![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Beneliga? | |||
Voor! |
![]() ![]() ![]() |
67 | 67,68% |
Tegen! |
![]() ![]() ![]() |
16 | 16,16% |
Rot op met dat gevoetbal, stomme 'Ollander! |
![]() ![]() ![]() |
15 | 15,15% |
Ik volg de handbalcompetitie al. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,01% |
Aantal stemmers: 99. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb het altijd gezegd en ik zeg het nu weer: de grootste pleitbezorgers van de onafhankelijkheid van Vlaanderen zijn de Franstalige politici. Ik geef één hint:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Normaal gesproken heb ik heel weinig met voetbal, maar op de een of andere manier is het gewoon erg leuk om dit draadje te bumpen, dus hoppa, daar is ie weer.
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
de Waalse clubs zijn ertegen (willen liever naar de Franse competitie). de enige reële optie is een vlaams-nederlandse competitie. Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 februari 2010 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb je daar een bron van? Hoe weet jij nu dat de waalse clubs ertegen zijn?
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
de url naar die reportage is hier ergens in deze draad. Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 februari 2010 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
BTW: ik denk dat het grootste probleem van dit idee is dat de eerste klasse heel moeilijk valt te hervormen. Kijk maar naar hoe moeilijk het was om het nieuwe systeem erdoor te krijgen. Hoe ga je de mindere ploegen meekrijgen in een voorstel voor een kleinere eerste klasse? Ik zie maar 1 mogelijkheid en dat is door de 2de klasse te betalen. Maar dan verliest de hervorming ieder nut. Het geld dat je erbij wint moet je aan de 2de klasse betalen...
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
2) vele Nederlandse BVO's zijn economisch onleefbaar en leven boven hun stand. vervang deze door Vlaamse clubs (vb 5 in Eredivisie en 5 in Eerste Divisie). Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 februari 2010 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
hoe de selectie te laten gebeuren? op basis van strenge licentievoorwaarden of anders via sportieve voorwaarden. de afvallers worden opgevangen in het gezamenlijke amateurvoetbal want ook het amateurvoetbal gaat volledig op in de nederlandse competitie. Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 februari 2010 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() het is nog niet zo ver.
Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 februari 2010 om 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() vôôr want na 45 wil ik wel es andere ploegen aan het werk zien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() Het is de afgelopen tijd een leuke hobby gebleken waar ik veel eerder aan had moeten beginnen: het volgen van het nieuws omtrent de beneliga. En met nieuws bedoel ik dan vooral een hoop speculatief geklets dat nooit in actie word omgezet. De liga is deze maand weer terug, want nu er ook in het voetbal een crisis is uitgebroken staat het WK-bid van Nederland en België in de ogen van bepaalde mensen opeens op losse schroeven. Clubs die nu geld tekort hebben kunnen zich over 8 jaar namelijk nooit een groter stadion veroorloven, een noodzaak mochten we dat WK binnen willen halen. Een beneliga zou vooral voor de grotere clubs, die deze stadions zouden moeten bouwen, een financieel grotere basis geven, dus voila, daar is ie weer. En ook de UEFA denkt dat dit een goede manier is om de financien op orde te krijgen. En vooralsnog ljkt er niemand gereageerd te hebben dat de beneliga een gepasseerd sation is en dat er een grotere atlantis league nodig is, een idee dat erg in trek is sinds de UEFA wel wat ziet in een beneliga (kennelijk hebben mensen gewoon een onbreikbaar droombeeld nodig ofzo). Anyway, ook in 2018, WK of niet (waarschijnlijk niet), spelen de teams nog altijd in losse competities. Maar tegen die tijd is de benaliga zeker alweer een keer of tien in het nieuws geweest, waarvan een of twee keer via meer dan een ANP berichtje en 3 collums. Voorlopig blijft het dus een leuke hobby. Jullie horen van mij.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 5 juni 2010 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
hun ogen zijn gericht op de competitie juist ten zuiden van hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() Ik weet nog steeds niks van voetbal, maar het blijft een grappig onderwerp, en we zijn er weer hoor. Nu de recentelijk opgestarte eredivisie voor dames niet blijkt te groeien en er zelfs teams afhaken worden de ogen gericht op een beneliga. Wordt ongetwijfeld binnenkort afgeschoten.
O, en er duikt ook een collumn uit de Telegraaf op als je naar Beneliga googled, daar is de beneliga onderdeel van een plan om PSV te redden.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 mei 2011 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tegen. Het Belgisch voetbal is niet het meest hoogstaande voetbal maar we hebben wel allemaal clubs in eerste klasse die financieel gezond zijn. Het Nederlands voetbal zit in een redelijk grote crisis. Hoge loonkosten, minder televisiegeld .. laat het maar zoals het is.
“Every generation needs a new revolution.” Laatst gewijzigd door Frost : 22 mei 2011 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
|
![]() Binnen enkele jaren bekerfinale Genk-Roda JC.
Ik zie het al voor mij: http://www.youtube.com/watch?v=SYvxxxah_TI |
![]() |
![]() |