Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 8 maart 2009, 14:24   #161
Francientje
Minister

Standaard

Nee, serieus, het was gewoon menselijke nieuwsgierigheid van mijn kant. En jij komt
niet zozeer dom als wel hysterisch over. Vandaar mijn vraag: waarom ben je zo begaan
met die zaak?
Francientje is offline  
Oud 8 maart 2009, 14:30   #162
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Nee, serieus, het was gewoon menselijke nieuwsgierigheid van mijn kant. En jij komt
niet zozeer dom als wel hysterisch over.

again citeer ik een andere poster : "Wat je zegt komt toch zo dom over."

Je probeert een persoonlijke vete op te starten (doen Israelfanatici meestal als ze geen uitweg meer zien) , zo de aandacht te verleggen van het werkelijke onderwerp en wie weet een scheldpartij uit te lokken om nadien te gaan klagen bij de mods. speel dat puberaal spelletje maar zelf, francien
.
roodhaar is offline  
Oud 8 maart 2009, 14:34   #163
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Om bij het topic te blijven zonder afdwalingen , maar even herhalen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
dat is idd de analyse die ik ook maakte.

Dat israel een verloren zaak is, is nu eenmaal zo goed als een FEIT.

Je hebt de genadeloze demografische situatie (zowel van de interne tweederangsburgers als de exterene)
Je hebt de financiële afhankelijkheid tov de US, die zelf zwaar in de problemen komt; verrechtvaardig maar een grote miljardenstroom naar een joodse kolonie die fosforgas inzet op een Palestijnse burgerbevolking terwijl je eigen amerikaanse burgers hun huizen zien aangeslagen worden en hun job verliezen, én een substantieel deel zich geen sociale zekerheid kan veroorloven.
je hebt het wereldwijd doorbreken van het taboe over de slachtpartijen begaan door Israel en het onrecht dat ze nu al zestig jaar de Palestijnen aandoen, het immer verder koloniseren van de Westbank en Oost jeruzalem. Zelfs in de US en Nederland wordt de rol van Israel als oorzaak en agressor van het ganse probleem niet verder verzwegen.

je hoeft geen glazen bol te hebben om in te zien Dat het joods kolonisatie experiment mislukt is en geen lange toekomst meer heeft.
.
roodhaar is offline  
Oud 8 maart 2009, 16:15   #164
Francientje
Minister

Standaard

Welke slachtpartijen? Nogmaals je bent hysterisch. Verwachtte je misschien dat de
Israeliers met hun armen over elkaar zouden blijven zitten terwijl er lustig op
hun burgers wordt geknald? Ben je mal?
En nog wat. Israel heeft het héél lang zonder Amerikaanse steun moeten stellen. Mocht
dat weer zo moeten, dan kan dat weer zo, hoor. Daar zou ik me niet teveel zorgen
over maken. De zesdaagse oorlog werd gewonnen met behulp van Franse Mirages die
ZUCHT overdag vlogen en 's nacht gerepareerd moesten worden.
Israel is verder ook geen kolonie. Kolonies hebben meestal dus wel een moederland.
Francientje is offline  
Oud 8 maart 2009, 19:50   #165
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Beste,

Ik vroeg een simpele vraag toen ik de topic startte.
Ik geef toe,de meesten hebben geen antwoord gegeven.
Maar sommigen wel(en sterke tussen) en dat waardeer ik echt.
Als je geen antwoord hebt op mijn vraag ben je ook niet verplcht om te antwoorden.Er zijn genoeg topics waar je kan discussieren of Israel het recht had of niet om Hamas aan te vallen en welke schade de oorlog heeft veroorzaakt.

Als ik je vraag of je tevreden bent met je nieuwe wagen,verwacht ik een antwoord : ja of nee.
Ik verwacht zeker geen antwoord zoals" Ik heb onlangs bij Lucoil getankt en vind hun naft beter als die van Texaco."
Dus lees mijn vraag(als je dat wilt) en kom terug met antwoord.

Ik heb +- 10 jaar in Israel een beetje overal gewoond en lees nog altijd dagelijks/wekelijks verschillende Israelische websites en kranten.(Rechtse en Linkse,vrome en niet-vrome)
Ik weet meer dat eender wie hier war er zich speelt tussen de Israelieten.
Jij wilt alleen een ja of neen antwoord? Waarom? Kan je een uitgebreider antwoord niet aan, simpele ziel? Enkel instaat om wat u noemt 'een simpele vraag' te stellen. Na de meest debiele vraag, verwacht u nu blijkbaar ook al de meest debiele antwoorden. Het leven kan toch hard zijn. U bent echter in staat om te lezen, websites en kranten dan nog wel. Zelfs Israelische. Amai, wees maar trots op uzelf, dat is nogal een prestatie. Kan je ook nog iets anders lezen? Het zou iets kunnen zijn voor uw volgende post: "Ik lees websites, kranten en tijdschriften en zelfs niet alleen uit Israel." Mensen zullen echt onder indruk zijn. Maar het meest hylarische is toch wel uw eindzin. Uit alle onzin die u uitkraamt concludeert u dan dat u het allemaal beter weet dan wie dan ook. Maar u mag een fiere Jood zijn, want u kan tenslotte lezen, websites en kranten nog wel. Ik zou voor minder fier zijn. En u bent Jood, dat is natuurlijk ook iets om fier om te zijn. Een joodse lul beukte een joodse vagana waarna er een joods babygeval op de wereld kwam. Echt iets om fier op te zijn.

Maar waar komen de argumenten wanneer het over essentiele zaken gaat? Over Vrede? Over het bekomen van Vrede? Waar in uw antwoord vind ik informatie terug over de bron waaruit uw basisstelling begon? Ik dacht dat u toch kon lezen. Websites en kranten nog wel. Mischien kan u ze ook wel citeren. Stel u voor hoe fier u dan wel niet kan zijn. Mischien is het nog wel een ander soort fierheid dan de fierheid om uit een joodse vagina te zijn gefloept. Want daar bent u wel fier op dat u joods bent. Alsof nationaliteit, een gegeven waar je zelf geen reet van individuele prestatie aan verleent, iets is om fier op te zijn.

Waar was u toen ik u vroeg of vrede mogelijk was? Of je als burger andere mensen dient te haten? Ofdat het regeringen en groeperingen zijn die fout zijn? Kan je je niet het best verplaatsten in het onrecht dat veel iraelies wordt aangedaan en het onrecht dat veel palestijnen wordt aangekaart? Waar was u toen? Zou u niet veel fierder mogen zijn moest u een antwoord op die vragen kunnen geven?

Uw vroeg aan mij wat ik zou doen indien ik 8jaar onder vuur zou liggen? En dan bent u werkelijk zo verstandig om op die vraag een ja of neen antwoord te eisen? Mischien komt u er ooit wel achter dat die vraag niet met ja of neen valt te beantwoorden. Ik zou fier op u zijn, moest u dat kunnen doen. Ik zou mezelf een fiere Belg kunnen noemen, ware het niet dat ik er niet fier ben om Belg te zijn. Ik ben uit een Belgische vagina gefloept. Ik kan me heel wat andere zaken inbeelde waarop ik toch wel wat fierder kan zijn.

Ik gaf u echter twee interviews van mensen uit de omgeving waarover uw vraag ging. We spraken met Yasha die lid is een Iraelische beweging. Deze geeft weer dat alle kranten en televisie aan censuur van het leger zijn onderworpen. Maar hé, leuke voor u, u kan die kranten wel lezen. En Yasha wil geen oorlog. Yasha ging praten met mensen uit Sapir, een regio die getroffen wordt door Quassam-raketten. Eb Yasha pleit voor Vrede.

We praten met Jom’A die gebombardeerd werd. Die alleen maar gezond wenst te zijn en onderwijs wenst te volgen, wat hem niet lukt. Die leeft in een gebied waarin iedere familie wel iemand door de oorlog verloor. Wie zijn vrienden brandweermannen waren die omkwamen door bombardenten it Israel. Maar Jom'A wil kalmte. Jom'A wil Vrede.

Maar u weet meer dat eender wie hier war er zich speelt tussen de Israelieten. Meer dan Yasha en Jom'A. U leest immers de objectieve kranten waaruit u de zo objectieve informatie kan citeren. Moest ik zoiets als u beweren, ik zou niet fier durven zijn...

Kritische Theorie is offline  
Oud 8 maart 2009, 21:04   #166
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke slachtpartijen? Nogmaals je bent hysterisch. Verwachtte je misschien dat de
Israeliers met hun armen over elkaar zouden blijven zitten terwijl er lustig op
hun burgers wordt geknald? Ben je mal?
En nog wat. Israel heeft het héél lang zonder Amerikaanse steun moeten stellen. Mocht
dat weer zo moeten, dan kan dat weer zo, hoor. Daar zou ik me niet teveel zorgen
over maken. De zesdaagse oorlog werd gewonnen met behulp van Franse Mirages die
ZUCHT overdag vlogen en 's nacht gerepareerd moesten worden.
Israel is verder ook geen kolonie. Kolonies hebben meestal dus wel een moederland.
Juist ja.....hahahahaha....ga in de tuin spelen.....

Waar denkt U dat het feit dat israel een atoommacht is zijn oorsprong vindt...

Zelf uitgevonden zeker,daag Francientje ,blijven dromen mijn beste...

Laatst gewijzigd door Svennies : 8 maart 2009 om 21:07.
Svennies is offline  
Oud 8 maart 2009, 21:50   #167
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Juist ja.....hahahahaha....ga in de tuin spelen.....

Waar denkt U dat het feit dat israel een atoommacht is zijn oorsprong vindt...

Zelf uitgevonden zeker,daag Francientje ,blijven dromen mijn beste...
ZUCHT. ZUCHT.ZUCHT
http://www.fas.org/nuke/guide/israel/nuke/farr.htm

Dat is dus gedeclassifieerd. Je had het zelf kunnen vinden als je je de moeite
wilde geven een en ander op te zoeken alvorens je in de wilde weg onzin
begint te vertellen.
Francientje is offline  
Oud 8 maart 2009, 22:08   #168
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Jij wilt alleen een ja of neen antwoord? Waarom? Kan je een uitgebreider antwoord niet aan, simpele ziel? Enkel instaat om wat u noemt 'een simpele vraag' te stellen. Na de meest debiele vraag, verwacht u nu blijkbaar ook al de meest debiele antwoorden. Het leven kan toch hard zijn. U bent echter in staat om te lezen, websites en kranten dan nog wel. Zelfs Israelische. Amai, wees maar trots op uzelf, dat is nogal een prestatie. Kan je ook nog iets anders lezen? Het zou iets kunnen zijn voor uw volgende post: "Ik lees websites, kranten en tijdschriften en zelfs niet alleen uit Israel." Mensen zullen echt onder indruk zijn. Maar het meest hylarische is toch wel uw eindzin. Uit alle onzin die u uitkraamt concludeert u dan dat u het allemaal beter weet dan wie dan ook. Maar u mag een fiere Jood zijn, want u kan tenslotte lezen, websites en kranten nog wel. Ik zou voor minder fier zijn. En u bent Jood, dat is natuurlijk ook iets om fier om te zijn. Een joodse lul beukte een joodse vagana waarna er een joods babygeval op de wereld kwam. Echt iets om fier op te zijn.

Maar waar komen de argumenten wanneer het over essentiele zaken gaat? Over Vrede? Over het bekomen van Vrede? Waar in uw antwoord vind ik informatie terug over de bron waaruit uw basisstelling begon? Ik dacht dat u toch kon lezen. Websites en kranten nog wel. Mischien kan u ze ook wel citeren. Stel u voor hoe fier u dan wel niet kan zijn. Mischien is het nog wel een ander soort fierheid dan de fierheid om uit een joodse vagina te zijn gefloept. Want daar bent u wel fier op dat u joods bent. Alsof nationaliteit, een gegeven waar je zelf geen reet van individuele prestatie aan verleent, iets is om fier op te zijn.

Waar was u toen ik u vroeg of vrede mogelijk was? Of je als burger andere mensen dient te haten? Ofdat het regeringen en groeperingen zijn die fout zijn? Kan je je niet het best verplaatsten in het onrecht dat veel iraelies wordt aangedaan en het onrecht dat veel palestijnen wordt aangekaart? Waar was u toen? Zou u niet veel fierder mogen zijn moest u een antwoord op die vragen kunnen geven?

Uw vroeg aan mij wat ik zou doen indien ik 8jaar onder vuur zou liggen? En dan bent u werkelijk zo verstandig om op die vraag een ja of neen antwoord te eisen? Mischien komt u er ooit wel achter dat die vraag niet met ja of neen valt te beantwoorden. Ik zou fier op u zijn, moest u dat kunnen doen. Ik zou mezelf een fiere Belg kunnen noemen, ware het niet dat ik er niet fier ben om Belg te zijn. Ik ben uit een Belgische vagina gefloept. Ik kan me heel wat andere zaken inbeelde waarop ik toch wel wat fierder kan zijn.

Ik gaf u echter twee interviews van mensen uit de omgeving waarover uw vraag ging. We spraken met Yasha die lid is een Iraelische beweging. Deze geeft weer dat alle kranten en televisie aan censuur van het leger zijn onderworpen. Maar hé, leuke voor u, u kan die kranten wel lezen. En Yasha wil geen oorlog. Yasha ging praten met mensen uit Sapir, een regio die getroffen wordt door Quassam-raketten. Eb Yasha pleit voor Vrede.

We praten met Jom’A die gebombardeerd werd. Die alleen maar gezond wenst te zijn en onderwijs wenst te volgen, wat hem niet lukt. Die leeft in een gebied waarin iedere familie wel iemand door de oorlog verloor. Wie zijn vrienden brandweermannen waren die omkwamen door bombardenten it Israel. Maar Jom'A wil kalmte. Jom'A wil Vrede.

Maar u weet meer dat eender wie hier war er zich speelt tussen de Israelieten. Meer dan Yasha en Jom'A. U leest immers de objectieve kranten waaruit u de zo objectieve informatie kan citeren. Moest ik zoiets als u beweren, ik zou niet fier durven zijn...
1.In tegenstelling met wat jij probeert te insinueren bestaat er in Israel
geen gedachtenpolitie. De militaire censuur geldt enkel voor militaire
gegevens. Niet voor politieke. En ook niet voor diverse opinies.
2.'t zal wel zijn dat iedereen vrede wenst. Maar er zit voor de twéé partijen
dus wel een prijskaartje aan. En het is nou net over dat prijskaartje dat ze
het niet eens kunnen worden.
3. IK vind het héél erg voor je ouders dat jij niet fier kunt zijn op wat je
bent (dus ook niet op je ouders en de rest van je voorgeslacht).

Laatst gewijzigd door Francientje : 8 maart 2009 om 22:09.
Francientje is offline  
Oud 8 maart 2009, 23:56   #169
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
1.In tegenstelling met wat jij probeert te insinueren bestaat er in Israel
geen gedachtenpolitie. De militaire censuur geldt enkel voor militaire
gegevens. Niet voor politieke. En ook niet voor diverse opinies.
2.'t zal wel zijn dat iedereen vrede wenst. Maar er zit voor de twéé partijen
dus wel een prijskaartje aan. En het is nou net over dat prijskaartje dat ze
het niet eens kunnen worden.
3. IK vind het héél erg voor je ouders dat jij niet fier kunt zijn op wat je
bent (dus ook niet op je ouders en de rest van je voorgeslacht).
1. Mijn bron leeft in Israel en zegt dezelfde feiten. Kan u een bron aanhalen die mijn bron weerlegt. Militaire censuur is overgins maar een illustratie van het grotere geheel dat geen enkele media objectief is.
2. Vrede valt inderdaad ook te bekomen wanneer één van beide partijen volledig is uitgeroeid. Ik denk dat als u de twee interviews hebt gelezen, dat u wel door hebt dat deze mensen het niet over dat soort Vrede hebben.
Als Vrede overgins belangrijk is valt er niet over een prijs te discussieren. Welke prijs zet je op mensenlevens?
3. Ik ben fier op wat ik allemaal kan presteren dankzij mijn ouders. Ik ben fier dat ik een goede band heb met mijn ouders, en ook daar zijn zij fier op. Ik ben er niet fier op of dat ik man of vrouw ben, dat is voor mij evenwaardig en dus van geen betekenis. Ik ben ook niet fier op dat ik in een bepaald werelddeel ben geboren. Het is ook niets waar ik iets zelf aan te danken heb. Hoe kan je fier zijn op iets waar je niets voor gepresteerd hebt. Mischien hebt u die luiheid wel in u. Mischien bent u fier op zaken die niets met prestaties te maken hebben. Misschien hebt u te weinig prestaties om trots op te zijn.

Oud 9 maart 2009, 10:03   #170
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg gewoon dat je geen antwoord hebt of eerder wel maar niet is zoals je gedacht hebt.

Voor jou mag dat een stomme vraag zijn,wel voor mij niet.

2)Iedereen heeft kritiek op Israel vanuit zijn luie zetel.
Geen probleem mee ; iedereen mag zijn mening geven.
Maar zeg de waarheid wat je zou doen in zo'n situatie,punt uit.
Blijkbaar een heel moeilijke vraag voor je.

2)Ik heb al 100 maal mijn antwoorden gegeven over de rest van de situatie maar dat heb je waarschijnlijk niet gelezen,zeker aan het uitzoeken uit welke vagina je uitgekomen bent.Ik heb de topic gestart en vraag gesteld,heb je vragen kan je altijd zelfs een topic opstarten.

Citaat:
Uit alle onzin die u uitkraamt concludeert u dan dat u het allemaal beter weet dan wie dan ook.
Prachtig reply.

En ik herhaal ik weet beter dan jou en wie eerder wat er in Israel aan de gaande is,hoe mensen denken.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 9 maart 2009 om 10:05.
Fiere Jood is offline  
Oud 9 maart 2009, 10:12   #171
Francientje
Minister

Standaard

1. Media zijn inderdaad niet objectief . Nergens. Vandaar dat je een brede waaier moet
lezen om enigzins tot objectieve feiten te kunnen komen. Twee mensen interviewen
lijkt mij een tamelijk onzinnige manier om die die objectiviteit te kunnen bereiken.
Zeker als je geen harde vragen aan ze allebei stelt. Zoals: waartoe ben je bereid, wat wil je opgeven om tot vrede te komen.
2.Zoals Malraux ooit schreef: een mensenleven is niets waard maar niets is een mensenleven waard. Dat is dus de theorie. In werkelijkheid schat elke vechtende partij
de waarde van de levens die tot zijn partij behoren véél hoger in dan de waarde van
de levens die tot zijn tegenstanders behoren. En dat is niet alles. Geen mens heeft
serieus zin als hij de bovenhand heeft ,zijn tegenstanders alles wat hij vraagt te geven
gewoon om tot vrede te komen. Of om de levens van zijn tegenstanders pour le beau geste te kunnen sparen.
3. Wie behoorlijk wil leven in deze tijd moet ook redelijk zijn. En niet van start gaan met gezinnen van 11 tot twintig kinderen. Dat was o.k. in een tijd
dat van die 11 tot 20 kinderen de helft of drie vierden nooit ouder werden
dan één jaar. Dankzij de wetenschap etc etc is die kindersterfte zéér beperkt.

Laatst gewijzigd door Francientje : 9 maart 2009 om 10:18.
Francientje is offline  
Oud 9 maart 2009, 10:17   #172
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Fransen zijn geen autochtoon volk in Vlaanderen, Joden in Israel wel.
Naturlich, beste LiberaalNL.
Waarom hebben je voorouders tijdens WOII niets uitgestoken om de klopjocht en moord op joodse Nederlanders tegen te houden ? Waar was men ?
Men deed toch niet mee?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 9 maart 2009, 11:15   #173
Francientje
Minister

Standaard

Kijk, Goodwill, ik ga noch de Nederlanders noch de Belgen in deze zaak verdedigen.
Maar je moet je wel goed voor ogen houden dat beide landen bezet waren. En overstroomd werden met vluchtelingen. Hele schepen met Joden die wilden vluchten
werden gewoon door diverse landen die nog vrij waren maar met grote ekonomische
problemen af te rekenen hadden of gewoon niet met vluchtelingen opgescheept wilden
worden, geweigerd. En kwamen dus weer in Belgische en Nederlandse havens terecht.
Het verhaal van een Nederlandse kapitein die zijn eigen schip tot zinken bracht (een
misdaad volgens het zeerecht) om de Amerikanen te dwingen de vluchtelingen die hij
aan boord had op te nemen is wel bekend.
Francientje is offline  
Oud 9 maart 2009, 11:22   #174
abou Anis
Minister-President

Standaard

Met dat overspoeld worden viel het nogal mee haal ik uit deze tekst: http://www.vluchtelingenwerk.be/best...caestecker.pdf
abou Anis is offline  
Oud 9 maart 2009, 11:43   #175
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Met dat overspoeld worden viel het nogal mee haal ik uit deze tekst: http://www.vluchtelingenwerk.be/best...caestecker.pdf
Ja kijk...
Francientje is offline  
Oud 9 maart 2009, 14:06   #176
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Zeg gewoon dat je geen antwoord hebt of eerder wel maar niet is zoals je gedacht hebt.

Voor jou mag dat een stomme vraag zijn,wel voor mij niet.

2)Iedereen heeft kritiek op Israel vanuit zijn luie zetel.
Geen probleem mee ; iedereen mag zijn mening geven.
Maar zeg de waarheid wat je zou doen in zo'n situatie,punt uit.
Blijkbaar een heel moeilijke vraag voor je.

2)Ik heb al 100 maal mijn antwoorden gegeven over de rest van de situatie maar dat heb je waarschijnlijk niet gelezen,zeker aan het uitzoeken uit welke vagina je uitgekomen bent.Ik heb de topic gestart en vraag gesteld,heb je vragen kan je altijd zelfs een topic opstarten.

Prachtig reply.

En ik herhaal ik weet beter dan jou en wie eerder wat er in Israel aan de gaande is,hoe mensen denken.
Laat mij eerst even op een aantal stellingen reageren die u hier poneert. Iets waar u bij anderen niet tot in staat bent. Je vraagt wat ik zou doen in een situatie van 8 jaar oorlog. Laat mij u even quoten in hoe een antwoord u op die vraag wou:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood
verwacht ik een antwoord : ja of nee.
Zou u zo goed kunnen zijn om uw eigen vraag te beantwoorden met ja of neen? Ik kon dat niet. Aangezien de twee opties die u voorlegde 'ja' of 'neen', mongolenantwoorden zijn.

Ik heb nochtans wel geantwoord op uw vraag:

Citaat:

Misschien plaats u vaak dingen die totaal geen zak te maken hebben met het discussieonderwerp. Maar een verstandige man of vrouw zou al snel door zijn dat ik ook een voorstander van Vrede ben. Meer nog: Ik ben van mening dat de situatie die jij voorstelt zeer hypothetisch is. En dus laat ik andere mensen aan het woord zoals ik zou willen reageren. Dat lijkt mij het meest nuttige en realtistische. Maar misschien houdt u liever van antwoorden vol irreele dromen. U lijkt mij er wel het type voor. Maar beste, op een politieke forum, kan mischien beter over reeele politieke thema's gediscussieerd worden dan over fiere joodse dromen.

U beweert al 100 keer geantwoord te hebben op mijn vragen. Ik ben benieuwd. Mischien kan u die antwoorden dan eens quoteren. Voor een belezen iemand als u, vol met kennis van werbsites en kranten, moet dat u toch wel lukken. Denkt u niet?

Citaat:
Wat is uw bron? Hoe denkt u over Vrede? Verkiest u Vrede boven oorlog? Hoe denkt u dat Vrede bekomen kan worden? Wat denkt u van mensen die in Israel leven die voor Vrede ijveren?

En dan eindigt u weer met:

Citaat:
En ik herhaal ik weet beter dan jou en wie eerder wat er in Israel aan de gaande is,hoe mensen denken
Een zeer gevaarlijke stelling. Zeker als u weet dat u in Belgie woont, en ik mensen aan het woord liet die in Israel wonen. U plaatst uw eigen gelijk al op voorhand boven het andere. Uw eigen waarheid is onaantastbaar. Het fascisme en communisme hadden ook zo een eigen gelijk. Nu denk ik niet dat u een fascist bent, we kennen immers allemaal de niet zo liefdevolle relatie tussen fascisten en fiere joden. Maar een communist lijkt mij nog niet zo uitgesloten. In ieder geval bent u een extremist met een gevaarlijke algehele ondubbelzinnige waarheid. Een gevaar voor de democratie.

Bij het lezen van de naam 'fiere jood' had ik al een beetje argewaan. Mensen die fier zijn op vaginafloepen zijn immers vaak niet de slimsten. Maar daarnaast blijkt u dan ook nog eens een extremist te zijn. Zeer mooi. Ik heb de indruk dat u eignelijk maar weinig hebt om fier op te zijn. Ik ben echter blij dat er in Israel ook vele Isrealieten leven die zichzelf niet 'fiere joden' noemen, maar die vrede wensen over nationaliteiten heen. Mensen die er fier op zouden zijn dat ze vrede kunnen stichten, dat ze kunnen overeenkomen met andere mensen, dat ze kunnen werken en dat ze mensenlevens kunnen redden.

Oud 9 maart 2009, 14:17   #177
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
1. Media zijn inderdaad niet objectief . Nergens. Vandaar dat je een brede waaier moet
lezen om enigzins tot objectieve feiten te kunnen komen. Twee mensen interviewen
lijkt mij een tamelijk onzinnige manier om die die objectiviteit te kunnen bereiken.
Zeker als je geen harde vragen aan ze allebei stelt. Zoals: waartoe ben je bereid, wat wil je opgeven om tot vrede te komen.
2.Zoals Malraux ooit schreef: een mensenleven is niets waard maar niets is een mensenleven waard. Dat is dus de theorie. In werkelijkheid schat elke vechtende partij
de waarde van de levens die tot zijn partij behoren véél hoger in dan de waarde van
de levens die tot zijn tegenstanders behoren. En dat is niet alles. Geen mens heeft
serieus zin als hij de bovenhand heeft ,zijn tegenstanders alles wat hij vraagt te geven
gewoon om tot vrede te komen. Of om de levens van zijn tegenstanders pour le beau geste te kunnen sparen.
3. Wie behoorlijk wil leven in deze tijd moet ook redelijk zijn. En niet van start gaan met gezinnen van 11 tot twintig kinderen. Dat was o.k. in een tijd
dat van die 11 tot 20 kinderen de helft of drie vierden nooit ouder werden
dan één jaar. Dankzij de wetenschap etc etc is die kindersterfte zéér beperkt.
1. Ik pretendeer ook niet objectief te zijn. Ik laat deze twee mensen aan het woord om iets aan te tonen. Er zijn mensen in Israel die Vrede wensen. Indien wij Vrede boven oorlog verkiezen. Laten wij dan zulke mensen steunen, in plaats van mensen die op oorlog aansturen. Anders kunnen we ons de vraag stellen, of we wel werkelijk een voorstander zijn van Vrede. En maken we ons moreel even schulig als al zij die schieten met bommen en onschuldigen doden.
2. Ik vind het leven van mij tegenstanders evenveel waard als het mijne. Vandaar dat ik hen niet wens te doden in een oorlog, maar wens te overreden met argumenten in wat men noemt: een democratie.
3. Ik zie niet in wat dit met het feit te maken hebt, dat het narcistisch en dom is om fier te zijn op zaken waar je zelf niet voor verantwoordelijk bent.

Oud 9 maart 2009, 14:53   #178
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Beste Kritische Theorie,

Je naam heb je zeker niet gestolen.
Je doet niet anders dan me persoonlijk aan te vallen.
En weer heb je geen antwoord op mijn vraag gegeven.(Als je geen hebt moet je ook niet antwoorden)
Alleen rond de pot draaien en me proberen te beledigen,meer kan je blijkbaar niet.Ik heb trouwens nergens geschreven dat je niet 'een man voor vrede ' bent.En blijkbaar weet je niks van mij maar je zal geen moeite doen om al mijn berichten te lezen tussen mij en Tomm/System/Ministe enz.....
Toch val je me aan en noem me een communist en extremist.
Ik heb ook gezegd dat ik overal in Israel voor lang gewoond hebt en daarmee weet wat er tussen de mensen leeft.

Ik citeer mijn openingsvraag nog een keer :

Citaat:
Beste lezers,

De laatste weken waren hier hevige discussies tussen pro-Israel tegen anti-Israel leden.
Jammer genoeg zijn er sommige leden(langs beide kampen) die door hun visie anderen met andere visies proberen te beledigen of als leugenaar uitmaken.
Ik wil van de anti-Israel leden eerlijk weten; wat zouden zij doen indien hun burgers 8 jaar onder vuur waren.
Ik wil wel enkel een antwoord(en realistisch) van leden die de geschiedenis niet negeren en alle feiten kennen.
Tot nu heb ik enkel van 'Ministe van agitatie' een antwoord gelezen.
Ik zie hier geen mongolenvraag.(stop met vloeken astemblief)

Fiere Jood is offline  
Oud 9 maart 2009, 14:57   #179
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Mensen die fier zijn op vaginafloepen zijn immers vaak niet de slimsten

Ik heb echt medelijden me je.

Fiere Jood is offline  
Oud 9 maart 2009, 15:51   #180
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
1. Ik pretendeer ook niet objectief te zijn. Ik laat deze twee mensen aan het woord om iets aan te tonen. Er zijn mensen in Israel die Vrede wensen. Indien wij Vrede boven oorlog verkiezen. Laten wij dan zulke mensen steunen, in plaats van mensen die op oorlog aansturen. Anders kunnen we ons de vraag stellen, of we wel werkelijk een voorstander zijn van Vrede. En maken we ons moreel even schulig als al zij die schieten met bommen en onschuldigen doden.
2. Ik vind het leven van mij tegenstanders evenveel waard als het mijne. Vandaar dat ik hen niet wens te doden in een oorlog, maar wens te overreden met argumenten in wat men noemt: een democratie.
3. Ik zie niet in wat dit met het feit te maken hebt, dat het narcistisch en dom is om fier te zijn op zaken waar je zelf niet voor verantwoordelijk bent.
Je laat een Israelier van extreem links aan het woord en een Palestijn die mij toch niet zo vredelievend lijkt. We krijgen uit beide monden het oude
liedje te horen: alles is de schuld van de Israëlische regering ('regime'
genoemd om het een dictatoriaal kleurtje te geven).
En dan nog wat. Al die dode 'zogenaamde' kinderen. Het hoort nu maar es
geweten te zijn dat voor Hamas iedereen boven de twaalf voldoende volwas-sen wordt geacht om 'strijder' te spelen. Maar alle doden beneden ook maar een minuut beneden de achttien worden 'kinderen' genoemd.
Francientje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be