![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het gras twee kontjes hoog is.
http://www.youtube.com/watch?v=IOVYzQj1wik |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=Idh9TfPx-lc U kan er natuurlijk ook de "zeer gezochte" tekst daarvan lezen! ![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 14 juni 2009 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nino, de zoetgevooisde player uit Zaandam, en Keizer de zelverklaarde straatcrimineel en wonderkind uit de Bijlmer die gruwelijk kan spitten. Lucky luq spuugt ook aardig mee trouwens.
http://www.youtube.com/watch?v=RTq_Z...eature=related Nino - Ik Wacht Al Zo Lang ft Keizer & Lucky LuQ Geniale klaagzang over het witte media-bolwerk van Hilversum. Desondanks 700.000 hits waarmee ze de best bekeken plaat van Clouseau zwaar voorbij zijn (het prachtige "Domino", http://www.youtube.com/watch?v=0WUZV7vVt0E ) Hier nog even de tekst. Nino: Yes Yaww, Deze track is voor iedereen die bloed zweet en tranen geeft voor muziek. Voor Iedereen die leeft voor muziek. E-One op de beat. Blacklabelmusic in de building yo! let's go! Keizer : Kijk hoelang gaat het nog duren voor ik binnen mag komen zien ze niet dat dit me hart is? hoelang moet ik nog dromen? kijk hoelang gaat het nog duren voordat ik me mag vertonen? ik wil kruipen uit me dekking kijk de tijd is daar gekomen en ik wacht al zo lang vanaf jong's af aan ben ik al bezig met m'n texten m'n texten t'is tijd voor de beste En ik wacht al zo lang vanaf jong's af aan ben ik al bezig met m'n texten m'n texten t'is tijd voor de beste Nino: Getekent bij Goodlife, zat daar een jaar. 4 Mixtape's en ze kennen de naam Beste nieuwkomer in 2006 breng 2009 weer naam op de plaat.' Zoveel gedaan, zoveel gezien, zoveel gehaat, zoveel gefeat Brainpower, Negativ, THC tot aan LSD Liefde Tot beef om niets, en ik rijm tot me dood Muziek is me all, me brood. Ooit ga ik heen nu ben ik heet dus geloof me nigger G, ja ik leef nu me droom. Duizenden fans ( een lopend label ) Sponser contracten ( Neger is stable ) Ik Blijf (Zweve) Jare (bezig) ik wacht al zo lang tis tijd voor de heetste! EUH! En ze kunnen niet vatten dat deze neger naast Appa, het meest onderschat is, en geen grap is, een vrede stap zet, bij elke cd weer een neger op de map zet.(hahaha) Stilte voor de storm, Black Label, LSD nog steeds in de game, heet in de game, tweede in de game, en ik wacht zo lang om me plek terug te nemen Keizer : Kijk hoelang gaat het nog duren voor ik binnen mag komen zien ze niet dat dit me hart is? hoelang moet ik nog dromen? kijk hoelang gaat het nog duren voordat ik me mag vertonen? ik wil kruipen uit me dekking kijk de tijd is daar gekomen en ik wacht al zo lang vanaf jong's af aan ben ik al bezig met m'n texten m'n texten t'is tijd voor de beste En ik wacht al zo lang vanaf jong's af aan ben ik al bezig met m'n texten m'n texten t'is tijd voor de beste Keizer: haha black label music Je kende me naam al: Keizer Rosje, die jongen die van de 15 was begonnen. Niemand die hield van hem iedereen die hield van hem als er een battle was in de buurt had rosje'm gewonnen. Ik ging van RapMUp naar Black Label, niet de blacklabel van nu, maar de blacklabel van toen, de blacklabel die nu bekend staat als BlackSide Met Bombe, Lloydstar De General, Roots. De tijd ging terwijl ik vast zat in jail. 3 jaar gemist in men leven Is veel. nu wil ik inne ik ben trots om te beginnen laat me binnen, laat me spitten, ik heb jeuk aan me keel. (En ik wacht al zo lang) tot ik komen mag, waneer ik boven mag, waneer ik hoger mag, wie gunt me de tijd wie geeft me me plek wie gunt me iets, geef me dat wat ik altijd voor me oge had. (Vanaf jong af aan) ben ik al bezig met men texten iedereen vond het hard, maar niemand wou hem helpen, Als die de top wou berijken, niemand zou em helpe vech TEH, (Zien ze niet dat het men hart is) nog steeds schrijf ik me texten. Keizer is woest HHRRR, niemand die moet em nu voor de voete lopen stop et in me plank om te pes TUH Keizer : Kijk hoelang gaat het nog duren voor ik binnen mag komen zien ze niet dat dit me hart is? hoelang moet ik nog dromen? kijk hoelang gaat het nog duren voordat ik me mag vertonen? ik wil kruipen uit me dekking kijk de tijd is daar gekomen en ik wacht al zo lang vanaf jong's af aan ben ik al bezig met m'n texten m'n texten t'is tijd voor de beste En ik wacht al zo lang vanaf jong's af aan ben ik al bezig met m'n texten m'n texten t'is tijd voor de beste Lucky LuQ: 12 jaar jong toen ik me eerste track schreef, vanaf dat moment voelde ik me compleet. En ik wist dat er iets in me leven ontbrak.. Niemand om me heen wist dat ik de gave had.(nahaha) BLM gaf me de kans van m'n leven heb em gegrepen loop niet te spelen. Kom op voor me rechte en me innerlijk zal spreken. Wees god dankbaar dat ik ben getekent! Schat rijke lyric's, vandaar dat ze onderschatte, bergen gedreven in het vak, loop niet te grappen. EY! 'T is tijd voor mij, ben nu rijp voor de game. Nog steeds veelste heet Ben een drie min twee. Dat is wat ik ben, dat zal ik ook blijven. Ik wacht al zo lang om mezelf te bewijzen. Maar het is nu daar, het is tijd voor de beste. Begrijp wat ik bedoel, oh Keizer, Zeg ze! Maar het is nu daar, het is tijd voor de beste begrijp wat ik bedoel, oh Keizer, Zeg ze! Keizer : Kijk hoelang gaat het nog duren voor ik binnen mag komen zien ze niet dit me hart is? hoelang moet ik nog dromen? kijk hoelang gaat het nog duren voordat ik me mag vertonen? ik wil kruipen uit men dekking kijk de tijd is daar gekomen en ik wacht al zo lang vanaf jong's af aan ben ik al bezig met m'n texten m'n texten t'is tijd voor de beste En ik wacht al zo lang vanaf jong's af aan ben ik al bezig met m'n texten m'n texten t'is tijd voor de beste Kijk hoelang gaat het nog duren voor ik binnen mag komen zien ze niet dit me hart is? hoelang moet ik nog dromen? kijk hoelang gaat het nog duren voordat ik me mag vertonen? ik wil kruipen uit me dekking kijk de tijd is daar gekomen en ik wacht al zo laaaang Ik wacht al zoo laaaang Aah |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Schepen
|
![]() http://www.myspace.com/flahaut
Nederlandstalige hiphop van een groep die FLAHAUT heet. Kan het nog fouter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De beste Nederlandstalige taalkunstenaar is een Zwitser.
http://www.youtube.com/watch?v=pd2kJ0Kem18 Drs. P. "Dodenrit" We rijden met de troïka door het eindeloze woud Het vriest een graad of dertig, het is winter en vrij koud De paardenhoeven knersen door de pas gevallen sneeuw 't Is avond in Siberië en nergens is een leeuw We rijden met de kinderen, al zijn ze nog wat jong Door 't eindeloze woud waarover ik zoëven zong Een lommerrijk en zeer onoverzichtelijk terrein Waarin men zich gelukkig prijst dat er geen leeuwen zijn We zijn op weg naar Omsk, maar de weg daarheen is lang En daarom vullen wij de tijd met feestelijk gezang Intussen gaat zich iets bewegen in de achtergrond Iets donkers en iets talrijks, en dat lijkt me ongezond Ze zijn nog vrij ver achter ons, ik zie ze echter wel Het is een hele massa en ze lopen nogal snel En door ons achterna te lopen halen zij ons in Wat onvoordelig uit kan pakken voor een jong gezin De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been Ze lopen op vier poten en ze kijken heel gemeen Ze hebben grote tanden, dat is duidelijk te zien Het zijn waarschijnlijk wolven, en kwaadaardig bovendien Al is de toestand zorgelijk, ik raak niet in paniek Ik houd de moed erin door middel van de volksmuziek We kennen onze bundel en we zingen heel wat af Terwijl de wolven nader komen in gestrekte draf Het is van hier naar Omsk nog een kleine honderd werst 't Is prettig dat de paarden net vanmiddag zijn ververst Maar jammer dat de wolven ons toch hebben ingehaald Men ziet de flinke eetlust die hun uit de ogen straalt We doen heel onbekommerd en we zingen continu Toch moet er iets gebeuren onder moeders paraplu En zonder op te vallen overleg ik met mijn vrouw Wie moet er aan geloven, vraag ik, toe bedenk eens gauw Moet Igor het maar wezen--nee want Igor speelt viool Wat vind je van Natasha--maar die leert zo goed op school En Sonja dan--nee Sonja niet, zij heeft een mooie alt Zodat de keus tenslotte op de kleine Pjotr valt Dus onder het gezang pak ik het ventje handig beet Daar vliegt hij uit de troïka met een griezelige kreet De wolven hebben alle aandacht voor die lekkernij Nog vierentachtig werst en o wat zijn wij heden blij We mogen Pjotr wel waarderen om zijn eetbaarheid Want daardoor raken wij die troep voorlopig even kwijt Zo jagen wij maar voort als in een gruwelijke droom Ajo ajo ajo al in die hoge klapperboom Daar klinkt weer dat gehuil en onze hoop is weer verscheurd De wolven zijn terug en nu is Sonja aan de beurt Daar gaat het arme kind, zij was zo vrolijk en zo braaf Nog achtenzestig werst en in Den Haag daar woont een graaf Ik zit nog na te peinzen en mijn vrouw stort meen'ge traan En kijk daar komen achter ons die wolven al weer aan Dus Igor, 't is wel spijtig maa jij wordt geen virtuoos Nog tweeënvijftig werst en daar was laatst een meisje loos Nu Igor is verwijderd hebben wij weer even rust Maar nee daar zijn de wolven weer, op nog een part belust De doodskreet van Natasha snijdt ons pijnlijk door de ziel Nog zesendertig werst en in een blauwgeruite kiel Mijn vrouw en ik zijn over dus we zingen een duet En als het even mee wil zitten halen we het net Helaas, ik moet haar afstaan aan de hongerige troep Nu nog maar twintig werst en Hoeperdepoep zat op de stoep Ik zing nu weer wat lustiger want Omsk komt in zicht Ik maak een sprong van blijdschap en verlies mijn evenwicht Terwijl de wolven mij verslinden denk ik, dat is pech Ja Omsk is een mooie stad maar net iets te ver weg Troïka hier, troïka daar Ja je ziet er veel dit jaar Troïka hier, troïka daar Overal zit paardenhaar Troïka hier, troïka daar Steeds uit voorraad leverbaar Troïka hier, troïka daar Zachtjes stort de Samuvar Troïka hier, troïka daar Met een Slavisch handgebaar Troïka hier, troïka daar Doe het zelf met naald en schaar Troïka hier, troïka daar Is dat nu niet wonderbaar Troïka hier, troïka daar Twee halfom en één tartaar Troïka hier, troïka daar Een liefdadigheidsbazaar Troïka hier, troïka daar Hulde aan het gouden paar Troïka hier, troïka daar Foei hoe suffend staat gij daar Troïka hier, troïka daar Moeder is de koffie klaar Troïka hier, troïka daar Kijk daar loopt een adelaar Troïka hier, troïka daar Is hier ook een abattoir Troïka hier, troïka daar Basgitaar en klapsigaar Troïka hier, troïka daar Flinkgebouwde weduwnaar Troïka hier, troïka daar Leve onze goede tsaar! ------- (c)1974 H.H. Polzer Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 15 juni 2009 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger zette hij "stoute rappers in de hoek". Extince , de papa, de grondlegger.
Voor alle drs P fans: let op het vetgedrukte gedeeelte in de tekst. Heinz Hermann Polzer (zijn hele naam) is toch al een figuur die op handen wordt gedragen (terecht!) door veel Nederlandse rappers. Hier alvast een voorbeeld: 1995 http://www.youtube.com/watch?v=1mNvw1mq88U Extince - Spraakwater Nummer 1 Het is feest W-w-w-we gaan feestvieren lieve toehoordertjes 1, twee, okay vooruit dan Ik breng de binnenlandse folk op verzoek Die gaat erin als koek Ik zet stoute rappers in de hoek Want ik ben jullie meester, weet je nog die wist er van Hiphop is een vak en Extince is de vakman Maar volgens menigen ben ik de enige, de uitverkorene snap je Daar valt niet aan te tornen, yo Ik ben wreed goed, 't zit nou eenmaal in m'n bloed, luister dan Hitgevoelig als ABBA en flexibel als Barbapappa Geloof me nou, ik swing de pan uit Ik kom met vette hits ga daar maar van uit Ik bedoel, dit is niks voor de X, ik doe dit al vanaf m'n melktanden Vanaf de aap, noot, mies en ik smeer m'n stembanden met m'n spraakwater Nou allemaal uit volle borst Spraakwater lest de dorst Moet je horen Machtige, prachtige, Drs. P-achtige rijms Die je bijblijven tot je tachtigste verjaardag Klinken mooier dan 't koor Yo, Nederland is 1 en al oor voor deze kletsmajoor Doorboor jouw geslotenheid met de openheid van een diafragma Want je mag me Ik zeg maar zo, zeg maar niks, ik ben de E, X, T, I, N, C, E Ontdek m'n CD in je discman op je tweewieler Of op de Villa '65 cassettes in de vierwieler Of driewieler want de E is overal Heb je ook je buik vol van veel gescheer en weinig wol Dan drink je spraakwater, ijskoud spraakwater Met kans op een Nederlandstalige kater door m'n spraakwater En yo is ijs-, ijs-, ijs-, ijskoud (Brrr, consumptie verplicht he) Je weet 't, spraakwater, ijskoud spraakwater Je hebt 'n Nederlandstalige kater door m'n spraakwater Nou allemaal uit volle borst Spraakwater lest de dorst Proost Rappers zien m'n rijms gewoon gebeuren Want ik vertel in geuren en kleuren over alles wat ik mag bespeuren Meisjes drillen met de billen want dit is het geluid dat ze willen Van Holland tot aan de Antillen Wordt er geluisterd en gefluisterd over mij, ik zweer het Mensen staan uren in de rij Fans hebben alle kleuren van de regenboog Extince kwam en de kijk- en luistercijfers schoten "pfew" omhoog Dus ik bedoel maar, houd je koel daar Bekritiseer nooit te vroeg, ik heb genoeg teksten voor de boeg Ik keek, zag en overwon En ik trakteer plattelandsbewoner en Jantje Beton op spraakwater Zo, en nu gaan we allemaal zingen Hee-hee, hee, waarom zingen jullie niet? Ik kan helemaal niet zingen, alleen maar krassen Weet je wel, spraakwater, ijskoud spraakwater Met kans op een Nederlandstalige kater door m'n spraakwater En yo is ijs-, ijs-, ijs-, ijskoud (Brrr, consumptie verplicht he) Je weet 't, spraakwater, ijskoud spraakwater Je hebt gewoon 'n Nederlandstalige kater door m'n spraakwater Nou allemaal uit volle borst Spraakwater lest de dorst 1, 9, 9, 5 en ik kom wederom met m'n vocalen op de digitale schijf En blijf schrijven, de ABN vloeit uit m'n pen De rapper Extince is wie ik ben en ik nader populariteit in looppas Ik doe een danspas, ik pak de microfoon en breng de poetische poespas Ten gehore, ik ben geboren 1420 weken geleden en tot op heden nooit verloren Is zo wreed, zo heet, de kaas loopt uit je souffle De media hapt toe als een bouvier, oeh jee Schrijvers verliezen al hun krachten Rappers veranderen massaal van gedachten Achter de top van de Nederhop maar plaats me nooit in een hokje Spraakwater lest de dorst dus drink je drankje, slik je slokje Beetje bij beetje of in 1 teug Ik ben 't levende bewijs dat de jeugd deugd 1 spraakwater ober, ijskoud spraakwater Met kans op een Nederlandstalige kater door m'n spraakwater En yo is ijs-, ijs-, ijs-, ijskoud (Brrr, consumptie verplicht he) En je weet 't, spraakwater, ijskoud spraakwater Je hebt gewoon 'n Nederlandstalige kater door m'n spraakwater Nou allemaal uit volle borst Spraakwater lest de dorst Nog een keer Spraakwater, ijskoud spraakwater Je hebt een Nederlandstalige kater door m'n spraakwater En yo is ijs-, ijs-, ijs-, ijskoud Brrr, consumptie verplicht he Je weet 't, spraakwater, ijskoud spraakwater Je hebt 'n Nederlandstalige kater door m'n spraakwater Nou allemaal uit volle borst Spraakwater lest de dorst Punt Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 juni 2009 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Yes-R - Uit Elkaar http://www.youtube.com/watch?v=dysiJ...eature=related Kijk even naar het gruwelijke aantal hits!!! en er zit niet eens een clip bij. Durft Geert deze Marokkaan weg te sturen?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Europees Commissaris
|
![]() Brainpower - Ghostbusters (Extince Diss)
http://www.youtube.com/watch?v=T-bF7cOtc7M Zulle we nou krijgen, een dronken zwerver? En arrogant? Ey, wat heb ik gemist man? joh! Ex, je naam is een toepasselijk ding Net m'n vorige vriendin een vals liegende skin En precies door dat gedrag loop je je shit te verkloten en moet je Brainpower dissen om je shit te promoten En nou, het is gelukt in elk artikel noemt men m'n naam En dat zonder dat ik iets uit heb gepraat, ja doe dat me maar na En aangezien het je tweede jeugd is, ben je vast wel vitaal Nou mooi ik maak je verbaal af, met mijn kant van dit verhaal Wat bij mij is uitgekomen, yo, zijn zuiver dromen Die claims van jou zijn ruimgenomen, uit je duim gezogen Jij mij op de kaart zetten? Wat dan? Zeker een ansichtkaart Kijk in de spiegel Peet, de schuldige man zit daar Want mensen worden grijs, want Ex is niet wijs, want ja hij maakt wel een plaat, gaat niet op tour of op reis Het is onzekerheid, het vreet je op, je zweet nog En o ja, er zijn meer woorden in deze taal dan "Je weet toch" Battle je wreed kapot, dat is zeker joh Want Peter Kops zit met Extince in de knoop net als Heleen en Rob Dus jouw roem is naar mijn hoofd gestegen. Hoe dan? Kom op daag me uit op stage of TV, toe dan! Je loopt naast je schoenen ouwe, vandaar die kaaslucht 3blegh# Dus houd je sokken liever aan en neem wat vaart terug Wacht even, rustig aan, boekje open, blader terug En dan vertel ik het verhaal klaar, van jaren terug Je vrienden voor mn raps en ik geef Ivan nog respect Want hij zei het je echt "Ken je die Braintje?" Is ie vet? Opgelet! Is ie ill? Hij is mad! En dan word je gecheckt, nah, goede kans, pak hem vet En plus ik werkte me de tyfus, en bouwde respect En ik groeide mad en echt niet maar alleen door die track Ik ripte mics #bleh# vet echt op elke plek Breek na jaren zwoegen door en dan vindt men het megawack Ik hoef geen zogenaamde props, man, flikker toch op Want hier gelooft men echt in je en bigt men je op Als je maar niet te groot wordt, oh wacht even, ho stop Straks wordt het nog écht wat, straks blowt ie nog op En check je brein Kops, of wat je er dan ook in hebt En fuck voorrondes, ik spit wanneer ik zin heb Een freestyle, jij tegen mij? Laat me niet lachen Met de camera's aan wordt het dan een tragische dag hè, dan gaan we toch lachen! Je kwam nooit verder dan dat vage gebrabbel van wat je in je wagen toen trachte "Heb jij dat nummer, van die drummer, jatoch?" Flip flop, flikker op, man, ik rip op, hiphop Dit joch werkte zich kapot voor z'n props en zie daar Brainpower plusminus duizend shows in vier jaar Blije festivalpubliek? Dit is dus praktisch half Nederland En onderschat je fans nooit Ex, dat is pas arrogant W-w-wigga W de waarheid, en hoe echt ik zie een kale witte gast op de (...) met een doo-rag Mensen, vergis je niet met wat ik wat en hoe zeg Ben iemand met veel respect voor Hollands old-school rap Maar wat deze gast me nu zegt is volledig tyfuskut Snoer je mond en (...) en ga eens op tour jij nietsnut Oh nu snap ik het Je wilt niet van dat blije publiek En ik houd wel van die mensen, misschien maakt dat me uniek Want kids weten niet zo gauw met wie die Extince zit maar weten zeker weten wel wat Brainiac-shit is Ik zal je laten voelen wat een MC-extinct is Uitgestorven, ja, als een mammoet, echt dit is een Extince-diss, en Extince is, iemand die zeikt en da's maf in ruil voor alle love en credit die ik gaf En nu maar doen alsof ik je spot heb ingenomen rot op met die symptomen van opgefokte dromen Een hoop opgeklop, een moddergegooi met kloten een tweede Jeugd of een met kops vol drop hormonen Suikergoed gedachte man en opgezochte kloot En rot op met je hormonen alsof ik je dom zal clonen En nooit gaf ik je echt disrespect zonder clou En nu daag je Brain uit met shit out of the blue Mulder en de X-Files, we konden samen cash maken Maar in dit kleine land wil liever iedereen wraken En ja, blijf maar praten, je spraakwater is op (aha!) 't is zwaar maar waarheid lest de dorst Aaahh. Je loopt niet meer voor, je flowt achter (baks) Je ziet spoken, bel de ghostbusters (Gast) Je loopt niet meer voor, je flowt achter (baks) Je ziet spoken, bel de ghostbusters Aaahh. Je loopt niet meer voor, je flowt achter (baks) Je ziet spoken, bel de ghostbusters (Gast) Je flowt niet meer voor, je loopt achter (baks) Je ziet spoken, bel de GHOSTBUSTERS! Aaahh. Je loopt niet meer voor, je flowt achter (baks) Je ziet spoken, bel de GHOSTBUSTERS! (Gast) Je loopt niet meer voor, je flowt achter (baks) Je ziet spoken, bel de GHOSTBUSTERS! Aaahh. Je loopt niet meer voor, je flowt achter (baks) Je ziet spoken, bel de GHOSTBUSTERS(Gast) Je flowt niet meer voor, je loopt achter (baks) Je ziet spoken, bel de GHOSTBUSTERS! M'n tweede was de doorbraak, m'n derde wordt echt een reus. Je derde was tweede jeugd, je vierde wordt derde keus. En als ik in de schaduw sta, dan staan we samen man. In die van Big Daddy Kane, Rakim en KRS ONE Inderdaad Wackstince, bent hiphop geschiedenis Omdat je toekomst geniepig lyrically niet te genieten is En daar die dichter met die bril een sympathieke is Zal die wel even meegaan in die belachelijke trieste tricks Ik heb alles aan jou te danken bijvoorbeeld wie ik ken, mijn succes en mijn fans, mijn vriendschap met TLM wie ik ben m'n spirit en m'n zen, de lyrics die ik ben m'n albums en tracks en m'n kennis van ABM Misschien was jij de reden van George Michael bij Wham! en schreef je alle texten voor Miker G en DJ Sven en regelneefde je die hook-up van Dre en Eminem (tuurlijk!), NWA en Ren, Columbus en Uncle Sam. En Afrika Bam stapte toch bij jou in de tram, hij zag Kool Herc. Ze begonnen samen hiphop en DAMN! Dat ik dat niet eerder zag man, bedankt voor de verheldering, mooi gedaan op Doorgaan (mwoah), bedankt voor de keldering, van het niveau, show niet met die ouwe shit en what the fuck man, wees blij dat ik in '88 geen contract had, want ik flowde je vast plat "als niet als je het niet gedacht had" Val Henny Vrienten lastig met je last gast. En opgekrast, afgemaakt, opgefokt en afgedankt, uitgevlakt en ingemaakt, opgevreten uitgekakt, ingepeperd, uitgelegt, weggesnaaid, d'r uitgestuurd, kapot gespit, verrot geduwd en uitgekauwd, en uitgeteld Voor elke neppe pannenkoek die z'n bek nog opentrekt van jaloezie wegtrekt, omdat ik meer succes heb (sukkels!) Ik battle niet meer met raps, maar trek m'n plan in m'n tracks Battle alleen nogmaar mezelf en verder heb je dan pech De naakte waarheid die ik zeg, ik wil 'm bloter zien worden en hiphop hier in Holland simpelweg groter zien worden. Van elke achterbuurt tot in elk gat van de wallen in de stad tot Jan en alleman op het platteland en op de radio 1,2,3,4 en 538, Phat Beats, vannix en Kink FM en Yo What's Up. Alle DJ's en clubs, journalistieke peeps, maar in de allereerste plaats is dit voor alle mc's, want het gaat gaat om skills, originaliteit en talent, geen gebitch, represent, zeg je ding, wees een vent, maar verzin geen event, in beginsel geplant, met verzinsels geremd, wrijf het in, in je nek, want ik vind het toch nep, dat meneer "meneer" zegt, alsof ik een air heb, je verzint shit terplekke, en Yo 'k vind het toch wack, je bent niet chill en niet flex, dus ik kill je terecht met veel illere raps En yo check wat ik zeg, want je bent nu m'n snack, want Ex heeft toch geen track en z'n diss geen effect. En geloof me nou Jack, houdt me in met m'n text en wat je zegt heeft minder zin dan een pik zonder sex, geef shit gratis weg, het interesseert me geen zier. Websites, cd-r, mp3, mp-4 en wat betreft die spoken Kops, kom op, neem het niet te persoonlijk op, maar (uhh) "Laat het lekker los" Vitamine B toch? Je weet toch? [Publiek: Brainpower! Brainpower!....] Je weet toch? Je weet toch? Weet toch? Zeg je weet toch? Uhhh.. Weet toch? Je weet toch? Je weet toch? Je weet toch? Je weet toch? [Vrouw zingt] Peter, ik vertrouw je voor geen meter Wat je zegt, wat je doet, wat je geeft ik geloof je niet meer |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() We geloven het ook wel zonder dat je je hele post nog eens citeert ook wel, hoor, Eberhard
![]() Soit, het is niet echt mijn genre, noch in het Engels, noch in het Nederlands, maar het bewijst wel dat Nederlands even veelzijdig is als Engels. Eva De Roovere - Op een hoopje
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone Laatst gewijzigd door groentje : 16 juni 2009 om 05:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Extince ![]() Brainpower Deze diss kende ik nog niet. Behoorlijk goed. Komen tevens de sterke (tekst, rhymes) en zwakke punten van Brainpower (stem en flow) naar boven. Brainpower heeft nauwelijks flow en presence , maar is wel een behoorlijk goede freestyler. Extince heeft uiteraard een goddelijke flow (top tien in Nederland) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even Eberhard pesten...
http://www.dumpert.nl/mediabase/5349...veldhoven.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind blanke rappers de grootste onzin die er bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar u heeft natuurlijk wel gelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is 1971, in aanwezigheid van Gerard Reve, Lucebert, Simon Vinkenoog en vele anderen gaf de Zangers Zonder Naam een bijzonder concert.
Hier één nummer van die VPRO-band: Huil niet mevrouw Humphrey. http://www.yousendit.com/transfer.php?a … R0lLSkE9PQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zwarten, vooral in Amerika, ergeren er zich mateloos aan dat blanken hun cultuur ''stelen''. Nu, ik begrijp dat wel. Maar mijn grootste bezwaar is gewoon dat ik het er verschrikkelijk belachelijk uit vind zien, zo'n rappende blanke. Die blanke heeft ook terwijl hij bezig is het punt gemist; rappen is het verhalen van de moeilijkheden waar je als zwarte mee te maken hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |