![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dus ook dat die jongen zijn 'biotoop' mogelijk verantwoordelijk is voor een visie op vrouwen die hier tot problemen leidt.
Dat geldt trouwens voor de meeste jongeren uit een onderklasse die hier hetzelfde gedrag vertoont; vrouwen mag je lastig vallen wanneer ze niet voldoen aan jou norm! |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik gaf de link naar http://www.seksueelmisdrijf.nl/jl/ een site die gemaakt is door iemand die inmiddels 30 jaar werkzaam is bij de politie en 10 jaar als rechercheur bij de politieregio Noord- en Oost Gelderland, waarvan nu ruim 9 jaar als zedenrechercheur. Specifiek ook de link over negatieve opvoedingsfactoren http://www.seksueelmisdrijf.nl/jl/in...d=37&Itemid=70 "Negatieve levenservaringen in de vroege jeugd veroorzaken chronische gedrags- en belevingsproblemen die de kans op latere seksuele agressie verhogen. De slechte kwaliteit van opvoeding, zoals te pas en te onpas straffen, strenge straffen bij afwezigheid van liefde, geweld in het gezin, gebrek aan stabiliteit in de relaties met de verzorgenden (vader en moeder) door verlating, langdurig verblijf in opvoedingsinstituten in de kindertijd en kindermishandeling, vormen de voedingsbodem voor het plegen van (seksueel) geweld. ....." In plaats van je theorie te toetsen aan de informatie die op de site staat, haal je er alleen uit wat in je theorie van veralgemenen past. Het woord "macho" uit deze pagina : http://www.seksueelmisdrijf.nl/jl/in...d=38&Itemid=71 En nu staat in de omschrijving van het milieu waarin de dader zou opgegroeid zijn ook steevast "macho" Waar haal je eigenlijk de informatie over hoe kinderen op het Turkse platteland opgroeien? Waar las je dat de dader van het platteland komt? Uit welk deel van Turkije? Want Turkije is groot, hé Ik moet je echter ontgoochelen, verkrachting komt voor in alle culturen, is van alle tijden en van alle klassen en standen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarvan zijn zij het product? Welk gif zit er in hun hoofd? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Nog een geluk dat hij ze niet vermoordde...Maar als hij na een paar jaar bak vrijkomt, en opnieuw begint te verkrachten, zou het er wel eens van kunnen komen...= géén getuigen levend laten ! We hebben dat nog gezien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artisjok de linken die je gaf hebben we al besproken en ook wat daarop mijn visie is, vergeten misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Vreemdeling
|
![]() Well.....DUH!!!
![]() |
#168 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artisjok; die linken gaf je al eerder op ik las ze en heb erop gereageerd, wat wil je nog?
Ik moet dezelfde opgave toch geen twee keer is doen? je citeert zelfs uit mijn reactie dus hoe zit het nu?" Maar speciaal voor jou zal in dit stukje verduidelijken Negatieve levenservaringen in de vroege jeugd veroorzaken chronische gedrags- en belevingsproblemen die de kans op latere seksuele agressie verhogen. De slechte kwaliteit van opvoeding, zoals te pas en te onpas straffen, strenge straffen bij afwezigheid van liefde, geweld in het gezin, gebrek aan stabiliteit in de relaties met de verzorgenden (vader en moeder) door verlating, langdurig verblijf in opvoedingsinstituten in de kindertijd en kindermishandeling, vormen de voedingsbodem voor het plegen van (seksueel) geweld. Volgens mij is bovenstaande perfect van toepassing binnen heel veel Marokkaanse gezinnen die een onderklasse vormen; en mogelijk ook op die Turkse jongen die helemaal door het lint is gegaan omdat het gedrag van vrouwen hier volkomen anders is dan in zijn dorp. Mag ik dit denken? Of staat dit voor u gelijk met onzin zoals' dus iedere moslim is een verkrachter?' Ik haal mijn informatie over het Turkse platteland uit de gesprekken die ik met Turken zelf daarover heb gevoerd gedurende jaren werk in de sector.De dader komt uit Turkije; lees mij post eerst eens over dit onderwerp en wat ik er over schreef? Natuurlijk komt verkrachting voor binnen iedere cultuur of sociale klasse; heeft iemand ergens anders beweert? Maar das niet het onderwerp; wel een Turkse zeventienjarige die hier op een huis komt passen en volkomen doorslaat, daar proberen mensen een verklaring voor te vinden, mag dit van u of moeten we omdat het over een Turkse jongen gaat zwijgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herhaal even mijn vraag, alhoewel ik ten zeerste betwijfel dat je er deze keer wel zal op antwoorden. Je weet ongetwijfeld dat er ook niet-moslims zijn die verkrachten? Waarvan zijn zij het product? Welk gif zit er in hun hoofd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens mij weet jij helemaal niet hoe Marokkaanse gezinnen hun kinderen opvoeden, noch hoe Turkse gezinnen hun kinderen opvoeden. Je mag dit gerust denken, maar vooral je er een theorie op bouwt, zou je je toch beter informeren bij mensen die wel kennis hebben. Zoals op de site waarvan ik je de link gaf. Maar die informatie bevalt je niet, want er wordt niet veralgemeend. Citaat:
De kinderen worden allemaal te pas en te onpas gestraft bij afwezigheid van liefde..... Je antwoordde nog niet op deze vragen : Waar las je dat de dader van het platteland komt? Uit welk deel van Turkije? Want Turkije is groot, hé |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artisjok; een discussie is maar te voeren met wederzijds respect, dus als u steeds in twijfel trekt dat mensen vanuit ervaring een mening geven stopt uiteraard de mogelijkheid tot discussie.
Dan begrijp ik eigenljk niet goed waarom u reageert of vragen blijft stellen, de antwoorden lijken er voor u niet toe te doen, behalve dan om persoonlijk te worden? Reageer eens inhoudelijk; u wordt vermoeiend! Laten we het eens omdraaien; kan volgens u bij seksueel afwijkend gedrag de directe omgeving (waar ik opvoeding en in bredere zin de sociale omgeving waarin je leeft toe reken) van invloed zijn geweest? Weet u dat daar in Turijke grote verschillen in zijn; in plattelandsculturen en deze in steden? Waarom zou dit dan niet overwogen mogen worden in het geval van deze Turkse jongen? Leg me eens uit waarom een heel logische afweging voor u toch zo een probleem is! Toch niet omdat het een Turkse jongen is hoop ik? Want dan discrimineert u; bij Wim mag je dus wel; maar bij Mohammed niet kijken naar opvoeding en visie over vrouwen? Kan dit volgens u van belang zijn of gaat het er enkel om mensen de mond te snoeren omdat mogelijk iets wordt gezegd wat u als discriminatie ziet; enkel omdat het gaat over cultuur en levensovertuiging? Wat u doet is pure' gedachtenpolitie'; mensen mogen niet meer nadenken omdat het een Turk is? De link met cultuur mag niet gelegd worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Oorspronkelijk geplaatst door shaddy het is duidelijk religieus gebonden, zonder dat gif van de koran in zijn hoofd zou hij deze misdrijven niet plegen." Omdat ik niet direct akkoord ga met je uitleg vraag ik je : Je weet ongetwijfeld dat er ook niet-moslims zijn die verkrachten? Waarvan zijn zij het product? Welk gif zit er in hun hoofd? Als je geen antwoord kan geven, hoef je niet te reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Alice, in een discussie worden meningen uitgewisseld, die men onderbouwd met argumenten en feiten.
Het is best mogelijk dat je met je ervaring veel kennis hebt opgedaan, maar daarom ken je nog niet de volledige onbetwistbare waarheid. Daarvoor wijkt je mening te ver af van de meningen van de ervaringsdeskundigen die ik ken. Niet akkoord gaan met iemands mening, heeft dan ook niets te maken met geen respect hebben. Waar werd ik persoonlijk? Citeer de tekst. Bedoel je zoiets met persoonlijk worden? Er is geen enkele cultuur die zijn kinderen liefdeloos opvoedt; er zijn wel individuen die die fout maken. Van de dader weten wij niets, behalve dat hij 17 jaar is, Turk is en pas en tijdelijk in België verblijft. Toch worden hier de wildste theorieën naar voor geschoven. Op basis van welke feiten? Je antwoordde nog niet hoe je weet dat de dader van het platteland komt? En van welk deel in Turkije. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt Marie; krijg hier een punthoofd van!
Het gaat Artisjok dan ook niet over het onderwerp;wel over de link die wodt gelegd tussen opvoeding-cultuur- deviant gedrag- criminaliteit. Artisjok; welke ervaringsdeskundigen ken je zoal? Wat doen die mensen, met hoeveel Turkse gezinnen/jongeren hebben ze al over deviant gedrag, overlast gepraat? Zelf vond ik bijvoorbeeld de kijk van Turkse jongeren op Marokkaanse leeftijsgenoten heel boeiend; zij legden zelf deze link en konden heel goed toelichten waarom ze dit deden. Volgens deze Turkse jongeren was een afwezige vader, groot leeftijdsverschil met moeder die geen tot slecht Nederlands sprak en 'traditionele kijk op het gezinsleven' zoals dit in de Marokkaanse dorpen gebruikelijk is reden waarom hun leeftijdsgenoten overlast gaven. Ze wisten waarover ze spraken want veel van die jongens kenden ze persoonlijk. En ook het gezin waar die jongeren uit kwamen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal nooit op basis van contacten, gesprekken, ervaringen met individuen conclusies trekken en/of theorieën opbouwen betreffende een groep mensen. Evenmin zal ik ooit beweren, dat een mening in twijfel trekken een gebrek is aan respect. Ik heb geen inzage gehad in het politiedossier, noch heb ik gesproken met de dader, bijgevolg onthoud ik me van speculaties. Waaruit zou blijken dat ik weinig interesse toon voor de mening van anderen? Ik hoop dat het nog steeds toegestaan is om een andere mening te hebben! Laatst gewijzigd door artisjok : 29 november 2008 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() Alice, kan/wil je vertellen waar je las, hoe je weet, dat de dader van het platteland komt? Weet je ook uit welke streek?
|
![]() |
![]() |