![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de verwoestingen aan de banken in Buenos Aires gezien na de crisis daar in 2001 was het geloof ik. Indrukwekkend. Toch denk ik niet dat iemand die boze spaarders als terroristen of criminelen heeft proberen af te schilderen, behalve een verdwaalde enkeling misschien.
En de verwoestingen en plunderingen aan overheidsgebouwen overlaatst in Santa Cruz, door betaalde herrieschoppers, zouden door diezelfde enkeling dan weer eens toegejuicht kunnen worden vanuit het perverse idee dat het doel de middelen heiligt. Zo gaat dat. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 april 2009 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Soms wegen collectieve belangen zwaarder dan individuele. Dan zijn meningen ondergeschikt aan belangen. Dat die belangen occasioneel met geweld dienen verdedigd omdat argumenten niet volstaan, is betreurenswaardig meer wel een feit.
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Helemaal niet. Wie hoog oploopt met de wet moet er dan ook voorstander van zijn dat inbreuken tegen de wet bestraft worden en dat er alles aan gedaan wordt om een herhaling van misdrijven te voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Gouverneur
|
![]() Dacht ik wel.
![]() |
#167 |
Minister
|
![]() Ja, zeker zijn er heel veel voorbeelden van verkiezingen in landen zonder democratie. Maar ik weet zo gauw geen voorbeeld te vinden van een land met democratie zonder verkiezingen. Wie wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kan democratische besluitvorming hebben bij consensus, dus zonder stemming, zonder meerderheid-minderheid.
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 17 april 2009 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Gouverneur
|
![]() Toppunten van democratische grassroots verkiezingen vind je bijv terug in Haiti en Bolivia. Venezuela misschien ook een beetje.
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de kern van mijn stelling is gewoon dat onze interpretatie en praktijk van democratie niet het summum of eindpunt hoeft te zijn en dat een zgn. hoogmis van de democratie om de vier of zes jaar niet de quintessens van de democratie is.
![]() |
![]() |