Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2008, 20:02   #161
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

[quote=djimi;3865294]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht

Lees er maar eens de teksten van Public Enemy (vooral van de albums 'It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back' en 'Fear Of A Black Planet') op na.

Als u in staat bent ook maar één tekst te produceren die het zelfde niveau haalt op het vlak van rijm en ritmiek, zeggingskracht en taalbeheersing - toch allemaal zaken die we 'cultuur' mogen noemen, vermoed ik - als wat die 'negers' voortbrachten, dan zou ik durven zeggen: RESPECT, brother!

Proberen maar!
Iedereen zijn plezier en iedereen zijn gedacht. Maar om eerlijk te zijn, dat neger gezeik is aan mij niet besteed. Dus hier zal ik waarschijnlijk voor hen die zulks waarderen, een cultuurbarbaar zijn hé.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 20:04   #162
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Djimi, Stagegeast zullen we beter vergeten zeker? Met "Belgium, ain't fun no more" waren ze hun tijd toch wel heel ver vooruit
('t was een van mijn eerste singletjes....)
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 20:11   #163
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Neen hoor, ERLICH, ik word alleen dat eeuwig stereotiep gemekker - zowel vanuit 'linkse' als vanuit 'rechtse' debiele randen - langzamerhand zo spuugzat dat ik mij niet meer kon inhouden. Neem het a.u.b. niet persoonlijk op.

Ik hoef geen figuurlijke schoentjes, ik loop liever figuurlijk blootsvoets en poedelnaakt.

Dat is voor mij de énige manier die mij rest om ook eens ècht naar mensen te kunnen luisteren, wie ze verder ook mogen zijn, en in welk hokje ze zichzelf ook mogen willen opsluiten, of welk etiket anderen er ook mogen willen opkleven.

Sans rancune,

djimi
Wie zou ik zijn om u iets kwalijk te nemen? Zeker aangezien u het gemekker van zowel links als rechts moe bent.

Dat blootvoets en poedelnaakt, ook in deze tijd van het jaar?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 20:15   #164
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Wat een enggeestige onverdraagzaamheid.
verkeerd gepost, Sorry

Laatst gewijzigd door Garry : 17 december 2008 om 20:34.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 20:20   #165
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

en dan had je nog arabeat zou nu ook niet meer kunnen.
Oud 17 december 2008, 20:30   #166
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theallnightlights Bekijk bericht
Rond dit lied is al langer controverse.
Een concert van de Strangers op een bijeenkomst van het Vlaams Blok op 24 november 1992 zorgde voor controverse. Het concert vond plaats op de avond van hun verkiezingsoverwinning en ze speelden er onder meer de nummers "De Ziekenkas" en "De Gastarbeider". Het optreden werd gezien als een steunbetuiging aan de partij en haar gedachtegoed, en ze kregen heel wat kritiek te slikken. De Strangers verdedigden zich dat ze al sinds hun ontstaan nooit aan politiek hebben gedaan en voor iedereen hebben opgetreden (onder meer op een benefietconcert voor de linkse krant De Morgen toen deze eind jaren '80 in financiële nood kwam).

Er moet gewoon een middenweg in gevonden worden van wat mag en niet mag. Er moeten nog altijd regels zijn. De Fitna film gaat erover, maar de Strangers gaan er ook over. Andere racistische liedjes, films van de allochtone bevolking gaat er ook over. Elk liedje dat kwetst vind ik er eentje teveel. En sorry misschien vrije meningsuiting. Dit is geen mening meer maar een discrimineren en kwetsen.

Edit: Strangers doodgezwegen ?
Strangers hebben zelf verschillende malen hun stop aangekondigd. Maar ze blijven verdergaan. Er word juist niets doodgezwegen van de strangers.
Zeg boeleke, wat is er racistische aan" De gastarbeider"? Dat moet ge mij eens vertellen. De titel misschien ? Vergeet dan vooral niet dat ze toen in die tijd allemaal hier gekomen zijn als GASTarbeider hé? EN ALS ER BIJ MIJ IEMAND TE GAST IS VIND IK HET NIET MEER DAN NORMAAL DAT DIE NA HET FEESTJE TERUG ZIJN SCHUP AFKUIST, begrepen.

Nu goed, inmiddels wonen er al heelder gezinnen sinds jaren hier op onze dorpel. Nu nog optreden daar tegen is ook niet meer redelijk. Dus, dat ze hier wonen OK, maar ze moeten wel wat minder rap op hun tenen getrapt zijn vind ik. En als ze het dan toch zo moeilijk hebben met zich hier aan ons en onze gewoonten en onze vorm van humor aan te passen, dan moeten ze hun conclusies trekken, dan passen ze niet binnen ONZE samenleving en in dat geval staat het hun vrij van op te krassen. Ik zou zeggen, "Aanpassen of opkrassen".

Als ik als Belg in Nederland ga wonnen ga ik daar ook niet van mijn gat maken als er daar een Hollands plaatje gespeeld wordt wat schampend over de Belg handelt, of voor de ontelbare Belgenmoppen. Hier boeleke, in dat apenland hier, zijn ze zo ZOT gelijk als moeder Snepkes.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 20:45   #167
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Djimi, Stagegeast zullen we beter vergeten zeker? Met "Belgium, ain't fun no more" waren ze hun tijd toch wel heel ver vooruit
('t was een van mijn eerste singletjes....)
Belgium was toen zeer zeker geen fun, dus waarom zouden we Stagebeast moeten vergeten?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 20:46   #168
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Wie zou ik zijn om u iets kwalijk te nemen? Zeker aangezien u het gemekker van zowel links als rechts moe bent.

Dat blootvoets en poedelnaakt, ook in deze tijd van het jaar?
Ik mag toch hopen dat u de betekenis van het woord 'figuurlijk' kent?

Mocht dat niet zo zijn, dan zou ik voor één keer toch wel het woord 'cultuurbarbaar' durven gebruiken.

Oud 17 december 2008, 20:52   #169
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

[quote=ERLICH;3865392]
Citaat:
Iedereen zijn plezier en iedereen zijn gedacht. Maar om eerlijk te zijn, dat neger gezeik is aan mij niet besteed. Dus hier zal ik waarschijnlijk voor hen die zulks waarderen, een cultuurbarbaar zijn hé.
U bent idd een ware cultuurbarbaar.
Ik vermoed dat u eerder bent voor het RAC-genre?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 20:54   #170
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zeg boeleke, wat is er racistische aan" De gastarbeider"? Dat moet ge mij eens vertellen. De titel misschien ? Vergeet dan vooral niet dat ze toen in die tijd allemaal hier gekomen zijn als GASTarbeider hé? EN ALS ER BIJ MIJ IEMAND TE GAST IS VIND IK HET NIET MEER DAN NORMAAL DAT DIE NA HET FEESTJE TERUG ZIJN SCHUP AFKUIST, begrepen.

Nu goed, inmiddels wonen er al heelder gezinnen sinds jaren hier op onze dorpel. Nu nog optreden daar tegen is ook niet meer redelijk. Dus, dat ze hier wonen OK, maar ze moeten wel wat minder rap op hun tenen getrapt zijn vind ik. En als ze het dan toch zo moeilijk hebben met zich hier aan ons en onze gewoonten en onze vorm van humor aan te passen, dan moeten ze hun conclusies trekken, dan passen ze niet binnen ONZE samenleving en in dat geval staat het hun vrij van op te krassen. Ik zou zeggen, "Aanpassen of opkrassen".

Als ik als Belg in Nederland ga wonnen ga ik daar ook niet van mijn gat maken als er daar een Hollands plaatje gespeeld wordt wat schampend over de Belg handelt, of voor de ontelbare Belgenmoppen. Hier boeleke, in dat apenland hier, zijn ze zo ZOT gelijk als moeder Snepkes.
Ik vind de 'strangers' nu ook niet bepaald getuigen van (goede) humor. Moet ik als geboren en getogen Belg ook mijn schup afkuisen om het zo maar te zeggen?
Oud 17 december 2008, 20:57   #171
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Ik vind de 'strangers' nu ook niet bepaald getuigen van (goede) humor. Moet ik als geboren en getogen Belg ook mijn schup afkuisen om het zo maar te zeggen?
Oh, er is goede en slechte humor?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 21:01   #172
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Oh, er is goede en slechte humor?
Tuurlijk mijn beste.
Zo vind ik de 'strangers' een voorbeeld van slechte humor. U zal de 'strangers' dan weer een voorbeeld van goede humor vinden.
Oud 17 december 2008, 21:03   #173
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk mijn beste.
Zo vind ik de 'strangers' een voorbeeld van slechte humor. U zal de 'strangers' dan weer een voorbeeld van goede humor vinden.
Wat geeft mensen van uw slag het recht om 'slechte' humor te verbieden?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 21:08   #174
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgium was toen zeer zeker geen fun, dus waarom zouden we Stagebeast moeten vergeten?

Het is ook niet direct een opwekkend nummer hé..Ik ben ze alvast niet vergeten, 'k heb het nog liggen na ze, in bed met hoofdtelefoon, live te hebben gehoord op de Humo's Rock Ralley. Man man man, dat dat nog iemand kent...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 21:09   #175
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat geeft mensen van uw slag het recht om 'slechte' humor te verbieden?
Pfff, weer zo iemand die eens snel commentaar komt leveren op een ander, zonder het topic even door te lezen.

Ik heb nergens gezegt dat de 'strangers' verboden moet worden. Ik heb enkel gezegt dat ik dit een voorbeeld vind van slecht humor.
Oud 17 december 2008, 21:16   #176
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Het is ook niet direct een opwekkend nummer hé..Ik ben ze alvast niet vergeten, 'k heb het nog liggen na ze, in bed met hoofdtelefoon, live te hebben gehoord op de Humo's Rock Ralley. Man man man, dat dat nog iemand kent...
"Buh-buh-buh-buh-buh-buh-bèldjium, ain't no fun no more"

De wonderen zijn de wereld niet uit, hé.

Oud 17 december 2008, 21:23   #177
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat moet er achterhaalt zijn?
Alsof je dat niet weet!!!
Iedereen, ik herhaal "iedereen" weet héél goed dat niet alle Marokkanen of alle Chinezen gangsters zijn. Marokkanen hebben dit of dat gedaan... en hup daar zijn ze weer met hun "iedereen over dezelfde kam scheren"! bij gebrek aan een zinnig antwoord!
Afgezaaaaaagd tot op het bot!
Zoek en geef liever een verklaring waarom sommige bevolkingsgroepen veel meer dan anderen de gevangenissen vullen, aan het ocmw staan enz
En dit dan niet oplossen met "wegens racisme" enz maar liever eens uitleggen waarom sommige groepen die het even moeilijk hebben niet voortdurend negatief in het nieuws komen en anderen wel en waarom wij hier in ons klein landje altijd maar meer en meer lieden moeten opvangen waar niets mee aan te vangen valt, en dit uit de vier windstreken!
Toch niet vanwege de "mensenrechten" zeker, of omdat ze allemaal voor hun leven zijn moeten vluchten?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 21:33   #178
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk mijn beste.
Zo goed waren de Strangers ook weer niet. Niettemin waren ze een deel van de Vlaamse volksaard, een deel dat door links verboden is.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 21:52   #179
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zoek en geef liever een verklaring waarom sommige bevolkingsgroepen veel meer dan anderen de gevangenissen vullen, aan het ocmw staan enz
Dat liedje meent te weten dat bepaalde bevolkingsgroepen meer op de ziekenkas staan dan andere. Voor zover ik het Aantwerps beheers kunnen bevoegde controleartsen, volgens de Strangers, namelijk geen diagnose stellen, omdat ze te fel afgeleid worden door het onverstaanbaar gebrabbel van hun patienten.
Ik stel voor dokters en patienten terug naar school te sturen om Nederlands te leren. En dat leken die zelf controlerend doktertje wil spelen, gestraft worden zoals voorzien in de wet.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 22:04   #180
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zo goed waren de Strangers ook weer niet. Niettemin waren ze een deel van de Vlaamse volksaard, een deel dat door links verboden is.
Naar mij mening is het niet verboden, maar wel eerder ongepast.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be