Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2009, 06:42   #161
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Man, man, man... Je bent duidelijk nog nooit in Brussel geweest.
maan man man, ik werk in brussel en kwam tot voor een jaar dagelijks in alle randgemeenten. dus niet zeveren. Waar kom jij zoal en wil je samen eens een toertje maken?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 09:41   #162
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iemand nog belangstelling voor het onderwerp heren, of blijven we ambras maken over wie Brussel het beste kent?
Kallikles waarom reageer je niet op wat hier standpunten zijn?
Voor alle duidelijkheid; ik en blijkbaar nog anderen vinden dat moslims stap per stap de samenleving aanpassen aan islam inplaats van zich aan te passen aan de samenleving.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 14:51   #163
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Iemand nog belangstelling voor het onderwerp heren, of blijven we ambras maken over wie Brussel het beste kent?
Kallikles waarom reageer je niet op wat hier standpunten zijn?
Voor alle duidelijkheid; ik en blijkbaar nog anderen vinden dat moslims stap per stap de samenleving aanpassen aan islam inplaats van zich aan te passen aan de samenleving.
De draad gaat over hoofddoeken in Noorwegen. Heb jij daar last van? Ik niet. Marie-Rose Morel stelde dat een mens gelijk wat op zijn hoofd mag zetten, een hoofddoek of een bak bier. Ik deel haar mening.

Waarom homo's hierbij gesleurd worden is me een raadsel. Ik stel alleen maar vast dat in de Brusselse homowijk men geen last heeft van de vele vrouwen met hoofddoek die er rondlopen. Homo's en moslims leven er in perfecte harmonie samen. Dat is nu eenmaal de realiteit. Tot spijt van de predikers van de haat en de oorlog der beschavingen natuurlijk.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 18 april 2009 om 14:53.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 15:18   #164
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
ik en blijkbaar nog anderen vinden dat moslims stap per stap de samenleving aanpassen aan islam inplaats van zich aan te passen aan de samenleving.
Mij lijkt dat de kern van de vraag: moeten mensen zich aanpassen aan de samenleving of moet de samenleving zich aanpassen aan de mensen?

Je kan de samenleving en onze cultuur zien als een statisch gegeven dat niet verandert of niet mag veranderen. Helaas zit je dan fout: elke samenleving en elke cultuur zijn dynamisch en veranderen onder invloed van allerlei factoren. Als ze dat niet doen, sterven ze af.

Als je onze cultuur en samenleving ziet als een statisch gegeven, dan kan je niet anders dan verwachten dan nieuwkomers zich aan dat gegeven aanpassen en er quasi naadloos in opgaan. Maar zo werkt het niet.

Door migratie - maar bijvoorbeeld ook door de ontwikkeling van televisie en andere massamedia, door popmuziek, mode, toerisme en reizen naar het buitenland - verandert onze cultuur en samenleving systematisch. Die verandering is noodzakelijk.

Zo gebeurt het ook vandaag: door de media hebben we onze kledij aangepast, onze seksuele gewoontes, onze eetgewoontes onze religieuze visie en tal van andere dingen.
Migratie is één van de factoren die maken dat onze samenleving verandert. En die aanpassing gebeurt natuurlijk langs onze kant en als het aantal migranten en/of moslims toeneemt, zal ze nog meer veranderen.

Maar ook de cultuur van en de verhoudingen tussen moslims veranderen door de migratie. Net zoals onze samenleving soms voor een klein deeltje in hun richting opschuift, zo schuiven zij in onze richting op.

In zekere zin zijn mensen die bang zijn van de invloed van moslims en migranten cultuurrelativisten. Hoewel ze volhouden dat onze cultuur en waarden en normen superieur zijn, gaan ze er blijkbaar toch vanuit dat onze samenleving zal islamiseren en dat we 'de strijd' tegen de islam bij voorbaat verloren hebben. Dat de Ondergang van het Avondland naakt!

Ik ben niet zo pessimistisch: juist het feit dat onze cultuur alle mensen als gelijkwaardig en alle culturen als interessant en evenwaardig beschouwt, maakt hem superieur. Het is de enige reden waarom onze cultuur mijn voorkeur geniet en het draagt de kiem van de ondergang van andere culturen in zich. Want natuurlijk zullen moslims en migranten zich integreren. Ze zullen - als ze de kans krijgen - dat in eerste instantie economisch doen en daaruit volgt al de rest. Er is mijns inziens geen enkele reden om bang te zijn.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 april 2009 om 15:20.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 18:24   #165
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De draad gaat over hoofddoeken in Noorwegen. Heb jij daar last van? Ik niet. Marie-Rose Morel stelde dat een mens gelijk wat op zijn hoofd mag zetten, een hoofddoek of een bak bier. Ik deel haar mening.

Waarom homo's hierbij gesleurd worden is me een raadsel. Ik stel alleen maar vast dat in de Brusselse homowijk men geen last heeft van de vele vrouwen met hoofddoek die er rondlopen. Homo's en moslims leven er in perfecte harmonie samen. Dat is nu eenmaal de realiteit. Tot spijt van de predikers van de haat en de oorlog der beschavingen natuurlijk.

natuurlijk
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
Oud 18 april 2009, 18:29   #166
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht

natuurlijk
Awel, kom eens mee, het aan de betrokkenen zelf vragen. Contacteer me maar via PB.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 18 april 2009, 18:30   #167
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
...

In zekere zin zijn mensen die bang zijn van de invloed van moslims en migranten cultuurrelativisten. Hoewel ze volhouden dat onze cultuur en waarden en normen superieur zijn, gaan ze er blijkbaar toch vanuit dat onze samenleving zal islamiseren en dat we 'de strijd' tegen de islam bij voorbaat verloren hebben. Dat de Ondergang van het Avondland naakt!
.. .

over onze cultuur die zogezegd superieur is heb ik het althans nooit gehad.
Het is gewoon onze cultuur en ik wil die net zo min opgeven als de marokkanen die hier komen, hun cultuur willen opgeven. Met dat verschil dat zij op verplaatsing spelen en toch wel ergens een toegift zouden moeten doen. Men kan nooit alleen maar enkel de voordelen van een bepaalde zaak hebben.
Alleen zijn er meer mensen van onze cultuur bereidt om de onze in te ruilen voor deze van de marokkanen, dan andersom.

ik vind de arabische cultuur niet zo'n verrijking.
da's alles, niks superieur. woorden die ik nooit in de mond heb genomen.

Maar die islamisering is volop aan de gang, niet omdat wij zo zwak of minderwaardig zijn, maar te tollerant en té bereid om ons aan te passen voor de lieve vrede.
De tegenstander daarentegen past zich niks aan en is bereidt tot oorlog voor zijn punten.
da's het grote verschil, sterkte en zwakte.

Laatst gewijzigd door TypO : 18 april 2009 om 18:42.
Oud 18 april 2009, 18:55   #168
Radioactive Man
Vreemdeling

Standaard

De hoofdoek is niet verplicht in de Islam laat dat even duidelijk zijn!

Wel in een door dictators(en hun achterban) gemannipuleerde vorm van Islam dus zwijg al maar over verrijking.

En wat ook wel geestig is is dat verdedigers van de hoofddoek soms afkomen met een argument in de zin van "dat ze dragen wat ze willen".

Beseffen die wel hoeveel vrouwen zo'n doek juist niet willen dragen maar moeten van hun Famillie en /of man?Dat er landen zijn waar ze daarvoor kunnen worden opgehangen?(zelfs kinderen)

Hier in Europa de Politie laten parraderen met zo'n hoofddoek is imo een kaakslag in het gezicht van die vrouwen.Een regelrechte vernedering.

En een slecht signaal.De hoofddoek is een soort uniform,geen gewoon kledingstuk.Een verplicht symbool,voor sommigen willen of niet.

Welke beschaafde mens is daar nu voor?

Laatst gewijzigd door Radioactive Man : 18 april 2009 om 19:25.
Radioactive Man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 19:21   #169
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is gewoon onze cultuur en ik wil die net zo min opgeven als de marokkanen die hier komen, hun cultuur willen opgeven. Met dat verschil dat zij op verplaatsing spelen en toch wel ergens een toegift zouden moeten doen. Men kan nooit alleen maar enkel de voordelen van een bepaalde zaak hebben.
Alleen zijn er meer mensen van onze cultuur bereid om de onze in te ruilen voor deze van de marokkanen, dan andersom.

da's alles, niks superieur. woorden die ik nooit in de mond heb genomen.

Maar die islamisering is volop aan de gang, niet omdat wij zo zwak of minderwaardig zijn, maar te tollerant en té bereid om ons aan te passen voor de lieve vrede.
De tegenstander daarentegen past zich niks aan en is bereidt tot oorlog voor zijn punten.
da's het grote verschil, sterkte en zwakte.
Ik denk niet dat er zovele mensen BEWUST bereid zijn hun/onze eigen superieure cultuur om te wisselen voor de islamitische totalitaire ideoligie. Alleen: ergens zijn er elementen bezig die net dat stukje "islamitische totalitaire ideoligie" kost wat kost willen verbergen terwijl ze langzamerhand het Europese hinterland willen koloniseren.

Geloof me: wij zijn de joden van de 21ste eeuw. Degenen die het meeste verstand hebben, zorgen dat ze zo snel mogelijk vertrekken. De zoveelste uittocht van de joodse intelligentsia is al een paar decennia in alle stilte bezig.
Het doet raar: normaal zou ik mijn eigen kinderen toch wat moeten temperen in hun emigratie-wensen. De nadelen van het emigreren aanwijzen bijvoorbeeld. De voordelen van ons o zo geroemde sociale systeem prijzen bijvoorbeeld.
Zowel zij als ik hebben eerder de neiging: "als we ginds een stek hebben en voet aan grond, dan kom je ook!"
Europa immigratieland? EMIGRATIELAND zeker!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 april 2009 om 19:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 19:58   #170
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Agitatie; je draait de zaken om. De uitdaging is niet aan ongelovigen, maar aan moslims zelf want zij kiezen er voor hier te leven en moslim te zijn; niemand legt hen dit op.
Moslims moeten de voorschriften van hun religie in overeenstemming weten te brengen met deze samenleving, de mate waarin dit lukt bepaald ook je economisch welzijn in deze samenleving.
-Dat betekent voor veel moslims dat zij het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen horen te respecteren; wat in strijd is het de koran die mannen immers tot voogden over vrouwen maakt, geweld tegen hen toestaat en hen beperkt in seksuele vrijheid; tenminste bekeken vanuit hier geldende wetten. Of een vrouw werkt, verliefd wordt, seks heeft en al of niet wil trouwen is dus haar zaak en niet van haar familie. Vrouwen moeten en moslim kunnen zijn en gebruik maken van het recht op zelfbeschikking.Die emancipatie zie ik niet snel gebeuren.

- Dat betekent accepteren dat mannen en vrouwen gelijke rechten hebben in openbare ruimtes en uitoefening van professionele bezigheden.De voorwaarden binnen opleiding om professionele bezigheden te kunnen uitoefenen blijven onaantastbaar. Gedaan met moslima's die op stages als verpleegster weigeren een man te wassen bijvoorbeeld, gedaan met het weigeren van mannelijke artsen bij bevallingen, gedaan van het eisen van aparte tenten bij buurtevenementen, aparte zwemuren of problemen vanwege en mannelijke schoonmaker of technicus.

-Moslims staan voor de uitdaging om te accepteren dat Allah niet boven de wet staat ookal zegt hun koran anders. Het gedachtengoed waar dit voor staat zal niet de veranderingen in deze samenleving bepalen omdat ze volkomen in strijd zijn met de waarden van o.a de verlichting. Dat is de basis van Europse cultuur in deze contreien en wie daar niet mee om kan moet verhuizen naar een Islamitisch land.
Ik ben zeker dat er ook moslims zullen zijn die deze uitdaging wel aankunnen, omdat je vrij de vijf pijlers van islam kunt beleven en grote indivuele vrijheden hebt, niemand verhindert de grote gebeurtenissen in het leven bijvoorbeeld zoals huwelijk, geboorte en dood te vieren volgens je overtuigingen.
Wij hoeven helemaal niet aan te passen aan Islam. Dat is het probleem voor moslims; niet voor ons. En mij stoort bijvoorbeeld Halaleten in supermarkt niet. Maar wel een mekkerende moskee, ik denk dat heel veel mensen er ook zo over denken, mijn verdraagzaamheid stopt waar die van anderen hoort te beginnen!
-
Oud 18 april 2009, 20:12   #171
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Geloof me: wij zijn de joden van de 21ste eeuw. Degenen die het meeste verstand hebben, zorgen dat ze zo snel mogelijk vertrekken. De zoveelste uittocht van de joodse intelligentsia is al een paar decennia in alle stilte bezig.
Het doet raar: normaal zou ik mijn eigen kinderen toch wat moeten temperen in hun emigratie-wensen.
De aap komt uit de mouw.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 april 2009, 20:20   #172
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, kom eens mee, het aan de betrokkenen zelf vragen. Contacteer me maar via PB.
wat gaan we vragen? of idd de homo's in brussel geen problemen hebben met de gesluierde vrouwen aldaar? zoals u schreef.
haha.
dat zou pas een stomme vraag zijn.
Oud 18 april 2009, 20:22   #173
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat gaan we vragen? of idd de homo's in brussel geen problemen hebben met de gesluierde vrouwen aldaar? zoals u schreef.
haha.
dat zou pas een stomme vraag zijn.
Neen. We gaan hen vragen wat ze denken over allochtonen.

Wat is het man? Ben je zelf eigenlijk ook homofoob en durf je geen homobar binnenstappen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 april 2009, 20:29   #174
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is het man? Ben je zelf eigenlijk ook homofoob en durf je geen homobar binnenstappen?
ik ben helemaal niet homofoob en nog minder heb ik angst van homobars.Nu wat homo's van allochtonen denken, weet ik wel. -lekker exotisch schat-
maar wat allochtonen van onze homo's denken, da's meer de kwestie dacht ik.

dus ipv ik naar homobars, laten we homo's naar wijken brengen, die ik aanduid.

PB me maar.

Laatst gewijzigd door TypO : 18 april 2009 om 20:29.
Oud 18 april 2009, 20:36   #175
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ben helemaal niet homofoob en nog minder heb ik angst van homobars.Nu wat homo's van allochtonen denken, weet ik wel. -lekker exotisch schat-
maar wat allochtonen van onze homo's denken, da's meer de kwestie dacht ik.
Dus je geeft toe dat de homo's eerder mijn als jouw standpunt delen en je denkt dat jij het beter weet als "grote broeder" die hen zal beschermen.

Wel, ik heb genoeg homo's in mijn vriendenkring om te weten dat ze spuwen op jouw bescherming.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 18 april 2009, 20:39   #176
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik ken persoonlijk genoeg moslims die spuwen op homo's.
Oud 18 april 2009, 20:43   #177
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is gewoon onze cultuur en ik wil die net zo min opgeven als de marokkanen die hier komen, hun cultuur willen opgeven.
Waarom u opnieuw vertrekt vanuit het idee van twee statische, volstrekt gescheiden culturen die homogeen zijn. Daar maakt u een belangrijke fout.
Want noch 'onze' cultuur, noch die van Marokkanen zijn statisch, homogeen of volstrekt van elkaar gescheiden.

Een paar voorbeelden maken dat duidelijk. Mijn ouders zijn hoogbejaard, gelovig, moreel conservatieve, gepensioneerde arbeiders. Met bedenkingen ten opzichte van bv. abortus en voorbehoudsmiddelen, het homohuwelijk. Mijn buren zijn ook bejaard, gelovig, moreel conservatief en eveneens gepensioneerde arbeiders. Met gelijkaardige bedenkingen ten opzichte van bv. abortus en voorbehoudsmiddelen, het homohuwelijk.
Ze delen dus veel normen en waarden met elkaar. Ook de praktijk van hun dagelijks bestaan lijkt erg op elkaar.

Mijn zoon van 16 houdt van TFM, 24-hours, zijn gsm, zijn computer, zijn mobiliteit, zijn vrienden, voetbal en baseball en hiphop. De jongste zoon van mijn buren houdt van TFM, 24-hours, zijn gsm, zijn computer, zijn mobiliteit, zijn vrienden, voetbal en baseball en hiphop. Ze delen dus veel normen en waarden met elkaar. Ook de praktijk van hun dagelijks bestaan lijkt erg op elkaar.

Tussen mijn zoon en mijn ouders is een groter cultureel verschil dan tussen hem en mijn buurjongen. Zo relatief, dynamisch, onafgelijnd en heterogeen zijn culturen. Waar trekken we de grens? Wie behoort tot welke cultuur?

Citaat:
Met dat verschil dat zij op verplaatsing spelen en toch wel ergens een toegift zouden moeten doen.
Mijn buurjongen is hier geboren, speelt dus helemaal niet op verplaatsing en ik zie niet in waarin hij wat zou moeten toegeven ten opzichte van wie.

Citaat:
Alleen zijn er meer mensen van onze cultuur bereidt om de onze in te ruilen voor deze van de marokkanen, dan andersom.
Ik eet graag Marokkaans, ik luister soms naar Arabische muziek of mengvormen van rock en Arabische muziek, ik drink occasioneel een glas muntthee bij mijn buren of in het theehuis wat verderop en ik reis graag naar Arabische landen. Al die dingen maken (zoals Paul Bowles over Marokko of Arabische literatuur) deel uit van mijn culturele bagage.
Maar dat betekent geenszins dat ik 'mijn eigen' cultuur zou inruilen. Ik pik uit 'onze cultuur' ook alleen wat mij aanstaat of interesseert. En ik doe dat met alle culturen waarmee ik in contact kom. Want zoals gezegd: een cultuur is niet homogeen en ze bestaan niet naast elkaar. Vandaar mijn pleidooi om te spreken over trancecultureel. Dat legt de nadruk op het dynamische, permanent veranderlijke van culturen.

Citaat:
Ik absoluut wel, maar zoals gezegd: niet �*lles uit die cultuur. Zoals ook niet alles uit onze cultuur de moeite van het bewaren of koesteren waard is.

Citaat:
zwak - te tolerant
minderwaardig - té bereid ons aan te passen

Is het meer dan een verschil in nuance?

Citaat:
... Er is pas oorlog als u dat per sé wil.

Oud 18 april 2009, 20:48   #178
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zowel zij als ik hebben eerder de neiging: "als we ginds een stek hebben en voet aan grond, dan kom je ook!"
Zo denken de meeste migranten er over...

Oud 19 april 2009, 00:09   #179
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Je zou eigenlijk beter aan de moslims in de moskee gaan vragen wat zij over homo's denken...Wat is het man ? Ben je islamofoob en durf je geen moskee binnen ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 00:11   #180
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Zo denken de meeste migranten er over...
Begrijpelijk, maar daarom moeten we daar niet mee akkoord gaan. Het is niet omdat het begrijpelijk is, dat het goed is.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be