Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2010, 12:52   #161
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
God is toch maar iets zoals Sinterklaas?
Naïfe mensen die geloven in wat hen wijs gemaakt wordt en wat ze niet kunnen verklaren.
Je kan net hetzelfde zeggen van atheïsme.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 13:03   #162
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je kan het zeggen maar dan zeg je een stommiteit.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 14:23   #163
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
We geloven in niets, dus we zijn goedgelovig?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 19:45   #164
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zegt dus dat homofilie iets erfelijk/genetisch is.
Stel dat dat zo is, dan nog zou dat gen ook bij u en uw partner recensief aanwezig kunnen zijn. Dan zou u met andere woorden een homofiel kind kunnen krijgen.
We weten eigenlijk nog niets zeker over hömöfilie: is het een ziekte, een hersenafwijking, een handicap, een pose ... ? Persoonlijk denk ik dat het veel te maken heeft met de opvoeding en de omgeving waarin deze plaats heeft. In deze vervallen, verziekte westerse samenleving met zijn sexhysterie en aandachtshoererij van minderheden ("ik ben een arme hömö, boehoe, maak snel een wet speciaal voor mij!") is het natuurlijk niet makkelijk om normale jongens mentaal om te scholen tot iemand die van zichzelf plots "ontdekt" dat hij een heaumaux is.

Citaat:
Eenmaal dat u genetisch eigenschappen als homofilie als ziekte gaat beschouwen kunnen we daar natuurlijk ver in gaan.
Zo kunnen we iedereen met een bloedgroep AB (3% van de bevolking) als ziek beschouwen. Ze wijken duidelijk af van de norm.
Nee want u gaat uit van een valse vergelijking. Bloedgroepen hebben nu eenmaal niets gemeen met geestelijk zieke medemensen, zodoende kan ik het praktisch nut - laat staan de wetenschappelijke waarde van uw analogie - niet bepaald inschatten.

Citaat:
U hebt het hier enkel over de top's. Wat met de bottom's?
Of met de meerderheid van de homo's die niet aan anale seks doet?
Of de meerderheid die op leeftijdsgenoten valt?
U merkt terecht op dat er gradaties zijn in de ziekte genaamd homofilie. Allicht zal inderdaad niet elke hömö op kinderen azen, al kunnen we niet uitsluiten dat er misschien een soort aangekweekte drang is om steeds "jonger" te gaan. Op al die "gay parades" zie ik bepaald weinig oude mensen rondlopen, men zou toch logischerwijze aannemen dat men de hömi in alle strata der mannelijke bevolking aantreft, niet? Miraculeuzerwijze (kuch, kuch) lijkt de geboorte-explosie van "Kijk naar mij, ik ben hömö!"-"mannen" te zijn gebeurd zo rond de jaren '70 met andere woorden het tijdperk van de doorbraak van allerlei linkse strekkingen in pers, media en politiek. Enfin, maar ik wijk af. Om kort en krachtig te antwoorden op uw vraag: alle hömi's zijn ziek maar niet noodzakelijkerwijze allemaal even veel. Ik denk dat men een gezonde en verantwoorde manier de meeste wel terug normaal te krijgen zijn.

Citaat:
Sinds wanneer is is de theorie van Darwin een religie?
Het heeft er alle tekenen van. Het blinde geloof, de aanval op anderen, het zichzelf superieur wanen, het rotsvast geloof in de onfeilbare Führer (Dawkins), het missionaire gedrag ... Het Darwinisme is feitelijk een soort sekte. De ultieme sekte voor linkse alleenstaanden: zichzelf tóch bij een sekte aansluiten onder het mom van het juist niet te hebben gedaan.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 23:28   #165
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Na deze laatste tussenkomst van Preutse keek iedereen een beetje gegeneerd in zijn pint, of naar de koekoeksklok achter de toog, die een kot in de nacht aanwees. Iemand onderdrukte hoorbaar een lachuitbarsting, en deed dat een beetje onhandig af als "dacht hij even aan iets anders". Josefine was ondertussen al bezig met routineus de stoelen op de tafels te zetten, en Louis trok de stekker uit de jukebox. De glazen stonden al te blinken op het rek. Uiteindelijk sprak iemand het verlossende woord: "We zijn dan maar eens zeker?"
Oud 13 februari 2010, 06:21   #166
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Na deze laatste tussenkomst van Preutse keek iedereen een beetje gegeneerd in zijn pint, of naar de koekoeksklok achter de toog, die een kot in de nacht aanwees. Iemand onderdrukte hoorbaar een lachuitbarsting, en deed dat een beetje onhandig af als "dacht hij even aan iets anders". Josefine was ondertussen al bezig met routineus de stoelen op de tafels te zetten, en Louis trok de stekker uit de jukebox. De glazen stonden al te blinken op het rek. Uiteindelijk sprak iemand het verlossende woord: "We zijn dan maar eens zeker?"
Uiteraard denk ik er nog niet eens aan om met zo iemand in euh ... discussie te treden maar zijn schuimbekkende tirades vertonen toch wel enige amusementswaarde.

*trekt schaterlachend nog een zakje chips open*
Oud 13 februari 2010, 11:03   #167
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geeft een blik van verstandhouding richting Doki, drinkt zijn Whisky leeg, en stapt stilzwijgend op.
Oud 13 februari 2010, 17:14   #168
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Het heeft er alle tekenen van. Het blinde geloof, de aanval op anderen, het zichzelf superieur wanen, het rotsvast geloof in de onfeilbare Führer (Dawkins), het missionaire gedrag ... Het Darwinisme is feitelijk een soort sekte. De ultieme sekte voor linkse alleenstaanden: zichzelf tóch bij een sekte aansluiten onder het mom van het juist niet te hebben gedaan.
Ik ben rechts en Dawkinist. En het is niet een religie. Hoe kan het nu een religie zijn? Wie aanbidden we, en wie moordt ons als we dat niet doen? Atheïsme vraagt geen blinde steun, noch maakt het onzinnige bedreigingen van oneindig lijden in een bad van lava, wat ons te wachten staat als we niet luisteren. Ook raakt het niet beledigd door trivia. Het beschermt geen pedofielen, en het behandelt vrouwen niet als vee...

In zekere zin is het jammer dat het geen religie is, want in dat geval zou het een stuk meer inflatoir respect genieten, zoals de drie lelijke zusjes - de Abrahamitische religies - krijgen zonder ook maar het minste te geven.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 17:16   #169
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef een definitie aan "ziekte" die niet strookt met homoseksualiteit? Uiteraard strookt die definitie niet met homoseksualiteit, dat is nu net het punt. Ik ben benieuwd naar jouw definitie van het woord "ziekte" die wel strookt met homoseksualiteit.

Als je de literatuur erop wil nalezen (wat ik durf te betwijfelen), dan ik "The Selfish Gene" van R. Dawkins bv. een goede inleiding op de werking van genselectie, of ook "De Bril van Darwin" van Mark Nelissen, maar er zijn talloze goede boeken hierover. Maar als je al bij voorbaat stelt dat het allemaal onzin is en dat het niets bewijst, waarom dan eigenlijk vragen naar referenties?

Het woord "norm" heeft meerdere betekenissen. Er is wel degelijk een betekenis in de statistiek die objectief is, maar de betekenis waar jij op doelt is de morele. Ik heb zelf in mijn eerdere bijdrage dat onderscheid aangegeven, en eraan toegevoegd dat wie naar de morele norm verwijst in relatie tot homoseksualiteit mij eens mag uitleggen waarop hij zich juist baseert om die norm te bepalen. Met andere woorden: waarop baseer jij je om zomaar te zeggen dat heteroseksualiteit de morele norm moet zijn in de maatschappij?
Nee, je hebt gelijk: ik ga Dawkins niet lezen. Die man is niet interessant.

Ik "haal" die norm uit het natuurlijk gegeven van het voorplantingsstelsel en de cultureel gegroeide werkelijkheid die daar om heen is gegroeid om daar mee om te gaan.
Zo is seksualiteit iets dat kan binnen een huwelijk (ook binnen een vaste relatie) omdat het onderdeel is van de relatie tussen man en vrouw.

Homoseksualiteit is zoals een jonge man die zijn penis in een hete taart (zoals American Pie) stopt omdat zijn instinct slechts bevrediging zoekt.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 17:17   #170
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het zou misschien helpen mocht je eens aanvaarden dat een religieus begrip als zonde voor atheisten volstrekt betekenisloos is.
Noem het dan "immoreel gedrag"...
Oud 13 februari 2010, 17:23   #171
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
God is toch maar iets zoals Sinterklaas?
Naïfe mensen die geloven in wat hen wijs gemaakt wordt en wat ze niet kunnen verklaren.

Met enig verschil dat er niet gemoord en gehaat wordt in de naam van Sinterklaas.
Galilei, Newton, Mendel, Leibniz, Gauss, Da Vinci, Faraday, ...

Allemaal naïfe dwazen zeker?
Oud 13 februari 2010, 17:35   #172
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Galilei, Newton, Mendel, Leibniz, Gauss, Da Vinci, Faraday, ...

Allemaal naïfe dwazen zeker?
Die geloofde misschien in God, maar zeker niet in de Bijbel. Men gaat zich als verstandig persoon toch afvragen waarom hij geloof in Hem en niet goede daden als de grootste deugd beschouwt.
Oud 13 februari 2010, 17:37   #173
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben rechts en Dawkinist.
Met zulke "rechtse" vrienden, heeft men geen vijanden meer nodig, me dunkt.

Citaat:
Atheïsme vraagt geen blinde steun, noch maakt het onzinnige bedreigingen van oneindig lijden in een bad van lava, wat ons te wachten staat als we niet luisteren. Ook raakt het niet beledigd door trivia. Het beschermt geen pedofielen, en het behandelt vrouwen niet als vee...
Is het dit soort goedkope beledigingen die we mogen verwachten van de Verlichte geesten van de postmoderne samenleving? Waarschijnlijk wel, want als diezelfde mensen denken ook maar een haar slimmer te zijn dan hun gelovige voorgangers zijn ze grondig mis. Waar de vrijgevochten ratio voor kritiek, weerbaarheid en vooruitgang had moeten zorgen staan we nu met onze rug tegen de muur en worden we overspoeld door vreemde culturen die wel gebonden zijn dmv religie en controle.
Oud 13 februari 2010, 17:39   #174
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die geloofde misschien in God, maar zeker niet in de Bijbel. Men gaat zich als verstandig persoon toch afvragen waarom hij geloof in Hem en niet goede daden als de grootste deugd beschouwt.
Elke gezonde katholiek vraagt zich zoveel af. Wat is je punt?
Oud 13 februari 2010, 17:40   #175
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het dit soort goedkope beledigingen die we mogen verwachten van de Verlichte geesten van de postmoderne samenleving? Waarschijnlijk wel, want als diezelfde mensen denken ook maar een haar slimmer te zijn dan hun gelovige voorgangers zijn ze grondig mis. Waar de vrijgevochten ratio voor kritiek, weerbaarheid en vooruitgang had moeten zorgen staan we nu met onze rug tegen de muur en worden we overspoeld door vreemde culturen die wel gebonden zijn dmv religie en controle.
Met het laatste deel van je post ben ik het eens, toch heeft atheïsme niets van doen met ''de multiculturele samenleving''. Ik ben overigens tegen de multiculturele samenleving, wél vóór de multi-etnische samenleving. Het christendom is de minste van onze zorgen, dat klopt. Het is wel goed dat ze constant op haar plek gewezen wordt (u weet wel, wat u als beledigingen ziet).
Oud 13 februari 2010, 17:41   #176
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elke gezonde katholiek vraagt zich zoveel af. Wat is je punt?
Dat je die wetenschappers (die in hun tijd trouwens door de Kerk werden verketterd) en filosofen niet tot uw geloof behoren, maar tot iets veel genuanceerders.
Oud 13 februari 2010, 17:48   #177
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat je die wetenschappers (die in hun tijd trouwens door de Kerk werden verketterd) en filosofen niet tot uw geloof behoren, maar tot iets veel genuanceerders.
Die werden niet door de Kerk verketterd.. Bovendien behoorden zijn vaak wel tot hetzelfde geloof dan ik. Nuance staat voor elke katholiek vrij.
Oud 13 februari 2010, 17:52   #178
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met het laatste deel van je post ben ik het eens, toch heeft atheïsme niets van doen met ''de multiculturele samenleving''. Ik ben overigens tegen de multiculturele samenleving, wél vóór de multi-etnische samenleving. Het christendom is de minste van onze zorgen, dat klopt. Het is wel goed dat ze constant op haar plek gewezen wordt (u weet wel, wat u als beledigingen ziet).
Natuurlijk wel. Atheïsme, maar vooral het iets-isme (je weet wel, dat "iets genuanceerders") opent de deuren voor vreemde culturen.
Zoals ik al eerder zei, is de mens een zinzoekend wezen. Een Verlichte geest - hoewel hij graag anders zou willen denken - is niet anders.

Lees bijvoorbeeld dit maar eens: http://www.bitterlemon.eu/Pages/post...2-826915f5162a.
Oud 13 februari 2010, 17:56   #179
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel. Atheïsme, maar vooral het iets-isme (je weet wel, dat "iets genuanceerders") opent de deuren voor vreemde culturen.
Zoals ik al eerder zei, is de mens een zinzoekend wezen. Een Verlichte geest - hoewel hij graag anders zou willen denken - is niet anders.

Lees bijvoorbeeld dit maar eens: http://www.bitterlemon.eu/Pages/post...2-826915f5162a.
Wilt u nou zeggen dat atheïsme gelijkstaat aan tolerantie? Het moet niet leuker worden.
Oud 13 februari 2010, 17:59   #180
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wilt u nou zeggen dat atheïsme gelijkstaat aan tolerantie? Het moet niet leuker worden.
Neen. Het breekt de samenhang af en door het gekende "verdeel en heers" verzwakt het ons voor vreemde culturen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be