Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 april 2004, 09:48   #161
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargantua
Citaat:
Jeps.
Doe ik dan ook met volle overtuiging.
Jij toch ook
Leve België
Ieder zijn meug, geef mij maar leve Vlaanderen.

Toch tof dat je achter de toepassing van de taalwet bent, zelfs de belgen kunnen er alleen maar baat bij hebben. 8)

Hoe kunt ge dáár nu tegen zijn?
Patriot! is offline  
Oud 16 april 2004, 09:51   #162
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kunt ge dáár nu tegen zijn?
Slaat dat ook op leve Vlaanderen?
Sale-Flamin is offline  
Oud 16 april 2004, 09:56   #163
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jeps.
Doe ik dan ook met volle overtuiging.
Jij toch ook
Leve België
Ieder zijn meug, geef mij maar leve Vlaanderen.

Toch tof dat je achter de toepassing van de taalwet bent, zelfs de belgen kunnen er alleen maar baat bij hebben. 8)
Ik betwist de taalwet niet, hoe achterhaald ze ook moge zijn.
Ik geloof echter niet dat ze nog heel lang zal standhouden.
Ik gun van harte de Brusselaars een nieuwe taalwet, aan hun nieuwe noden en meerderheden aangepast.

Is dat ééntalig Frans bestuur: so be it.

Wenst een meerderheid tweetalig Frans-Arabisch: gogogogoooo

Breng jij een invasie van Nederlandstaligen op gang (woorden wekken, voorbeelden trekken!) dan kan je desnoods probleemloos het huidige tweetalige Frans-Nederlandse statuut in jouw voordeel ombuigen.
Oud 16 april 2004, 10:05   #164
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik betwist belgië niet, hoe achterhaald het ook mag zijn.
Ik geloof echter niet dat belgië nog heel lang zal standhouden.
Ik gun van harte de Vlamingen een nieuwe staat, aan hun nieuwe noden en meerderheden aangepast.
Sale-Flamin is offline  
Oud 16 april 2004, 10:07   #165
Yort
Burger

Yort's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Geef me dan eens jouw alternatief voor directe inspraak.
Alle suggesties zijn welkom voor het BROV een soort heilige koe wordt.
Om te beginnen moet alles wat op lager vlak geregeld kan worden, daar gebeuren. De gemeente dus. En als de bevolking via wijkraden invloed krijgt op de gemeente, is dat al een grote stap vooruit. En als die gemeenten hun stem laten horen op het vlak hoger, dan is ook dat een stap in de goede richting. Ook ik ben bij die 70% die meer directe inspraak wil. Maar het BROV, daar heb ik m'n twijfels over (maar die debatten zijn al gevoerd).

Citaat:
Mits een kleine correctie zou wat jij hierboven stelt uiterst democratisch zijn:
........eentalig bestuurd moet worden......
Dat bedoelde ik ja. En dat vind jij dus democratisch? Dat de Vlamingen in Brussel buiten spel gezet worden. Mooi mooi

Citaat:
Ik meen te mogen veronderstellen dat jij niet woonachtig bent in het Brusselse gewest.
Wanneer jij je dus probeert te mengen in hun bestuurlijke aangelegenheden, dan schend jij het territoriumbeginsel.
Ik geef enkel m'n mening. Of mag dat alleen over het gebied waar ik woon? Ik meng me nergens in. Tenzij je m'n invloed zo hoog schat natuurlijk...

Citaat:
Anderzijds is jouw eenzijdige kreet om de monarchie af te schaffen niet noodzakelijk gebaseerd op de wil van de meerderheid der Belgische burgers, hoe goedbedoeld-democratisch het ook moge klinken........
Los van het emotionele is er geen meerderheid in Vlaanderen voor de monarchie. Ik baseer me niet op feiten, maar op mijn sterk vermoeden. Deel de bevolking eens objectief mee waar al het geld naartoe gaat, en wat de macht van de koning is. En hoe koosjer die is. Een meerderheid zal je niet meer vinden. Nu wel, want wat de media ons voorscholtelt is louter rozengeur en maneschijn.
Oud 16 april 2004, 10:33   #166
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betwist belgië niet, hoe achterhaald het ook mag zijn.
Ik hou je aan je woord. 8)

Citaat:
Ik geloof echter niet dat belgië nog heel lang zal standhouden.
Ik deel dit geloof, doch de hoop die jij er waarschijnlijk aan vastknoopt, dat is voor mij een brug te ver.

Citaat:
Ik gun van harte de Vlamingen een nieuwe staat, aan hun nieuwe noden en meerderheden aangepast.
Ik gun jullie flaminganten en alle Vlamingen evenzeer een nieuwe unitaire Belgische staat, met een doorzichtig democratisch bestuur, bindende referenda en wetten aangepast aan de noden van zoveel mogelijk mensen.

Amen
Oud 16 april 2004, 10:36   #167
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

@Superstaaf

Om jouw argumentarium te gebruiken: waarom je moeien met een stad die je van haar nog pluim kent?!
Oud 16 april 2004, 10:38   #168
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gun jullie flaminganten en alle Vlamingen evenzeer een nieuwe unitaire Belgische staat, met een doorzichtig democratisch bestuur, bindende referenda en wetten aangepast aan de noden van zoveel mogelijk mensen.

Amen
achteraf bekeken:
Bedankt! Even op de tanden bijten en we zijn van belgië verlost. Het BROV in een unitair belgië zal immers in leiden tot het einde van de staat.
Oud 16 april 2004, 10:52   #169
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dan nog liever Babelutte City en heel Aalst bevolkt door Hollandse immigranten, en ja ze komen oorspronkelijk van boven de Moerdijk.
Sale-Flamin is offline  
Oud 16 april 2004, 11:01   #170
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
@Superstaaf

Om jouw argumentarium te gebruiken:
Voorzichtigheid is dan wel geboden.

Citaat:
waarom je moeien met een stad
Ik moei me niet. Ik stel voor om de inwoners van Brussel en het Brusselse gewest te laten beslissen hoe ze geregeerd worden.

Citaat:
die je van haar nog pluim kent?!
1/Zeker van?
2/Vervolgens: kennis van een stad is geen democratisch criterium.
De criteria om inspraak in het bestuur en beleid te hebben:
behoren tot het territorium
een meerderheid vinden om je ideeën te realiseren
Oud 16 april 2004, 11:03   #171
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dan nog liever Babelutte City en heel Aalst bevolkt door Hollandse immigranten, en ja ze komen oorspronkelijk van boven de Moerdijk.
Was muss sein, muss sein.
Oud 18 april 2004, 20:59   #172
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

denken die die van de nva nu echt dat ze onder de vleugels de cd&amp;v iets gaan bereiken van hun Vlaamse eisen?en belgistise partij bij uitstek,iknoem dit Vlaams verraad.De nva speelt op zekerheid en gaat juist voor de vleespotten, de geschiedenis herhaalt zich de nva zal uiteenvallen juist als de volksuni meer splinter partijen zullen ontstaan, het geen dat de vlaamse zak zeker geen goed zal doen daarom zoek teminsten en goedde partner zo zult ge in de volgende verkiezing sterk staan voor tal van vlaamse eisen VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be