![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, je blinde geloof van zulke overdreven cijfers, zeggen ook veel over jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk zijn er ook verschillen, een Islamitisch huwelijk wordt bekrachtigd door een imam of mullah, hier is de burgelijke stand de instantie die een verbintenis op duurzame banden tussen man en vrouw bekrachtigd. Binnen Islamitische huwelijken zijn voor mij als Westerse vrouw, wiens huwelijk niet noodzakelijk bekrachtigd wordt door een geestelijke, toch wel grote ongelijkheden tussen moslima's en moslims. Dat lijkt me ook logisch, uiteraard is een huwelijk wat gewettigd wordt door geestelijken gebaseerd op andere rolpatronen voor man en vrouw dan burgelijke huwelijken. Dat beinvloed ook opvoeding, waarin je wordt klaargestoomd om aan die rolpatronen te voldoen. Gearrangeerde huwelijken worden minder noodzakelijk onder bevolking naarmate de toegang tot welvaart stijgt voor mannen en vrouwen. Dat verklaart waarom voor het bestaan van goed uitgebouwde sociale zekerheid ook hier ouders zich bemoeiden met partnerkeuze van kroost, een neiging die steeg naarmate men hoger op de sociale ladder stond, lees meer bezit had. Maar zeker al twee tot drie generaties bemoeit de overgrote meerderheid zich niet met de partnerkeuze van hun kinderen, die vrij een keuze maken. Partnerkeuze is dus geen collectieve maar individuele beslissing geworden, omdat basisbehoeften hoe dan ook gedekt zijn kunnen mensen makkelijker scheiden.Zelf en woning vinden, inwonen bij ouders doet haast niemand meer, en vooral; rolpatronen zijn de individuele verantwoordelijkheid van het individu.Vooral moslims die uit meer afgelegen gebieden komen, dorpen met vaka nog maar pas stromend water, waar de verharde weg werd aangelegd met geld van in Europa levende moslims, zijn uiteraard aangestrokken door dit paradijs; Want dat zijn we, nergens ter wereld is een zo goede sociale zekerheid van in West Europese vlanden. Maar hun denken en handelen blijft bepaald door hun culturele en levensbeschouwelijke achtergrond. Van landen waar religie het leven van mensen bepaald. En dus normen en waarden die per generatie meegegeven wordt. Dat botst met deze samenleving. Maar de mate waarin die botsting gebeurt kunnen ook moslims zelf bepalen. Waarom oeten Vlamingen zich bekeren voor ze met de berberprinses van hun dromen kunnen trouwen?Omdat zij enkel mag trouwen met wie moslim is? Omdat opvoeding de verantwoordelijkheid van mannen is? Dat klopt niet met de maatschappelijke visie, opvoeding is gedeelde verantwoordelijkheid ven beide ouders. Welk belang heeft iemands geloof binnen een huwelijk? Blijkbaar hele veel anders zouden er gene voorwaarden zijn om tot ene huwelijk over te mogen gaan. Islam bepaald in het leven van moslims net zoals in thuislanden de totale sociale ordening,en daarvan maken niet moslims in principe gene deel van uit; omdat het ongleovigen zijn. Maar opnieuw, in omgaan met die regels zit flexibiliteit die moslims zelf bepalen. Mocht de sociale controle, het geroddel, allianties, clans en subgroepen niet zo tijdrovend zijn, konden moslims misschien eens nadenken , hoe met deze samenleving om te gaan? Laat (zoals nu al een minderheid onder moslims doet) je kinderen zelf hun partner kiezen.Geef ze de mogelijkheid verliefd te worden, iemand graag te zien voor ze een levenslange verbintenis aangaan waaruit een volgend nageslacht onstaat. Accepteer huwelijken onder jonge moslims die beide geboren zijn in Vlaanderen, dat geeft meer kans van slagen. Besteed aandacht aan seksuele ontwikkeling van kinderen, te zien aan gedrag van ong. twaalfjarigen; broodnodig! Ik ben het dus totala niet met u eens. Het Westen is echt wel meer dan consumptie, waar moslims trouwens zelf graag aan deel nemen, getuige hun talrijke aanwezigheid vanmorgne in shopping Antwerpen! Een huwelijk tussen Vlamingen berust in ieder geval op vrije keuze, over het aangaan of afbreken van een levenslange verbintenis.Maar blij dat u het eens bent dat dit dus botst, en zorgt voor mensen die door die botsing in twee werelden leven. De moderne ziel zucht helemaal niet maar kiest vrij, wat niet betekent dat die keuze niet verkeerd kan aflopen.U bent een doemdenker over huwelijken, ik niet! Mensen nemen nog wel engagement op; maar Vlamingen verdelen engagement, tussen werk en ambitie, vrije tijdsbesteding, vrienden, gezin en familie. Het engagement is dus niet automatisch, familie, gezin en inkomen.En vrije tijd doorbrengen wordt niet gehinderd door regels zoals gescheiden omgang van mannen of vrouwen. Mijn inzien mogen moslims niet verwachten dat deze samenleving zich aan regels die door geloof worden opgelegd gaat houden. De oefening is omgekeerd, moslims moeten zich bezinnen hoe zij balans vinden tussen geloof en samenleving. Het is dus in hun belang grondig deze samenleving te kennen, en daarbij hoort de visie dat het verschil tussen gearrangeerde en gedwongen huwelijken bijvoorbeeld de mate van dwang is. Waarom zouden we die visie herzien, in wiens voordeel is dit? In ieder geval in het nadeel van de samenleving gezien het scholingsniveau. Die kwetsbaarheid leidt tot als groep grotere afhankelijkheid van allerlei sociale voorzieningen. Van mij mag dat best, als je moeite doet dit niet permanent te laten zijn die moeite zie ik soms helemaal niet. Natuurlijk zijn ook sommige Vlamingen daar schuldig aan. Maar als groep werken ook meer Vlamingen denk ik, zeker onder vrouwen, hogere participatie aan de arbeidsmarkt dus. Dat leidt tot gemopper over moslims die ondertussen wel vanalles lijken te eisen, vrouwelijke dokters, gescheiden zwemmen, mogelijkheid om te bidden op het werk, hoofddoeken steeds en overal voor liefst iedereen, want anders ambeteren onze broers je wel, en durf niets zeggen want dan maak je mijn geloof zwart! Das pure horror, het maken van films leidt tot moord, cartoons tot rellen, tentoonstellingen worden verboden, betogingen ook, die nagatieve beeldvorming leidt tot meer agressie maar moslims lijken dit niet te willen zien! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over gearrangeerde huwelijken, niet over geforceerde. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge brengt het maar niet verder dan" nee, gij liegt; omdat ik wil dat dit zo is want anders beledig je ...wat eigenlijk?" Je broers en vader? Je man of vriend? Je geloof of cultuur? Er zijn zeker ook geen homo's onder moslims omdat die "een leugen "is? Probeer uw paardebrilleke eens af te zetten misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hetzelfde zie je bijvoorbeeld bij het CLB: telkens hetzelfde advies aan de allochtonen dat ze na het basisonderwijs toch maar TSO of BSO moeten gaan volgen, want 'je bent toch niet carrièregericht'. Het is dubbel zo moeilijk om met zulk advies toch een plaats op te eisen in het ASO. We hebben genoeg gehad van jouw soort, en met 'we' bedoel ik niet alleen de allochtonen. Wat heb jij nu eigenlijk aan meerwaarde gebracht in deze draad? Je geeft zelf aan met slechts een beperkt aantal mensen te hebben gesproken, maar knoopt daar wel conclusies aan vast die weinig betrouwbaar zijn. En daarbij waag je het nog om mijn familie hierin te betrekken? Wat, denk je heb ook te hebben gesproken? Of geeft jouw gesprek met 6 man je het recht conclusies te trekken over mannen die je van je leven nog niet hebt ontmoet? Verder beantwoord je mijn vraag niet: als het aan het gearrangeerd huwelijk ligt, waarom is er dan zoveel bedrog in liefdeshuwelijken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt voor je doorlichting over mijn persoonlijkheid, blijkbaar voel je mijn mening als bedreiging aan, ik die van jou absoluut niet.
Wat mijn meerwaarde is mag iedereen vrijbepalen, u dus ook. Ik denk jou familie niet te kennen wat daarom geen afbreuk doet aan mijn vaststellingen. Natuurlijk komt bedrog ook voor binnen alle andere groepen. Wat daarom niet betekent dat vrije partnerkeuze en mogelijkheden om de verbintenis te verbreken minder tot situaties met dubbele levens leiden.Dat is nooit onderzocht denk ik, de mate van ristrictie op vrije partnerkeuze en ontrouw. Misschien kunt u dit eens voorstellen, mogelijk zit ergens in Rabet wel een clubje wat zich met de Koning Boudewijnstichting onder toeziend oog van Kif Kif aan waagt? Voor mij was dit niets meer of minder dan een van de vaststellingen, boeiend maar niet mijn doelstelling. Dus ben ik hiet nooit dieper op ingegaan, feel free!Ga jij vast lekker doen? Succes!Laat me je "cijfermateriaal" wel weten he? Wat denkt u? |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Lege veronderstellingen dus. Dat dacht ik wel. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Sorry, Alice, maar die vond ik toch wel goed.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het was het startpunt van dit topic juist dat moslimjongeren zich meer en meer niet wensen te conformeren aan de oude gebruiken. De reden daarvoor geef je zelf aan in het eerste citaat. Ik vind dat je je teveel op het standpunt stelt: dit is de islam en die is onveranderlijk. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=LfDMj...eature=related
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jongeren beter de weg vinden tot hulpverlening als ze tegen hun wil worden uitgehuwelijkt is zeker aan te moedigen, maar ik denk dat daarom gearrangeerd huwelijken (nog ) niet minder voorkomen, evenmin is het mijn ambitie om islam als onveranderlijk te zien of dit als standpunt in te nemen; Maar ik zie ook geen reden, aangezien niet ik maar moslims zelf in de eerste plaats voor die verandering moeten zorgen , om daarom de realiteit af te stemmen op een visie, liever andersom! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
u doet me gewoon denken aan die vlamingen onder de kerktoren
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Man man man toch u valt in herhaling. De geschiedenis heeft niet mijn interesse. De 21ste eeuw echter wel. Kan u nu eens afkomen met bewijzen van de vredevolle islam. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach het bewijs dat u zeer emotionele reacties geeft. Als ex leraar kan ik u verzekeren dat de meeste islamitische allochtonen weinig tot geen steun van thuis krijgen om te studeren. Opgelet u komt in gevaarlijke wateren. Heb vele watertjes doorzwommen. Uw geliefde islam zorgt ervoor dat de allochtoonse kinderen klein woirden gehouden door thuis. Omdat bij hen thuis de woonkamer en slaapkamers zo vol met kinderen en familieleden zitten dat hen weinig stilte wordt gegund om te kunnen studeren. U bent het probleem van onze samenleving. U niet de mensen die de islam onder ogen zien. Ja jij omdat je hen zegt doe maar verder jullie zijn goed bezig. Dat zijn ze niet ! Alles met dank aan uw geliefde vredevolle islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door grimbergen : 22 juli 2009 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |