Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is de Belgische overheid nog in staat zijn burgers te beschermen?
Ja 11 17,46%
Nee 52 82,54%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2009, 12:54   #161
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
In Jamaica staat er levenslang op elke vuurwapen of munitiebezit. Jamaica heeft ook meteen het hoogst aantal vuurwapendoden ter wereld na Colombia.
Denkt gij nu van indruk te kunnen maken op mij, door de toestand van een land als Jamaica te vergelijken met Vlaanderen?

Citaat:
De enige manier om gewapende criminelen tegen te houden zijn legaal gewapende burgers.
Zo is het altijd al geweest en zo zal het altijd blijven totdat iedereen een persoonlijke gewapende robot als lijfwacht heeft.
Je bedoelt: zo is het nog nooit geweest.
Voor hoeveel "neergelegde" kriminelen, zijn er "neergelegde gewapende slachtoffers van die krimineel" ?

Daarbij nog: als je partikulier bezit toestaat, maar niet verplicht, trainingen verplicht inbegrepen, dan richten de kriminelen zich uitsluitend tot dat deel van de bevolking dat zich niet wil/kan ... bewapenen.
Een omgekeerde vorm van Wilde Westen. Vergelijkbaar met "onschuldige mensen voor zich houden als gijzelaar/schietschijf".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 13:06   #162
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Denkt gij nu van indruk te kunnen maken op mij, door de toestand van een land als Jamaica te vergelijken met Vlaanderen?

Voor hoeveel "neergelegde" kriminelen, zijn er "neergelegde gewapende slachtoffers van die krimineel" ?

Daarbij nog: als je partikulier bezit toestaat, maar niet verplicht, trainingen verplicht inbegrepen, dan richten de kriminelen zich uitsluitend tot dat deel van de bevolking dat zich niet wil/kan ... bewapenen.
Een omgekeerde vorm van Wilde Westen. Vergelijkbaar met "onschuldige mensen voor zich houden als gijzelaar/schietschijf
".
Laat dat nu net zijn wat je bereikt als je particulier wapenbezit zou verbieden, dan hebben enkel criminelen nog wapens en aangezien ze u vandaag voor een paar euro het mes tussen de ribben duwen mag jij er voor kiezen "sitting duck" te spelen, ik alvast niet, ook al is mijn wapen volgens de tegenstanders slechts een vals gevoel van veiligheid.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 13:17   #163
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jamaica is het land met de strengste straffen voor illegaal vuurwapenbezit.
Voor het verbod in 1974 was het aantal moorden ongeveer hetzelfde als in de VS en Europa.

Citaat:
Zo is het altijd geweest.

De volgende voorbeelden zijn uit Europa.

Tijdens de Renaissance en Barok droegen mannen een degen en/of dolk (Handvuurwapens in de vorm van radslotpistolen bestonden reeds maar waren zwaar, groot en onbetrouwbaar).

Tijdens de 18de eeuw een zakpistool in de vorm van de populaire Queen Anne pistolen.

Of Derringers:

Tijdens de 19de eeuw een zakrevolver in de vorm van de populaire Bulldog revolvers.

Citaat:
U pleit er hier dus voor de hele bevolking te ontwapenen zodat criminelen zich tot de hele bevolking kunnen richten ipv enkel de ongewapende? Juist?
Goed bezig zenne.
Ik will juist ervoor zorgen dat criminelen mij met rust laten. Ik zal misschien eens zo'n bordje moeten ophangen:

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 13:43.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 13:26   #164
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Je hoeft dat trouwens niet op voorhand te weten, je kan dat eerst, mits de nodige formaliteiten, proberen op elke schietstand waar men opleiding geeft.
Dat zijn gecontroleerde situaties. Zelfs een kampioen 'parcourschieten' (hetzelfde als 'practical shooting' vermoed ik) weet niet van zichzelf of hij op een echte mens zal 'durven' schieten, of dat hij/zij geen last zal hebben van tunnelvisie en dergelijke. Sta daar maar eens tegenover een crimineel met een wapen in je hand en tunnelvisie. Het overkomt zelfs politieagenten.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 13:55   #165
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat zijn gecontroleerde situaties. Zelfs een kampioen 'parcourschieten' (hetzelfde als 'practical shooting' vermoed ik) weet niet van zichzelf of hij op een echte mens zal 'durven' schieten, of dat hij/zij geen last zal hebben van tunnelvisie en dergelijke. Sta daar maar eens tegenover een crimineel met een wapen in je hand en tunnelvisie. Het overkomt zelfs politieagenten.
de meeste van die olitieagenten moeten ze dwingen om een schot te lossen. en dan nog. ze doen hun ogen toe als ze de trekker overhalen. de meesten maken er zich vanaf als ze moeten gaan schieten. en de instructeur???? die steekst zich weg als de agent aanlegt!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 14:04   #166
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan uiteraard enkel voor mezelf spreken..met een dier neer te kogelen zou ik het veel moeilijker hebben dat met een inbreker.... ..als de keuze hij of ik is, en de kans zich voordoet...gaat hij in een plastiek zak buiten en neem ik er de eventuele gevolgen bewust bij.
Oud 7 augustus 2009, 14:06   #167
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
de meeste van die olitieagenten moeten ze dwingen om een schot te lossen. en dan nog. ze doen hun ogen toe als ze de trekker overhalen. de meesten maken er zich vanaf als ze moeten gaan schieten. en de instructeur???? die steekst zich weg als de agent aanlegt!
Dat lijkt me een karikatuur die de waarheid geweld aan doet.
Oud 7 augustus 2009, 14:09   #168
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me een karikatuur die de waarheid geweld aan doet.
Hoeveel patronen zouden ze verschieten op jaarbasis? 20?
Ik koop ze aan per 1000....
Oud 7 augustus 2009, 14:19   #169
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan uiteraard enkel voor mezelf spreken..met een dier neer te kogelen zou ik het veel moeilijker hebben dat met een inbreker.... ..als de keuze hij of ik is, en de kans zich voordoet...gaat hij in een plastiek zak buiten en neem ik er de eventuele gevolgen bewust bij.
Er zijn landen waar men zegt dat als je schiet dat je moet schieten om te doden. Ik zou dat juist proberen te vermeiden, wetend dat ik daarmee mijn kansen om een situatie te overleven verklein. Nu ja, als je nog nooit in een situatie gezeten hebt weet je het eigenlijk niet goed hoe je zal reageren, want instinct neemt het in zo'n situaties gemakkelijk over denk ik. De vraag of je 'durft' wordt slechts beantwoord op het moment dat de situatie zich voordoet. Dat is eigenlijk mijn punt.

Hopelijk krijgen criminelen nooit de indruk in België voor een ongewapende bevolking te staan. Het grootste voordeel van een gewapende bevolking is het afschrikwekkend effect, niet zozeer de opties om zich te kunnen verdedigen in een concrete situatie lijkt me.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 augustus 2009 om 14:21.
Oud 7 augustus 2009, 14:24   #170
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel patronen zouden ze verschieten op jaarbasis? 20?
Ik koop ze aan per 1000....
Waarom zou je je verdediging uit handen willen geven dan?
Als ik het goed begrijp mag je je dus een wapen aanschaffen er je ermee verdedigen thuis op voorwaarde dat je in een schietklub bent. En daar kan je vrij lid van worden. ?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 augustus 2009 om 14:26.
Oud 7 augustus 2009, 14:46   #171
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom zou je je verdediging uit handen willen geven dan?
Als ik het goed begrijp mag je je dus een wapen aanschaffen er je ermee verdedigen thuis op voorwaarde dat je in een schietklub bent. En daar kan je vrij lid van worden. ?
Zeker, mits o.a. het kunnen voorleggen van een "bewijs van goed gedrag en zeden"
Hoe het momenteel in zijn werk gaat, daar verdiep ik me niet in. Bij ons was het in deze volgorde :

-Lid worden van een club
-Bewijs van gg&z halen op de gemeente
-Een tijdelijke vergunning (6maand) aanvragen bij de lokale politie
-Oefenen....(enkele keer onder begeleiding) met een huurpistool.
(-tijdelijke vergunning eventueel verlengen met nog eens 6 maand)
-Theoretisch examen afleggen bij de lokale politie
-Praktisch examen in de club
-Aanschaf van een wapen

Achteraf, en met de nieuwe wapenwet, heeft mijn madam een sportschutterslicentie aangevraagd en gekregen omdat ze meerdere wapens heeft.

Zo simpel was het. Misschien kan iemand de huidige "regeling" eens posten..
Oud 7 augustus 2009, 14:58   #172
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeker, mits o.a. het kunnen voorleggen van een "bewijs van goed gedrag en zeden"
Hoe het momenteel in zijn werk gaat, daar verdiep ik me niet in. Bij ons was het in deze volgorde :

-Lid worden van een club
-Bewijs van gg&z halen op de gemeente
-Een tijdelijke vergunning (6maand) aanvragen bij de lokale politie
-Oefenen....(enkele keer onder begeleiding) met een huurpistool.
(-tijdelijke vergunning eventueel verlengen met nog eens 6 maand)
-Theoretisch examen afleggen bij de lokale politie
-Praktisch examen in de club
-Aanschaf van een wapen

Achteraf, en met de nieuwe wapenwet, heeft mijn madam een sportschutterslicentie aangevraagd en gekregen omdat ze meerdere wapens heeft.

Zo simpel was het. Misschien kan iemand de huidige "regeling" eens posten..
Rapport van geneesheer over mentale geschiktheid niet vergeten.
Soit zal effe procedure posten.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 14:59.
Oud 7 augustus 2009, 15:00   #173
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U pleit er hier dus voor de hele bevolking te ontwapenen zodat criminelen zich tot de hele bevolking kunnen richten ipv enkel de ongewapende? Juist?
Goed bezig zenne.

Neen, helemaal verkeerd; maar het feit dat je zulke verdraaiing in mijn schoenen wilt schuiven, tesamen met het posten van enkele Middeleeuwse tekeningen die je vermoedt als argument te kunnen hanteren, betekent dat je dermate psichopatisch bent, dat jij alleszins geen wapenvergunning hoort te krijgen.

Citaat:
Ik will juist ervoor zorgen dat criminelen mij met rust laten. Ik zal misschien eens zo'n bordje moeten ophangen:
Mij, mij, mij ..... dat is het verschil : de juiste oplossing moet gelden voor iedereen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 augustus 2009, 15:02   #174
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Rapport van geneesheer over mentale geschiktheid niet vergeten.
Soit zal effe procedure posten.
Dat was "in onzen tijd" nog niet nodig...
Oud 7 augustus 2009, 15:02   #175
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook goe weer aan de Zuid.

Oud 7 augustus 2009, 15:09   #176
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Hier staat de volledige uitleg

http://www.wapenunie.be/faq

Citaat:
Ik ben nog geen lid, en wil kennismaken met de schietsport. Wat doe ik ?

Aansluiten bij een club die is aangesloten bij een gemachtigde schietsportfederatie (VSK of Fros)
Met een recent uittreksel uit het strafregister en medisch attest kun je dan na aansluiting onmiddellijk één of meerdere voorlopige licenties aanvragen om met verschillende categorieën wapens te schieten gedurende maximaal 12 maand. Tijdens deze periode kun je dan de proeven afleggen om een licentie te behalen voor de verschillende categorieën.

De sportschutterslicentie kan worden aanvraagd zodra het nieuwe lid aan de volgende voorwaarden voldoet:

* minstens zes maanden aangesloten zijn via een club bij de gemachtigde schietsportfederatie
* 12 schietbeurten kunnen aantonen, gespreid over minstens 12 dagen en minstens 2 trimesters.

Eens de licentie behaald, kan ofwel een wapen ontworpen voor het sportschieten worden verworven, of kan een vergunning worden gevraagd aan de gouverneur.

Hoe zorg ik ervoor dat de sportschutterslicentie geldig blijft ?

Elk jaar moet u als sportschutter de geldigverklaring ("validering") van uw sportschutterslicentie aanvragen bij de gemachtigde schietsportfederatie waarvan u via uw club lid bent.

OPGELET: het is de sportschutter zelf die hiervoor verantwoordelijk is. Noch de federatie, noch de clubs zullen initiatief nemen! Het niet laten geldig verklaren leidt automatisch tot intrekking van de sportschutterslicentie.

De procedure verloopt als volgt:
1. formulier model "VL12" invullen
2. aan uzelf geadresseerde en gefrankeerde omslag toevoegen
3. kopie sportschuttersboekje en uittreksel strafregister toevoegen (origineel, niet ouder dan 3 maand)

Dit alles moet ten vroegste de tweede maand, en ten laatste de maand voor "de verjaardag" van de sportschutterslicentie toekomen bij de federatie.

Hoelang is de sportschutterslicentie geldig ?

De sportschutterslicentie blijft 5 jaar geldig. Elk jaar moet ze geldig verklaard worden door een getuigschrift van goed gedrag en zeden en een kopie van het sportschuttersboekje op te sturen.. Na vijf jaar moet ze hernieuwd worden. Voor de hernieuwing moeten alle documenten worden opgestuurd. Er moet geen praktische proef worden afgelegd bij hernieuwing, wel eventueel een theoretische proef als er substantiële wijzigingen zijn in het wettelijk kader.
De hele procedure duurt ongeveer een jaar (twee jaar als je pech hebt) vooraleer je een vergunningsplichtig wapen kan aankopen.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 15:18.
Oud 7 augustus 2009, 15:19   #177
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier staat de volledige uitleg

Interessant. Elk jaar dus opnieuw een aanvraag indienen (Daar zal wel iets aan verdient worden door de staat veronderstel ik). En dan mag je een 'sportwapen' aanschaffen. En geldt dat ook voor de sporten van de IPSC? Ik bedoel, wat is een 'sportwapen' eigenlijk? Dat is toch geen 'zelfverdedigingswapen'. Is het de bedoeling elke verwijzing naar zelfverdediging uit de wetgeving te weren misschien?

...Ik zie dat de link antwoorden geeft.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 augustus 2009 om 15:31.
Oud 7 augustus 2009, 15:24   #178
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, helemaal verkeerd; maar het feit dat je zulke verdraaiing in mijn schoenen wilt schuiven, tesamen met het posten van enkele Middeleeuwse tekeningen die je vermoedt als argument te kunnen hanteren, betekent dat je dermate psichopatisch bent, dat jij alleszins geen wapenvergunning hoort te krijgen.
1) Het was nochtans net hetgeen u zei.
2) Dat zijn geen middeleeuwse tekeningen. Dat is een tekening uit de Renaissance. Verder illustreren de afbeeldingen en foto's uw ongelijk.

Citaat:
Mij, mij, mij ..... dat is het verschil : de juiste oplossing moet gelden voor iedereen.
Mijn oplossing kan ook perfect voor iedereen gelden.
Alleen hebben sommigen vanuit hun ideologie of vooroordelen daar problemen mee.

Ps: Leer aub eens deftig Nederlands. Het staat zo dom.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 15:42.
Oud 7 augustus 2009, 15:29   #179
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Interessant. Elk jaar dus opnieuw een aanvraag indienen (Daar zal wel iets aan verdient worden door de staat veronderstel ik). En dan mag je een 'sportwapen' aanschaffen. En geldt dat ook voor de sporten van de IPSC? Ik bedoel, wat is een 'sportwapen' eigenlijk? Dat is toch geen 'zelfverdedigingswapen'. Is het de bedoeling elke verwijzing naar zelfverdediging uit de wetgeving te weren misschien?
http://www.wapenunie.be/node/82

Citaat:
Artikel 1. De vuurwapens ontworpen voor het sportschieten bedoeld in artikel 12, 1ste lid, 2°, van de Wapenwet zijn, voorzover de sportschutterslicentie voorziet in hun gebruik, de volgende :

1° de repeteervuurwapens waarvan de totale lengte groter is dan 60 cm of waarvan de looplengte groter is dan 30 cm, met uitzondering van de lange gladlooprepeteervuurwapens met een looplengte van minder dan 60 cm en van de vuurwapens met pompactie;
2° de enkelschotsvuurwapens met getrokken loop waarvan de totale lengte groter is dan 60 cm of waarvan de looplengte groter is dan 30 cm;
3° de enkelschotsvuurwapens met gladde loop;
4° de enkelschotsvuurwapens met randontsteking met een totale lengte van minstens 28 cm;
5° de vuurwapens met twee naast of boven elkaar geplaatste lopen waarvan de totale lengte groter is dan 60 cm;
6° de specifiek voor het sportschieten ontworpen pistolen met maximum vijf schoten van kaliber.22;
7° de wapens die, via het sluitstuk, via de loopmond of via de voorkant van de trommel uitsluitend met zwart kruit of met patronen met zwart kruit en afzonderlijke ontsteking geladen worden en waarvan het brevet dateert van voor 1890.
Nummer 7 is mijn ding.

Citaat:
Kan ik in België aan IPSC schieten doen zonder houder te zijn van een sportschutterslicentie ?

Neen.

Artikel 2, 15° van het Vlaamse decreet van 11 mei 2007 houdende regeling van het statuut van de sportschutter definieert het sportschieten als " het beoefenen van de schietdisciplines die worden aangeboden door de internationale schietsportfederatie die erkend is door het Internationaal Olympisch Comité, of door de schietsportfederaties, met uitzondering van het buksschieten".

Artikel 8, §1 van hetzelfde decreet zegt dat het verboden is om het sportschieten te beoefenen, tenzij men houder is van sommige documenten (Vlaamse voorlopige sportschutterslicentie of sportschutterslicentie, een gelijkwaardig document uitgereikt door of namens de Franse of Duitse Gemeenschap of een Europese vuurwapenpas). Voor internationale wedstrijden is een uitzondering voorzien voor de deelnemers die afkomstig zijn van buiten de Europese Unie.

IPSC schieten is een discipline die wordt aangeboden door gemachtigde schietsportfederaties. Derhalve is het verboden om deze discipline te beoefenen zonder houder te zijn van een (voorlopige) sportschutterslicentie of gelijkaardig document.

Hetzelfde geldt in Wallonië. Daar bepaalt art. 2, §1 van het decreet van de Franse Gemeenschap van 24 november 2006 dat het sportschieten verboden is, tenzij men houder is van een (voorlopige) sportschutterslicentie (Waalse, Vlaamse of Duitstalige gemeenschap), een EU vuurwapenpas of een door de minister van Justitie equivalent verklaard document. Het "sportschieten" wordt er gedefinieerd als het beoefenen van een door de Federatie aangeboden disicpline, zoals bepaald in een uitvoeringsbesluit van de Waalse regering. In een uitvoeringsbesluit van 30 maart 2007 heeft de Franse Gemeenschapsregering de lijst van disciplines bepaald. IPSC schieten is in deze lijst discipline 21. Derhalve is ook in de Franse gemeenschap het beoefenen van het IPSC schieten zonder sportschutterslicentie of gelijkwaardig document verboden.

Er is echter ook goed nieuws: wie een sportschutterslicentie heeft, moet geen wapendrachtvergunning meer aanvragen om aan IPSC schieten te doen (zie art. 15 wapenwet).
Die uitzondering van het buksschieten is er gekomen omdat Steve Stevaert dat eens wou doen op het Oud Limburgs Schuttersfeest en geen sportschutterslicentie wou aanvragen.
Ik had veel respect voor Stevaert, maar daar is toen een einde aan gekomen. Some animals are apparently more equal than others.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 15:39.
Oud 7 augustus 2009, 15:44   #180
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nummer 7 is mijn ding.
Jouw ding zijn museumstukken?
In welke van die 7 categorieën vallen de wapens die gebruikt worden bij IPSC?

Citaat:
Die uitzondering van het buksschieten is er gekomen omdat Steve Stevaert dat eens wou doen op het Oud Limburgs Schuttersfeest en geen sportschutterslicentie wou aanvragen.
Ik had veel respect voor Stevaert, maar daar is toen een einde aan gekomen. Some animals are apparently more equal than others.
Nepotisme.

Zal die wapenwetgeving er niet voor zorgen dat meer mensen in een schietklub zullen gaan? Een lobby kan daar alleen maar beter van worden.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 augustus 2009 om 15:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be