Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mocht België/Vlaanderen Islamitisch worden, zou u emigreren?
Ja 28 58,33%
Nee 20 41,67%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2009, 18:39   #161
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Dat laat ik over aan mensen met meer kennis van zaken.
Maar het lijkt me evident dat indien we willen het extremisme willen aanpakken, we de gematigde moslims beter aan onze kant hebben.
Wijze woorden.
Het lijkt me ook evident dat indien we extreemrechts willen aanpakken, we de gematigde niet-extreemrechtsen beter aan onze kant hebben.

Citaat:
Waarom is de discussie over het dragen van een hoofddoek een schijndiscussie?

sp.a wil aandacht voor de echte problemen van de mensen. En dus houden we ons niet bezig met schijnproblemen, zoals de hoofddoek. Het is cynisch de allochtone gemeenschap aan te pakken op zo’n schijnprobleem, terwijl hun echte problemen (huisvesting, onderwijs, tewerkstelling) nauwelijks aan bod komen.

Voor alle duidelijkheid: het al dan niet dragen van een hoofddoek is een individuele keuze. Dat betekent dat een verbod op de hoofddoek voor ons niet kan, maar dat ook het verplichten van een hoofddoek (door de familie of de gemeenschap) uit den boze is.

Een volledig verbod van de hoofddoek in scholen is voor ons dus geen optie. De neutraliteit van een school betekent niet dat elke leerling neutraal of kleurloos moet zijn. Uiteraard moet een school kunnen optreden tegen extremen. Een hoofddoek moet kunnen, maar wanneer een leerlinge van kop tot teen gesluierd is, of zich in een Afghaanse Burqa hult, moet de school dit (kunnen) verbieden. Hiervoor zijn geen nieuwe wetten of absolute verboden nodig: de scholen beschikken nu al over de mogelijkheid om via het schoolreglement op te treden tegen extreem gedrag.

Het verbieden van de hoofddoek zou ook zijn doel voorbijschieten. De extremistische moslims worden alleen maar gesterkt in hun groot gelijk, terwijl de gematigde moslims zich geviseerd voelen. Daar schiet niemand iets mee op. We moeten opletten geen symbolendiscussie te starten waarbij je gematigden kwetst terwijl je eigenlijk de extremisten wil aanpakken.

http://www.s-p-a.be/nationaal/ideeen...p?iThemaID=25#

Laatst gewijzigd door porpo : 30 juli 2009 om 18:41.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 19:01   #162
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Wijze woorden.
Het lijkt me ook evident dat indien we extreemrechts willen aanpakken, we de gematigde niet-extreemrechtsen beter aan onze kant hebben.

Daarom dat ik blij ben dat er partijen bestaan zoals de NVA.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 20:34   #163
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat ik blij ben dat er partijen bestaan zoals de NVA.
Is dat zo? Waarom vind je die partij goed?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 21:26   #164
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Is dat zo? Waarom vind je die partij goed?
Ik zou er nooit op stemmen, maar er is een tijd geweest dat het politieke spectrum in Vlaanderen enerzijds bestond uit centrum en links, en anderzijds het extreem rechtse VB, zodat de rechtse stemmers enkel bij het VB terecht konden. De NVA heeft het gat tussen centrum en extreem rechts ingevuld en zo de rechtse stemmers een "gematigder" alternatief geboden.

Laatst gewijzigd door dejohan : 30 juli 2009 om 21:27.
Oud 30 juli 2009, 22:03   #165
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou er nooit op stemmen, maar er is een tijd geweest dat het politieke spectrum in Vlaanderen enerzijds bestond uit centrum en links, en anderzijds het extreem rechtse VB, zodat de rechtse stemmers enkel bij het VB terecht konden. De NVA heeft het gat tussen centrum en extreem rechts ingevuld en zo de rechtse stemmers een "gematigder" alternatief geboden.
Goeie kijk op de positie NVA denk ik....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 11:16   #166
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Wijze woorden.

het feit dat rechts bijna altijd met extreem-rechts geassocieerd wordt, is tot stand gekomen dank zij een goeie marketingstrategie. geen slechte taktiek van de linksen...de linksen die trouwens aan de andere kant van het gedachtengoedspectrum véél extremer zijn dan rechts...voor mij is het zonder enige twijfel extreem om de waarden van je land zo te grabbel te gooien, meer nog, te verkopen aan de laagste bieder.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 11:19   #167
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
het feit dat rechts bijna altijd met extreem-rechts geassocieerd wordt, is tot stand gekomen dank zij een goeie marketingstrategie. geen slechte taktiek van de linksen...de linksen die trouwens aan de andere kant van het gedachtengoedspectrum véél extremer zijn dan rechts...voor mij is het zonder enige twijfel extreem om de waarden van je land zo te grabbel te gooien, meer nog, te verkopen aan de laagste bieder.

Oud 31 juli 2009, 12:08   #168
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
idd.......
Oud 31 juli 2009, 12:20   #169
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
Citaat:
oh, de vermoorde onschuld..

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 juli 2009 om 12:20.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 12:25   #170
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
oh, de vermoorde onschuld..
neen, de onschuld vermoord......
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be