontslag. En als je ontslagen wordt, dan heb je daar eigenlijk alleen maar voordelen bij. In de veronderstelling dat je in een meer zuivere werkomgeving terecht komt. Ik heb de indruk dat jij ook het pesterige kan wegwuiven. Dus al bij al sta jij in een sterke positie. (words can't bring you down, you are beatyfull... )Nu enkel nog de humor in de 'pesterijen' naar boven halen en dat ook tonen naar je medemens.

En. Eigenlijk 't belangrijkste. Als je thuis komt en je slaat de deur dicht, dan zou je ook alle gedachten aan 't werk moeten dichtslaan. Dat is één week een mentale oefening, en dan ben je 't meester. Want zie, de meeste mensen gaan niet ten onder aan het pesten op zich. Zij gaan ten onder wanneer zij 't ongenoegen ook buiten 't werk uitdragen en daardoor hun 'andere omgeving' besmetten. Na een tijdje heb je dan niks meer over.

Mijn excuses indien ik jouw 'tips' gaf die je eigenlijk niet nodig hebt.
Kleine update: Er zijn zojuist totaal onverwacht 3 mensen ontslagen.

De sfeer is fantastisch.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 16:53   #176
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht

De sfeer is fantastisch.
Oud 29 oktober 2008, 16:54   #177
Bart.L
Vreemdeling

Bart.L's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Pesten kan je voorkomen door extra veel zelfvertrouwen uit te stralen - zelfs als je dat niet hebt. Een roofdier kiest altijd de zwakste prooi.
Dit bedoel ik nu net!!!!

Mvg.
Bart.L is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 16:56   #178
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt er meer op dat je een baas hebt met 'autoriteits' problemen. En eentje die zijn frustaties afreageert. Dan eentje die doelbewust pest. De anderen in 't kader 'apen gewoon na'. Ik denk niet dat jij bang bent voor ontslag. En als je ontslagen wordt, dan heb je daar eigenlijk alleen maar voordelen bij. In de veronderstelling dat je in een meer zuivere werkomgeving terecht komt. Ik heb de indruk dat jij ook het pesterige kan wegwuiven. Dus al bij al sta jij in een sterke positie. (words can't bring you down, you are beatyfull... )Nu enkel nog de humor in de 'pesterijen' naar boven halen en dat ook tonen naar je medemens.

En. Eigenlijk 't belangrijkste. Als je thuis komt en je slaat de deur dicht, dan zou je ook alle gedachten aan 't werk moeten dichtslaan. Dat is één week een mentale oefening, en dan ben je 't meester. Want zie, de meeste mensen gaan niet ten onder aan het pesten op zich. Zij gaan ten onder wanneer zij 't ongenoegen ook buiten 't werk uitdragen en daardoor hun 'andere omgeving' besmetten. Na een tijdje heb je dan niks meer over.

Mijn excuses indien ik jouw 'tips' gaf die je eigenlijk niet nodig hebt.
Proefondervindelijke tips zijn vaak vol van wijsheid, Laatste.

De Humor is hier tegenwoordig ver te zoeken, hoewel ik thuis nog wel kan bulderen.

Ik heb hun, nu ze zo aan t restructureren zijn, verzocht mij ook te herstructureren, EN DAT VERTIKKEN ZE. Daarentegen hebben ze zojuist een alleenstaande keihard werkende vrouw met drie kleine kids ontslagen. Die is totaal 'devastated'.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 16:56   #179
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Nog steeds niet overtuigd van een 'verborgen agenda' ? Ik eigenlijk wel.
Oud 29 oktober 2008, 16:57   #180
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Daarentegen hebben ze zojuist een alleenstaande keihard werkende vrouw met drie kleine kids ontslagen. Die is totaal 'devastated'.
Dat is rot !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be