Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2009, 14:55   #161
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Leg mij dan eens uit wat de principiele Belgische houding in het Irak-dossier de wereld heeft gebracht? Is er daardoor een Irakees minder gestorven? Nederland heeft Irak zonder twijfel een stukje beter achtergelaten. Een journalist die in de 'Nederlandse' provincie in Irak undercover was gegaan, bevestigde dat de Irakezen de Nederlandse inbreng waardeerden. Een volwassen buitenlandse politiek vereist dat je je niet alleen laat leiden door je principes, maar ook kijkt naar de gevolgen van je daden. De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen. Mischien dat men dat in Belgie ook ooit zal leren. Het is de moeite waard. Want Nederland heeft meer vrienden(in zoverre je van vriendschap tussen landen kun spreken) op de wereld dan Belgie.
De Amerikaanse invasie in Irak -gebaseerd op leugens- is de grootste mislukking in het Amerikaanse buitenlandse beleid van de afgelopen 50 jaar en Nederland heeft zich als een blinde vink mee in het avontuur gestort. Honderdduizenden Iraakse burgers zijn omgekomen en Irak is één gigantische sociale, politieke en economische puinhoop en dan durven sommigen nog beweren dat ze het land "beter" hebben achter gelaten.

Een volwassen buitenlandse politiek? Nederland kijkt gewoon waar de wind vandaan komt en sluit zich vervolgens aan bij de meest biedende. De VOC mentaleit weet u wel. Dat men met die houding veel vrienden maakt zou me verbazen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 15:11   #162
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De Amerikaanse invasie in Irak -gebaseerd op leugens- is de grootste mislukking in het Amerikaanse buitenlandse beleid van de afgelopen 50 jaar en Nederland heeft zich als een blinde vink mee in het avontuur gestort. Honderdduizenden Iraakse burgers zijn omgekomen en Irak is één gigantische sociale, politieke en economische puinhoop en dan durven sommigen nog beweren dat ze het land "beter" hebben achter gelaten.

Een volwassen buitenlandse politiek? Nederland kijkt gewoon waar de wind vandaan komt en sluit zich vervolgens aan bij de meest biedende. De VOC mentaleit weet u wel. Dat men met die houding veel vrienden maakt zou me verbazen.
Nederland heeft zich helemaal niet "als een blinde vink" in het avontuur gestort. Waarom denk je dat Nederland altijd het niet naleven van VN-resoluties door Saddam Hoessein als belangrijkste argument heeft gebruikt, en niet de aanwezigheid van massavernietigingswapens? Nederland wist al vanaf het begin dat de Amerikaanse 'bewijzen' twijfelachtig waren. De MID heeft de Nederlandse poltici daar al snel op gewezen. De puinhopen van Irak kun je Nederland niet aanrekenen. Amerika was dat land toch wel binnengevallen - met of zonder Nederlandse steun.

Je kan Nederland alleen aanrekenen wat er was gebeurd als er wel of geen steun was geweest. Zonder steun waren er geen scholen gebouwd in Zuid-Irak. Zonder steun hadden er schietgrage Amerikanen in die provincie gezeten. Zonder steun waren er geen irrigatiekanalen gegraven. Afijn, ik kan nog wel even doorgaan. Nederland hoeft zich voor niets te schamen in het Irak-dossier. Geen steun geven aan de Irak-oorlog had de wereld niet beter gemaak.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 15:26   #163
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederland heeft zich helemaal niet "als een blinde vink" in het avontuur gestort. Waarom denk je dat Nederland altijd het niet naleven van VN-resoluties door Saddam Hoessein als belangrijkste argument heeft gebruikt, en niet de aanwezigheid van massavernietigingswapens? Nederland wist al vanaf het begin dat de Amerikaanse 'bewijzen' twijfelachtig waren. De MID heeft de Nederlandse poltici daar al snel op gewezen. De puinhopen van Irak kun je Nederland niet aanrekenen. Amerika was dat land toch wel binnengevallen - met of zonder Nederlandse steun.

Je kan Nederland alleen aanrekenen wat er was gebeurd als er wel of geen steun was geweest. Zonder steun waren er geen scholen gebouwd in Zuid-Irak. Zonder steun hadden er schietgrage Amerikanen in die provincie gezeten. Zonder steun waren er geen irrigatiekanalen gegraven. Afijn, ik kan nog wel even doorgaan. Nederland hoeft zich voor niets te schamen in het Irak-dossier. Geen steun geven aan de Irak-oorlog had de wereld niet beter gemaak.

De VS zou Irak inderdaad binnengevallen zijn zonder Nederlandse steun dus was de redenering van de Nederlandse regering dat men er evengoed een paar dollars aan kon verdienen. Dat de Nederlandse inlichtingendiensten twijfels hadden over de bewijzen van de Amerikanen maakt het alleen maar erger.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 15:46   #164
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandertwijg Bekijk bericht
'Vlamingen zijn wormen die tijdens de oorlog uit de grond achter de Ijzer zijn gekropen en die het liefst modder zouden eten'
Hmm.. Het zou helemaal juist zijn als er zou staan 'flaminganten' in plaats van Vlamingen.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 15:51   #165
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet zagen aub.
Excuseer?

Citaat:
En u wat beter op de hoogte stellen van de internationale en Europese handel. En als u niet gelooft hoe alles internationaal met mekaar verweven is, dan moet u dat maar eens vragen aan de Vlaamse Bank bij uitstek, de KBC, die vandaag alweer flink op haar donder krijgt. Die zullen u dat precies kunnen uitleggen. Maar die zal ook wel verpatst zijn volgens uw dwaze redenering.
Internationale verwevenheid hoeft niet te betekenen dat wij onze sleutelsectoren in handen moeten geven van buitenlandse instellingen. U hebt overigens niet op mijn vraag geantwoord, waaruit ik opmaak dat u het gegeven van de collaboratie wel degelijk misbruikt om de wantoestanden van vandaag goed te praten. Dat is walgelijk.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 15:55   #166
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben het daar al zo vaak over gehad. Vlamingen zitten altijd te janken over het feit dat ze ze slecht behandeld werden. Man, niet zagen. Dat ligt toch gewoon aan onszelf. Indien die onzalige Vlaams-nationalisten niet tot twee maal toe meegewerkt hadden met de mensen die twee maal ons land waren binnengevallen, dan stonden we nu mijlen verder. Dat gezever altijd van dat onzalig zelfmedelijden bij de Vlaams-nationalisten. Ik kan er iets van krijgen. Het verwonder me niets dat we nooit iets bereiken met zo gecomplexeerde mensen.
Dan hadden de Franstaligen wel een ander excuus bedacht. U ziet toch ook wel dat de collaboratie niet echt een reden kan zijn om ontwikkeling tegen te houden?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 17:25   #167
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg mij dan eens uit wat de principiele Belgische houding in het Irak-dossier de wereld heeft gebracht? Is er daardoor een Irakees minder gestorven? Nederland heeft Irak zonder twijfel een stukje beter achtergelaten. Een journalist die in de 'Nederlandse' provincie in Irak undercover was gegaan, bevestigde dat de Irakezen de Nederlandse inbreng waardeerden. Een volwassen buitenlandse politiek vereist dat je je niet alleen laat leiden door je principes, maar ook kijkt naar de gevolgen van je daden. De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen. Mischien dat men dat in Belgie ook ooit zal leren. Het is de moeite waard. Want Nederland heeft meer vrienden(in zoverre je van vriendschap tussen landen kun spreken) op de wereld dan Belgie.
U spreekt hier altijd in termen van nuttigheid. U vergeet te vaak in deze te spreken in termen van ethiek en internationaal recht. De oorlog was fout, omdat hij een ethische en juridische foute grondslag had. En Nederland deed mee aan deze foute oorlog omdat het zich slaafs opstelde - en nog steeds opstelt- tegenover de VSA.Dat is in een notendop de hele geschiedenis hieromtrent.

Maar u draait zich in alle bochten om toch nog aan die oorlog een zweem van legitimiteit te geven. Een legitimiteit die er niet is, nooit was en nooit zal zijn.

En u moet hier niet komen aandraven met het schijnheilige argument dat Saddam een dictator was die een dictatoriaal regime bestendigde. Toen Saddam Hoessein nuttig was voor de Amerikanen tegen Khomeini, was diezelfde Saddam de held voor Hypocriete Uncle Sam die de wrede Saddam en macht en met wapens voor 100% steunde. En in die tijd was Saddam even bloeddorstig, maar toen hadden de leugenachtige Amerikanen daar niet het minste probleem mee.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2009 om 17:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 17:39   #168
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

system, je hebt altijd op alles een excuus om Nederland zwart te maken.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 19 januari 2009 om 17:41.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 17:48   #169
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U spreekt hier altijd in termen van nuttigheid. U vergeet te vaak in deze te spreken in termen van ethiek en internationaal recht. De oorlog was fout, omdat hij een ethische en juridische foute grondslag had. En Nederland deed mee aan deze foute oorlog omdat het zich slaafs opstelde - en nog steeds opstelt- tegenover de VSA.Dat is in een notendop de hele geschiedenis hieromtrent.

Maar u draait zich in alle bochten om toch nog aan die oorlog een zweem van legitimiteit te geven. Een legitimiteit die er niet is, nooit was en nooit zal zijn.

En u moet hier niet komen aandraven met het schijnheilige argument dat Saddam een dictator was die een dictatoriaal regime bestendigde. Toen Saddam Hoessein nuttig was voor de Amerikanen tegen Khomeini, was diezelfde Saddam de held voor Hypocriete Uncle Sam die de wrede Saddam en macht en met wapens voor 100% steunde. En in die tijd was Saddam even bloeddorstig, maar toen hadden de leugenachtige Amerikanen daar niet het minste probleem mee.
Nergens heb ik de Irak-oorlog "een zweem van legitimiteit" willen geven. Ik was tegen die oorlog, maar voor de steun aan die oorlog. Ik heb gewoon een andere visie(een meer cynische, dat geef ik toe) op buitenlandse politiek dan jij. De oorlog tegen Joegoslavie was volgens jouw criteria trouwens ook illegaal. Die heeft ook plaatsgevonden zonder toestemming van de veiligheidsraad. Was jij ook tegen die oorlog? Hadden we de Serven hun gang moeten laten gaan?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 17:48   #170
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Excuseer?

Internationale verwevenheid hoeft niet te betekenen dat wij onze sleutelsectoren in handen moeten geven van buitenlandse instellingen. U hebt overigens niet op mijn vraag geantwoord, waaruit ik opmaak dat u het gegeven van de collaboratie wel degelijk misbruikt om de wantoestanden van vandaag goed te praten. Dat is walgelijk.
Ik heb u wel degelijk geantwoord.Ik misbruik de collaboratie helemaal niet. De geschiedenis heeft ons geleerd dat door de collaboratie alles wat ook maar rook naar de Vlaamse Leeuw geassocieerd werd als verraad, als Mof. En meer dan eens terecht ook nog. Als er geen collaboratie was geweest, dan hadden de Vlamingen reeds lang datgene verworven wat ze nu pas verworven hebben. Door steeds weer dezelfde foute vrienden te kiezen, sloegen de Vlaams-Nationalisten de 'Vlaamse zaak' voor 20 jaar en meer achteruit. En het ergste is ook nog dat ze dachten dat Hitler hen hiervoor zou belonen. Niet alleen fout waren ze, lomp ook nog. En sommigen hebben hun lesje nog niet geleerd. Want heel wat mandatarissen van het VB lonken alweer naar dat extreem-rechtse. Dat weten we nu door Verstrepen. Wellicht omdat ze ook uit dat nest komen.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2009 om 17:53.
Oud 19 januari 2009, 17:52   #171
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb u wel degelijk geantwoord.Ik misbruik de collaboratie helemaal niet. De geschiedenis heeft ons geleerd dat door door de collaboratie alles wat ook maar rook naar de Vlaamse Leeuw geassocieerd werd als verraad, als Mof. En meer dan eens terecht ook nog. Als er geen collaboratie was geweest, dan hadden de Vlamingen reeds lang datgene verworven wat ze nu pas verworven hebben. Door steeds weer dezefde foute vrienden te kiezen sloegen de Vlaams-Nationalisten de 'Vlaamse zaak' voor 20 jaar en meer achteruit. En het ergste is ook nog dat ze dachten dat Hitler hen hiervoor zou belonen. Niet alleen fout waren ze, lomp ook nog. En sommigen hebben hun lesje nog niet geleerd. Want heel wat mandatarissen van het VB lonken alweer naar dat extreem-rechtse. Dat weten we nu door Verstrepen. Wellicht omdat ze ook uit dat nest komen.
De Belgicisten hebben 179 jaar de foute vrienden gekozen.
Wat vind je daar van?
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 17:54   #172
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
De Belgicisten hebben 179 jaar de foute vrienden gekozen.
Wat vind je daar van?

Wat de Belgicisten gekozen hebben, moet u aan hen vragen.

Ik heb niets gekozen. Noch Onwijze Willem, noch Leopold I.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2009 om 17:57.
Oud 19 januari 2009, 17:58   #173
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:

Ik heb niets gekozen. Noch Onwijze Willem, noch Leopold I.
De Belgicisten kiezen nu nog ,tot op de dag van vandaag.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 17:59   #174
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Heel, heel, heel erg overdreven. Net zoals die uitzending met Vlamingen over Hollanders. Doet meer kwaad dan goed, vind ik.

Dit soort humor kan ik net smaken.
Oud 19 januari 2009, 18:00   #175
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht

Systeem mijn buddy
Oud 19 januari 2009, 18:02   #176
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Ik geef alleen feiten weer. Wat boven staat komt niet van mij. De historische gebeurtenissen doen mij dat zeggen.
Oud 19 januari 2009, 18:03   #177
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans worden de Belgicisten niet afgerekend omwille van hun misdaden in de geschiedenis en het heden, en de Vlaamsgezinden wel. Dat u zich daar geen vragen bij stelt, is uw zaak.

U bent er trouwens wederom in geslaagd niet op de vraag (van Sidharta) te antwoorden. Hij vroeg niet wat u gekozen hebt, maar wat u daarvan vond.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 19 januari 2009 om 18:05.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 18:05   #178
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
De Belgicisten kiezen nu nog ,tot op de dag van vandaag.
Alweer aan het janken? O, o, o, (+ o), wat worden we en werden toch slecht behandeld. Miseri, miseri. Ontferm u over ons. Typisch gejangel voor dat soort Vlaams-nationalisten.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2009 om 18:06.
Oud 19 januari 2009, 18:15   #179
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Systeem mijn buddy
Of hoe verbelziekte 'Vlaams-nationalisten' en Belgicisten elkaar vinden in anti-ollands racisme. Do we need to say more?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 19 januari 2009 om 18:17.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 18:16   #180
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Nochtans worden de Belgicisten niet afgerekend omwille van hun misdaden in de geschiedenis en het heden, en de Vlaamsgezinden wel. Dat u zich daar geen vragen bij stelt, is uw zaak.

U bent er trouwens wederom in geslaagd niet op de vraag (van Sidharta) te antwoorden. Hij vroeg niet wat u gekozen hebt, maar wat u daarvan vond.
Misdaden?? We zullen maar niet teveel praten over misdaden die begaan zijn in naam van een zeker nationalisme. Indien de Vlamingen vele decennia geleden wat meer assertief waren geweest en zelf de handen uit de mouwen hadden gestoken en voor hun zaak op een vreedzame politieke manier waren opgekomen, dan waren we 80 jaar geleden al uitgekomen waar we nu staan. Alles wat er gebeurd is, hebben we aan onszelf te danken. En de rest is zelfmedelijden. En zelfmedelijden is het wapen van de zwakke, zelfs van de ietwat laffe, die zijn eigen schuld en gemis aan durf probeert af te wentelen op de rug van de andere.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2009 om 18:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be