Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2009, 08:33   #161
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Alee goed we gaan het verhaal eens herschrijven en Polen vervangen door Chinezen

Kijk, als chinezen onderbetaald worden is dit een valse concurentie met onze eigen mensen. Bedrijven gaan veel gemakkelijker overschakelen op chinese productie omdat ze beterkoop zijn. De enige die hierbij winnen zijn:

- De chinezen omdat ze meer verdienen dan met arbeid voor de interne markt
- De belgische bedrijven, zij verdienen meer door die goedkope import. En betalen daardoor meer belastingen
- De belgische consument, omdat hij meer kan kopen met zijn geld. Dus hij krijgt zijn produkten goedkoper en kan meer kopen met zijn geld
- Deflatie in prijzen, omdat produkten masaal goedkoper worden zet lonen en inflatie op gematigd niveau, dus inflatoire druk was ondanks die goeie groei cijfers een heel tijdje niet te zien, totdat de petroleum teduur beginnen worden is
- Groei van economie omdat middelen nog diverser en breder kunnen ingezet worden naar andere sectoren of andere producten

De verliezers zijn:

- De Belgische staat:
- zij betaalt mensen om thuis te blijven.
- zij subsidieert de haven van antwerpen om die import nog meer te vergemakkelijken
- het geld dat de chinezen verdienen wordt aan Belgie ontrtrokken.

- De Belgische werknemers omdat zij geen werk vinden (goedkope concurentie), en zijn verplicht om ander werk te doen die een hogere toegevoegde waarde heeft, en als ze dat niet vinden zijn ze binnen dit model uitgerangeerd.
- chinezen zelf, de werkkrachten, die chinezen zelf nodig heeft, zitten van die chinese brol te produceren waarmee ze gans de wereld vervuilen.

- Het milieu
- omdat china energieintensief bezig is
- omdat he dikwijla allemaal wegwerpbrol is

Dus laten we zeggen dat is uw versie , maar ze is eenzijdig omdat ze gewoon de nadelen opsomt en niet al de voordelen.

Feitelijk herverdeelt de rijkdom zich met china, is dat een communicerend vat, en moet je delen, nu 1M rijke mensen en 1M arme chineze, en je ziet van hier dat herverdelen de HELFT verdienen is. En nadat we ingeleverd hebben, gaan we samen weer groeien
Dit kan je oplossen (gedeeltelijk toch) door een sociale BTW te heffen op alle producten die verhandelt worden in Europa.

De SZ halen we uit onze lonen en betalen die met de SZ BTW.

Onze eigen producten worden iets beterkoop, de ingevoerde worden iets duurder. Maar op alles wat verkocht wordt zitten sociale lasten.
Oud 14 januari 2009, 08:55   #162
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dit kan je oplossen (gedeeltelijk toch) door een sociale BTW te heffen op alle producten die verhandelt worden in Europa.

De SZ halen we uit onze lonen en betalen die met de SZ BTW.

Onze eigen producten worden iets beterkoop, de ingevoerde worden iets duurder. Maar op alles wat verkocht wordt zitten sociale lasten.
een Sociale BTW en een CO2 1euro/kg taks en een suiker-Vet BTW van 100%op het vet of suiker in de voeding akkoord;

Maar dilemma een: antwerpen is een transithaven: de transit valt stil... Dus die taksen moeten als een btw werken en alleen in Belgie geind worden voor de Belgische consument

Dillemma 2: alle buurlanden heffen het niet, dus iedereen gaat buiten belgie gaan shoppen. Zeker voor de duurdere produkten.

Dilemma3: taskeren is inflatie scheppen, economie wind uit de zeilen nemen, dus je moet twee dingen tegelijk doen taxeren aan de ene kant (arbeidswinst) en detaxeren aan de andere kant

En zo zie je dat op alles zijn limieten zit. Welke produkten kun je als consument niet ontsnappen ???

vb alle BEZIT: dus huizen belasten... of alles die een huis inefficient of vervulend maakt belasten, zou nog beter zijn. Maar meer denken aan verplichte dingen die je moet doen zoals energieaudits, wateraudit en scheiding van lozing van regen/wc water,

vb alle goederen verbonden aan dat Bezit... vb water - aardgas- electriciteit - mazout - diesel -

vb alle gemeenschappelijke infrastructuur die we samen gebruiken
wegentaks, citytaks, railtaks, waterwegentaks, internettaks, telefoonnetwerktaks, distributietaks etc

maar opgelet, het moet allemaal RECUPEREERBAAR zijn voor de export...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 10:01   #163
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een Sociale BTW en een CO2 1euro/kg taks en een suiker-Vet BTW van 100%op het vet of suiker in de voeding akkoord;

Maar dilemma een: antwerpen is een transithaven: de transit valt stil... Dus die taksen moeten als een btw werken en alleen in Belgie geind worden voor de Belgische consument

Dillemma 2: alle buurlanden heffen het niet, dus iedereen gaat buiten belgie gaan shoppen. Zeker voor de duurdere produkten.

Dilemma3: taskeren is inflatie scheppen, economie wind uit de zeilen nemen, dus je moet twee dingen tegelijk doen taxeren aan de ene kant (arbeidswinst) en detaxeren aan de andere kant

En zo zie je dat op alles zijn limieten zit. Welke produkten kun je als consument niet ontsnappen ???

vb alle BEZIT: dus huizen belasten... of alles die een huis inefficient of vervulend maakt belasten, zou nog beter zijn. Maar meer denken aan verplichte dingen die je moet doen zoals energieaudits, wateraudit en scheiding van lozing van regen/wc water,

vb alle goederen verbonden aan dat Bezit... vb water - aardgas- electriciteit - mazout - diesel -

vb alle gemeenschappelijke infrastructuur die we samen gebruiken
wegentaks, citytaks, railtaks, waterwegentaks, internettaks, telefoonnetwerktaks, distributietaks etc

maar opgelet, het moet allemaal RECUPEREERBAAR zijn voor de export...
[/quote] Dit kan je oplossen (gedeeltelijk toch) door een sociale BTW te heffen op alle producten die verhandelt worden in Europa. [/quote]

Hiermee wil ik dus zeggen op Europees niveau. Het maakt dus niet uit of ik ga shoppen in Nederland, Frankrijk...... overal zal men een sociale BTW heffen. Voor landen buiten Europa hebben we nog steeds onze douanekantoren.

Als je de SZ uit de lonen haalt, wil dit natuurlijk ook zeggen dat ook de SZ voor de werkgever (wat nog veel meer is dan hetgeen de arbeider betaald) uit de lonen gehaald wordt.

Gevolg:
- Arbeid wordt beterkoop.
- Zwartwerk loont minder.
- Op zwartwerk wordt ook SZ betaald (door de aankopen met het zwart geld).
- Iedere consument betaald, door het consumeren, SZ.
- Hoe meer je hebt, hoe meer je consumeert, hoe meer SZ je betaald.

Een klein voorbeeld.

- Opel Antwerpen maakt wagens.
- Door de SZ op arbeid, zit er een groot deel SZ in de wagen die je koopt.
- Met deze SZ worden werklozen, gepensioneerden...... uitbetaald.
- Eén van deze steuntrekkers wil een nieuwe wagen kopen.
- Hij gaat in de showroom van Opel kijken.
- Hij vindt Opel veel te duur (zit SZ in de kostprijs).
- Hij gaat in een showroom (merk van een lageloonland) kijken.
- Hij vindt de wagen "goedkoop" (zit geen SZ in de kostprijs).
- Hij koopt de wagen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen dat er met de SZ van onze producten, producten van andere (lees lageloonlanden) gekocht worden.

In mijn geval, zitten er in beide wagens, procentueel, evenveel SZ bijdragen, dit is veel eerlijker voor onze fabrikanten.
Oud 14 januari 2009, 10:05   #164
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Hoi effe terug ontopic

Ik zou als afgestudeerde er zelfs niet meer aan denken om nog werk te zoeken in "België". Laat uw kennis niet afstompen door een bende "sociaal" door politiek geïnspireerde correctheidsridders en zoek andere horizonten op!
Oud 14 januari 2009, 11:08   #165
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

je vergeet wel een ding
een sociale heffing op een loon van 100euro per maand is dus bvb 30% of 30euro. Als je een schoen van NIKE ziet kost die bvb 50euro in de winkel, af china 5euro, waarvan 2 euro loonmassa of 0.6euro sociale btw... De grote toegevoegde waarde in Europa gerealiseerd bvb

Dus ik denk niet dat uw plan veel verschil zou maken.

Je kunt volgens mij beter de CO2 BTW invoeren
want je kunt gemakkelijk stellen dat we allemaal evenveel moeten betalen voor energie, en die energie kost bvb 1euro/kg grondstof, en die energie ga je verdubbelen in kostprijs met een CO2 BTW

Aluminium, IJzer, geproduceerd in China of in Europa, zal ongeveer evenveel energie vragen, je mag zelfs stellen Japan is het efficientst, en China het minst efficient. Maar met de grove borstel kost energie bvb 1euro geloosde CO2 in ons luchtruim (het enige stort in de wereld die niet getaxeerd wordt)

Dus zou je per ton ijzer wel 1000euro CO2taks kunnen innen, met een btwstelsel, de finale betaler is de Belgische gebruiker die de auto koopt in Belgie om te rijden in Belgie

Het enige probleem is de wetgever die toelaat dat je in Europa gaat shoppen. Dus die BTW zou je moeten innen als inschrijvingstaks.

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 januari 2009 om 11:10.
Oud 14 januari 2009, 11:52   #166
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je vergeet wel een ding
een sociale heffing op een loon van 100euro per maand is dus bvb 30% of 30euro. Als je een schoen van NIKE ziet kost die bvb 50euro in de winkel, af china 5euro, waarvan 2 euro loonmassa of 0.6euro sociale btw... De grote toegevoegde waarde in Europa gerealiseerd bvb

Dus ik denk niet dat uw plan veel verschil zou maken.

Je kunt volgens mij beter de CO2 BTW invoeren
want je kunt gemakkelijk stellen dat we allemaal evenveel moeten betalen voor energie, en die energie kost bvb 1euro/kg grondstof, en die energie ga je verdubbelen in kostprijs met een CO2 BTW

Aluminium, IJzer, geproduceerd in China of in Europa, zal ongeveer evenveel energie vragen, je mag zelfs stellen Japan is het efficientst, en China het minst efficient. Maar met de grove borstel kost energie bvb 1euro geloosde CO2 in ons luchtruim (het enige stort in de wereld die niet getaxeerd wordt)

Dus zou je per ton ijzer wel 1000euro CO2taks kunnen innen, met een btwstelsel, de finale betaler is de Belgische gebruiker die de auto koopt in Belgie om te rijden in Belgie

Het enige probleem is de wetgever die toelaat dat je in Europa gaat shoppen. Dus die BTW zou je moeten innen als inschrijvingstaks.
Je leest de bijdrages van anderen blijkbaar niet vooraleer je begint te antwoorden. Ik begin met de stelling in EUROPA. Dit wil zeggen in ieder dorpje of stadje in Europa. Als ik in Nederland f in Spanje ga shoppen, dat doet er niet toe, iedereen betaald sociale BTW. Het is aan onze mensen om ervoor te zorgen dat de prijzen in België niet te hoog liggen. Maar nu wordt er ook al over de landsgrenzen heen geshopt. België deed hier vorig jaar veel profijt mee wegens de dieselprijs die lager lag dan in het buitenland. Truckchauffeurs werden verplicht om in België te tanken (in Luxemburg verloren ze teveel tijd en ze moesten ervoor omrijden). Ik vrees dat dit voordeel door het ciquetsysteem weldra voorbij zal zijn en België er, ondanks de hogere taksen, armer op wordt. Van een kortzichtige regeringsmaatregel gesproken.
Oud 14 januari 2009, 12:40   #167
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
meer loofloon brengt meer hangmatcultuur

dopgeld beperken in de tijd is de beste ambitie
Er zijn nog nauwelijks beroepsdoppers. En de 500 000 genieters van een uitkering in de primaire arbeidsongeschiktheid kosten ook veel meer dan de invaliden wiens krepeercentjes aan het leefloon gekoppeld zijn.
Ik vind het niet van een beschaving getuigen net die gehandicapten een hangmatcultuur te verwijten.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 13:03   #168
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Je leest de bijdrages van anderen blijkbaar niet vooraleer je begint te antwoorden. Ik begin met de stelling in EUROPA. Dit wil zeggen in ieder dorpje of stadje in Europa. Als ik in Nederland f in Spanje ga shoppen, dat doet er niet toe, iedereen betaald sociale BTW. Het is aan onze mensen om ervoor te zorgen dat de prijzen in België niet te hoog liggen. Maar nu wordt er ook al over de landsgrenzen heen geshopt. België deed hier vorig jaar veel profijt mee wegens de dieselprijs die lager lag dan in het buitenland. Truckchauffeurs werden verplicht om in België te tanken (in Luxemburg verloren ze teveel tijd en ze moesten ervoor omrijden). Ik vrees dat dit voordeel door het ciquetsysteem weldra voorbij zal zijn en België er, ondanks de hogere taksen, armer op wordt. Van een kortzichtige regeringsmaatregel gesproken.
ik heb het wel gelezen, maar ik negeer het omdat:

jij maakt de fout van alle politici, denken dat wij in Belgie iets moeten doen via Europa. We komen in belgie nog tot geen consensus, laat staan dat je europa voor uw kar wilt trekken. Dit is een 40 jaar termijn visie dat je daarvoor moet hebben.

Je zult ook altijd gemakkelijk kunnen zeggen, europa wil het niet, het is mijn schul dniet dat het niet kan, wat ook al zo'n belachelijk iets is.

En finaal je moet als economie denken hoe je een probleem kunt oplossen als entiteit, en daarvoor zoveel mogelijk los van de andere redeneren. BTW is ook niet ingevoerd in europa in één keer en één tarief.

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 januari 2009 om 13:04.
Oud 14 januari 2009, 13:06   #169
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Er zijn nog nauwelijks beroepsdoppers. En de 500 000 genieters van een uitkering in de primaire arbeidsongeschiktheid kosten ook veel meer dan de invaliden wiens krepeercentjes aan het leefloon gekoppeld zijn.
Ik vind het niet van een beschaving getuigen net die gehandicapten een hangmatcultuur te verwijten.
nee, dat is geen beschaving, maar stel dat die gehandicapte toch geintegreerd geraakt in een productie dan zou ik dat wonderbaarlijk efficient vinden.
Oud 14 januari 2009, 13:33   #170
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
nee, dat is geen beschaving, maar stel dat die gehandicapte toch geintegreerd geraakt in een productie dan zou ik dat wonderbaarlijk efficient vinden.
Zou? Stel dat? Wat zijn de feiten: Erkende invaliden worden met schuld beladen en zonder omzien in de armoede gedreven. Ze raken zo maatschappelijk geïsoleerd. Ze moeten wel onaflatend en onomstootelijk bewijzen dat ze op sterven na dood zijn. Pas dan krijgen ze een paar centjes, die ze -oh, ironie- mogen behouden als ze terug gaan werken. Die regeling is dus meer gericht op uitroeiing van de zwakkeren, dan dat ze een wonderlijke genezing zou bewerkstelligen.
Oud 14 januari 2009, 13:40   #171
BorderLine
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Terwijl iedereen maar zit te leuteren over de slechte economie, en men de banken tijdelijk uit de nood heeft geholpen nota bene als gevolg van hun gokken op de beurs, verhongeren intussen de werkloze studenten in hun kot.

Het is overduidelijk dat de regering alleen maar de werkende bevolking uit de nood wilt helpen. Inderdaad, die kunnen amper rondkomen. Maar staat iemand stil bij het feit dat afgestudeerde studenten, die op wachtuitkering zitten amper 720 euro krijgen om te leven. Dat is nog minder dan de armoedegrens die bepaalt is door Europa. Men kan dus niet anders concluderen dat men niet meer geloofd in de toekomst, in jeugd, in de aankomende generatie ! A nee, men ondersteunt enkel deze die reeds aan de sjoelbak zitten, rijken en bakken op kop !

Een werkloze moet nog steeds de volle pot betalen voor het openbaar vervoer om te gaan solliciteren. ja, die is eigenlijk beter af bij het OCMW, want dan krijgt die ook steun voor allerlei zaken, zoals korting op de nutsvoorziening, kortingen op belastingen. Niet te vergeten is die nog het zwart schaap van de maatschappij. Die moet maar gaan werken. Er is werk genoeg. Jaja, kijk maar naar de lopende ontslagen en de aanwervingsstops die schering en inslag zijn.

Maar ja, empathie is nu niet bepaald de sterkste gave van diegene die het goed hebben,
of die werken en denken méér te zijn dan diegene die pech hebben.

Kortom, niemand van de regering staat stil bij de werklozen. Ze moeten maar gaan solliciteren. Met 720 euro ! Geld dat nog niet genoeg is om een menswaardig leven te onderhouden in een maatschappij. Die mensen komen bijna om van de honger. Krijgen geen steun voor nutsvoorzieningen... Men zou eens moeten afvragen dat het aantal zelfmoorden niet gekoppeld is aan armoede !

Ik hoop dat velen die dat lezen beseffen, dat er geen enkele partij is die zijn best heeft gedaan om de uitkeringen op te trekken tot op zijn minst dat niveau dat mensen kunnen overleven. Dat alle partijen de banken hebben gespijsd met een cheque blanche. En dat geen enkele partij vrijuit gaat in deze discussie.

Priester Daens: Ik hoor stemmen: WIJ HEBBEN HONGER.

Wel, de werklozen zijn nog slechter af dan in die tijd !
Priester Daens heeft zich in zijn graf gedraaid ! Ik zeg het U !

En een schijnheilige regering die zegt, wel de index aanpassing is er toch ?
Dan zeg ik, die volstaat niet. 720 EURO is niet voldoende op te overleven in een
moderne maatschappij.

Dat de Christelijken aan zet waren in de regering en niet eens hun Christelijke
waarden hebben laten primeren ! Maar ja we weten inmiddels wel allemaal
dat Christelijke zielen liever gaan zingen en bidden, maar hun geloof
niet omzetten in daden als het op geld aankomt. Eerlijk gezegd heb ik altijd
deze schijnheiligheid gezien bij die organisaties die zichzelf Christelijk noemen.
Veel geblaat, maar weinig wol. Ze zouden beter eens goed hun Heilig boekske
lezen, dat DADEN belangrijker zijn dan woorden. Respect ? JAJA !

En de socialisten. Die denken ook alleen maar in verhoudingen werkgever en werknemer.

En de liberalen ? Wel die hebben toch de dop uitgevonden. Inderdaad, het zal velen verbazen, maar de werkloosheidssteun komt van een liberaal !
Maar goed. Daar houdt het ook op.

Zelfs de vakbonden hebben niet eens geëist dat de uitkeringen opgetrokken zouden worden. Neen, men denkt alleen maar aan de werkende klasse. Optrekking van de pensioenen en invalide uitkeringen. A ja, hoeveel tjeven stemmen er niet uit de groep op de CDenV ! Of de tijdelijke werklozen (want die gaan toch opnieuw werken)

Maar de volledige werklozen? Deze op wachtuitkering ? Deze kunnen blijkbaar de pot op.
Moet men dan alle afgestudeerde, niet werkende studenten dumpen ? Blijkbaar wel. En als dat zo is, waarom zouden die mensen nog investeren in een maatschappij dat alleen maar denkt aan de werkende, de middenklasse of de rijke klasse ? Men leert die mensen gewoon geen respect meer te hebben voor de maatschappij. Men ontneemt hun alle hoop, dus eindigen ze in drank, drugs en ...benemen ze soms het leven !

Maar gelukkig is er een lichtgevend puntje, als de economische evolutie zo doorgaat, dan zal binnenkort iedereen armoede hebben. Dan zullen diegene die alleen maar denken aan zichzelf, anderen bestempelen omdat ze geen werk hebben, ook eens weten hoe leuk het is om iedere dag droog brood en soep te eten. Of weten hoe het is dat men na de 15e van de maand geen cent meer op zak heeft !

Hulp dient men te leveren aan diegene die het meest nodig hebben.
Men heeft eerst de banken geholpen... De rijken en de gokkers.
En een aalmoes gegeven aan de werkende bevolking uit schaamte,
want die worden al jaren gemolken. En de uitkeringen van de werkozen,
wel die moeten het maar doe met de index, terwijl met goed weet dat
het geld niet voldoende is om te functioneren in een maatschappij.

En nu iedereen de broeksriem moet aansnoeren, omdat de rijken hebben gegokt
en lucht hebben verkocht op de beurzen, dan denkt men nog veel minder aan
de werklozen en soortgelijke armen.

Het is een schande ! Een schande dat Belgie zo schijnheilig is.
Een schande dat een regering zo hypocriet kan zijn.

Meer dan 20% van de Belgen zit momenteel in de armoede !

Het wordt tijd dat er een nieuwe partij komt: PARTIJ PETAT (P.artij E.erst T.egen A.rmoe T.roef)
het is nochtans simpel, jij (en werklozen) hebben dezelfde 2 keuzes als alle andere mensen in deze wereld;
1) neem verantwoordelijkheid op voor jezelf
2) be a loser

up to you, my friend, up to you!

Laatst gewijzigd door BorderLine : 14 januari 2009 om 13:45.
BorderLine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 14:07   #172
Don Quichote
Banneling

Standaard

Ieder zijn visie natuurlijk.
Ik heb er ook een.

La Belgique is topwereldklasse als het gaat over sociale voorzieningen.

Zoals daar zijn:
- Medische
- Werkloosheidsuitkeringen
- Ocmw-uitkeringen.

Doppen, niet gelimiteerd in de tijd, is waarschijnlijk uniek in de wereld.
Plus een hoge permissiviteit aangaande sociale fraude.

Verwende maatschappij die steeds meer wil?
Zou wel eens kunnen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 16:42   #173
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Zou? Stel dat? Wat zijn de feiten: Erkende invaliden worden met schuld beladen en zonder omzien in de armoede gedreven. Ze raken zo maatschappelijk geïsoleerd. Ze moeten wel onaflatend en onomstootelijk bewijzen dat ze op sterven na dood zijn. Pas dan krijgen ze een paar centjes, die ze -oh, ironie- mogen behouden als ze terug gaan werken. Die regeling is dus meer gericht op uitroeiing van de zwakkeren, dan dat ze een wonderlijke genezing zou bewerkstelligen.
zeg manneke, ik moet hier geen schuldgevoelens kwijtkopen toch omdat ik toevallig 2 armen en 2 benen heb, en mijn kop vanboven. Die mensen hadden 3000 jaar geleden moeten geboren worden, lagen ze allang onder de grond.

We gaan zelfs ecologisch nog eens verder redeneren: wat als de wereld te klein wordt voor 10miljard mense, gaan we vragen aan die mensen om eens plaats te ruimen voor andere mensen ??? Hoe gaan we dat aanpakkne.

We hebben nog 20 jaar tijd om dat debat te voeren, maar het komt
Oud 14 januari 2009, 19:26   #174
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We gaan zelfs ecologisch nog eens verder redeneren: wat als de wereld te klein wordt voor 10miljard mense, gaan we vragen aan die mensen om eens plaats te ruimen voor andere mensen ??? Hoe gaan we dat aanpakkne.

Dit debat moet nu gevoerd worden, zeker wat België betreft.

Onze regering ziet voor de oplossing van de vergrijzing maar één oplossing en dat is migranten naar hier halen.

Ik persoonlijk vind dit een zzeer kortzichtige maatregel omdat:

- België al overvol zit
- Je hiermee de problemen voor je uitschuift (ooit gaan die mensen ook op pensioen).
- Je creeert problemen in het land van herkomst
Oud 14 januari 2009, 19:36   #175
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

er is enkel geld voor sjoemelende bankiers en parasiterende advocaat-politiekers; de rest mag doodvriezen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 00:14   #176
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
zeg manneke, ik moet hier geen schuldgevoelens kwijtkopen toch omdat ik toevallig 2 armen en 2 benen heb, en mijn kop vanboven. Die mensen hadden 3000 jaar geleden moeten geboren worden, lagen ze allang onder de grond.

Debatten over hoe we de invaliden gaan vragen plaats te ruimen voor mensen gelijk gij? Volgens mij is uw soort binnen twintig jaar uitgeroeid door interne afrekeningen. Steek die kop vanboven anders 's door het scherm, 'k zal u nog ff helpe met uw debat!
Oud 15 januari 2009, 00:54   #177
FDM
Banneling

Standaard

.

ik had geenenkele groep genoemd maar wel de bankzitters in gedachten , doe eens wat praktijk op en stap eens door Schaarbeek
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 01:04   #178
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
.

ik had geenenkele groep genoemd maar wel de bankzitters in gedachten , doe eens wat praktijk op en stap eens door Schaarbeek
Als gij dat zegt zouden dat misschien ook een vergeten minderheid kunnen zijn. Of zitten er daar een half miljoen te genieten van de primaire ziekteuitkering? Ik denk het niet, nee.
Oud 2 februari 2009, 17:46   #179
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

10% meer werklozen. 186.000 waarvan een grote stijging bij de mannen en ....inderdaad bij de jongeren onder de 25 (die van school komen). Ook een pak meer faillissementen, 15% meer op Federaal vlak, waar de verhouding in Vlaanderen tot 33% meer is dan vorig jaar.

Ik ben zoals de haan in de vroege morgen. Als ik kraai, dan weet je dat het tijd is om wakker te schieten.

En voor diegene die nog twijfelen aan een diepgaande depressie. Als U iets van beurs toestanden weet, moet U eens de Baltic Exchange Dry Index - BDI volgen en opzoekingswerk doen voor wat die staat. En wat de gevolgen zijn van de huidige koers. Momenteel zit de DOW te flirten met de psychologische grens van 8000. Binnen een paar maanden zit die koers nog een paar duizend lager als alle contributies van de Amerikanen aan hun pensioensparen geteld zijn (dewelke zij vroegtijdig incasseren). En de aandelen van grote bedrijven schommelen dermate van de ene zijde naar de andere, dat het net een schip is dat slagzij zal maken.

Er is DRINGEND actie nodig om die mensen te helpen die niet kunnen rond komen in onze maatschappij. Want het zal leiden tot ongeregeldheden.

De slogan 'Dat ze maar moeten gaan werken' (terwijl er faillissementen zijn bij de vleet, ontslagen alom) zal net dezelfde reactie geven als een wild dier dat je in het nauw drijft. Het valt aan, ondanks zijn netelige positie.

Je kunt mensen niet zonder de noodzakelijke basisbehoeften zetten.

En de laatste tijd doet de regering niks anders dan de banken uit het slop helpen met al of niet effectief, aanwezig geld. Houdt zich bezig met heksenjachten tegen politici, onderzoekcommissies hier en daar. Palavert men over de scheiding van de staat. Maar uiteindelijk kijkt men amper om naar de noodleidenden in onze maatschappij, zij het nu werklozen, zieken, invaliden of ouderen. De prioriteiten liggen duidelijk verkeerd.

Er moet dringend werk gemaakt worden tot het bedenken van alternatieve werkingsmechanismes voor onze maatschappij. Ik heb reeds in deze topic enkele
suggesties gemaakt die meer en meer aan waarde zullen toenemen, naarmate de conjuctuur zakt.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 2 februari 2009 om 18:10.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 22:55   #180
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
10% meer werklozen. 186.000 waarvan een grote stijging bij de mannen en ....inderdaad bij de jongeren onder de 25 (die van school komen). Ook een pak meer faillissementen, 15% meer op Federaal vlak, waar de verhouding in Vlaanderen tot 33% meer is dan vorig jaar.

Ik ben zoals de haan in de vroege morgen. Als ik kraai, dan weet je dat het tijd is om wakker te schieten.

En voor diegene die nog twijfelen aan een diepgaande depressie. Als U iets van beurs toestanden weet, moet U eens de Baltic Exchange Dry Index - BDI volgen en opzoekingswerk doen voor wat die staat. En wat de gevolgen zijn van de huidige koers. Momenteel zit de DOW te flirten met de psychologische grens van 8000. Binnen een paar maanden zit die koers nog een paar duizend lager als alle contributies van de Amerikanen aan hun pensioensparen geteld zijn (dewelke zij vroegtijdig incasseren). En de aandelen van grote bedrijven schommelen dermate van de ene zijde naar de andere, dat het net een schip is dat slagzij zal maken.

Er is DRINGEND actie nodig om die mensen te helpen die niet kunnen rond komen in onze maatschappij. Want het zal leiden tot ongeregeldheden.

De slogan 'Dat ze maar moeten gaan werken' (terwijl er faillissementen zijn bij de vleet, ontslagen alom) zal net dezelfde reactie geven als een wild dier dat je in het nauw drijft. Het valt aan, ondanks zijn netelige positie.

Je kunt mensen niet zonder de noodzakelijke basisbehoeften zetten.

En de laatste tijd doet de regering niks anders dan de banken uit het slop helpen met al of niet effectief, aanwezig geld. Houdt zich bezig met heksenjachten tegen politici, onderzoekcommissies hier en daar. Palavert men over de scheiding van de staat. Maar uiteindelijk kijkt men amper om naar de noodleidenden in onze maatschappij, zij het nu werklozen, zieken, invaliden of ouderen. De prioriteiten liggen duidelijk verkeerd.

Er moet dringend werk gemaakt worden tot het bedenken van alternatieve werkingsmechanismes voor onze maatschappij. Ik heb reeds in deze topic enkele
suggesties gemaakt die meer en meer aan waarde zullen toenemen, naarmate de conjuctuur zakt.
Waarom zou je de economie nog meer moeten uithollen door mensen geld te geven, in het rijkste land van de wereld.
Laten we zeggen op vlak van basisbehoeften heeft er hier ongeveer niemand honger, niemand dorst, niemand zonder geneeskundige zorgen en niemand zonder dak boven zijn hoofd. DIegene die kiezen voor bepaalde manier van leven, zijn meestal nogal extremistisch met zichzelf en hun gedrag bezig. Mensen zoeken blijkbaar extremen. Misschien een idee voor programmamakers: hoe leef je met 1 euro per dag, hoe profiteer je maximaal van het OCMW, hoe licht je die diensten op en verdien je dubbel en dik.

Ik zal u een voorbeeldje geven. Je koopt bij een apotheek voor 300euro medicatie en laat de factuur sturen naar uw advokaat. Hij betaalt die apotheker. Je vraagt aan die apotheker die afschriften voor het OCMW en krijgt 300euro afschriften en je dient ze in met uw blad voor het OCMW en krijgt daar 70% van terug of 210euro. Je hebt op die faktuur dan één medicamentje staan bvb Lipitor van 200euro die je kontant betaald hebt, en regulaseert met uw ziekenfonds door het afschrift in te dienen bij het ziekenfonds en krijgt dus 180 euro terug.

Het is maar één voorbeeldje, maar ik kan er een tiental fantaseren, om te zeggen dat jullie sociale incestwezens zich lekker in de doeken laat doen door al die OCMW-shoppers.

Volgens mij moeten we allemaal BACK TO BASICS: leven op water en brood bij wijze van spreken... zodat we ons bezig houden met wat is essentieel, wat is belangrijk. Het belangrijkste in een economie is toegevoegde waarde scheppen op de schaarse grondstoffen. De schaarste is onder andere energie, en in onze economie draait alles rond energie en efficientie.
De industrie scoort rustig gezegd al 95% van het optimum. De privé sector daarentegen wordt lekker gecooccooned door de politici die zonder ruggegraat daar ook nooit geen harde theorien durven over loslaten.

Alles wat niet belangrijk is, en energieintensief is (maw=geld geven aan het buitenland= ons geld verbranden goed voorbeeld: reizen...) gewoon dubbeldik taxeren.

Enkele voorbeelden
1° als je reist, spendeer je 1000euro energie, of 1 maandloon van uw werk aan de theoretische arabier: Als elke belg zijn reis zou zien verdubbelen in kostprijs, gaat elke belg consequent zijn reisgedrag halveren... Dus zou die uitgave op zich2Miljoen belgen 500euro minder aan het buitenland doen geven.
Je spreekt dus over 1Miljard euro meerinkomsten voor de staatskas (die daarmee zijn lasten op arbeid kan afbouwen) en 1miljard positievere handelsbalans.

Volgens mij zijn dat maatregelen die kunnen tellen. En voor kyoto, zonder veel zonnepaneeltje te leggen, en voor Belgie. Dit is Kyoto halen, zonder één windmolen te bouwen en zonder één zonnepaneel te leggen

2° als je huis verwarmt spendeer je 1000euro aan energie, of 1 maandloon. Je kunt energie gewoon dubbeldik belasten. Iedereen zal keihard betalen, maar zal door subsidies op oplossingen om zijn energieuitgaven te doen dalen of terug naar het punt te krijgen van 1 maandloon,iederen zal dus alles op alles zetten om minder energie te verbruiken. Dus 2Miljoen woningen die 500euro minder willen spenderen aan verwarming is initieel 2Miljard inkomsten voor de staat die halveert naar 1miljard inkomsten, en initieel 2miljard subsidies voor energieoplossingen zoals cogeneratie ofWKK, zonnepaneel verwarming, passiefhuisstandaarden, driedubbel glas, ventilatiesystemen,en isolatie etc In diezelfde beweging wordt belgie dus voor zijn verwarming van zijn woningen 50% minder afhankelijk van het buitenland. DUs een crisis als deze voelen we de volgende keer 50% minder.

3° als je kijkt dat Duitsland met een 100.000zonnedak programma een sector op gang kan trekken, dan denk ik toch dat wij Belgen in principe hetzelfde kunnen doen.

Ipv met groene stroomcertificaten te werken, verdubbel je de taks op electriciteit, of je dwingt iedereen om keuzes te maken over zijn energieverbruik. En maak je van zonnepaneel en windenergie en WKK sector een 'taxfree' sector van. Een sector die dus geen sociale lasten, geen belastingen en geen btw moet betalen.
De kostprijs van zonnepanelen/windmolens/WKK/cogeneratieketels moet dus noodzakelijkerwijs -21% -30% belasting -20% loonlasten een dikke 50% dalen of halveren... Dus zonder één klop subisidies te geven maak je het volgende plaatje

In de huidige berekening is het dit.
Als je 10.OOOKw stroom verbruikt, betaal je nu 2000euro stroom of 20.000euro op 10 jaar.
Als je 60.000euro zonnepanelen legt produceer je die 2000euro stroom of haal je in 30jaar tijd uw energie terug uit die zonnepanelen. Zeg maar 3% rendement.

In de andere berekening komt het
Als je 10.000Kw stroom verbruikt, betaal je 4000euro (+2000euro lasten aan de staat) of 40.000euro in 10 jaar tijd
Als je 30.000euro zonnepanelen legt, produceer je met die 4000euro stroom per jaar, of jaal je die in 7 jaar terugverdien. Zeg maar 8% rendement.

Dus geen gelul meer met groenstroomcertificaten maar gewoon zonnepanelen rendabel gemaakt door een beetje te spelen met vraag/aanbod curves van energie en technologie om energie te sparen.
Het gevolg van deze theorie is, dat je een sector doet ontstaan waar 3Miljoen huizen van zonnepanelen gaan voorzien worden of zeg maar een sector die 10keer groter wordt dan wat Duitland nu staan heeft.... 3miljoen WKK installaties of europees leider in WKK installaties, ieder gebouw driedubbel K0.65 glas of marktleider in superisolerend glas, ieder gebouw extra geisoleerd met 20cm isolatie of marktleider in superisoaltie.
De tewerkstelling in die sectoren zou leiden tot werkloosheidsgraad 0.0... EN onze energieafhankelijkheid zou dalen dat Belgie op zijn kousen Kyoto haalt, op zijn kousen zijn energiefactuur halveert . geen gelul meer van sociale accidenten die zich moeten bezighouden met zichzelf in stand houden, maar verplicht afbouwen van de volledige sociale sector gezien niemand nog zal beroep doen op de RVA.

Voila. Dat is economie ipv gezaag
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be