Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 12 januari 2009, 18:29   #161
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dus onderhandelen met een organisatie/regering, tot een akkoord komen en vervolgens een prominent lid van die organisatie/regering vermoorden is een normale manier van akkoorden afsluiten?

Opent perspectieven...
Een akkoord moet je beoordelen voor je hem ondertekent, niet erna.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 13 januari 2009, 01:54   #162
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat er op de Westoever gebeurde mocht geen invloed hebben op het bestand.

Ik citeer: Het bestand geldt niet voor de Westoever, maar de Islamitische Jihad beschouwde de inval waarbij zijn commandant werd gedood toch als een bestandsschending.

Iets als een bestandschending beschouwen is niet gelijk aan een daadwerkelijke schending van het bestand.
De waarheid is dat Hamas het doden van de commandant op de Westoever aangegrepen heeft om het bestand als geschonden te beschouwen, om vervolgens zelf het bestand te verbreken.

Was het dat niet geweest, had Hamas wel wat anders gevonden vrees ik. En ook dan zou Israël het uitgelokt hebben volgens jou.

Weet je, zelfs al zou Israël het welbewust en weloverwogen uitgelokt hebben, dan nog is dat geen reden om het bestand te breken. En dat heeft Hamas, volgens het artikel weldegelijk gedaan.

Paulus.
Nee mijn beste Paulus ,een bestand is een bestand.... zo simpel is het ,en elke schending van dat bestand is een daad van agressie,of het nu de gazastrook betreft of de westoever maakt helemaal niets uit...de actie van de israelische soldaten was de katalysator mijn beste.....

En nu blijft mijn punt nog altijd staan.....

Laatst gewijzigd door Svennies : 13 januari 2009 om 01:55.
Svennies is offline  
Oud 13 januari 2009, 07:54   #163
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Nee mijn beste Paulus ,een bestand is een bestand.... zo simpel is het ,en elke schending van dat bestand is een daad van agressie,of het nu de gazastrook betreft of de westoever maakt helemaal niets uit...de actie van de israelische soldaten was de katalysator mijn beste.....
Inderdaad, een betand is een bestand. En dat heeft Hamas verbroken voor een Israëlische actie die buiten dat bestand viel.

Citaat:
En nu blijft mijn punt nog altijd staan.....
U heeft nooit een punt gehad.

De Israëlische actie op de Westoever aangrijpen om een bestand te breken is ongehoord omdat dit niks met het bestand te maken heeft. Ze hadden net zo goed het bestand kunnen breken omdat water nat is. Dat heeft daar ook niks mee te maken.

Paulus.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be