Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2004, 11:51   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Iemand zei ooit: Met al die hoofddoeken rond mij voel ik mij erg bedreigd, dat ze dat spul maar zo rap mogelijk afdoen.

Wel, ik heb ook een probleem: ik voel mij namelijk heel bedreigd als er een figuur op mij afkomt met 20 kilo piercings aan zijn lijf. Dat ze dat ook maar rap afdoen.

In feite: laten we alles wat ne mens zoal bedreigd kan doen voelen afschaffen. Is dat geen goed idee? Dan is iedereen toch gelukkig of niet?
Het vervelende is dat de Koran stelt:

Vers 33:59 :

"O profeet!Zeg tot jouw echtgenotes,jouw dochters en de vrouwen van de gelovigen iets van haar overkleding over zich heen naar beneden laten hangen.Dat bevordert het best dat men haar herkent en niet lastig valt. En God is vergevend en barmhartig."

De vetgedrukte tekst vormt dus weldegelijk een bedreiging voor niet-hoofddoekdraagsters, vermits deze blijkbaar wèl mogen worden lastig gevallen door moslims!

Iemand die 20kg piercings door zijn lijf wil steken zal zich niet kunnen beroepen op een of andere tekst uit een van de woestijnromans om niet-gepiercte mensen lastig te vallen.
Bovendien lijkt het me kwasi onmogelijk dat iemand met 20kg. piercings als rechter zal fungeren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 20:58   #162
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Enkel voor zover het personeel met een autoriteitsfunctie betreft dus...
Daar knelt het schoentje juist. Politieagenten ed hebben zowiezo een dresscode en ik kan moeillijk geloven dat daar geen moslims tussenzitten. Nochthans wordt daar aanvaard dat men geen religieuze symbolen mag dragen. Trek dan gewoon die lijn door naar alle openbare ambten.

Citaat:
IMO zijn er twéé soorten scholen: die met religieuze inslag en die zonder. Vermits de monotheïstische godsdiensten in dit land dezelfde basis hebben, in een meer of minder recente uitgave, met wat verschillende interpretaties, maar in elk geval dezelfde basis (denk eraan: de koran erkent zowel Christus als de maagdelijkheid van Maria, en beschouwt Christus ook als een profeet...) dus moet het mogelijk zijn, in de scholen, naar de geest van Johannes XIII een oecumenische weg te vinden Zo Wojtola de klok wil terugdraaien, pleit dat tegen de RKK...
Een zinloos argument want het zijn enkel de moslims die zich aangevallen voelen. Katholieke symbolen worden reeds jaren geweerd, waarom zou men dan de symbolen van de moslims moeten aanvaarden? Positieve discriminatie is en blijft discriminatie.

Citaat:
Het duidt op een begrijpelijk vasthouden aan traditie, in een maatschappij waar ze zich uitgesloten voelen. met "integratie" heeft dat enkel in jouw (en ZB-ogen) iets te maken. In mijn ogen NIET. Volgens de bijbel (1Kor11-4 ev) is de hoofdbedekking ook voorzien (enkel voor vrouwen) en nonnetjes houden zich daaraan... Kijk maar na:
http://www.coas.com/BijbelMetKantTekeningen/
Zelfde commentaar als hierboven. De bijbel en de katholieke kerk erbij betrekken in deze discussie is even relevant als quoten uit afleveringen van de simpsons.

Het gevoel dat ze zich uitgesloten voelen kan trouwens alleen maar versterkt worden indien ze zich nog eens uiterlijk gaan differentiëren van de rest van de maatschappij. Punkers ed worden ook niet aanvaard, nochthans is er niemand die deze mensen hier komt verdedigen als ze verplicht worden hun hanekam af te scheren alvorens een klaslokaal te mogen betreden. Dat vindt iedereen normaal.

Citaat:
Denk je dat door dergelijke verboden of opgelegde frustraties er iets aan het fundamentalisme zal veranderen? INTEGENDEEL Daarmee kweken jullie enkel maar fundamentalisten bij...[/color] Volledig contraproductief dus, als d�*t je bedoeling is...
Nee maar als je met een verbod op hoofddoeken fundamentalisten gaat kweken dan toont het aan hoe debiel en achterlijk de islam in weze is. Indien ik gelovig zou zijn (in eender welke god) en men zou mij verbieden om in bepaalde situaties (want buiten kantooruren is iedereen vrij) mijn religieuze symbolen te laten dragen, zou ik me daar zeker niet minder gelovig door voelen.

Citaat:
Mag ik je wijzen op joden in Antwerpen, op Chinezen in Antwerpen: eigen scholen, eigen tempels, eigen sportclubs... eigen supermarkt (Sunwah)
In de Noorse kerk in Antwerpen worden diensten in het Noors opgedragen, rond de orthodoxe kerken draait ook een heel wereldje dat jij niet vermoedt...
En wat houdt de islam tegen haar eigen scholen en onderwijs in te richten? De islam is nu toch een erkende godsdienst in Belgie en dit geeft hen dezelfde rechten en plichten als alle andere erkende godsdiensten.
Dan is het probleem toch direct opgelost?

Citaat:
Wat is er zo bijzonder aan en hoofddoek dat jullie er een drama over maken? En kom niet af met bescherming van vrouwen: dit zou wel de éérste keer zijn dat het ZB daarom geeft
Kijk, dat is het 'm juist. Voor het Vlaams Blok kan ik niet spreken want ik ben zelfs geen lid van deze partij, maar mij gaat het over religieuze symbolen en niet enkel over het hoofddoek. Terwijl alle religies in deze kwestie geviseerd worden, is het enkel de islam en rooie mieren zoals jij die over het hoofddoek een probleem maken. De islam is in deze kwestie de enige die haar willetje wil opdringen aan een meerderheid. Het Vlaams Blok heeft in heel deze kwestie trouwens niets te maken, het was een voorstel van een partij uit de paarse coalitie waar jij voor gekozen hebt.

Citaat:
Mag ik je ook wijzen op de tienduizenden nietgeïntegreerde Belgen hier: Franssprekenden in de Vlaamse rand, Duitssprekenden in de Oostkantons
Vlamingen in Brussel: als ze zich "integreren" heet dat "verfransen" of "verbeulemansen" De wijk rond St Gooriks is grotendeels "Vlaams".... en Vlaams-met-geld... Wat of wie stoort dat? Niemand hier...
Brussel IS een Vlaamse stad dus Vlamingen hoeven zich niet te integreren, Franssprekenden wel en er zijn genoeg mensen die zich storen aan de verfransing. Dit is echter volledig off-topic, het lijkt er op dat je de aandacht weer aan het afleiden bent.

Citaat:
Wat stoort JOU het hoofddeksel van een ander? Is dat dan geen privéaangelegenheid? ONTNEEMT JOU DAT ENIG RECHT Néé toch? zo j�*, op welke wijze dan
Op straat of in privékring stoort het mij totaal niet. Dan mogen moslims voor mijn part met koeienbellen aan hun neus rondlopen als ze zich daar beter mee voelen. In openbare gebouwen en bij overheidspersoneel WEL. Daar moet men zich aanpassen aan de neutraliteit van de instantie die men vertegenwoordigd.
In de openbare scholen WEL, deze moeten een omgeving zijn waar kinderen samen kunnen leren leven zonder de nadruk te leggen op godsdienst.

Citaat:
één rainman kan méér vragen dan...
PS Herinner je je wel goed welke rol Dustin Hoffmann daar speelde? [/b][/b]
Ik herinner mij zeer goed. Hij kreeg er zelfs een oscar voor als ik mij niet vergis.
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 12:09   #163
Attiladehun
Banneling

Standaard

Filo is knock-out!
Bravo, Rainman!
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be