Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2009, 08:26   #161
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
2) De reden waarom men zo weinig vind van een oude hogere beschaving is omdat deze hoogstwaarschijnlijk onder de zeespiegel ligt.
Met nadruk op hoogstwaarschijnlijk. Op het huidig aardoppervlak is immers niets gevonden, dus nu maar hopen dat er ergens een mythische stad bevindt onder de zeespiegel.

Natuurlijk vindt men af en toe gebouwen e.d. verzwolgen door de zee. In hoeverre daar iets mysterieus aan is echter een geheel andere vraag.
Citaat:
En er zijn al heel wat mysterieuze bouwwerken ontdekt onder water maar doordat onderzoek zo duur is en tijdrovend blijven echte onderzoeken uit.
maar het is dus helemaal niet onlogisch dat sporen van intelligente grote beschavingen onder de zeespiegel liggen en bedekt zijn met tonnen zeezand
Daar ben je weer met je intelligent. Wat bedoel je eigenlijk met intelligent ? Een beschaving is sowieso intelligent. De steden van de Sumeriërs bv. waren groot en ingewikkeld, dus er moet ook een flinke dosis intelligentie bij te pas gekomen zijn.

Citaat:
daarbij komt dat er wel degelijk verwijzingen zijn naar oudere kennis en dus een oudere beschaving plus heel wat bouwwerken of structuren zijn ten onrechte verkeerd toegewezen aan andere vroegere beschavingen en dit omdat archeologie voor een groot stuk uit speculatie en interpretatie van de archeoloog bestaat
Nu ben jij het pas die zich op het terrein van pure speculatie begeeft.

Citaat:
is helemaal niet onlogisch maar net zoals het westen enorme technologische vooruitgang boekte terwijl afrika primitief bleef kan dit ook in de oudheid als eens zijn gebeurt met een andere beschaving op andere plaatsen.
Komt nogal vaag over.
Citaat:
wij gaan er arrogant van uit dat wij de enige beschaving zijn geweest dat veel kennis over wiskunde, astronomie en bouwkunde hebben en dat in de oudheid enkel wat holbewoners waren
Dat is een simplistische visie en elke historicus zal je bijgevolg resoluut ongelijk geven.

Citaat:
maar niettemin zijn we vandaag de dag maar met moeite in staat om structuren uit de oudheid na te bouwen zoals de grote piramide uit egypte, en andere gebouwen en structuren in de wereld van vroegere tijdperken.
Waarom kunnen we die niet nabouwen ? Dat begrijp ik niet goed.

Citaat:
en er zijn duidelijke sporen die wijzen naar oude beschavingen
Misschien. Maar niet de half-mythische beschavingen waar jij zo wanhopig tracht in te geloven.

Citaat:
maar tot slot, je mag geloven wat je wilt, als de huidige geschiedenis je aanstaat blijf er dan maar in geloven maar heb respect voor mensen die open minded zijn over nieuwe ontdekkingen en theorieën en feiten uit de oudheid
Je zou beter wat meer open minded zijn voor feiten en minder voor je eigen wensen en fantasieën.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 17:11   #162
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Our Silent Sun - What Does it Mean?
October 30, 2008

This month the news of our currently very quiet sun reached a non-scientific publication, the Financial Times:

The solar wind – which is comprised of electrically charged particles streaming out from the star – is weaker than at any time since scientists began accurate observations in the 1950s, and the number of sunspots in 2008 may be the lowest since the 19th century.

…no one knows how long the Sun is likely to stay quiet. One extreme would be a continued period of inactivity, with very few sunspots or solar storms, that could last for decades. The last such suspension of the 11-year solar cycle occurred between 1645 and 1715, a period known by historians of astronomy as the Maunder Minimum, which coincided with the coldest period of the past millennium, known as the “little ice age”.

…Others say that, despite the low starting point, the Sun could still build up to an exceptionally intense maximum over the next four years.

Most experts agree that the maximum is most likely going to occur in 2012. According to some, the longer our Sun is quiet, the greater the maximum might be.
Citaat:
2012 Solar Peak to be More Severe
December 17, 2008

At a recent press conference, NASA scientists explained that while they previously thought that more solar particles (radiation) entered Earth’s magnetosphere when the sun’s field was oriented southward, in turns out the exact opposite is true.

Essentially our planet’s magnetic shield is at its strongest when scientists had thought it would be at its weakest. And vice-versa. Our shields will be down in 2012 - the next solar maximum - when NASA scientists figured they would be up.

While this will alter calculations regarding the consequences of the next peak, all that has changed is our understanding. The Sun will keep peaking every 11 years, as it appears to have done historically.

More details at Space.com
Oud 10 maart 2009, 19:35   #163
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Met nadruk op hoogstwaarschijnlijk. Op het huidig aardoppervlak is immers niets gevonden, dus nu maar hopen dat er ergens een mythische stad bevindt onder de zeespiegel.

Natuurlijk vindt men af en toe gebouwen e.d. verzwolgen door de zee. In hoeverre daar iets mysterieus aan is echter een geheel andere vraag.
structuren onder de zeespiegel zijn misschien niet altijd mysterieuze maar er zijn ook structuren onder water gevonden die vrij groot waren en enkel door de stijging van de zeespiegel onder water terecht zijn gekomen wat hun ouderdom voor 10 500 v chr plaats ongeveer.

en waar grote structuren zijn onder water kun je je afvragen wat er nog onder die tonnen zeezand ligt verborgen waar men nu nog maar met moeite onderzoek naar kan doen wegens te hoge onderzoekskosten of moeilijk bereikbaar

dus ik ben er van overtuigd dan heel wat bewijzen nog verborgen liggen, de vraag is of we ze ooit zullen herontdekken en wat we er dan mee doen

Citaat:
Daar ben je weer met je intelligent. Wat bedoel je eigenlijk met intelligent ? Een beschaving is sowieso intelligent. De steden van de Sumeriërs bv. waren groot en ingewikkeld, dus er moet ook een flinke dosis intelligentie bij te pas gekomen zijn.
intelligent op bepaalde gebieden zoals wiskunde, astronomie en bouwkunde en waarmee ze op deze gebieden niet moeten onderdoen voor onze huidige kennis van die vakken

Citaat:
Nu ben jij het pas die zich op het terrein van pure speculatie begeeft.
een deel van mijn betoog is speculatie maar een groot deel bestaat ook uit feiten die archeologen niet willen zien

Citaat:
Komt nogal vaag over.
Dat is een simplistische visie en elke historicus zal je bijgevolg resoluut ongelijk geven.
ik heb helaas niet de budgetten om mijn visie met foto's en ander materiaal zomaar te versterken maar andere schrijvers hebben dit wel gedaan en hun visie is niet zo simplistisch en historicussen weten met de nieuwe feiten dikwijls geen raad dus worden deze mensen maar afgedaan als zeveraars. is nogal een beetje arrogant

Citaat:
Waarom kunnen we die niet nabouwen ? Dat begrijp ik niet goed.

ten eerste heb ik gezegd dat we ze met moeite kunnen nabouwen omdat de stenen die in bepaalde structuren zijn gebruikt zo zwaar zijn dat men ze maar met een paar kranen in de wereld kunnen optillen!
en ook het astronomische en wiskundige aspect is niet evident voor de meeste architecten om zulke gebouwen te ontwerpen dus kwa kennis moet men deze oude bouwers wel ee nstreepje voor geven

Citaat:
Misschien. Maar niet de half-mythische beschavingen waar jij zo wanhopig tracht in te geloven.
sommige verhalen zijn mythisch andere niet, er zijn misschien niet altijd bewijzen dat ze ooit hebben bestaan maar er zijn ook geen bewijzen dat ze nooit hebben bestaan

Citaat:
Je zou beter wat meer open minded zijn voor feiten en minder voor je eigen wensen en fantasieën.

ik ben heel open minded waren heel wat archeologen dit ook maar. en wat maakt het mij uit als atlantis zou ontdekt worden, ik zal er niet rijk van worden.
maar kun je je inbeelden welke gevolgen dit kan hebben op ons zelfbeeld en onze arrogante gedachten dat wij de eerste slimme mensen zijn geweest
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 19:52   #164
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het net reuze interessant vinden indien Atlantis morgen effectief gevonden wordt. Maar ik vrees dat zoiets nooit zal gebeuren.

Het is gewoon een verhaal dat een eigen leven beginnen leiden is. Dat gebeurt soms. En 2012 zal komen en passeren zoals elk jaar gekomen en gepasseerd is.

(Wat ik me wèl afvraag, is wat de volgende hype zal zijn na 2012. Zijn er nog fameuze data voorzien ? Iets van Nostradamus of zo ?)
Oud 10 maart 2009, 19:52   #165
slegie
Staatssecretaris

Standaard

oh ja beste kiko,

voordat ik het vergeet.

Wat zou er overschieten van onze steden na meer dan 6500 jaar indien we ineens zouden verdwijnen. zie ook het filmpje van een posting van 420yeah baby

stel je nu eens voor dat onze kuststeden ineens na een reeks zware aardbevingen en vulkanische activiteit overal ter wereld onder water komen te liggen. wat zou er dan nog van overschieten na 6500 jaar?

want het is geologisch bekend dat het smelten van de ijskappen van de laatste ijstijd zeer snel ging in geologische normen met aardbevingen en vulkanische activiteit als gevolg van deze snelle smelting en dat de druk op de continenten ineens veel kleiner werd.
Wij kunnen ons dit doemscenario niet voorstellen maar het is gebeurt en vele zondvloed mythes overal ter wereld van oude volkeren tonen aan dat dit een zeer onvergetelijke gebeurtenis was en het moet dus heel erg zijn geweest

awel probeer deze natuurrampen eens toe te passen op een stad als new york en eens kijken hoeveel jij er van terug vind na 6500 jaar

waarom 6500 jaar omdat dit de tijd is die lag tussen 10 500 v chr (het einde van de ijstijd ongeveer) en 4000 c chr (de eerste beschavingen in sumerie en egypte)
Oud 10 maart 2009, 19:58   #166
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oh ja beste kiko,

voordat ik het vergeet.

Wat zou er overschieten van onze steden na meer dan 6500 jaar indien we ineens zouden verdwijnen. zie ook het filmpje van een posting van 420yeah baby

stel je nu eens voor dat onze kuststeden ineens na een reeks zware aardbevingen en vulkanische activiteit overal ter wereld onder water komen te liggen. wat zou er dan nog van overschieten na 6500 jaar?

want het is geologisch bekend dat het smelten van de ijskappen van de laatste ijstijd zeer snel ging in geologische normen met aardbevingen en vulkanische activiteit als gevolg van deze snelle smelting en dat de druk op de continenten ineens veel kleiner werd.
Wij kunnen ons dit doemscenario niet voorstellen maar het is gebeurt en vele zondvloed mythes overal ter wereld van oude volkeren tonen aan dat dit een zeer onvergetelijke gebeurtenis was en het moet dus heel erg zijn geweest

awel probeer deze natuurrampen eens toe te passen op een stad als new york en eens kijken hoeveel jij er van terug vind na 6500 jaar

waarom 6500 jaar omdat dit de tijd is die lag tussen 10 500 v chr (het einde van de ijstijd ongeveer) en 4000 c chr (de eerste beschavingen in sumerie en egypte)
bekijk ook eens de fictie docu die ik op vorige pagina heb gepost. Duurt langer dan een uur en toont heel goed aan dat er na een goei 10000 jaar nie meer veel overschiet van onze steden.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 20:14   #167
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel weinig vermoed ik. Hoewel een toekomstige, gemotiveerde archeoloog toch nog het één en ander zal terugvinden.

Citaat:
Bitter weinig.

Citaat:
Akkoord.

Citaat:
Maar er is geen reden om aan te nemen dat pre-historische beschavingen bestaan hebben. Jij probeert aan te tonen dat er een mogelijkheid was dat deze bestaan hebben - geen probleem voor mij, ik ga akkoord - maar vooralsnog is er geen enkele reden om aan te nemen dat deze ook effectief bestaan hebben.

Mogelijkheid ? Ja. Hebben deze effectief bestaan ? Wat mij betreft niet.
Oud 10 maart 2009, 20:29   #168
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zou het net reuze interessant vinden indien Atlantis morgen effectief gevonden wordt. Maar ik vrees dat zoiets nooit zal gebeuren.

Het is gewoon een verhaal dat een eigen leven beginnen leiden is. Dat gebeurt soms. En 2012 zal komen en passeren zoals elk jaar gekomen en gepasseerd is.

(Wat ik me wèl afvraag, is wat de volgende hype zal zijn na 2012. Zijn er nog fameuze data voorzien ? Iets van Nostradamus of zo ?)
en waarom denk je dat atlantis een eigen leven is beginnen te leiden?

en waarom denkt u dat in 2012 niks zal gebeuren?
Oud 10 maart 2009, 20:35   #169
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waarom denk je dat atlantis een eigen leven is beginnen te leiden?
Omdat sommigen het een leuk verhaal vinden. Niets meer, niets minder. Zelfs Socrates - vriend en tijdgenoot van Plato- geloofde niet in Atlantis. Hij was dan ook een scepticus.

Citaat:
en waarom denkt u dat in 2012 niks zal gebeuren?
Omdat ik tot nu toe niets gelezen heb waarvan ik denk: Goh, inderdaad, nu zie ik het licht.

Ik zie vooral veel uit de context gerukte elementen overgoten met een new age sausje.
Oud 10 maart 2009, 20:36   #170
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Heel weinig vermoed ik. Hoewel een toekomstige, gemotiveerde archeoloog toch nog het één en ander zal terugvinden.

Bitter weinig.

Akkoord.

Maar er is geen reden om aan te nemen dat pre-historische beschavingen bestaan hebben. Jij probeert aan te tonen dat er een mogelijkheid was dat deze bestaan hebben - geen probleem voor mij, ik ga akkoord - maar vooralsnog is er geen enkele reden om aan te nemen dat deze ook effectief bestaan hebben.

Mogelijkheid ? Ja. Hebben deze effectief bestaan ? Wat mij betreft niet.

er zijn genoeg feiten die dit bestaan bewijzen maar deze bewijzen hangen niet samen en gaan van mysterieuze kunstmatige grote stenen, of bewerkte stenen en structuren, tot mysterieuze ganse bouwwerken of steden, lijnen die enkel in de lucht te zien zijn, onderwater ruines met enorme grote kunstmatige structuren, heilige teksten die spreken over strijd tussen goden en over mysterieuze wapens en vliegende objecten,
enz..
Oud 10 maart 2009, 20:41   #171
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zijn genoeg feiten die dit bestaan bewijzen maar deze bewijzen hangen niet samen en gaan van mysterieuze kunstmatige grote stenen, of bewerkte stenen en structuren, tot mysterieuze ganse bouwwerken of steden, lijnen die enkel in de lucht te zien zijn, onderwater ruines met enorme grote kunstmatige structuren, heilige teksten die spreken over strijd tussen goden en over mysterieuze wapens en vliegende objecten,
enz..
Sorry te vaag. Je smijt alles op één hoop en hoopt dat er een lijn in zit.

Ik wil echter wel je argumenten stuk voor stuk afbreken hoor, zo ben ik wel

Maar dan moet jij ze wel netjes opsommen.
Oud 10 maart 2009, 21:04   #172
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ja Nostradamus heeft ook gesproken over 2012.. Echt veel culturen man, en veel voorspellers.

Nostradamus spreekt over een komeet. Niburu believers linken die komeet aan Niburu.

Citaat:
De Inca's en Nostradamus voorspelden los van elkaar beiden dat de aarde in 2012 grote veranderingen, een nieuwe tijd te wachten staat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/2012

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 10 maart 2009 om 21:13.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 21:09   #173
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Kijk Kiko, google eens 2012.
En dan moeten de believers in die soep een logica vormen he

Daarom teer ik liever verder op ene goeie. Onzen Mckenna. Die man is letterlijk ver buiten de box gegaan om er uit te komen. En dat moet.
Begrijp dat wij in een "maatschappij" leven. Wij zijn een inkomst voor hogere mannen. Denk jij dat zij deze wijsheid met u zouden delen? Neen, gaat tegen hun controle beleid in.

Maar vraag U toch af, waarom is er vroeger zoveel door de Kerk op de brandstapel gesmeten en gecatalogiseerd in hun verboden bibliotheken? Waarom?
Omdat wij het niet mogen weten, omdat alles wat gebeuren zal in hun reflectie nu uitgedrukt is, de bijbel. Hun reflectie van "onze waarheid".
In de openbaringen van Johannes is nog een zekere "logica" terug te vinden hoor, maar dat moet je weten te filteren.
De trompetten en de zegels, lees het, en link het met de wereld van vandaag en gisteren. Je zal zien dat er veel overeenkomsten zijn. Er is iets op tilt man, voel je dat niet? Big change! Voel je dat werkelijk niet? Zie jij dat niet?
Het is getriggerd, en der is geen ontkomen aan.

Maar wat? Only time will tell
Oud 10 maart 2009, 21:13   #174
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ja Nostradamus heeft ook gesproken over 2012. (...)
Nostradamus spreekt over een komeet.
Over welke kwatrijnen heb je het ?
Oud 10 maart 2009, 21:13   #175
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard

Citaat:
Kijk Kiko, google eens 2012.
En dan moeten de believers in die soep een logica vormen he

Daarom teer ik liever verder op ene goeie. Onzen Mckenna. Die man is letterlijk ver buiten de box gegaan om er uit te komen. En dat moet.
Begrijp dat wij in een "maatschappij" leven. Wij zijn een inkomst voor hogere mannen. Denk jij dat zij deze wijsheid met u zouden delen? Neen, gaat tegen hun controle beleid in.

Maar vraag U toch af, waarom is er vroeger zoveel door de Kerk op de brandstapel gesmeten en gecatalogiseerd in hun verboden bibliotheken? Waarom?
Omdat wij het niet mogen weten, omdat alles wat gebeuren zal in hun reflectie nu uitgedrukt is, de bijbel. Hun reflectie van "onze waarheid".
In de openbaringen van Johannes is nog een zekere "logica" terug te vinden hoor, maar dat moet je weten te filteren.

De trompetten en de zegels, lees het, en link het met de wereld van vandaag en gisteren. Je zal zien dat er veel overeenkomsten zijn. Er is iets op tilt man, voel je dat niet? Big change! Voel je dat werkelijk niet? Zie jij dat niet?
Het is getriggerd, en der is geen ontkomen aan.

Maar wat? Only time will tell
We zijn er alvast aan voor de moeite dankzij het Vaticaans Conicilie van Nicea.
Zou het vaticaan ook last hebben van de financiële crisis? Of kunnen die nog Van Gogh's, DaVinci's en gouden brol verzjakken aan de chinese bankskes?
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2009, 21:25   #176
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=jF0CHi1RXX0

Onthoud dat sommige daar niburu in zien, kan evengoed een nuke zijn he!

Maar om U dan toch kwatrijnen te geven

"In the year 1999 and seven months
The Great, KIng of Terror shall
come from the sky. He will bring to
life the King of The Mongols. Before
and after, Mars reigns happily."

The Great Star will blaze for
Seven days, The Cloud will cause two
suns to appear.
The Huge dog will howl at night
When the great pontiff will
Change lands."

"The first angel sounded: and
hail and fire, mingled with
blood, and they were thrown
to the Earth; and a third of the
trees were burnt up, and all
green grass was burned up."
Oud 10 maart 2009, 21:26   #177
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eschaton ß Bekijk bericht
We zijn er alvast aan voor de moeite dankzij het Vaticaans Conicilie van Nicea.
Zou het vaticaan ook last hebben van de financiële crisis? Of kunnen die nog Van Gogh's, DaVinci's en gouden brol verzjakken aan de chinese bankskes?
Kweeget ni man
Oud 10 maart 2009, 21:42   #178
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=jF0CHi1RXX0

Onthoud dat sommige daar niburu in zien, kan evengoed een nuke zijn he!
Hmm... sorry, maar geef toe dat je in dergelijke rijmelarij om het even wat kunt zien.

Ik zie er het overlijden van mijn lievelingsparkiet in. Een ander ziet er dan weer een aanslag in op Obama, en nog een ander meent dat het een verwijzing is naar de film The Matrix.
Oud 10 maart 2009, 21:49   #179
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Gij vroeg erachter he
Dat is het hem net met Nostradamus, zijn voorspellingen houden plaats voor zoveel interpretaties. Wat ze niet minder opmerkelijk maken.
Oud 10 maart 2009, 21:51   #180
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het hem net met Nostradamus, zijn voorspellingen houden plaats voor zoveel interpretaties. Wat ze niet minder opmerkelijk maken.
Eigenlijk wel, maar dat is een andere discussie
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be