Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2008, 15:57   #161
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Ierland was neutraal maar Noord-Ierland was nog een deel van het Verenigd Koninkrijk. Veel Ierse vrijwilligers dienden in het Britse leger.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 15:57   #162
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik mag dus aannemen dat u een hevig tegenstander bent van "amnesty international"?
Ach, kan je me mischien aanwijzen waar Amnesty International België veroordeelt in verband met collaborateurs en oostfronters? Ik vind het niet direct.
(en je citeert me onvolledig)

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 december 2008 om 16:03.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 15:58   #163
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ach, kan je me mischien aanwijzen waar Amnesty International België veroordeelt in verband met collaborateurs en oostfronters? Ik vind het niet direct.
kip of ei he.
In China noemen ze het ook moordenaars, terwijl ze onschuldig zijn.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 16:00   #164
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
kip of ei he.
In China noemen ze het ook moordenaars, terwijl ze onschuldig zijn.
Je antwoordt naast de vraag.
Oud 8 december 2008, 16:01   #165
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En aan de linker- of de rechterkant van de vraag?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 16:09   #166
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
En aan de linker- of de rechterkant van de vraag?
en daar is de back-up waar ik het nodig had!
leve de manmanman club
Oud 8 december 2008, 16:11   #167
Steben

Standaard

Citaat:
Ach, neen.
Wat is een Oostfronter dan? U vindt dienst op het oostfront een crimineel feit.
Wat is een collaborateut? U vindt patatten verkopen aan de bezetter een crimineel feit.

Tja, Amnesty niet dacht ik?
leve de manmanman club
Oud 8 december 2008, 16:14   #168
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
(en je citeert me onvolledig)
Ik verwijs naar uw discussie over de term amnestie. Als u amnestie zoiets verwerpelijks vindt, dan bent u waarschijnlijk ook een tegenstander van een organisatie die die term in haar naam voert.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 16:17   #169
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ach, neen.
Wat is een Oostfronter dan? U vindt dienst op het oostfront een crimineel feit.
Wat is een collaborateut? U vindt patatten verkopen aan de bezetter een crimineel feit.

Tja, Amnesty niet dacht ik?
Het opnemen van de wapens in dienst van een mogendheid die in oorlog is met het eigen land is in ieder geval een zwaar misdrijf. Dat is vrij evident.

Het verkopen van producten aan een bezettende overheid is van totaal andere orde. Ook de bezettende overheid heeft rechten en plichten. En het is niet omdat een land bezet is dat alle ingezetenen onmiddellijk alle economische activiteit moeten staken. Als het echter gaat om een excessieve en lucratieve handel ter versterking van de positie van de bezetter (economische collaboratie) dan spreken we natuurlijk over iets anders.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 16:22   #170
Steben

Standaard

Citaat:
Het opnemen van de wapens in dienst van een mogendheid die in oorlog is met het eigen land is in ieder geval een zwaar misdrijf. Dat is vrij evident.

Het verkopen van producten aan een bezettende overheid is van totaal andere orde. Ook de bezettende overheid heeft rechten en plichten. En het is niet omdat een land bezet is dat alle ingezetenen onmiddellijk alle economische activiteit moeten staken. Als het echter gaat om een excessieve en lucratieve handel ter versterking van de positie van de bezetter (economische collaboratie) dan spreken we natuurlijk over iets anders.
Tja, gradaties, verschillen ... daar draait amnestie juist om. Het is juist dat onderscheid dat u nu maakt dat men irl niet maakt.
leve de manmanman club
Oud 8 december 2008, 16:25   #171
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België had zich overgegeven via capitulatie. Dis dienst nemen als oostfronter was geen misdrijf.

Citaat:
het verkopen van producten is ook een economische activiteit, zelfs het verkopen van pattaten kon men zien als het versterken van de bezetter.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 16:44   #172
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Feit blijft dat Duitsland WOII begonnen is. U schuift Duitsland nu wel in een slachtofferrol, terwijl zij eigenlijk alles behalve het slachtoffer waren!
Duitsland was het slachtoffer van het bekende verdrag, de Duitse bevolking was het slachtoffer van het bekende verdrag. En wat betreft Duitsland was WO2 begonnen, zou hier nogeens kunnen aanhalen wat ik al meerdere malen heb aangehaald maar daar schijnt geen oor of oog naar te zijn.

Wat een feit is en blijft, dat personen van uw kaliber er zich makkelijk vanaf helpen door misschien andere na te praten of wat dan ook.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 17:01   #173
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Duitsland was het slachtoffer van het bekende verdrag, de Duitse bevolking was het slachtoffer van het bekende verdrag.
Duitsland was zelfs slachtoffer van het naziregime.
leve de manmanman club
Oud 8 december 2008, 17:03   #174
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duitsland was zelfs slachtoffer van het naziregime.
Duitsland is slachtoffer van het naziregime.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 17:05   #175
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote=Weiße Rose;3846320]
Citaat:

Dus u geeft links weeral de schuld? Volgens u is links verantwoordelijk voor de indoctrinatie van rechts? Moet het nog gekker worden?

Links dwingt die jongeren niet om sympathie op te brengen voor massamoordenaars zoals Hitler en Mussolini. Links dwingt die jongeren niet om mensen van andere nationaliteiten te discrimineren. Links dwingt die jongeren niet om Jodengraven te beschadigen. Enkel rechts is verantwoordelijk voor die indoctrinatie en niemand anders!

Wat hebben piercings en discotheken hier trouwens mee te maken? Ik denk trouwens dat extreem-rechts meer jongeren misbruikt als links.

Ik vind het gewoon onvoorstelbaar hoe jij alle schuld bij rechts wil weghalen. Jij wringt je in allerlei bochten om links zwart te maken. Nu, ik weet wel beter.
Indien u het wil hebben over het beschadigen van joden graven, waar? Hetgeen ik uw wel kan verklappen en aangezien u tot de linkse stal behoort, afgaand op uw verheerlijking van dit walgelijk gedachtengoed is het volgende. Wie heeft een aantal jaren na elkaar pogingen ondernomen om een begraafplaats te misbruiken in hun drang naar HAAT. Wie veranderde een begraafplaats om tot slachveld door hun jacht op bejaarden en hun drang naar HAAT? Wie verhinderde bejaarde een bloempje neer te leggen bij personen die ze ooit hadden gekend enz. Dus kom niet mekkeren over begraafplaatsen, begraafplaatsen waar die soort die u hier wil verheerlijken geen kl... respect voor heeft.

De zaken die ik heb aangeaald met betrekking op disco's en pierscing is en was, om u eens een gedacht te geven wie of wat de jeugd misbruikt als stemvee door deze een rad voor de ogen te draaien van kijk, wij zijn progressief bij ons is en kan zowat alles. Maar zo te zien wil het er precies bij u niet in, misschien moedwil of is de ziekte al zo ver gevorderd?

Oud 8 december 2008, 17:14   #176
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door het onmenselijke verdrag van Versailles. Door de uitbuiting en tot armoede gedreven Duitse bevolking. Of had er volgens uw persoontje zonder dit verdrag, deze onmenselijke uitbuiting een WO2 ontstaan? Had het NS en AH zonder dit verdrag en dit onmenselijk lijden van de Duitse burger bevolking de top gehaald in Duitsland? Het is uit de wantoestand gecreëerd door de geailleerde dat WO2 is ontstaan, iets wat men niet graag schijnt te horen nietwaar. Dus wie heeft de Duitse bevolking terug reden gegeven tot trots en eergevoel, het NS en de persoon AH. Of wil u verder de geschiedenis naast u neerleggen en uw versie blijven verkopen?
Duitsland heeft enkel tussen 1923 en 1925 herstelbetalingen gedaan; de beurskrach van 1929 en het falen van de democratie; tussen 1919 en 1933 waren er meer dan 20 regeringen verklaren onder meer de opkomst van Adolf Hitler die uit was op oorlog. Bovendien hebben de Duitsers de Russen in maart 1918 een vergelijkbaar verdrag opgelegd: Het verdrag van Brest-Litovsk. Daarbij had Duitsland verreweg de exreemste oorlogsdoelen in WO1 en er is nauwelijks op Duits grondgebied gevochten. Al met al klopt ook dit revisionistische stuk van je niet.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 17:21   #177
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duitsland was het slachtoffer van het bekende verdrag, de Duitse bevolking was het slachtoffer van het bekende verdrag. En wat betreft Duitsland was WO2 begonnen, zou hier nogeens kunnen aanhalen wat ik al meerdere malen heb aangehaald maar daar schijnt geen oor of oog naar te zijn.
Wat een feit is en blijft, dat personen van uw kaliber er zich makkelijk vanaf helpen door misschien andere na te praten of wat dan ook.
Het is een feit dat Nazi-Duitsland WO2 inluidde met de inval in Polen in 1939 en jouw verdraaiing van de werkelijkheid heb je al in 2 draden gepost en beide keren heb ik die weerlegd.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 17:22   #178
filosoof
Banneling

Standaard

ERLICH,
Ik weet niet of je meent wat je schrijft, of je gewoon puberaal provoceert.
Mogelijk ben je ook wel een extreemlinks provocateur, die zou 't niet anders aanpakken.
Indien je 't meent is 't droevig.
Oud 8 december 2008, 17:23   #179
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ierland was neutraal maar Noord-Ierland was nog een deel van het Verenigd Koninkrijk. Veel Ierse vrijwilligers dienden in het Britse leger.
Idd, dat wou ik ook aanhalen met die bron .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 17:25   #180
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote]
Citaat:
Amnestie?
Waarom zouden we misdaden dienen te vergeten of beslissen dat "er geen misdaad geweest is" (de juiste betekenis van de term "amnestie")
Kan deze uitleg ook tellen voor de tienduizenden verkrachte vrouwen en meisjes waar in feite dit onderwerp over gaat? Want daar hoort men u met geen woord over. Waren deze verkrachtingen en mishandelingen van "onschuldige" burgers voor u geen misdaad? En indien niet, waarom?

Want hetgeen me al meer is opgevallen, wanneer er iets wordt gestart over misdaden begaan tegen Duitse burgers of krijgsgevangen wordt dit door personen van uw slag snel omgevormd tot "KZ" verhalen en wat de Duitsers wel allemaal niet hebben gedaan. Indien u echt verontwaardigd bent over de verschrikking van WO2 zoals u wil laten geloven, kruip dan niet altijd weg achter de 6.000.000 maar bekijk de slachtoffers in z'n geheel, volgens de één 42.000.000 volgens andere nog meerdere. Maar zoals blijkt, deze voede uw haat niet tegen een bepaald volk en kunt u dus ook niet gebruiken want dan zou u er meerdere volkeren moeten bij betrekken nietwaar en dat wordt lastig hé.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be