Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2009, 19:50   #161
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Ik praat over onaangepast gedrag van individuen en oordeel niet bij voorbaat over een hele bevolkingsgroep, naar etnische criteria.
In onze maatschappij zijn bepaalde vrijwillige daden strafbaar. Je afkomst is dat niet.

Hier ging het over DannyS.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS
Ik bepaal de regels in mijn huis.
Als jij dat mag (terecht) waarom zou een werkgever datzelfde recht niet hebben?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 20:30   #162
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ze moeten het naar de rechtbank brengen. ze kunnen niet zomaar en pubic zeggen: " wie minder dan 10% allochtonen in dienst heeft is racistisch"
Waar haal je het vandaan dat dit is wat ABVV wil doen? Bron graag.
Wat begrijp je niet aan "bewijzen verzamelen"?

Citaat:
ge kunt misschien differentiëren tussen verschillende groepen allochtonen.
staan ze even afkerig tegen pakweg oost-europeanen, aziaten of Negers?
is het een te groot aantal slechte ervaringen? onvoldoende kennis en vaardigheden? onvoldoende elementair gedrag (attitude, beleefdheid)? gebrek communicatiemogelijkheden
Hier gaan we weer met negeren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 23:46   #163
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wat is er mis met het vergaren van informatie over bedrijven die systematisch werknemers selecteren op basis van etnische/sociale kenmerken en niet op basis van competentie?
Op zich niets.

Wel zou ik eerst willen weten hoeveel gekleurde medemensen er bij de ABVV werken en meer dan 100.000 Euro verdienen.

Ik vrees dat de teller op nul (0) blijft staan.

Logisch want het "Anti"-racisme van de ABVV is dan ook vooral een marketingtool ter eer en meerdere glorie van de ABVV zelf.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 23:50   #164
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Dat het abvv het aanklaagt kan ik verstaan,dat men in antwerpen speciaal voor nieuwe belgen gemakkelijkere testen afneemt om hun te kunnen aanwerven is dan in mijn ogen weer discriminatie tegenover vlaamse mensen die dan weer niet in aanmerking komen voor een job waarin ze wel zouden voldoen via testen.
Het moeilijke is dat men steeds spreekt van racisme tegenover bepaalde firma's,maar dat het veel meer neerkomt op bekwaamheid van het aan te werven personeel.
De overheid heeft jaren de fluwelen handschoenen gebruikt ipv van de stijve borstel in het onderwijs,hoe kan men eisen stellen tegenover firma's die bekwame mensen wil,en onbekwame niet wil!
Dat juist in die laatste categorie nogal wat nieuwe belgen zitten wijst meer in de richting van onbekwaamheid dan van zuiver racisme.
De voorbeelden van goed geintegreerde en aangeworven nieuwe belgen zou toch ook tot de verbeelding moeten spreken van de lakse jongere nieuwe Belg.
Oud 5 juli 2009, 00:03   #165
uoısɹǝʌuı
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Op zich niets.

Wel zou ik eerst willen weten hoeveel gekleurde medemensen er bij de ABVV werken en meer dan 100.000 Euro verdienen.

Ik vrees dat de teller op nul (0) blijft staan.
Als het een beetje vergelijkbaar is met het ACV (en ik vermoed van wel, al kan ik niet meteen een link vinden) zal de teller voor jouw 'vraag' inderdaad op nul blijven staan, maar ook voor de niet-gekleurde medemensen. Mooi voorbeeld van een kleine loonkloof vind ik zo:

Item over loon voorzitter ACV
uoısɹǝʌuı is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 08:22   #166
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uoısɹǝʌuı Bekijk bericht
Als het een beetje vergelijkbaar is met het ACV (en ik vermoed van wel, al kan ik niet meteen een link vinden) zal de teller voor jouw 'vraag' inderdaad op nul blijven staan, maar ook voor de niet-gekleurde medemensen. Mooi voorbeeld van een kleine loonkloof vind ik zo:

Item over loon voorzitter ACV
Top- bestuurders van ABVV zitten tussen de 110 en 190.000 per jaar, emolumenten meegerekend.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 10:54   #167
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Top- bestuurders van ABVV zitten tussen de 110 en 190.000 per jaar, emolumenten meegerekend.
Bron?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 juli 2009 om 10:55.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 11:14   #168
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar haal je het vandaan dat dit is wat ABVV wil doen? Bron graag.
Wat begrijp je niet aan "bewijzen verzamelen"?
HOE gaan ze bewijzen verzamelen is mijn vraag? welke criteria gaan ze hanteren om te bepalen of bedrijf x zich al dan niet racistisch opstelt? welke controlemechanismen zijn er om te contoleren of ze wel binnen de lijntjes van de wet blijven?
Citaat:
Hier gaan we weer met negeren.
???
hoe negeer ik je?

het is makkelijk om alles op de racistische vlaming, en vooroordelen, te steken maar zo simpel is het niet.
het probleem is hier opnieuw hetzelfde als altijd. er is 1 kleine groep allochtonen waar enorme moeilijkheden mee zijn. Bij al die andere groepen zijn er veel minder problemen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 14:15   #169
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
HOE gaan ze bewijzen verzamelen is mijn vraag? welke criteria gaan ze hanteren om te bepalen of bedrijf x zich al dan niet racistisch opstelt? welke controlemechanismen zijn er om te contoleren of ze wel binnen de lijntjes van de wet blijven?
Dat is tenminste een terechte vraag. Hoe gaan ze bewijzen verzamelen.
Na het krijgen van klachten, van sollicitanten en medewerkers. Hoe heeft het gerecht bewijzen verzameld?
Met criteria zullen ze zeker niet werken. Daar kunnen ze niemand mee overtuigen. Heb je een bron waaruit blijkt dat je bezorgdheid terecht zou kunnen zijn?

Citaat:
???
hoe negeer ik je?
Ik bedoel niet dat je mij negeert, wel dat je racisme op de werkvloer negeert.

Citaat:
het is makkelijk om alles op de racistische vlaming, en vooroordelen, te steken maar zo simpel is het niet.
het probleem is hier opnieuw hetzelfde als altijd. er is 1 kleine groep allochtonen waar enorme moeilijkheden mee zijn. Bij al die andere groepen zijn er veel minder problemen.
Er zijn enkelen binnen een groep waar problemen mee zijn, en men veralgemeent dit naar de volledige groep?
Hoe zou je dit noemen?

Niemand steekt alles op... Is het weer zwart/wit?
Oud 5 juli 2009, 14:21   #170
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
HOE gaan ze bewijzen verzamelen is mijn vraag? welke criteria gaan ze hanteren om te bepalen of bedrijf x zich al dan niet racistisch opstelt?
door middel van de quota van Vande Lanotte, tiens.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 14:52   #171
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heb je een bron waaruit blijkt dat je bezorgdheid terecht zou kunnen zijn?
als ik het goed begrepen heb willen ze "racistische" bedrijven bekendmaken.
ik wil weten hoe ze gaan werken en wie ze controleert.
lijkt me niet teveel gevraagd

Citaat:
Ik bedoel niet dat je mij negeert, wel dat je racisme op de werkvloer negeert.
ik ontken racisme niet maar de echt racistische bedrijven zijn een randfenomeen. in de hoofdmoot vd gevallen spelen er andere redenen.
heel vaak simpele arbeids- en algemene attitude.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 15:57   #172
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is tenminste een terechte vraag. Hoe gaan ze bewijzen verzamelen.
Na het krijgen van klachten, van sollicitanten en medewerkers. Hoe heeft het gerecht bewijzen verzameld?
Met criteria zullen ze zeker niet werken. Daar kunnen ze niemand mee overtuigen. Heb je een bron waaruit blijkt dat je bezorgdheid terecht zou kunnen zijn?
In een bedrijf zijn wel meerdere personen op de hoogte van hoe wordt geselecteerd. En in een bedrijf lopen gewoonlijk ook wel meerdere personen gedemotiveerd rond, die erop kicken om "onregelmatigheden" uit te brengen. Hoe heeft het franstalig gerecht, de bewijzen verzameld bij het nederlandstalig adecco ? Na klachten van binnenuit.
Maw bij grote bedrijven, zal het rap uitkomen. Bij kleine bedrijven kan het langer duren, als het ooit uitkomt.
Maar blijft natuurlijk waarom men het gerecht zijn werk niet laat doen (als argument, omdat er vrijspraak/seponering is geweest wegens een procedurefout (gebruik van de verkeerde taal) is geen argument - vergeet niet dat nog geen maand geleden een grote cannebiskweker ook vrijgesproken is wegens een procedurefout, en dat Desmedt (de morgen) himself, het gerecht hier sterk verdedigde.
En blijft nog meer, waarom men focust op discriminatie om de hoge werkloosheid bij laaggeschoolde allochtonen aan te pakken, terwijl er andere, en meer relevante redenen zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2009, 16:03   #173
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Wanneer gaan wij eens beseffen dat de jobmarkt een markt is van vraag en aanbod. Als een bedrijfsleider (om begrijpelijke redenen) niet staat te springen om een allochtoon, moet je hem deze ook niet opdringen.

Wij zijn hier veel te ver aan het gaan, we hebben knelpuntberoepen terwijl we tienduizenden mensen op de dop hebben. Werk daar aan, en nee, het zijn niet allemaal "bruinen" aan den dop.

Misschien moeten we allemaal terugkeren naar de basis, we kunnen niet allemaal dokter, advocaat of....... zijn, er moet potverdorie ook nog gewerkt worden. en in de kennismaatschappij geloof ik al helemaal niet. Ik ben akkoord dat een gedeelte van ons BNP gebruikt moet worden om kennis te vergaren, om meer dingen te ontwikkelen ten voordele van de mensen, maar ons helemaal focussen op kennis kunnen wij niet overleven.
Oud 5 juli 2009, 16:10   #174
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alhoewel dat men dit de bevolking enkele jaren heeft trachten wijs te maken. Maar sinds men tot de conclusie is gekomen, dat er bij de Indiers meer kennis zit dan bij de Europeanen, is men hierover wel wat stiller.
Nog erger. Tegenwoordig maken we kennis, niet alleen met een instroom van laaggeschoolde allochtonen, doch ook met een uitstroom van hooggeschoolde autochtonen.
Oud 5 juli 2009, 16:21   #175
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
In een bedrijf zijn wel meerdere personen op de hoogte van hoe wordt geselecteerd. En in een bedrijf lopen gewoonlijk ook wel meerdere personen gedemotiveerd rond, die erop kicken om "onregelmatigheden" uit te brengen. Hoe heeft het franstalig gerecht, de bewijzen verzameld bij het nederlandstalig adecco ? Na klachten van binnenuit.
Maw bij grote bedrijven, zal het rap uitkomen. Bij kleine bedrijven kan het langer duren, als het ooit uitkomt.
ja, en dan?
Citaat:
Maar blijft natuurlijk waarom men het gerecht zijn werk niet laat doen (als argument, omdat er vrijspraak/seponering is geweest wegens een procedurefout (gebruik van de verkeerde taal) is geen argument - vergeet niet dat nog geen maand geleden een grote cannebiskweker ook vrijgesproken is wegens een procedurefout, en dat Desmedt (de morgen) himself, het gerecht hier sterk verdedigde.
Die cannabiskweker is helemaal niet vrijgesproken. Hij blijft niet aangehouden tijdens het vooronderzoek.
Of hij al dan niet vervolgd wordt is nog af te wachten.
Citaat:
En blijft nog meer, waarom men focust op discriminatie om de hoge werkloosheid bij laaggeschoolde allochtonen aan te pakken, terwijl er andere, en meer relevante redenen zijn.
Is dit zo? Focust men op discriminatie?
Moeten we de discriminatie blijven negeren?
Oud 5 juli 2009, 16:25   #176
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wanneer gaan wij eens beseffen dat de jobmarkt een markt is van vraag en aanbod. Als een bedrijfsleider (om begrijpelijke redenen) niet staat te springen om een allochtoon, moet je hem deze ook niet opdringen.

Wij zijn hier veel te ver aan het gaan, we hebben knelpuntberoepen terwijl we tienduizenden mensen op de dop hebben. Werk daar aan, en nee, het zijn niet allemaal "bruinen" aan den dop.

Misschien moeten we allemaal terugkeren naar de basis, we kunnen niet allemaal dokter, advocaat of....... zijn, er moet potverdorie ook nog gewerkt worden. en in de kennismaatschappij geloof ik al helemaal niet. Ik ben akkoord dat een gedeelte van ons BNP gebruikt moet worden om kennis te vergaren, om meer dingen te ontwikkelen ten voordele van de mensen, maar ons helemaal focussen op kennis kunnen wij niet overleven.
Herinner je je nog het verhaal van een allochtoon met diploma elektriciteit (een knelpuntberoep) die nergens werk vond (dixit een interim medewerker) Hij werkt nu als vrachtwagenbestuurder. (ook een knelpuntberoep)
Oud 5 juli 2009, 16:31   #177
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herinner je je nog het verhaal van een allochtoon met diploma elektriciteit (een knelpuntberoep) die nergens werk vond (dixit een interim medewerker) Hij werkt nu als vrachtwagenbestuurder. (ook een knelpuntberoep)

Wat wil je hiermee bewijzen?
Oud 5 juli 2009, 16:37   #178
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, en dan?
Niets. Maar vind het wel belangrijk om te vermelden dat discriminatie bij grote bedrijven, praktisch onmogelijk is, en deze zullen wel het overgrote deel van de werkaanbiedingen uitmaken.

Citaat:
Die cannabiskweker is helemaal niet vrijgesproken. Hij blijft niet aangehouden tijdens het vooronderzoek.
Of hij al dan niet vervolgd wordt is nog af te wachten.
Dacht dat Declerq heeft gezegd dat misschien alles nog niet verloren is...
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...-vrij-man.aspx

Citaat:
Is dit zo? Focust men op discriminatie?
Moeten we de discriminatie blijven negeren?
Alsof discriminatie wordt genegeerd. Men heeft er zowat het halve strafwetboek voor gewijzigd. En dan zwijgen we nog over positieve discriminatie.
Maar alhoewel de linkse kerk, de laatste jaren de macht heeft uitgemaakt, hebben zij niet kunnen verhinden, dat de werkloosheid onder de laaggeschoolde allochtonen de spuigaten uitloopt (terwijl er Brazilianen, Polen... opduiken, daar waar moet gewerkt worden).
Maw dat men zich eens met de werkelijke oorzaken bezighoud.
Oud 5 juli 2009, 16:39   #179
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij werkt toch. Wat is het probleem ? Denkt ge nu echt dat er geen autochtone electriciens als vrachtwagenchauffeur werken.
Oud 5 juli 2009, 16:45   #180
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Niets. Maar vind het wel belangrijk om te vermelden dat discriminatie bij grote bedrijven, praktisch onmogelijk is, en deze zullen wel het overgrote deel van de werkaanbiedingen uitmaken.

Dacht dat Declerq heeft gezegd dat misschien alles nog niet verloren is...
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...-vrij-man.aspx
En hoe zit het met de zaak tegen adecco? Is daar misschien nog niet alles verloren.

Citaat:
Alsof discriminatie wordt genegeerd. Men heeft er zowat het halve strafwetboek voor gewijzigd. En dan zwijgen we nog over positieve discriminatie.
Maar alhoewel de linkse kerk, de laatste jaren de macht heeft uitgemaakt, hebben zij niet kunnen verhinden, dat de werkloosheid onder de laaggeschoolde allochtonen de spuigaten uitloopt (terwijl er Brazilianen, Polen... opduiken, daar waar moet gewerkt worden).
Maw dat men zich eens met de werkelijke oorzaken bezighoud.
Ja, lees o.a. de reacties op dit forum. Ook discriminatie is een oorzaak, maar dat willen velen niet geweten hebben.
Wat bedoel je met de "linkse kerk" die de laatste jaren de macht heeft uitgemaakt? Wie is die "linkse kerk"?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be