Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Beneliga?
Voor! 67 67,68%
Tegen! 16 16,16%
Rot op met dat gevoetbal, stomme 'Ollander! 15 15,15%
Ik volg de handbalcompetitie al. 1 1,01%
Aantal stemmers: 99. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2010, 10:37   #161
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en dan zegt men dat de Vlamingen het zijn
Alleen de echte.
U niet, U bent Nederlander/Hollander.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 10:44   #162
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en dan zegt men dat de Vlamingen het zijn
Ik heb het altijd gezegd en ik zeg het nu weer: de grootste pleitbezorgers van de onafhankelijkheid van Vlaanderen zijn de Franstalige politici. Ik geef één hint:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 20:14   #163
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Normaal gesproken heb ik heel weinig met voetbal, maar op de een of andere manier is het gewoon erg leuk om dit draadje te bumpen, dus hoppa, daar is ie weer.
Oud 8 februari 2010, 20:20   #164
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Normaal gesproken heb ik heel weinig met voetbal, maar op de een of andere manier is het gewoon erg leuk om dit draadje te bumpen, dus hoppa, daar is ie weer.
er zal nooit een beneliga komen.
de Waalse clubs zijn ertegen (willen liever naar de Franse competitie).
de enige reële optie is een vlaams-nederlandse competitie.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 februari 2010 om 20:25.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 20:28   #165
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zal nooit een beneliga komen.
de Waalse clubs zijn ertegen (willen liever naar de Franse competitie).
de enige reële optie is een vlaams-nederlandse competitie.
Heb je daar een bron van? Hoe weet jij nu dat de waalse clubs ertegen zijn?
Oud 8 februari 2010, 20:29   #166
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Heb je daar een bron van? Hoe weet jij nu dat de waalse clubs ertegen zijn?
standard ziet meer heil in de Franse competitie (D'Onofrio heeft het zelfs zitten te pleiten op France 2 2 jaar geleden) en dan gaat de rest ook mee.
de url naar die reportage is hier ergens in deze draad.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 februari 2010 om 20:30.
Oud 8 februari 2010, 21:24   #167
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
standard ziet meer heil in de Franse competitie (D'Onofrio heeft het zelfs zitten te pleiten op France 2 2 jaar geleden) en dan gaat de rest ook mee.
de url naar die reportage is hier ergens in deze draad.
Tis ni omdat ze in de Franse competitie willen dat de Nederlandse onbespreekbaar is.

BTW: ik denk dat het grootste probleem van dit idee is dat de eerste klasse heel moeilijk valt te hervormen. Kijk maar naar hoe moeilijk het was om het nieuwe systeem erdoor te krijgen.
Hoe ga je de mindere ploegen meekrijgen in een voorstel voor een kleinere eerste klasse? Ik zie maar 1 mogelijkheid en dat is door de 2de klasse te betalen. Maar dan verliest de hervorming ieder nut. Het geld dat je erbij wint moet je aan de 2de klasse betalen...
Oud 8 februari 2010, 21:28   #168
Shadowke

Standaard

Citaat:
Tis ni omdat ze in de Franse competitie willen dat de Nederlandse onbespreekbaar is.

BTW: ik denk dat het grootste probleem van dit idee is dat de eerste klasse heel moeilijk valt te hervormen. Kijk maar naar hoe moeilijk het was om het nieuwe systeem erdoor te krijgen.
Hoe ga je de mindere ploegen meekrijgen in een voorstel voor een kleinere eerste klasse? Ik zie maar 1 mogelijkheid en dat is door de 2de klasse te betalen. Maar dan verliest de hervorming ieder nut. Het geld dat je erbij wint moet je aan de 2de klasse betalen...
1) dan ken je Standard nog niet (op de KBVB is er een machtsstrijd momenteel aan de gang tussen Anderlecht en Standard).

2) vele Nederlandse BVO's zijn economisch onleefbaar en leven boven hun stand. vervang deze door Vlaamse clubs (vb 5 in Eredivisie en 5 in Eerste Divisie).

Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 februari 2010 om 21:30.
Oud 8 februari 2010, 21:32   #169
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
1) dan ken je Standard nog niet (op de KBVB is er een machtsstrijd momenteel aan de gang tussen Anderlecht en Standard).

2) vele Nederlandse BVO's zijn economisch onleefbaar en leven boven hun stand. vervang deze door Vlaamse clubs (vb 5 in Eredivisie en 5 in Eerste Divisie).
Dan moet je eerst de voetbalbond splitsen op nationaal niveau. En zelfs als dat gebeurt. Hoe verkoop je je plan aan de eerste klassers die uit de boot vallen en naar 2de moeten?
Oud 8 februari 2010, 21:42   #170
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dan moet je eerst de voetbalbond splitsen op nationaal niveau. En zelfs als dat gebeurt. Hoe verkoop je je plan aan de eerste klassers die uit de boot vallen en naar 2de moeten?
de kbvb splitsen op nationaal niveau zal niet lukken behalve bij het einde van belz.

hoe de selectie te laten gebeuren? op basis van strenge licentievoorwaarden of anders via sportieve voorwaarden.
de afvallers worden opgevangen in het gezamenlijke amateurvoetbal want ook het amateurvoetbal gaat volledig op in de nederlandse competitie.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 februari 2010 om 21:44.
Oud 8 februari 2010, 21:45   #171
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
de kbvb splitsen op nationaal niveau zal niet lukken behalve bij het einde van belz.

hoe de selectie te laten gebeuren? op basis van strenge licentievoorwaarden of anders via sportieve voorwaarden.
de afvallers worden opgevangen in het gezamenlijke amateurvoetbal want ook het amateurvoetbal gaat volledig op in de nederlandse competitie.
Die afvallers moeten daar zelf wel mee instemmen hé. Zo werkt de voetbalbond. De ploegen maken zelf de regels.
Oud 8 februari 2010, 21:49   #172
Shadowke

Standaard

Citaat:
Die afvallers moeten daar zelf wel mee instemmen hé. Zo werkt de voetbalbond. De ploegen maken zelf de regels.
het is nog niet zo ver.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 februari 2010 om 21:49.
Oud 15 februari 2010, 16:07   #173
mdf
Banneling

Standaard

vôôr want na 45 wil ik wel es andere ploegen aan het werk zien
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 10:34   #174
Bovenbuur

Standaard

Het is de afgelopen tijd een leuke hobby gebleken waar ik veel eerder aan had moeten beginnen: het volgen van het nieuws omtrent de beneliga. En met nieuws bedoel ik dan vooral een hoop speculatief geklets dat nooit in actie word omgezet. De liga is deze maand weer terug, want nu er ook in het voetbal een crisis is uitgebroken staat het WK-bid van Nederland en België in de ogen van bepaalde mensen opeens op losse schroeven. Clubs die nu geld tekort hebben kunnen zich over 8 jaar namelijk nooit een groter stadion veroorloven, een noodzaak mochten we dat WK binnen willen halen. Een beneliga zou vooral voor de grotere clubs, die deze stadions zouden moeten bouwen, een financieel grotere basis geven, dus voila, daar is ie weer. En ook de UEFA denkt dat dit een goede manier is om de financien op orde te krijgen. En vooralsnog ljkt er niemand gereageerd te hebben dat de beneliga een gepasseerd sation is en dat er een grotere atlantis league nodig is, een idee dat erg in trek is sinds de UEFA wel wat ziet in een beneliga (kennelijk hebben mensen gewoon een onbreikbaar droombeeld nodig ofzo). Anyway, ook in 2018, WK of niet (waarschijnlijk niet), spelen de teams nog altijd in losse competities. Maar tegen die tijd is de benaliga zeker alweer een keer of tien in het nieuws geweest, waarvan een of twee keer via meer dan een ANP berichtje en 3 collums. Voorlopig blijft het dus een leuke hobby. Jullie horen van mij.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 5 juni 2010 om 10:34.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2010, 13:32   #175
Shadowke

Standaard

Citaat:
Het is de afgelopen tijd een leuke hobby gebleken waar ik veel eerder aan had moeten beginnen: het volgen van het nieuws omtrent de beneliga. En met nieuws bedoel ik dan vooral een hoop speculatief geklets dat nooit in actie word omgezet. De liga is deze maand weer terug, want nu er ook in het voetbal een crisis is uitgebroken staat het WK-bid van Nederland en België in de ogen van bepaalde mensen opeens op losse schroeven. Clubs die nu geld tekort hebben kunnen zich over 8 jaar namelijk nooit een groter stadion veroorloven, een noodzaak mochten we dat WK binnen willen halen. Een beneliga zou vooral voor de grotere clubs, die deze stadions zouden moeten bouwen, een financieel grotere basis geven, dus voila, daar is ie weer. En ook de UEFA denkt dat dit een goede manier is om de financien op orde te krijgen. En vooralsnog ljkt er niemand gereageerd te hebben dat de beneliga een gepasseerd sation is en dat er een grotere atlantis league nodig is, een idee dat erg in trek is sinds de UEFA wel wat ziet in een beneliga (kennelijk hebben mensen gewoon een onbreikbaar droombeeld nodig ofzo). Anyway, ook in 2018, WK of niet (waarschijnlijk niet), spelen de teams nog altijd in losse competities. Maar tegen die tijd is de benaliga zeker alweer een keer of tien in het nieuws geweest, waarvan een of twee keer via meer dan een ANP berichtje en 3 collums. Voorlopig blijft het dus een leuke hobby. Jullie horen van mij.
en ik blijf erbij: de Waalse clubs zullen nooit een bene-liga aanvaarden.
hun ogen zijn gericht op de competitie juist ten zuiden van hen.
Oud 22 mei 2011, 22:31   #176
Bovenbuur

Standaard

Ik weet nog steeds niks van voetbal, maar het blijft een grappig onderwerp, en we zijn er weer hoor. Nu de recentelijk opgestarte eredivisie voor dames niet blijkt te groeien en er zelfs teams afhaken worden de ogen gericht op een beneliga. Wordt ongetwijfeld binnenkort afgeschoten.

O, en er duikt ook een collumn uit de Telegraaf op als je naar Beneliga googled, daar is de beneliga onderdeel van een plan om PSV te redden.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 mei 2011 om 22:36.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 22:36   #177
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De UEFA en FIFA zouden waarschijnlijk best bereid zijn de regels zo aan te passen dat twee landen samen een competitie mogen organiseren, maar van een competitie voor anderhalf land zullen ze zich toch wel even op de kop krabben,
Frankrijk en Monaco.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 22:41   #178
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Tegen. Het Belgisch voetbal is niet het meest hoogstaande voetbal maar we hebben wel allemaal clubs in eerste klasse die financieel gezond zijn. Het Nederlands voetbal zit in een redelijk grote crisis. Hoge loonkosten, minder televisiegeld .. laat het maar zoals het is.

Laatst gewijzigd door Frost : 22 mei 2011 om 22:41.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 11:48   #179
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Tegen. Het Belgisch voetbal is niet het meest hoogstaande voetbal maar we hebben wel allemaal clubs in eerste klasse die financieel gezond zijn. Het Nederlands voetbal zit in een redelijk grote crisis. Hoge loonkosten, minder televisiegeld .. laat het maar zoals het is.
Da's wel een beetje het argument van het moment hoor. Verwacht je dat dit over zeg 5 jaar nog steeds speelt?
Oud 23 mei 2011, 13:47   #180
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Binnen enkele jaren bekerfinale Genk-Roda JC.

Ik zie het al voor mij: http://www.youtube.com/watch?v=SYvxxxah_TI
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be