![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is de Belgische overheid nog in staat zijn burgers te beschermen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 17,46% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
52 | 82,54% |
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor hoeveel "neergelegde" kriminelen, zijn er "neergelegde gewapende slachtoffers van die krimineel" ? Daarbij nog: als je partikulier bezit toestaat, maar niet verplicht, trainingen verplicht inbegrepen, dan richten de kriminelen zich uitsluitend tot dat deel van de bevolking dat zich niet wil/kan ... bewapenen. Een omgekeerde vorm van Wilde Westen. Vergelijkbaar met "onschuldige mensen voor zich houden als gijzelaar/schietschijf".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor het verbod in 1974 was het aantal moorden ongeveer hetzelfde als in de VS en Europa. Citaat:
De volgende voorbeelden zijn uit Europa. Tijdens de Renaissance en Barok droegen mannen een degen en/of dolk (Handvuurwapens in de vorm van radslotpistolen bestonden reeds maar waren zwaar, groot en onbetrouwbaar). ![]() ![]() Tijdens de 18de eeuw een zakpistool in de vorm van de populaire Queen Anne pistolen. ![]() Of Derringers: ![]() Tijdens de 19de eeuw een zakrevolver in de vorm van de populaire Bulldog revolvers. ![]() Citaat:
Goed bezig zenne. ![]() Ik will juist ervoor zorgen dat criminelen mij met rust laten. Ik zal misschien eens zo'n bordje moeten ophangen: ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 13:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn gecontroleerde situaties. Zelfs een kampioen 'parcourschieten' (hetzelfde als 'practical shooting' vermoed ik) weet niet van zichzelf of hij op een echte mens zal 'durven' schieten, of dat hij/zij geen last zal hebben van tunnelvisie en dergelijke. Sta daar maar eens tegenover een crimineel met een wapen in je hand en tunnelvisie. Het overkomt zelfs politieagenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk krijgen criminelen nooit de indruk in België voor een ongewapende bevolking te staan. Het grootste voordeel van een gewapende bevolking is het afschrikwekkend effect, niet zozeer de opties om zich te kunnen verdedigen in een concrete situatie lijkt me. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 augustus 2009 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik het goed begrijp mag je je dus een wapen aanschaffen er je ermee verdedigen thuis op voorwaarde dat je in een schietklub bent. En daar kan je vrij lid van worden. ? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 augustus 2009 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe het momenteel in zijn werk gaat, daar verdiep ik me niet in. Bij ons was het in deze volgorde : -Lid worden van een club -Bewijs van gg&z halen op de gemeente -Een tijdelijke vergunning (6maand) aanvragen bij de lokale politie -Oefenen....(enkele keer onder begeleiding) met een huurpistool. (-tijdelijke vergunning eventueel verlengen met nog eens 6 maand) -Theoretisch examen afleggen bij de lokale politie -Praktisch examen in de club -Aanschaf van een wapen Achteraf, en met de nieuwe wapenwet, heeft mijn madam een sportschutterslicentie aangevraagd en gekregen omdat ze meerdere wapens heeft. Zo simpel was het. Misschien kan iemand de huidige "regeling" eens posten.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Soit zal effe procedure posten.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, helemaal verkeerd; maar het feit dat je zulke verdraaiing in mijn schoenen wilt schuiven, tesamen met het posten van enkele Middeleeuwse tekeningen die je vermoedt als argument te kunnen hanteren, betekent dat je dermate psichopatisch bent, dat jij alleszins geen wapenvergunning hoort te krijgen. Mij, mij, mij ..... dat is het verschil : de juiste oplossing moet gelden voor iedereen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hier staat de volledige uitleg
http://www.wapenunie.be/faq Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...Ik zie dat de link antwoorden geeft. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 augustus 2009 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2) Dat zijn geen middeleeuwse tekeningen. Dat is een tekening uit de Renaissance. Verder illustreren de afbeeldingen en foto's uw ongelijk. Citaat:
Alleen hebben sommigen vanuit hun ideologie of vooroordelen daar problemen mee. Ps: Leer aub eens deftig Nederlands. Het staat zo dom.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 15:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() http://www.wapenunie.be/faq Citaat:
Ik had veel respect voor Stevaert, maar daar is toen een einde aan gekomen. Some animals are apparently more equal than others.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 15:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jouw ding zijn museumstukken?
In welke van die 7 categorieën vallen de wapens die gebruikt worden bij IPSC? Citaat:
Zal die wapenwetgeving er niet voor zorgen dat meer mensen in een schietklub zullen gaan? Een lobby kan daar alleen maar beter van worden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 augustus 2009 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |