![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Voorstel 1.
Schaf de kiesdrempel af. Voorstel 2. Vervang het systeem- D'Hondt door proportionele zetelverdeling. Voorstel 3. Vervang het systeem-Imperiali bij gemeenteverkiezingen door het systeem-D'Hondt. Voorstel 4. Herzie de functies van Kamer en Senaat zodat deze laatste weer wat werk krijgt! Voorstel 5. Samenvallende verkiezingen voor de federatie en de gewesten. Nu mag de Vlaamse regering in juni de prijs betalen voor het geknoei van de federale, terwijl die laatsten blijven zitten! Voorstel 6 Maak van de Europese verkiezingen aparte verkiezingen! Er is voorlopig nog te weinig bewustzijn over Europa, terwijl het 80% van onze wetten bepaalt! Dwing de politici zo om ook hieromtrent luider kleur te bekennen. Voorstel 7 Onderwerp het lijstensysteem aan een globale evaluatie...
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
? Neen, voor een Flamingant die een stem voor het VB een brug te ver vindt, is een stem voor n-va nuttig. Partijpolitieke concurrentie tussen die 2 partijen is onvermijdelijk , maar men hoeft daarvoor elkaar niet tot politieke vijand uit te roepen. Persoonlijk vind ik dat wat dat laatste betreft , de bal wel in het kamp vd n-va ligt en hoofdverantwoordelijke de rancuneuze emo-politicus BDW is.
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze bekijken het maar. Ik denk toch nooit nog een onafhankelijk Vlaanderen te zullen meemaken. Die onderlinge haat als het ware, betekend onze ondergang. Of ze stappen over die eeuwige drempel tussen beide partijen of ik stem steevast op het VB, ik niet alleen, gans het gezin hier incl mijn oudste zoon zijn schoonfamilie. Het VB is staatsvijand nr 1 toch? Waarom moeten wij Vlamingen het dan elders gaan zoeken? Laatst gewijzigd door Garry : 4 maart 2009 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paul
![]() |
![]() |
#165 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() er zijn dus nog mensen die niet weten dat dat onze politiekers in eerste plaats voor zichzelf uitkijken en het democratisch gehalte van hun job niet echt een prioriteit is voor hen.
![]() |
#167 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De zogenaamde 'meerderheid' is er meestal helemaal geen in stemmen. In zetels is een andere zaak natuurlijk. Nu dat was geen nieuwe informatie voor mij. Het meest wraakroepend vind ik dat zowat alle media en de politieke partijen zelf het voortdurend over 'democratische' partijen hebben (in zogenaamde tegenstelling tot het VB dan natuurlijk) terwijl ze het absoluut niet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
www.democratie.nu Paul
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet Bart niet met alle zonden van........ Ik ga regelmatig naar bijeenkomsten van de VVB. Op een keer was Bart daar gastspreker, ik weet niet meer wat het onderwerp was maar, Bart zei op een bepaald moment: "Mede door mijn schuld........." En onmiddellijk vliegt daar een blokker recht die roept: "Ziet ge wel, het zijn weer de anderen geweest". Begin in zo'n sfeer maar eens een debat te houden. En dan is Bart nog steeds de kwade.
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Er wordt wereldwijd gezocht naar efficiente oplossingen en ik denk wel dat de toekomst ons redelijke oplossingen zal brengen om ook stemmingen redelijk te beveiligen maar we zijn daar nog niet. Zoals altijd zal het met staan en vallen wel tot stand komen. Maar voor debat en informatie is het internet en de computer,zoals het nu is, al zeker een machtig medium. Nu is er in Nederland ook de mogelijkheid voor handtekeningwerving via internet (om een referendum af te dwingen), wat ook al een enorme stap is, maar voorlopig houden ze, wat het stemmen zelf betreft via internet, de boot wel af. Paul www.democratie.nu
Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 7 maart 2009 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 7 maart 2009 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee helemaal niet, de hele zaal was op dat moment muisstil. Wat ik wil zeggen, de goede man was zo bezig om Bart aan te vallen, zodat hij niet meer luisterde naar hetgeen er gezegd werd. Ik heb trouwens nog altijd contact met die VBer die op dat moment die uitspraak deed, deze man heeft geen sarcastische humor. BTW, als een VBer een uitspraak doet die ons niet zint, is het sarcastisch bedoelt, als een N-VAer (in de persoon van Bart Dewever, die gekend is om zijn sarcastische uitspraken), een uitspraak doet is het bittere ernst.
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was echt niet persoonlijk bedoelt hoor, was eigenlijk maar een randopmerking.
![]() |