Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2009, 18:21   #161

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
allez, schuldig en dik.
nog iemand een suggestie?
Hoe vlug men een vrouw toch op haar paard krijgt als het over haar gewicht gaat hé.
Ik ben zeker dat indien ik dit regelmatig zou doen ... je gewoon je eigen ban in de hand zou werken.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 19:44   #162
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Je vindt dus niet het interview maar wel de foto van het meisje van het interview. Knap hoe je dat doet eerlijk gezegd. Zal bij jou eens een lesje "googlelen" moeten komen volgen want ik heb dit nu ook eens geprobeerd en mij lukt het niet.
Allez dan. 'k Zal nog eens een helpende hand uitsteken. Het meiske op de foto noemt Lizzie Velasquez. De foto is uit de Maury Show zo'n 8 jaar terug.

http://encyclopediadramatica.com/Lizzie_Velasquez

Lizzie is niet eens lelijk. Gewoon mager. En ik heb sterke twijfels dat Lizzie sterke zelfmoord neigingen heeft, behalve die kleine aanvallen die we allemaal wel eens hebben.

Kan 't nu ALSTUBLIEFT STOPPEN ? Dit verwijzen naar die foto en de persoon ?

Danke.
Oud 12 maart 2009, 23:26   #163
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe vlug men een vrouw toch op haar paard krijgt als het over haar gewicht gaat hé.
Ik ben zeker dat indien ik dit regelmatig zou doen ... je gewoon je eigen ban in de hand zou werken.
Waarom ? Is het een vette zeug ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 01:24   #164
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frutella Bekijk bericht
Misschien had ik het niet over de / uw permanente schade?
over wat héb je het dan eigenlijk?

Citaat:
Oeps, ik had gehoopt weer geen brok (te) privé-info te krijgen. Je hoeft me tov mij niet te verantwoorden.
Zoveel privé-informatie lees ik liever niet omdat ik in een oogopslag al zag waar het heen ging... (*) Ik quote hem ook niet, zo krijg je de kans hem nog te verwijderen.
Ik ben niet bang om mijn eigen ervaringen het publiek in te gooien.

Citaat:
Dat vind ik het wel vreemd dat je zoveel privé-info geeft. (Al is dat ieder zijn eigen zaak.) Een ja of neen of niet je zaken had volstaan hoor. Ik had er niet meer of minder geloof aan gehecht dan aan een dramatische autobiografie.
noem het een zwak punt of zo, dat ik mezelf wil verduidelijken als ik afgeschilderd wordt als een gevoelloze psychopaat.
Oud 13 maart 2009, 01:31   #165
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat ik jou al enkele pagina's de relevantie van het 'subjectief' versus 'objectieve' redenen om aan zelfdoding te denken was aan het uitleggen, en hoe deze vruchtbaar kunnen zijn omdat ze aanleiding geven tot een ander reactieprotocol.

De personen MonaLisoInOverdrive en Longhorn bevestigen hoe ik, maar ook de wethouders en de plaatsen waar ik mijn informatie haal dat zien. En daar ben ik blij voor.
Schets anders eens een paar concrete casussen. En laat mensen deze opdelen in subjectief versus objectief. Je zal zien dat de meningen drastisch zullen verschillen. En dan sta je daar met je reactieprotocollen.
Oud 13 maart 2009, 01:32   #166
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ik zeg dat ik geen complexen heb over mijn gewicht zie jij dat als "als op haar paard krijgen"?

Oud 13 maart 2009, 01:35   #167
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Allez dan. 'k Zal nog eens een helpende hand uitsteken. Het meiske op de foto noemt Lizzie Velasquez. De foto is uit de Maury Show zo'n 8 jaar terug.

Lizzie is niet eens lelijk. Gewoon mager. En ik heb sterke twijfels dat Lizzie sterke zelfmoord neigingen heeft, behalve die kleine aanvallen die we allemaal wel eens hebben.

Danke.
Merci.
Blij dat ze het zo goed stelt (ik zal dat er maar bij zeggen, want anders denken mensen dat ik het spijtig vind dat ze nog geen zelfmoord heeft gepleegd )

"gewoon mager" zou ik haar niet noemen. gewone magere mensen worden meestal niet zo continu aangestaard (of toch niet op die manier) of krijgen geen tonnen negatieve opmerkingen te verwerken
Oud 13 maart 2009, 01:40   #168
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ontken ik niet. Maar hoe negatief, pessimistisch, dramatisch en determinerend je het hier ook gaat voorstellen met of zonder hulp van prentjes en beeldspraak: het is veranderbaar.
Daar gaat het om.
sommige dingen zijn niet te veranderen, net zoals 1+1 altijd 2 zal zijn en nooit 3, hoe hard ge ook uw best doet.
Oud 13 maart 2009, 02:18   #169
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Ik wil je nu niet onmiddellijk aanvallen op je wetenschappelijke gronden, maar ...
Citaat:
Neen, dit is vrij goed onderzocht. Mensen die zelfdoding plegen lijden meestal ook reeds aan één of meerdere psychische stoornissen. Stoornissen die verhinderen dat deze mensen nog 'helder en rationeel' kunnen nadenken.
Men ziet dan in de eigen ogen geen andere of betere mogelijkheid meer dan zelfdoding.
Alle dingen die wel goed gaan in het leven, ook in hun eigen op het moment zelf en in het verleden, en ook het geloof in de toekomst: allemaal zijn ze flink aangetast door de negatieve gedachten waardoor een patiënt helemaal geen objectief beeld meer heeft over zijn eigen situatie.
je beaamt dus zelf ergens dat het ook anders kan zijn ?

ik zie echt niet in waarom je in enkele gevallen je niet kan spreken van net een erg doorgedreven rationeel denken
iets in de zin van de balans op te maken na een tijdje geleefd te hebben en uiteindelijk tot de slotconclusie komen dat je er maar beter uitstapt
neem nu gewoon euthanasie... in principe is dat niet meer of minder dan zelfmoord alleen daar schijnen we ( de meeste toch ) dat wel ergens te aanvaarden omdat we voor onszelf voldoende gegrond vinden als we ons in de plaats van de persoon stellen

Laatst gewijzigd door praha : 13 maart 2009 om 02:23.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 02:30   #170
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat er iemand rondloopt voor wie het voortdurend naar chocolade smaakt. En ik denk ook niet dat er iemand rondloopt bij wie het voortdurend naar spruiten smaakt.
Moesten u toevallig wel voortdurend citroenen geserveerd worden [ik verwacht me aan een reeks dramaverhalen. Mij niet gelaten maar ik ben daar vrij immuum voor omdat ik daarvoor ook mijn bronnen heb als je begrijpt wat ik bedoel, dus bespaar je aub de moeite. ], dan kan je er nog steeds sap van maken. Of je kan je kijk tov dat sap veranderen.
mijn illustratie ook niet te letterlijk opvatten. Wat ik wil zeggen is dat uw ingesteldheid vooral in uw karakter ligt. Ik denk toch dat voor de meesten het doel van het leven is om gelukkig te zijn. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet in staat om gelukkig te zijn. Dit is voor velen moeilijk te bevatten, iemand die spruiten vies vindt, vindt het ook onbegrijpelijk dat sommige mensen die troep lekker vinden. Mensen die graag leven (de heersende meerderheid), vinden het ook onbegrijpelijk dat sommigen een einde aan hun leven maken en gaan ze daarom maar als labiel bestempelen, een typische reflex wanneer men iets niet kan bevatten/begrijpen:"die zal wel labiel zijn en het zal wel daaraan liggen".

Citaat:
Aan jou de keuze. Ik zeg niet dat doorgaan altijd de makkelijkste is. Maar ik ze weg wel dat we serieus moeten blijven en dat een zelfdoding toelaten omdat je de afstandsbediening niet vindt misschien een beetje te ver gaat.
Dat voorbeeld van die tv was maar een illustratie. Waarom zou ge uw toestand proberen te verbeteren als ge ze voor minder moeite ineens kunt stoppen? Het "morgen kan het beter gaan"-argument is geen garantie want de nadruk ligt op "KAN het beter gaan". Als ge dan doorleeft tot uw 70ste en tot de constatatie komt dat het nooit beter is gegaan dan hebde feitelijk jaren overbodige miserie gehad die makkelijk vermeden had kunnen worden.

Citaat:
Mooie gedachte.
Neen echt, ik vind het jammer dat je zo denkt. Zo deterministisch en fatalistisch zijn lijkt me niet makkelijk.
Ik hoop dat er niet te veel suïcidale mensen op dit forum zitten die dit lezen en vinden dat je hierin gelijk hebt.
De meeste mensen die plannen hebben in die richting zullen hun niet laten beïnvloeden door 1 of andere posting op een forum. Ik bedoel, iemand die het doet zal wel meerdere drijfveren hebben dan louter een posting op een forum. Pessimistisch zijn heeft ook zijn voordelen. De dingen zullen nooit tegenvallen want ge had ervoor veel slechter verwacht.

Citaat:
Het is dus maar wat je simpel en logisch noemt. Tot nader order ga ik ervan uit dat we elk maar één leven hebben. Al de tijd daarbuiten zijn we niets meer dan stof en as... Ik hoop dat iedereen hierdoor toch wel beseft dat het het moment is om ervan te nemen, ipv te kiezen voortijdig voor eeuwig horizontaal gepositioneerd te worden.
Nu zegt ge het zelf, waarom moeite steken in iets wat slechts tijdelijk is? Iemand die zichzelf van kant maakt zal wrs. hopen dat er maar 1 leven is want anders heeft zelfmoord plegen ook gene zin als ge nadien toch terug met de gebakken peren zit.

Citaat:
Echt. Ik wil je hier niet gaan analyseren, noch hoop ik je te kwetsen of te beledigen maar dit klinkt voor mij vrij verbijsterend. Het is een houding die ofwel simplisme uitstraalt, ofwel een enorme gemakzucht en een gebrek aan doorzettingsvermogen: van zodra het even moeilijk wordt kiezen we de kogel. Logisch toch? Ik denk en hoop van niet, ook niet voor jou.
Als je de stelling die je hier schrijft zelf toepast, zou je leven perfect zijn. Anders konden we je posts niet meer lezen.
Zoals ik al zei, mijn voorbeelden niet letterlijk opvatten: met dat slecht tv-programma bedoel ik niet dat ge uweigen van kant moet maken als der een slecht programma op tv is (anders zouden het aantal zelfmoorden op het moment dat Temptation Island begint wel erg hoog zijn) maar het slechte tv-programma is eerder een metafoor voor het leven van sommige mensen: saai en hopen dat het zo snel mogelijk gedaan is.

Citaat:
Ik hoop ook dat je dit niet zal vertellen aan een vriend of toevallige voorbijganger die zich slecht voelt en het niet meer ziet zitten.
Ik voel mij niet geroepen om anderen hun rekening te maken. Maar wat ik zeker nooit ga doen is mensen valse hoop geven of ronduit staan liegen.

Citaat:
Ik heb respect voor mijn medemens.
Ach, laten we eerlijk zijn. Wat vindt je dan zelf van da meiske op die foto (uiterlijk dan)? Als ge nu zegt dat ge die schoon vindt dan staat ge hier mooi te liegen. Das net hetzelfde als zeggen dat Emiel Goelen geen scheve mond heeft.

Citaat:
Wat zijt ge ermee dat iedereen u schoon vindt? Ik weet niet hoe jij erover denkt maar iedereen beantwoord bij momenten, vroeg of laat, wel eens niet aan het schoonheidsideaal. De meeste mensen beantwoorden gewoon tout court niet aan het schoonheidsideaal. En dat hoeft ook helemaal niet.

Maar ik vraag me af waarop je doelt. Want ik weet dat eigenlijk niet.
Hmm, "wat zijt ge ermee dat iedereen u schoon vindt?" Awel, om te beginnen kan het voor het zelfvertrouwen al geen kwaad en verder zijn der nog honderden voordelen aan verbonden. En met "schoon" bedoel ik eerder "niet lelijk" ipv "barbiepoplook". Dat schoonheidsideaal bestaat ook enkel maar in de media. Geen enkele man/vrouw die anderen gaan beoordelen op de idealen die de media voorschrijft wat niet wil zeggen dat mensen elkaar niet beoordelen op uiterlijk, integendeel.

Citaat:
Maar ooit werd ze allicht door een aantal mensen, mogelijk zelfs hopen, aanbeden. Iedereen wordt dus vroeg of laat lelijk. En ja, zelfs mensen die ziek zijn, of iets nog menselijker als oud, of die zich gewoon slecht voelen, worden als lelijk bestempeld.
Met dat voorbeeld van La Esterella wil ik zeggen dat de termen "mooi" en "lelijk" niet louter subjectief zijn gelijk "jong" en "oud" ook niet subjectief zijn. Er zijn natuurlijk vele gradaties in, voor sommige mensen is persoon X lelijk en voor anderen mooi net zoals iemand van 50 voor sommige mensen oud is en voor sommigen niet. Maar iemand die La Esterella niet oud vindt is vrij onnozel gelijk iemand die dat meiske op die foto niet lelijk vindt wrs ook eens langs mag gaan bij den opticien.

Citaat:
Daar kan ik het niet mee eens zijn.

Iemand met maar één been, drie ogen en een neus die ondersteboven staat zal misschien niet trouwen met een Brad Pitt, maar wil ze trouwen met een kleerkast die vooral geïnteresseerd is in haar kwaliteiten in bed bv. en die geen hersens heeft? (Geen idee hoe B.P. is, ik schets maar even iets.)
Zelfs de stomste, achterlijkste kleerkast zal nooit gaan met iemand met 3 ogen, één been en borsten op hare rug. Teveel gekeken naar "Beauty & the beast" of "De klokkenluider van de Notre Dame"? Awel, waarom denkt ge dat dat sprookskes zijn? Juist omdat het allemaal veel te mooi zou zijn om waar te zijn. Het leven is nu eenmaal geen sprookske met vliegende tapijten. Als ge eruit ziet als de bultenaar van de Notre Dame dan is er nie veel hoop tenzij ge heel veel chance hebt (chance waar ge sowieso niet moet op blijven hopen als ge begrijpt wat ik bedoel).
Oud 13 maart 2009, 02:49   #171
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik wil je nu niet onmiddellijk aanvallen op je wetenschappelijke gronden, maar ...

je beaamt dus zelf ergens dat het ook anders kan zijn ?

ik zie echt niet in waarom je in enkele gevallen je niet kan spreken van net een erg doorgedreven rationeel denken
iets in de zin van de balans op te maken na een tijdje geleefd te hebben en uiteindelijk tot de slotconclusie komen dat je er maar beter uitstapt
neem nu gewoon euthanasie... in principe is dat niet meer of minder dan zelfmoord alleen daar schijnen we ( de meeste toch ) dat wel ergens te aanvaarden omdat we voor onszelf voldoende gegrond vinden als we ons in de plaats van de persoon stellen
dat is de balanssuicide of rationele suicide.
komt relatief vaak voor, maar de wetenschap besteedt er zeer weinig aandacht aan.
Oud 13 maart 2009, 03:11   #172
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is de balanssuicide of rationele suicide.
komt relatief vaak voor, maar de wetenschap besteedt er zeer weinig aandacht aan.
is dat dan niet gewoon het kind een andere naam geven ?
als men dus spreekt over suicidale neigingen dan heeft men het dus louter over die groep die spelen met een zelfmoordgedachte uit wanhoop ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 09:08   #173
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
is dat dan niet gewoon het kind een andere naam geven ?
ik zie het eerder als een verfijning, een manier om in 1 woord iets beter te omschrijven.

Citaat:
als men dus spreekt over suicidale neigingen dan heeft men het dus louter over die groep die spelen met een zelfmoordgedachte uit wanhoop ?
nee hoor, niet dat ik weet.
Oud 13 maart 2009, 11:26   #174
Frutella
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht

Danke.
2
Ik vind het zeer bedenkelijk dat men ten eerste foto's plaatst van mensen waarvan men vindt dat ze 'lelijk' zijn.
Maar van mensen met een ziekte die een invloed heeft op hun uiterlijk, tjeeminee zeg... dat dit niet van goede smaak getuigt is een boom van een understatement.

Ik hoop dat de postster van de foto op dit forum nooit op deze manier te kijk wordt gezet, niet over haar uiterlijk, en zéker niet ivm een ziekte die haar uiterlijk zou veranderen, negatief weg van de norm.

Laatst gewijzigd door Frutella : 13 maart 2009 om 11:27.
Frutella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 11:31   #175
Frutella
Banneling

Standaard

Citaat:
Schets anders eens een paar concrete casussen. En laat mensen deze opdelen in subjectief versus objectief. Je zal zien dat de meningen drastisch zullen verschillen. En dan sta je daar met je reactieprotocollen.
Dat is misschien meer iets voor jou?
Oud 13 maart 2009, 11:35   #176
Frutella
Banneling

Standaard

Citaat:
over wat héb je het dan eigenlijk?
Even terugkijken.

Citaat:
Ik ben niet bang om mijn eigen ervaringen het publiek in te gooien.
Dan hoop ik dat je ook niet afschrikt voor de consequenties.
Bij sommige werkt zoiets, bij anderen helemaal niet. Nog anderen gebruiken het misschien voor of laat tegen je.

Citaat:
noem het een zwak punt of zo, dat ik mezelf wil verduidelijken als ik afgeschilderd wordt als een gevoelloze psychopaat.
Zo snel ben je nog geen psychopaat en zelfs als dat zou blijken zouden we je via dit forum moeilijk kunnen laten colloqueren.
Oud 13 maart 2009, 11:40   #177
Frutella
Banneling

Standaard

Citaat:
als ik zeg dat ik geen complexen heb over mijn gewicht zie jij dat als "als op haar paard krijgen"?

Citaat:
Merci.
Blij dat ze het zo goed stelt (ik zal dat er maar bij zeggen, want anders denken mensen dat ik het spijtig vind dat ze nog geen zelfmoord heeft gepleegd )

"gewoon mager" zou ik haar niet noemen. gewone magere mensen worden meestal niet zo continu aangestaard (of toch niet op die manier) of krijgen geen tonnen negatieve opmerkingen te verwerken
Je reageert een beetje alsof er een gevoelige snaar geraakt werd.

Waarom ben je er zo zeker van dat ze 'tonnen' opmerkingen krijgt (van niet-kleuters bedoel ik)?
Oud 13 maart 2009, 13:08   #178
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2
Ik vind het zeer bedenkelijk dat men ten eerste foto's plaatst van mensen waarvan men vindt dat ze 'lelijk' zijn.
Maar van mensen met een ziekte die een invloed heeft op hun uiterlijk, tjeeminee zeg... dat dit niet van goede smaak getuigt is een boom van een understatement.

Ik hoop dat de postster van de foto op dit forum nooit op deze manier te kijk wordt gezet, niet over haar uiterlijk, en zéker niet ivm een ziekte die haar uiterlijk zou veranderen, negatief weg van de norm.
als dat niet met slechte bedoelingen is zou ik dat niet eens erg vinden.
Oud 13 maart 2009, 13:09   #179
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is misschien meer iets voor jou?
euh. jij bent diegene die afkomt met kunstmatige indelingen gebaseerd op oordelen over mensen.
Oud 13 maart 2009, 13:12   #180
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even terugkijken.
zeg het maar gewoon. ik kan niet uit aan je chaotische manier van discussiëren.

Citaat:
Dan hoop ik dat je ook niet afschrikt voor de consequenties.
Bij sommige werkt zoiets, bij anderen helemaal niet. Nog anderen gebruiken het misschien voor of laat tegen je.
zoals jij
wees blij met al die cadeautjes.

Citaat:
Zo snel ben je nog geen psychopaat en zelfs als dat zou blijken zouden we je via dit forum moeilijk kunnen laten colloqueren.
je gaat psychopaten in de psychiatrische hulpverlening steken?? ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be