Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2009, 13:09   #161
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Dé oplossing is eigenlijk: verplichtte castratie bij recidivisten...
Oud 17 april 2009, 13:10   #162
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk is dergelijke uitwas, deze site, enkel te wijten aan een laks gerecht en een strafuitvoering die met rechtvaardigheid absoluut niets meer te maken heeft. Uiteindelijk voelt het deel van de bevolking, dat wel nog wat normen en waarden volgt, zich zo machteloos en institutionair onrechtvaardig behandeld dat ze andere kanalen aanboren om hun "rechten" te verdedigen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 13:11   #163
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Eigenlijk is dergelijke uitwas, deze site, enkel te wijten aan een laks gerecht en een strafuitvoering die met rechtvaardigheid absoluut niets meer te maken heeft. Uiteindelijk voelt het deel van de bevolking, dat wel nog wat normen en waarden volgt, zich zo machteloos en institutionair onrechtvaardig behandeld dat ze andere kanalen aanboren om hun "rechten" te verdedigen.
+1
Oud 17 april 2009, 13:13   #164
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik vind dat onze kinderen hun veiligheid meer rechten hebben dan een pedofiel.
Dus smijt dat gedoe maar online.

Maar 't grave is, die site is in handen van den Amerikaan he. Getuigt nog maar eens hoe "zelfstandig" en assertief België kan zijn.

Van mij mag die site er zijn, maar kvind dan ook wel dat het in Belgische handen moet zijn en niet in Amerikaanse.
Mijn dochter legt het als volgt uit :
Stel, er zijn 10 flesjes met water, 5 ervan zijn vergiftigd, je moet er 6 uitdrinken. Welk nut heeft het dan om van 2 flesjes te weten dat er gif in zit?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 13:16   #165
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik begrijp je punt Artisjok.

Maar IETS doen is beter dan NIETS doen.

Die site zal in het begin niet perfect functioneren he, maar al gaande weg leren ze hoe en wa en zal het er wel op vooruitgaan.

We moeten ergens beginnen he, het gerecht doe het allesinds niet.
Die sanctioneren pedo's voor tien jaar en daarna zit ge met een Dutroux affaire.
Oud 17 april 2009, 13:23   #166
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Stel, er zijn 10 flesjes met water, 5 ervan zijn vergiftigd, je moet er 6 uitdrinken. Welk nut heeft het dan om van 2 flesjes te weten dat er gif in zit?
'k Zou ze nog een cursus kansberekening en extrapolatie aanraden

Is het niet eerder 10 flesjes waarvan drie giftig? dan heb je nog steeds 1/8 wat echter wel al een stuk minder is dan 3/10
Oud 17 april 2009, 13:29   #167
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Vandaag staat er een pedo, revicidist van het ergste soort met naam en toenaam op GeenStijl.
Oud 17 april 2009, 13:36   #168
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
'k Zou ze nog een cursus kansberekening en extrapolatie aanraden

Is het niet eerder 10 flesjes waarvan drie giftig? dan heb je nog steeds 1/8 wat echter wel al een stuk minder is dan 3/10
Neen.
Voor degenen die het niet begrijpen.
Het is zeker dat er pedofielen zijn in onze maatschappij, het is niet omdat je van enkele weet dat die pedofiel zijn dat je alle pedofielen kan mijden.
Oud 17 april 2009, 13:47   #169
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen.
Voor degenen die het niet begrijpen.
Het is zeker dat er pedofielen zijn in onze maatschappij, het is niet omdat je van enkele weet dat die pedofiel zijn dat je alle pedofielen kan mijden.
Uiteraard niet maar bij diegene van wie je het weet kan je al wat meer op uw hoede zijn, wat is daar verkeerd aan?

geen kwestie van niet begrepen maar haar "verhoudingen" klopten niet, er zijn (mag ik hopen) geen 6 op 10 mannen pedofiel...

Laatst gewijzigd door lantjes : 17 april 2009 om 13:47.
Oud 17 april 2009, 14:08   #170
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet maar bij diegene van wie je het weet kan je al wat meer op uw hoede zijn, wat is daar verkeerd aan?

geen kwestie van niet begrepen maar haar "verhoudingen" klopten niet, er zijn (mag ik hopen) geen 6 op 10 mannen pedofiel...
De verhoudingen zijn niet relevant (het was 5 op 10)
De stelling is, je kan niet alle pedofielen mijden, ongeacht of je al dan niet van enkele onder hen weet of hij/zij pedofiel is.
Oud 17 april 2009, 14:19   #171
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De verhoudingen zijn niet relevant (het was 5 op 10)
De stelling is, je kan niet alle pedofielen mijden, ongeacht of je al dan niet van enkele onder hen weet of hij/zij pedofiel is.
Dat ontkent niemand.....En brei er gerust nog het stukje "diegene die je wel kent kan je met wat geluk WEL (ver)mijden" aan. Daar krijgt eveneens niemand een speld tussen.

Probeer je eens in te beelden hoe jij je tov de dader zou voelen indien uw dochter het slachtoffer zou zijn.

(ik maak hem alvast "met plezier" en volle overtuiging af indien het bij mij zou gebeuren....)
Oud 18 april 2009, 19:00   #172
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Gisteren was de initiatiefnemer Holken te gast op 'Ter Zake' (Canvas) om zijn gebruiken uit de doeken te doen. Hieruit bleek ook dat deze man zelf in zijn jeugd seksueel misbruikt is geweest. Uiteraard zeer pijnlijk voor die man en ik leef met hem mee. Maar met zijn blinde woedesite moet hij maar onmiddellijk stoppen !!! Het is duidelijk dat deze man, hoewel hij het ten stelligste ontkent, handelt uit wraakgevoelens en onverwerkte trauma's vanwege het misbruik. Ik denk dat hij er beter gebaat bij is (en ook de ganse samenleving) hulp te zoeken bij een paar goede therapeuten dan door te gaan met zijn waanzinnige heksenvervolging.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 19:05   #173
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dit is geen vervolging he... Dit is een preventie!
Ik vind dat ik het recht heb om te weten wie al dan niet pedofiel is...

Maar dan moet men uiteraard wel zeker zijn dat het om een pedofiel gaat.

Zo kan je de leerkrachten, babysits etc natrekken van je kind
"staan ze niet op de lijst?"

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 18 april 2009 om 19:06.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 20:32   #174
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is geen vervolging he... Dit is een preventie!Ik vind dat ik het recht heb om te weten wie al dan niet pedofiel is...

Maar dan moet men uiteraard wel zeker zijn dat het om een pedofiel gaat.

Zo kan je de leerkrachten, babysits etc natrekken van je kind
"staan ze niet op de lijst?"
Het gaat niet lang duren eer de eerste vormen van misbruik van dit systeem gaan opduiken. Als ik tegen iemand iets heb, zorg ik er toch gewoon voor dat hij op de lijst terecht komt en als ik het slim genoeg aanpak zorg ik wel voor wat fake 'bewijsmateriaal' dat waarachtig overkomt. Voor de laatste keer: een burger heeft niet het recht cavalier seul te spelen en een politiestaat binnen de rechtstaat te vormen ! Het is duidelijk dat de initiatiefnemer handelt uit persoonlijke wraakgevoelens en daarmee een hele maatschappij dreigt te ontwrichten. Wat daar 'preventie' aan is, snap ik niet zo goed. Als deze man blijft doorgaan met in eender welk apelandje een site op te richten, zullen ze hem moeten colloqueren wegens 'gevaarlijk'.
Oud 18 april 2009, 21:02   #175
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Het gaat niet lang duren eer de eerste vormen van misbruik van dit systeem gaan opduiken. Als ik tegen iemand iets heb, zorg ik er toch gewoon voor dat hij op de lijst terecht komt en als ik het slim genoeg aanpak zorg ik wel voor wat fake 'bewijsmateriaal' dat waarachtig overkomt. Voor de laatste keer: een burger heeft niet het recht cavalier seul te spelen en een politiestaat binnen de rechtstaat te vormen ! Het is duidelijk dat de initiatiefnemer handelt uit persoonlijke wraakgevoelens en daarmee een hele maatschappij dreigt te ontwrichten. Wat daar 'preventie' aan is, snap ik niet zo goed. Als deze man blijft doorgaan met in eender welk apelandje een site op te richten, zullen ze hem moeten colloqueren wegens 'gevaarlijk'.
Een forensisch onderzoeken faken, hoe doe je dat?
Gaat ge sperma aftappen of een schaamhaar uittrekken van iemand en dat op een slachtoffer inplanten?

Neen ik zei heel duidelijk, men moet uiteraard wel zeker dat het effectief over een pedofiel gaat.

Wat daar preventief aan is snapt U misschien niet?
Nou, stel U voor je dochter gaat leren zwemmen, wil je die zwemleraar niet kunnen natrekken op zo'n site?
Stel ze gaat naar een school, wil je die leerkrachten niet een beetje kunnen natrekken?

Ik zou toch gebruik maken van zo'n site om mijn dochter haar veiligheid iets meer te vrijwaren.
En zeg me niet dat het niet altijd zal baten, weet ik ook wel.
Maar IETS is beter dan niets.
Oud 18 april 2009, 21:07   #176
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een forensisch onderzoeken faken, hoe doe je dat?
Gaat ge sperma aftappen of een schaamhaar uittrekken van iemand en dat op een slachtoffer inplanten?

Neen ik zei heel duidelijk, men moet uiteraard wel zeker dat het effectief over een pedofiel gaat.

En zeg me niet dat het niet altijd zal baten, weet ik ook wel.
Maar IETS is beter dan niets.
En hoe gaat die achterliggende organisatie van die bewuste site dat officieel bewijsmateriaal dan wel in handen krijgen? Tenzij men werkt met Gestapo-technieken en 'informanten'.
Oud 18 april 2009, 21:09   #177
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Voor mijn parten:

Mensen dat al veroordeeld zijn geweest en terug op vrije voeten leven

Verdachten moeten niet aan bod komen. Want bij een verdachte is er geen zekerheid. In BE ben je onschuldig tot uw schuld bewezen is en ik hoop dat zoiets voor die site ook geldt.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 18 april 2009 om 21:23.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 21:16   #178
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Gisteren was de initiatiefnemer Holken te gast op 'Ter Zake' (Canvas) om zijn gebruiken uit de doeken te doen. Hieruit bleek ook dat deze man zelf in zijn jeugd seksueel misbruikt is geweest. Uiteraard zeer pijnlijk voor die man en ik leef met hem mee. Maar met zijn blinde woedesite moet hij maar onmiddellijk stoppen !!! Het is duidelijk dat deze man, hoewel hij het ten stelligste ontkent, handelt uit wraakgevoelens en onverwerkte trauma's vanwege het misbruik. Ik denk dat hij er beter gebaat bij is (en ook de ganse samenleving) hulp te zoeken bij een paar goede therapeuten dan door te gaan met zijn waanzinnige heksenvervolging.
Wat is jouw probleem eigenlijk met de website? Die kerel steekt heel wat moeite in zijn project dat heel wat drama's en leed kan verhinderen voor mensen die in de buurt van ex-pedofielen wonen. Ik zie niet in wat daarmee mis is.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 21:24   #179
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat is jouw probleem eigenlijk met de website? Die kerel steekt heel wat moeite in zijn project dat heel wat drama's en leed kan verhinderen voor mensen die in de buurt van ex-pedofielen wonen. Ik zie niet in wat daarmee mis is.
Bestaat da ? nen ex pedofiel?
Oud 18 april 2009, 21:36   #180
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
hoe weet jij dat iedereen op die site een pedofiel is? nul controle
welke criteria hanteert hij om te bepalen wie er op zijn site komt? geen controle
hoe voorkom je misbruiken allerhande? koppel in echtscheiding en moeder overtuigt hem dat echtgenoot ...
nul controle

een 18jarige die met zijn lief van 15 flikflooit kan in het slechtste, na klacht ouders, ook een veroordeling oplopen. staat die op hetzelfde niveau als dutroux?

hoe voorkom je dat hij onschuldigen of nog niet veroordeelden op z'n site terechtkomen?

zo'n site levert niets op
niets voor dader, niets voor diens familie, niets voor slachtoffer
die mens heeft gewoon professionele hulp nodig en tegelijk rechter, wetgever en beul spelen is niet de juiste weg
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be