Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2009, 09:46   #161
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
@ Jazeker...

Ik zie u hier schermen met "wereldvreemde idioot" en "esoterisch gezeik".....

Wel het zijn prutsers gelijk gij die het nivo van heel dit forum naar beneden hebben gehaald op al die jaren. 48,000 postings waarvan 99% tetten en billen en banaal gelul op K&K en uitgerekend gij gaat ons hier eens vertellen wat wereldvreemd is? What a joke.

En wat dat "russische trut" verwijt betreft... dit is een beetje de druppel voor mij... waar slaat dit op??? Verklaar u eens nader aub.

.
Zo hoort het!
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 10:48   #162
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Zo hoort het!
van een authentieke tooghanger met persoonlijkheid zoals gij kunnen we dat door de vingers zien en zelfs apprecieren!
Oud 18 juni 2009, 10:50   #163
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
van een authentieke tooghanger met persoonlijkheid zoals gij kunnen we dat door de vingers zien en zelfs apprecieren!
Kastelozen

Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 11:22   #164
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Terzake nu.

na een flinke dosis ueber liberalisme in de tempel van het kapitalisme ben ik direct te vinden voor dit experiment.

ik maak de trip speciaal vanuit de City. Met mijn Lambo. ik zie graag liberalisten kotsen van hun eigen brouwsel
Oud 18 juni 2009, 11:33   #165
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Mogen we ook komen enkel voor het bier en de afterparty?
In cursusen volgen was ik immers nooit goed.
neen
Oud 18 juni 2009, 11:36   #166
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Heb je al gemerkt dat andere forumonderdelen meer passend zijn voor esoterisch gedoe? Dit is K&K en ja... hier cheeren we voor tetten of houden we quizjes. Ik snap niet waarom je een mug wil zijn die door zijn storend en zagerig geluid de goede slaap of het leuke momentje van anderen wil verknoeien terwijl er genoeg subfora zijn waar men je berichten ernstig wil nemen. Is het een bewuste keuze om lastig te doen? Is het een bewuste keuze om in een een rusthuis te gaan zingen over hoe leuk het is om jong te zijn of om in jeugdhuizen te gaan zingen hoe melancholisch en ziek je wel niet bent nu je oud bent?

Wel dan. Dan blijf ik jou een aandachtshoer noemen. Wil je iets zeggen over filosofen dan kan je misschien naar Levensbeschouwing en geloofsovertuiging gaan. Wil je een maatschappelijk thema aansnijden dan is er Maatschappij en Sameleving. Wil je zeiken om de aandachtshoer uit te hangen omdat je elders niet aan de bak kan komen dan kom je maar emmeren in K&K... en dan janken dat er enkel gecheerd wordt. Ga godverdomme op het forum van Zattevrienden.be eens proberen wat je hier probeert.

En dat is mijn mening. En een in zichzelf gekeerde aandachtshoer zal nooit snappen dat hij spreekt tegen iemand die ook de serieuze subfora bezoekt en daar in discussie gaat. Kijk maar vanuit je ivoren toren en beleef er een heet triootje met Knipp, Kallikles en IronChef.

Mij niet gelaten, zolang je hier de sfeer maar niet verzuurt.

Ik groet je niet.
Jazeker.
Het is wel niet aan mij gericht, maar ik voel me toch aangesproken.

Toch wel heel straf dat jij DIT hier komt vertellen. Waarom kom jij dan in de betrokken subfora met uw K&K zever de sfeer bederven?

U weet best waarover ik het heb. Op een ander forum was u er al lang uitgekieperd wegens idiotie.

Stel jij hier de wetten op dit forum ofzo? Andersdenkenden niet welkom? Of kan je het niet aan met je kleinburgerlijkheid?
Oud 20 juni 2009, 08:09   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Bent U een persoon die lijdt aan liberalisme, libertarisme of andere vormen van laissez-faire economocentrische ideologie?
Redelijk. Niet 100%. Maar toch wel redelijk.

Citaat:
Bent U ervan overtuigd dat mensen zomaar nee kunnen zeggen tegen groepsdwang en dat de menselijke keuze volledig vrij is daar ze doen wat ze willen?
Helemaal niet. De doorsnee mens is een kuddedier en daar gaat dus een dynamiek ontstaan die moeilijk tegen te gaan is. Maar wat heeft dat ermee te maken ?

Citaat:
Gelooft U dat de overheid de enige, of de grootste machtshebber is in een samenleving en dat zonder overheid de mensen vrij zouden zijn?
Nee, natuurlijk niet.

Citaat:
-Het groen kleuren van ons haar EN van onze wenkbrauwen
-het aanpassen van een patattenzak om deze te kunnen benuttigen als een kledingsstuk
-het aantrekken dezer zak, en zo gekleed zullen we gaan winkelen op de Meir, terrasjes doen op de Groenplaats om nadien het zwoele Antwerpse nachtleven in te duiken met bezoeken aan de meer bekende Antwerpse nachtclubs zoals Cafe D'Anvers, Noxx en Petrol.
Daar zullen we een ganse nacht dansen, meezingen en uiteraard meisjes/jongens trachten te versieren.
Voor wie het mooiste meisje/mooiste jongen kan versieren schenkt Flanelcondoom een fles champange weg!
Haha ! Heel goed. Maar ik denk dat ik de pedagogische achtergrond van deze werksessie wel al heb geintegreerd: er bestaan ongeschreven sociale normen en als je die niet opvolgt is er een sociale druk om bij te sturen. So ?

Citaat:
Eindcompetenties:

-kunnen begrijpen dat wanneer bepaalde acties/verschijningen van een persoon radicaal verschillen van de heersende norm, een zekere interne kracht coercief zal werken om je aan te passen aan deze norm
...
Goed, maar ik snap niet wat dat met "liberalisme" te maken heeft.

Natuurlijk zijn er sociale dwangen en komt men in de problemen als men daar te veel probeert tegen in te gaan (vooral als men er niet in slaagt om van zijn aparte positie plots de nieuwe "dwang" te maken). Die dynamiek is vrij complex en ik heb daar geen goeie kijk op: sociologie is net de wetenschap die die fenomenen bestudeert.

Maar liberalisme (in een gematigde vorm) gaat van iets anders uit, he. Die gaat ervan uit dat het "verlichte despoot" concept steeds een voorbijgaand fenomeen is en dat dat vroeg of laat toch wel evolueert in de "dwingelandij van een stelletje ideologische imbecielen". Dat wil niet zeggen dat de mensen vrij zullen zijn zonder die ideologische dwangmatigheid, maar ze zullen ten minste niet ILLEGAAL zijn als ze zich wat zullen afkeren van de ideologie in kwestie. Ze zullen natuurlijk nog steeds de sociale druk ondergaan en die is ook vatbaar voor imbeciliteiten - dat is zo goed als onvermijdelijk. Maar op zijn minst zal het niet wettelijk opgedrongen worden.

Met andere woorden, het minimaal inmengen van de wetgever in persoonlijke vrijheden, laat je toe om je kursus te organiseren. Je gaat niet voor de rechtbank komen. Je gaat wel sociale druk ondergaan - dat is het geval van zodra je met drie of meer bent, he. Inherent aan de "groep". Niks aan te doen. Maar je gaat niet voor een tribunaal komen om uit te leggen dat je geen "on-Amerikaanse aktiviteiten" hebt begaan, of dat je wel degelijk een goed communist bent, of dat je een braaf katholiek bent, of dat je een goed revolutionair bent. Het is tegen dat soort gerechterlijke uitwassen dat een zekere dosis liberalisme je beschermt. Zonder die dosis zou je nu al opgespoord zijn en opgepakt.

Hetzelfde geldt voor handelingen. Als je echt iets wil doen, en andere mensen vinden dat prima en willen jou daarvoor betalen, en je veroorzaakt door dat te doen geen grote schade of nadelen aan anderen ; met andere woorden, je bent bereid om iets te doen, anderen zijn bereid om je daarvoor geld te geven, en je zou op die manier kunnen geld verdienen en dus leven (eten, wonen, ...), dan zou ik stellen dat er a priori geen reden is om je dat te verbieden (nog eens, zolang je geen schade berokkent of iets gevaarlijks doet of plat boerenbedrog pleegt en zo voort). Dat is dan "economisch liberalisme". Waarom zou dat verboden moeten zijn ? Welke ambtenaar zou moeten bepalen wat jij nu wel gaat doen, en wat niet, als er een groep mensen is die het prima zou vinden dat je iets anders doet ?

Als jij tomaten kweekt in je tuin, en er zijn een aantal mensen die die willen kopen, omdat ze die lekker vinden, waarom zou je die tomaten niet mogen kweken en aan hen verkopen ? Waarom moet elke vorm van tomatenkwekerij door de staat georganiseerd worden, en moeten mensen verboden worden om eigen tomaten te kweken, en die aan hun buren te verkopen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 juni 2009 om 08:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 10:11   #168
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Goed, maar ik snap niet wat dat met "liberalisme" te maken heeft.

Natuurlijk zijn er sociale dwangen en komt men in de problemen als men daar te veel probeert tegen in te gaan (vooral als men er niet in slaagt om van zijn aparte positie plots de nieuwe "dwang" te maken). Die dynamiek is vrij complex en ik heb daar geen goeie kijk op: sociologie is net de wetenschap die die fenomenen bestudeert.

Maar liberalisme (in een gematigde vorm) gaat van iets anders uit, he. Die gaat ervan uit dat het "verlichte despoot" concept steeds een voorbijgaand fenomeen is en dat dat vroeg of laat toch wel evolueert in de "dwingelandij van een stelletje ideologische imbecielen". Dat wil niet zeggen dat de mensen vrij zullen zijn zonder die ideologische dwangmatigheid, maar ze zullen ten minste niet ILLEGAAL zijn als ze zich wat zullen afkeren van de ideologie in kwestie. Ze zullen natuurlijk nog steeds de sociale druk ondergaan en die is ook vatbaar voor imbeciliteiten - dat is zo goed als onvermijdelijk. Maar op zijn minst zal het niet wettelijk opgedrongen worden.

Met andere woorden, het minimaal inmengen van de wetgever in persoonlijke vrijheden, laat je toe om je kursus te organiseren. Je gaat niet voor de rechtbank komen. Je gaat wel sociale druk ondergaan - dat is het geval van zodra je met drie of meer bent, he. Inherent aan de "groep". Niks aan te doen. Maar je gaat niet voor een tribunaal komen om uit te leggen dat je geen "on-Amerikaanse aktiviteiten" hebt begaan, of dat je wel degelijk een goed communist bent, of dat je een braaf katholiek bent, of dat je een goed revolutionair bent. Het is tegen dat soort gerechterlijke uitwassen dat een zekere dosis liberalisme je beschermt. Zonder die dosis zou je nu al opgespoord zijn en opgepakt.

Hetzelfde geldt voor handelingen. Als je echt iets wil doen, en andere mensen vinden dat prima en willen jou daarvoor betalen, en je veroorzaakt door dat te doen geen grote schade of nadelen aan anderen ; met andere woorden, je bent bereid om iets te doen, anderen zijn bereid om je daarvoor geld te geven, en je zou op die manier kunnen geld verdienen en dus leven (eten, wonen, ...), dan zou ik stellen dat er a priori geen reden is om je dat te verbieden (nog eens, zolang je geen schade berokkent of iets gevaarlijks doet of plat boerenbedrog pleegt en zo voort). Dat is dan "economisch liberalisme". Waarom zou dat verboden moeten zijn ? Welke ambtenaar zou moeten bepalen wat jij nu wel gaat doen, en wat niet, als er een groep mensen is die het prima zou vinden dat je iets anders doet ?

Als jij tomaten kweekt in je tuin, en er zijn een aantal mensen die die willen kopen, omdat ze die lekker vinden, waarom zou je die tomaten niet mogen kweken en aan hen verkopen ? Waarom moet elke vorm van tomatenkwekerij door de staat georganiseerd worden, en moeten mensen verboden worden om eigen tomaten te kweken, en die aan hun buren te verkopen ?

Goeie uitleg, maar zou het voldoende zijn?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 12:18   #169
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
neen
Waarom niet?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 17:13   #170
wolspiraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Goeie uitleg, maar zou het voldoende zijn?
neen
wolspiraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 17:19   #171
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Die ideeën van negers en vrouwen kwamen van filosofen.
schandalig! op filosofen, hé?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 22:40   #172
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Nu pas gebanned? Heb jij steekpenningen gegeven?

En nu ga ik burgermannetje spelen, om je ego te strelen. Dat heb je toch zo graag.

Laatst gewijzigd door Renesse : 21 oktober 2009 om 22:40.
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 00:26   #173
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Met Flanelcondoom als sjamaan!
Via Irkoetsk rijden we naar Ust Orda, de hoofdstad van de autonome Buryat-republiek. De Buryats zijn afstammelingen van de vroegere, Mongoolse bewoners van dit gebied. Ze hechten nog zeer sterk aan hun culturele eigenheid en dat uit zich vooral in sjamaan-rituelen, die de verbondenheid van het volk met de natuur sterk benadrukken. In het plaatselijk museum krijgen we een heel goed beeld van de rijke geschiedenis van dit volk, van het Stenen tijdperk tot hun hedendaagse leven. Na een typische Buryat maaltijd, wonen we een sjamaan-ceremonie bij en worden we ondergedompeld in de plaatselijke folklore. Daarna keren we terug naar Irkoetsk voor de overnachting. Avondmaal in het hotel.
Uit: "Eclipsreis naar Siberië 2008"
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Sjamaan.jpg‎
Bekeken: 398
Grootte:  28,0 KB
ID: 57885  

Oud 22 oktober 2009, 00:36   #174
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard de sjamaan gaat heen

Siberische sjamaan in vogelkostuum.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 3 mei 2011, 23:09   #175
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Die goede oude Flanelcondoom-topics
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be