![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderschat de invloed van bijna 90 jaar kemalistische indoctrinatie niet.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals jullie weten ben ik gelovig. Ik heb een keer tegen de gelovige christen Jan van de Berghe het volgende voorstel gedaan. Ik zei tegen hem "Als ik er niet van overtuigd ben dat de Armeense beweringen opgeklopte verhalen zijn, dan vraag ik God mij 1000 jaar de hel in te gooien". Ik vroeg hem een soortgelijke bewering te maken maar dan met dat hij er van overtuigd is dat het wel heeft plaats gevonden. Hij WEIGERDE dit te doen. Ik verdenk jou ervan van hetzelfde huichelachtige smerige walgelijke kaliber als Jan te zijn. Volgens mij ben jij echter niet gelovig. Jij LIEGT hier moedwillig om een bepaalde agenda te verdedigen. I word er misselijk van. Jij zou je oogleppen af moeten doen en niet alles schuiven op 'Kemalistische propaganda'. De huidige regering van Turkije is niet Kemalistisch en ze hebben dezelfde overtuiging over de 'genocide'. Als Armenie mans genoeg is, dan openen ze hun archieven zoals de Turken ook hebben gedaan. Ze hebben duidelijk iets te verbergen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat men tijdens het politiek gekonkel reeds bewijzen tegen die individuen begon te verzamelen is de evidentie zelve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() De Ottomaanse archieven waren volledig in handen van de Britten. Ze hebben 2,5 jaar lang gezocht. En wat hebben ze gevonden? NIETS!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de indruk wekken alsof de Britten totaal vrije hand hadden is onzin. in dat geval hadden de Britten geen onderhandelingen nodig gehad met de Turken (sèvres, Malta,...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister-President
|
![]() 1207,
Wat vind je hiervan? "The Dashnak revolutionary society is working to stir up a situation in which Muslims and Armenians will attack each other, and thus pave the way for Russian intervention " General Mayewski, Russian Consul General in Bitlis and Van, December 1912; source: Kara Schemsi, Turcs et Armeniens devant l'Histoire, Geneve, Imprimerie Nationale, 1919, p. 11 JE ZIET HET ZELF DAMES EN HEREN!!! HET DOEL VAN DE ARMENIERS WAS HET STARTEN VAN EEN BURGEROORLOG TUSSEN MOSLIMS EN ARMENIERS ZODAT DE RUSSEN ZOUDEN INGRIJPEN Ik geef toe dat Turken veel Armeniers vermoord hebben. Waarom geef jij niet toe dat Armeniers veel Turken vermoord hebben? “I exterminated the Turkish population in Bashar-Gechar without making any exceptions. One sometimes feels the bullets shouldn’t be wasted. So, the most effective way against these dogs is to collect the people who have survived the clashes and dump them in deep holes and crush them under heavy rocks pressed from above, not to let them inhabit this world any longer. So I did accordingly. I collected all the women, men and children and extinguished their lives in the deep holes I dumped them into, crushing them with rocks." A. Lalayan, Revolutsionniy Vostok (Revolutionary East) No: 2-3, Moscow, 1936. Quote is from a proud Dashnag officer, Aslem Varaam, in the report he wrote from the Beyazit-Vaaram region in 1920, "I have it from absolute first-hand information that the Armenians in the Caucasus attacked Tartar (Muslim) villages that are utterly defenseless and bombarded these villages with artillery and they murder the inhabitants, pillage the village and often burn the village." Admiral Mark Bristol, Bristol Papers, General Correspondence: Container #32: Bristol to Bradley Letter of September 14, 1920 "The Moslems who did not succeed in escaping [the city] were put to death..." Grace H. Knapp, The Tragedy of Bitlis, Fleming H. Revell Co., New York (1919) , page 146. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kun jij je voorstellen dat de gevangenen in de Nurnberg tribunalen die liters bloed aan hun handen hadden geruild werden voor krijgsgevangenen? Kun jij je voorstellen dat ze Goring en Goebbels bij een gevangenenruil zouden betrekken? Werkelijk belachelijk wat je hier schrijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister-President
|
![]() Wat vind je hiervan 1207?
"The Moslems who did not succeed in escaping [the city] were put to death..." Grace H. Knapp, The Tragedy of Bitlis, Fleming H. Revell Co., New York (1919) , page 146. Is het normaal dat ALLE bewoners van een stad die NIET konden vluchten vermoord worden? Is dat geen genocide? Haat jij Turken 1207? |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom kan jij het onderscheid niet maken tussen kritiek op het kemalistische (en dus fascistische) regime dat Turkije al bijna 90 jaar met bloedige hand in haar greep houdt, en de individuele Turken?
Of denkt u dat 40 jaar geleden iedere vorm van kritiek op Franco ingegeven was door anti-Kastiliaanse of anti-Gallicische haat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 21 juli 2009 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op wie die "jullie" zou slaan, is me ook niet geheel duidelijk, maar ik heb je nergens gek genoemd.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister-President
|
![]() Jij schrijft duidelijk dat wat ik hier schrijf het resultaat is van Kemalitische propaganda. Daarmee wil jij direct impliceren dat alles wat ik schrijf betreffende dit onderwerp bij voorbaat onzin is. Gek bedoel ik niet in lettelijke zin. Vind jij dat wat jij daar schreef normaal is? Vind jij het normaal om niet inhoudelijk te reageren en alles af te doen als resultaat van Kemalistische propaganda? Als jij dat normaal vind dan heb jij direct voor mij afgedaan als serieuze gesprekspartner en zal ik je berichten ook niet meer willen lezen en zal ik voortaan al je berichten met een scheutje zout nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik zie welke furieuze reactie kritiek bij jou oplevert, kan ik enkel concluderen dat er meer aan de hand is. En het is een fenomeen dat wel meer voorkomt bij Turken of mensen van Turkse afkomst: kritiek op het regime in Ankara wordt op een bijzonder emotionele manier beantwoord. Wie kritiek geeft op het regime, zou onmiddellijk anti-Turks zijn.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar het is een algemeen feit dat dit verzet een rechtstreeks gevolg was van de, door de jonge turken, centraal georganiseerde volkerenmoord op de Armeense burgerbevolking was. eerst kwam de genocide en dan kwam de opstand. deze simpele logica wens jij te ontkennen en daarbij grijp je terug op holle retoriek en scheldtirade's. waarom zou ik Turken haten? Of Duitsers, Belgen, Hollanders, Russen, Chinezen, Fransen, Engelsen,... Ik kan er niet aan doen dat jij je persoonlijk aangevallen voelt. men heeft het hier continu over Malta als ultiem bewijs dat Turkije onschuldig zou zijn. hoe zit het dan met die talloze ooggetuigenverslagen die terug te vinden zijn in zowat alle buitenlandse ministeries (slachtoffers, consulaten, buurlanden, kerkelijke leiders, Turken ...)? hoe zit het met gedeeltelijke bekentenissen? hoe zit het met gedeeltelijke onderschepte Turkse communicatie (die opdracht geven tot genocide of opdracht geven zo veel mogelijk documentatie te vernietigen?) hoe zit het dan met individuen binnen de top vh het ottomaanse rijk die het oneens waren met de jonge Turken? er zijn bewijzen dat verschillende Turkse korporaals en generaals gewoon teruggetreden zijn omdat ze wisten dat deportaties richting woestijn gelijk stond met massale moordpartijen. wat doen we met getuigenverslagen van Turkse soldaten die toegaven dat verkrachting van Armeense vrouwen standaardprocedure was? De topmensen vd jonge turken kregen Asiel in Duitsland. 1 vd mensen is zelfs in Duitsland vermoord. Blijf je nu echt ontkennen dat zo'n trouwe bondgenoot niet op de hoogte was terwijl verschillende Duitsers nadien nog naar die Armeense genocide verwezen? de Koerden die voor een stuk hun verantwoordelijkheid hebben erkend. open je ogen en gooi die oogkleppen af ipv verloren te lopen in allerlei details. scheldtirade's en holle emoretoriek doen je zaak geen goed Laatst gewijzigd door 1207 : 22 juli 2009 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
In Malta stonden niet een paar Turken terecht zoals jij beweert. Dat waren er bijna 150 Turken. Dat een paar noemen is wederom een onware bewering. Turken (dus niet een paar, maar ruim 100) werden beschuldigd van misdaden op Armenen en werden naar Malta gedeporteerd. De Britten probeerden met alle macht de aanklachten te onderbouwen, maar faalden, omdat op leugens en propaganda gebaseerde claims nooit bewezen kunnen worden. Verder wemelt je betoog van ene na andere conspiracy-beweringen (‘Turken bewijzen vernietigd’, ‘politieke ruilaspect’, enz) Malta ter sprake brengen is belangrij,k omdat toen bleek wat de waarde bleek van al het materiaal die heden de ronde doet van kant volgelingen Armeense claim: waarde NUL. Gewoon erkennen en niet wegvluchten in conspiracy-beweringen: Turken treft geen blaam omdat destijds zaak onderzocht is en ze vrijgelaten moesten worden omdat na serieus onderzoek al die propaganda en fraude geen waarde bleek te hebben. Als Malta ter sprake komt, dan kunnen beter alle Armenen en hun sympathisanten direct dekking zoeken want Malta is als een atoombom die op ze neerdaalt. |
|
![]() |
![]() |