![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Als je naar hartje Brussel afdaalt zul je wel zien dat er een ander beleid gevoerd wordt. Daar zorgen diezelfde Hollandse ketens er wel voor dat er minstens één Nederlandstalige personeel altijd aanwezig is (meestal toch - ik heb in iedere geval nooit anders ervaren). Laatst gewijzigd door Bertie : 7 december 2009 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is ook een beetje verdacht dat men de afkorting Flem gebruikt voor Flemish.
Flem klinkt hetzelfde als het engelse woord Phlegm.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 december 2009 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Makro in alleur wordt je ook in het Nederlands geholpen (door enkele verkopers). Ze spreken het niet perfect, maar ze doen zich de moeite
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er vanaf. Wanneer ik zie dat die persoon met een Frans kenteken rijd, zal ik iets dergelijks niet doen. Wanneer het echter een waal of Brusselaar is, zou ik dit ook durven te flikken.
Anders is het bv., tijdens Oostende voor anker dan staat er altijd een handelaar vanuit Frankrijk zijn touwwerk aan te bieden maar hij verstaat natuurlijk geen ballen Nederlands. Vind ik niet kunnen. Als ge hier wil handel drijven moet ge maar zien dat ge u kunt uitdrukken in de gangbare taal. Op het vakantiesalon te Antwerpen staat er steeds een delegatie van Camping Roma Flash, van aan de Lago di Bracciano te Italië. Natuurlijk spreekt die eigenares geen Nederlands maar ze zorgt er wel voor dat er steeds een persoon op de stand is die perfect Nederlandstalig is, en zo hoort het ook. Van ons wordt maar verwacht dat we iedereen in zijn eigen taal te woord staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Raar vind ik wel dat men altijd maar van Vlamingen vind dat dat zo moet zijn. Ik heb in Brussel nog nooit gehoord van verkoopsters die enkel Vlaams kunnen. Persoonlijk ken ik zelfs twee (vlaamse) vrouwen die in Brussel in een parfumerie werkten en Frans kunnen spreken was een absolute vereiste! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zouden nog hun moeder vermoorden om mee aan de lekpot te mogen zitten, dus wat verwacht ge dan eigenlijk? Dat zijn het soort die over lijken gaan om te bereiken wat ze willen. Smijt ze samen met hun familie te midden van de oceaan het water in, en dan kruipen ze eerst op de schouders van hun vader, hun moeder, hun vrouw en daarna op die van hun kinderen , om zelf boven te blijven. Dat is de mentaliteit van iedere succesvolle politicus.
Laatst gewijzigd door Garry : 7 december 2009 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het al een paar keer aangehaald. Geloof maar niet dat men dit in Frankrijk zo zal pikken. Zelfs in de radiocommunicatie in het vliegwezen, waar het Engels aangewezen is, maar waar de landstaal ook wordt toegestaan, moet ge boven Frankrijk best niet oproepen in het Engels hoor. Eerst contact leggen in het Frans, en daarna, wanneer ze niet meer van krommenaas kunnen gebaren, dan pas overgaan in het Engels, dat is de bootschap. Vandaar dat het nog duizenden jaren zal duren voor dat er een gemeenschappelijke taal zal zijn in Europa. Laatst gewijzigd door Garry : 7 december 2009 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Respect moet ge afdwingen of ge zult het nooit krijgen juist het zelfde zoals macht, dat moet je pakken, geven doen ze dat niet. En dat moet gezegd zijn, dat is iets wat de Franstalige al heel lang begrepen hebben. Vlaams boerenland niet. In Vlaanderen beginnen ze dat nog maar hier en daar gaan te snappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Wallonie ook nu na 180 jaar is de grootste taal van het land nog niet verplicht. Tot zover de goede bedoelingen. Misschien nog 180 jaar wachten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 7 december 2009 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2. MIJN Vlaams-Nationalistisch brol???? Nu geef je me teveel krediet 3. Ik heb nergens over een splitsing gesproken. Waar haal jij dat? 4. Je kan moeilijk ontkennen dat Vrhfstdt de meest anti-vlaamse premier ooit was en bovendien een slippendrager van DiRupo en Co... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Iek sp-oe-reek niet koed de Nederlaâns!" ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 december 2009 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |