![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die gelijkstelling tussen revisionisten en "neonazi's" is maar later gefabriceerd, later gevolgd door de gelijkstelling tussen "neonazi's" en moslimfundamentalisten.
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 12 april 2009 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() Gij hebt hier niets verloren, jong.
![]() |
#164 |
Minister-President
|
![]() Tja, als een ideologische identiteit (nu ja, groot woord) op wijd verspreide vooroordelen gebaseerd is, gaat hij die vooroordelen niet gemakkelijk opgeven.
![]() |
#165 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 12 april 2009 om 11:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() So ??? Het zijn vooral twee notoire negationisten.
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke vooroordelen ???
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet ??? Omdat ik jullie negationisme niet volg ???
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn twee notoire negationisten, ongeacht hun achtergrond.
![]() |
![]() |
#170 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals, i.p.v. mensen voor nazi uit te schelden, even serieus antwoorden:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 april 2009 om 12:05. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister-President
|
![]() Daar ging het niet om. Gij wilde hen per se van ideologische vooringenomenheid beschuldigen (in koeien van letters).
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() Wel, ik maak een onderscheid tussen verdraagzaam-links (99%) en revolutionair-links (1%). Uw linkse "identiteit" is gebaseerd op het conformisme van de verdraagzaamheid en alle bijbehorende clichés en vooroordelen.
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Michael Moore is in Fahrenheit 9/11 ook een negationist. Foei!
![]() |
![]() |
#174 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik zou zeggen dat de grote "breuk" ligt tussen conformistisch links en nonconformistisch links. En dan ligt de verdeling wel iets anders
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mystiek is identiek, technisch gezien. Men zoekt een bepaald geestelijk toestand. Alleen de terminologie verschilt. De stricte zelfdiscipline die daaruit voortvloeit is een technisch gegeven, zoals Crowley terecht opmerkte. Iemand die nooit heeft gemediteerd kan de noodzaak van zelfbeheersing niet vatten. Maar mensen kijken naar het sobere leven van de Magi en imiteren het, hopend op dezelfde resultaten. Uiteraard krijgen ze er geen, hoe hard ze ook vasten, buigen richting Mekka of in de kerk zitten elke zondag. Alle georganiseerde godsdienst is cargo cult. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Overigens, ik had het niet over het negationisme. Die discussie staat hier eigenlijk los van. Het gaat hier niet over mensen die de holocaust ontkennen maar over degenen die 'm wél erkennen maar slechts als ''een detail uit de 2e wereldoorlog zien''. En wat je daarover zei daar heb je gelijk in, de holocaust was ook gebeurd zonder oorlog (als heeft de oorlog wel mede de mogelijkheden ervoor geschapen.) Trouwens, volgens mij is Volksstormer geen negationist én heeft hij Hitler weleens een idioot genoemd (als ik het me goed herinner). Wat hier wordt gezegd door o.a. Kalikles is onzin. De holocaust mag door iedereen worden onderzocht, feiten mogen worden betwist, ondanks dat ze tegen de concensus ingaan. In Nederland althans en in veel landen ter wereld geldt hetzelfde. Maar juist door de hardnekkige beledigingen, de laster en de smaad ten aanzien van een grote groep mensen is er paal en perk gesteld aan de toon van het debat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Minister-President
|
![]() Dat is echter niet mijn conclusie. Ik geloof (ook) niet in de gelijkheid van een geloofsgemeenschap. Niet iedereen is in staat om tot bepaalde inzichten te komen. Beiden zijn dus noodzakelijk.
Het soefisme zegt bijvoorbeeld nergens dat de individuele soefi vrijgesteld is van de islamitische praktijk, zoals vele postmoderne westerlingen denken (Schuon en co). Scepsis tegenover georganiseerde godsdienst is goed, maar ik zou ook niet de nuttige idioot willen zijn van mijn vijanden, die een soort Bilderberg-humanisme aan de wereld willen opleggen. Reli-shoppen en New Age nopen tot nóg meer scepsis.
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 12 april 2009 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laten we zeggen dat ik voor vrij historisch onderzoek en tegen (alle) zwijgwetten ben. Citaat:
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 12 april 2009 om 13:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() Volksstormer,
Het soefisme zegt het inderdaad niet. Maar wat ik bedoelde, is dat deze zaken niet altijd noodzakelijk zijn. Indien men niet snel last heeft van een troebel geweten, hoeft men niet te leven volgens een morele code. Het is wel cultureel afhankelijk wat je geweten troebelt, en daarom ziet men de verschillende (doch vaak gelijkaardige) morele systemen die voortvloeien uit elk mystiek systeem. Over het al dan niet kunnen bereiken van bepaalde inzichten door iedereen kan ik mij niet uitspreken. Als ik ooit dom mag zijn voor een dag, zal ik het je weten te zeggen ![]() En ik begrijp wat je bedoelt, maar ik geloof in destruction before creation. Net zoals jij (terecht) opmerkte bij je discussie met de "liberalen" hier dat de huidige structuren eerst weg moeten voordat hun nachtwakersstaat kan worden geinstalleerd. De mensen zien religie als een saai boeltje met saaie boekjes en regeltjes. Bovendien hebben we een hele horde aan kleinburgers die judeo-christelijke regels opvolgen omdat het zo "hoort". Indien je deze normen opnieuw gaat bekrachtigen, kom je nergens, omdat ze zo ver zijn verwijderd van hun oorspronkelijke bedoelingen dat ze niet eens cargo cult magick zijn. En op dat vlak heb ik meer respect voor een prostituee dan voor een kleinburger: ze heeft zich bevrijd van deze "waarden". Pas wanneer men alles deconstrueert wat er is, kan men ontdekken waarvoor bepaalde dingen -echt- dienen. Uiteraard heb ik het over mensen die het aankunnen om effectief te Doen wat ze Willen. Hoe men een maatschappij opbouwt met mensen die slechts doen wat ze willen, is een andere vraag. |
![]() |
![]() |