![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nope.
Het griepseizoen loopt trouwens op zijn einde in het noordelijk halfrond. Interessant om te zien of het virus op het zuidelijk halfrond geraakt/standhoudt. Om dan in alle hevigheid terug te keren in september
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Gouverneur
|
![]() 'de zwakkeren moeten eraf !'
euh nee, grapje, tjah 2000 man op 22miljoen vind ik nog niet echt zo een probleem.
Intelligence plus Character, That is the goal of true education (Martin Luther King) __________________________ Facebookpagina over Defensie Youtube kanaal Defensie Laatst gewijzigd door BladeToke : 29 april 2009 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U vergeet de "mutaties"
![]() |
#164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() welke mutaties zou ik dan vergeten?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het internet kan er precies voor zorgen dat er folie-en met meerderen ontstaan..., want deze mensen vinden er medestanders (of mensen die zich zo voordien en eigenlijk onder hun stoel liggen van het lachen wanneer ze hun conspiracy.com-sites updaten en er mee op faken te panikeren) en blijven zo mekaars hoofd op hol jagen. Dat is een groot gevaar en nadeel van het internet. Want als je mening nooit wordt geverifieerd met de werkelijkheid en je altijd bevestigd wordt in je zelfde mantra, zijn er weinig kansen op bijleren. Geen, in feite. Daarom ook denk ik dat veel theorieën die je online tegenkomt voor de niet-believer zéér bevreemdend en daarom zelfs beangstigend overkomen. Zo ver mijn off-topic aanval tegen het internet zelf, of beter: web 2.0 waarop iedere "expert" zijn comments mag zetten. On-topic: in de strijd tegen het virus kan internet een zeer belangrijk medium zijn. Men kan veel sneller worden geïnformeerd dan ooit tevoren mogelijk was en de media kan nieuws minder goed verborgen houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Een mens op mens transactie van H5N1 is enkele keren beschreven geweest, maar zelfs dan kon men contact met dieren van beide mensen niet uitsluiten (bv. twee gezinsleden die beide ziek werden).
Weet iemand iets over de doeltreffendheid van de maskers? Ik zag op nu.nl dat er iemand doodleuk afkondigde dat ze waarschijnlijk niet effectief zijn. Ik denk dat het het beste is, als iedereen thuisblijft, zeker de mensen die ziek zijn. Maar dat heb ik hier al vaak getypt. Ik hoop dat het Gentse supervaccin serieus wordt genomen en dra wordt ontwikkeld op grote schaal. De media en de overheid besteden er in mijn ogen iets te weinig aandacht aan, ook in de informering van de bevolking. De onwetendheid is blijkbaar enorm? Enerzijds hoor je dat de WHO de pandemie officieel wil afkondigen (fase 6) en dat er honderden leerlingen besmet zijn van die school in NYC (besmetting van mensen die niet naar Mexico geweest zijn, dan zou men naar fase 5 moeten), maar anderzijds staat de griep niet eens bovenaan bij de nieuwskranten en zijn er weinig sites waarop je veel of up-to-date informatie vindt. Daarnaast blijken ze zich af te vragen of het nu airborne is of niet, en of het de moeite is om massaal vaccins voor te produceren of niet ... (ze zijn nog niet begonnen dus) omdat er buiten de V.S. toch niemand aan gestorven meer is. Volgens sommige bronnen helpt tamiflu, volgens anderen niet. Aanvankelijk zei men ook dat vooral mensen tussen de 20 en 40 stierven (de 'sterke' groep), maar nu is er ook een baby bezweken aan het virus. Wat moet een mens daarmee? Laatst gewijzigd door Politikainspe : 29 april 2009 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik was aan het lezen hoe de griep het moeilijker heefd in de zomer, maar in de zuidelijke landen is het binnenkort winter, het lijkt erop dat het zuiden misschien het ergst zal getroffen worden. Met de meeste arme landen die dan nog helemaal niet voorbereid zijn hierop. Héél triest.
Voor ons (en ik ben normaal gezien niet zo optimistisch maar dit is toch hoe ik het begrijp) zal het misschien beter gaan. Voorlopig kan het nog tegengegaan worden met Tamiflu en Relenza. En dan hebben we tegen volgend jaar misschien al een vaccin beschikbaar. Ik ben wel geschoqueerd door de trage reactie, als iemand "pandemie" vermeld zouden overheden direct mensen die het land binnen komen eerst onder observatie houden, of zelfs simpelweg de grenzen sluiten. En maskers uitdelen en massaal info geven over hoe de verspreiding tegen te gaan, elkaar niet aanraken etc. Maakt niet uit hoe dodelijk het is of hoe serieus de dreiging is, je mag geen risico's nemen de dag van vandaag, het zou maar eens een ongeneesbare dodelijke ziekte moeten geweest zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er met de cijfers aan de hand. De eerste dagen liep het dodental gestaag op to 159 en nu zouden er maar 7 'geconfirmeerde' doden zijn ineens (WHO). Iemand zicht hierop?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel grappig, ik had hier laatst nog een ingeving gekregen en gepost dat varkensvlees eigenlijk niet koosjer eten is, dat die beesten schandalig behandeld worden. En hop maandje ongeveer later dit? Tjah toeval zeker? ![]() Ik denk dat ik mijn feelings moet blijven volgen Psychic 420 YEAH BABY! En nu serieus: Ja serieus stoppen met de massa productie van vlees. De mens terug zijn eigen vlees laten kweken en slachten er zal wel wat zuiniger met omgesprongen worden. Maar neen, shot de beesten op elkaar in erbarmelijke omstandigheden en trapt ze nog goe na voor de dood. Richt U op de Vedische geschriften
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wou net komen typen dat het al bij al heel goed meevalt en zo'n vaart wel niet zal lopen. Waar men de afgelopen dagen telkens een toename had van bijna 500 gevallen per dag, leken er vandaag geen meer te zijn. Maar nu lees ik net het omgekeerde in de krant: er is toch geen vertraging. En er zijn al twee maal besmettingen geweest van mensen die niet eens in Mexico geweest zijn. Vanavond komt het WHO weer samen om de alarmfase dan misschien toch te verhogen. Dan zitten we er echt 'in'. En zeggen dat we al jarenlang op fase drie stonden door een ander virus. De ironie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() We zitten er al lang 'in', op z'n minst een kleine pandemie lijkt onvermijdelijk. Eng dat het zover is gekomen, zeker omdat het evengoed een ongeneesbaar iets kon geweest zijn.
Misschien ook tijd om de titel van deze thread te veranderen in "Paniek in de hele wereld om gemuteerd virus"? Laatst gewijzigd door Buzz : 29 april 2009 om 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De WHO gaat over tot level 5
![]() De persconferentie is nu op CNN te volgen ... Da's niet zo best ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat was te voorspellen. Ze moeten dit omdat er nu ook mensen besmet waren die niet in Mexico zelf waren geweest. Op zich neemt het aantal gevallen ook niet zo pijlsnel toe en ander goed nieuws is dat het virus een erg lage mortaliteit lijkt te hebben. (In Mexico 150 doden op een + 2000 besmetten, wetende dat men de eerste vijftig besmetten mogelijk wandelen heeft gestuurd wegens onwetendheid, dat is 7.5%. Dat is al positiever dan de 17% waarvan eerst sprake.) Het zal allicht eerder vergelijkbaar zijn met het Hong-Kongvirus dan met de Spaanse griep. Wel vreemd dat er geen enkele Vlaamse krant is die het nodig vindt om daarover te berichten. Benieuwd welke maatregelen zullen volgen. Hoogstwaarschijnlijk volgt er een grootschalige soort preventie- en informatiecampagne om het te voorkomen en zoveel mogelijk in te perken, en worden er lokale hulpposten opgestart. Over een test gesproken voor ons Onkelinx... ![]() Laatst gewijzigd door Politikainspe : 29 april 2009 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 29 april 2009 om 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Daar is mijn Spaans niet goed genoeg voor.
![]() Laatst gewijzigd door Politikainspe : 29 april 2009 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Estaban en punto de declararse en bancarota" cassé, i presume? Laatst gewijzigd door Mr Kanipoupenie : 29 april 2009 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik het nu goed begrijp moeten alle landen toch hun actieplan gaan opstellen ...
Het zal hier mooi worden , en vlak voor de verkiezingen nog wel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het wordt weer zoals bij terrorismedreiging nummer 59595bis: een spontane collectieve lobotomie bij de bevolking grijpt dan plaats en de mens zegt: FOERT! |
|
![]() |
![]() |