![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Klopt! Dat onderdanige gedrag staat gelijk met weinig zelfvertrouwen en dus weinig assertiviteit. Als men kijk naar onze noorderburen dan merk je dat zij veel assertiever zijn dan de Belgen. Heeft dit nu te maken met het verleden of wat, dat weet ik niet, maar de gemiddelde Belg stelt zich meestal onderdanig op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1/ Assertief zijn is niet evident. Assertief zijn wordt door de ander ervaren als 'kwaad zijn'. 2/ 'Kwaad zijn' lokt reacties uit. Reacties leiden snel tot een sneeuwbal-effect. 3/ 'Kwaad zijn' etaleert jouw gevoelens. 4/ 'Kwaad zijn' vertelt de ander precies waar jouw gevoelig punt ligt, terwijl het zaak is om jouw gevoelige punten in een 'pest omgeving' te beschermen. 5/ 'Kwaad zijn' geeft de ander het genoegen van 'ik heb een tere snaar geraakt". 6. 'Kwaad zijn' opent de deur naar nog meer pesterijen vermits men weet dat je er gevoelig voor bent, en vermits men weet waar de gevoeligheden exact liggen. 7. 'Kwaad zijn' is geen aangenaam gevoel en draagt bij tot het algemeen 'mis-voelen'.
![]() |
![]() |
#163 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
duidelijk niet gewoon van onder een gemiddelde belgische manager te werken. De meesten zullen ze wel kennen, kostuumapen zonder nuttige werkervaring maar ze kennen het systeem en zorgen ervoor dat enkel karakterlozen doorstoten (hoe verklaar je anders de ongeziene incompetentie binnen de politiek en groot-management?). Als de pester uw baas is (of hogere functie bekleed) heb je weinig te zeggen. Doorgaans wordt een rot systeem draaiend gehouden door de rotte deelnemers en niet door diegene die zich enkel op hun werk concentreren, die moeten het feit dat ze niet mee voetkussen bekopen.
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Beter zijn job doen zou in veel gevallen veel minder reden tot pesten door de 'baas' geven...
Denk ik... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, ik heb op mijn vorig werk met pesten te maken gehad.
En juist het inschakelen van een vertrouwenspersoon deed de zaak escaleren. Want leidinggevenden zien dit niet als een poging een conflict op te lossen maar zijn bang dat iemand ontdekt dat ze hun werk helemaal niet doen,mensen treiteren en geen leiding kunnen geven. Dus proberen ze achter je rug ontslag te bekokstoven. Het helpt ook niet wanneer je klacht indient bij de Stedelijke commissie voor ongewenst gedrag op het werk. Ik deed dit en kreeg zwart op wit gelijk van de Stedelijke commissie, mijn leiding was schuldig aan dysfunctioneren en pesten. Het Antwerps schepencollege gooide de beslissing van eigen diensten in de vuilnismand, ons kent ons en dekt elkaar in. Nu loopt de zaak voor het arbeidsgerecht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mvg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pesten kan je voorkomen door extra veel zelfvertrouwen uit te stralen - zelfs als je dat niet hebt. Een roofdier kiest altijd de zwakste prooi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Ik heb indertijd veel samengewerkt met rotterdammers, man, die kunnen keihard uit de hoek komen als het hun niet aanstaat
![]() Maar ge leert er wel van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() nee maar het is niet gemakkelijk om iedereen tegen de baas op te zetten denk ik, er is ook nog zoiets als inkomsten...en angst om die te verliezen
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Zichzelf niet al te hoog inschatten zou in veel gevallen ook wel (kunnen) helpen…
En kunnen relativeren... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry mensen maar treiteren heeft echt niet steeds te maken met gebrekkige assertiviteit van werknemers hoor.
Bepaalde bedrijfsculturen werken getreiter in de hand en beschermen wie zich hieraan schuldig maakt.Vooral de ambtenarij en overheidsdiensten, uitvinders van gebakken lucht kunnen er wat van! |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De sfeer is fantastisch. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#177 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Humor is hier tegenwoordig ver te zoeken, hoewel ik thuis nog wel kan bulderen. ![]() ![]() Ik heb hun, nu ze zo aan t restructureren zijn, verzocht mij ook te herstructureren, EN DAT VERTIKKEN ZE. Daarentegen hebben ze zojuist een alleenstaande keihard werkende vrouw met drie kleine kids ontslagen. Die is totaal 'devastated'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister