![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U bent geweldig in het spelen op de man Op enige wettekst, internationaal verdrag, of iets dergelijks wacht ik nog steeds. Uw wensen voor werkelijkheid nemen, en woest uithalen naar iemand die uw ballonnetje doorprikt, dat wel, maar gefundeerd weerwerk, armoe ten top |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier al uw ballonetjes doorgeprikt, maar daarop lijkt u niet te kunnen repliceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verwijs naar een internationaal geratificeerd verdrag, naar een VN resolutie, om het even, iets internationaals waar duidelijk staat dat vlaanderen het RECHT kan opeisen om zich EENZIJDIG onafhankelijk te verklaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als u kan aantonen, dat wallonie en brussel akkoord zullen gaan met een splitsing, zitten we uiteraard in die situatie. Tot nader orden, denk ik niet dat we zover zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
Het is nonsens dat een staat maar kan ontbonden worden indien alle deelstaten daarmee instemmen. Evenzeer is het nonsens dat een staat kan blijven bestaan wanneer zijn grootste bestanddeel ermee ophoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Allemaal ex-oostbloklanden waar het westen wat graag een uitzondering voor maakte om die los te weken uit het communistisch blok. Hoe schat je de kansen voor vlaanderen ? Denk je dat we evenveel internationale goodwill mogen verwachten? Uitzonderingen op de regel? Bent u blind en doof voor de mening van het buitenland? Hoe komt het dat onze buitenland imago, en dat van vlaanderen nog het meest rotslecht is? Droomt u rustig verder van uw éénzijdig scenario, maar besef dat jij de dromer bent, en zonder enig bewijs zeker geen realist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Ik droom van zeer weinig. Overigens hou ik hier helemaal geen pleidooi voor Vlaamse onafhankelijkheid. Over de wenselijkheid daarvan kan rustig gedbateerd worden. Maar dan zonder de waan-doembeelden waar u mee afkomt. En wat dat slechte imago in het buitenland betreft: dat is in de eerste plaats het gevolg van het feit dat we op dat vlak nog gehandicapt zijn door België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Begin dan met de financieringswet eens te ontleden, die brussel nu een deel van zijn eigen inkomen = het inkomen dat door brussel gegenereerd wordt, afneemt. Hierdoor moet brussel bedelen bij vlaanderen en wallonie. Een zelfstandig brussel dat zijn eigen inkomsten mag houden staat er al heel wat beter voor. Aangevuld met wat cretieve heffingen komt brussel wel rond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Dat is dan jammer voor Brussel, het zal haar onafhankelijkheidsaspiraties moeten opbergen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Wat de financieringswet betreft, ik ken die zeer goed net zoals ik de details ken van de financiering van Brussel. Ik heb u uitgelegd dat een zeer groot percentage van de Brusselse economie rechtstreeks gefinancierd wordt door Vlaanderen, de Franse Gemeenschap en de Federale overheid. Daarnaast stroomt er jaarlijks voor honderden miljoenen euro extra federaal geld naar Brussel. Een zelfstandig Brussel zal vele tienduizenden, zoniet enkele honderdduizenden jobs verliezen + de daarmee verbonden economische activiteit. En zal plotseling alle kosten voor onderwijs, cultuur en gezondheidszorg moeten overnemen. Dat is gewoon niet haalbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waan en doemscenario's, zou best kunnen, niemand weet alles, maar bewijs dat dan. Ik wacht nog steeds op een tekst waaruit blijkt dat vlaanderen zich éénzijdig onafhankelijk kan verklaren, met zekerheid van internationale aanvaarding. En dan moet je me eens vertellen waarom wallonie vervolgens toegeefelijk zou zijn, om tot een nette boedelscheiding te komen, zoals u droomt. Da van da imago, klopt van geen kanten. Als ik in het buitenland kom, dan weten de beter geinformeerden dat vlaanderen bestaat, en wel met volgende stelling : "die rijke regio, die afwil van zijn minder begoede landgenoten" of die "racisten" die alle buitenlanders willen buitengooien. Dat is zowat het enige, verder geraken ze niet. Belgie heeft het imago van gezellig en open te zijn. aan belgie en brussel worden onze culinaire specialiteiten gelinkt. Brussel is gekend als mooie stad, maar wordt negatief genoemd als het over beslissingen van de EU gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Het spijt mij dat elementaire logica uw petje te boven gaat. Een kleine vergelijking, om het toch nog eens te proberen: Volgens uw logica zou bv. Engeland niet onafhankelijk kunnen worden van het Verenigd Koninkrijk, want Schotland, Wales en Noord-Ierland (ongeveer een kwart van de bevolking) zouden het recht hebben de Verenigd Koninkrijk te vormen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Alleen al het effect daarvan op de registratierechten door het inzakken van de kantorenmarkt zou desastreus zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo niet vrees ik dat ze in hetzelfde schuitje zitten als wij: Of in onderlinge overeenstemming, of in de grootste onzekerheid over het vervolg. |
|
![]() |
![]() |