![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ooit eisten de Vlamingen dat heel België tweetalig zou worden, maar de Walen waren ertegen. Zo kregen we uiteindelijk vier taalgebieden, waarvan Vlaanderen Nederlandstalig is. Het is idd niet eerlijk dat de Franstaligen zowel in Vlaanderen als in Wallonië van de Vlaming tweetaligheid blijven verwachten, en onze inschikkelijkheid misbruiken om Vlaanderen verder te verfransen. Ik wil echter mijn Frans niet opgeven. Daarom denk ik steeds vaker dat we een eigen Nederlandstalig land nodig hebben. In een onafhankelijk Vlaanderen of groter Nederland kan ik vriendelijk tegenover Franstaligen zijn en hun taal met hen spreken, zonder daarmee mijn positie in mijn eigen land in gevaar te brengen of mij te moeten afvragen of ik mijn eigen taal niet te zeer veracht.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() Voilá se, uw poost #161 is weer helemaal de kern van de kwestie naar voor gebracht. Da hebt ge schoon gezegd.
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, volledige tweetaligheid zou alles kunnen oplossen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat betekent een de facto verfransing van Vlaanderen (zie Brussel en BHV).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, tweetaligheid in Vlaanderen leidt per definitie tot verfransing. een mooi voorbeeld zijn trouwens de faciliteitengemeentes. daar zijn nog altijd veel Franstaligen die geen woord Nederlands spreken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() Dus als de Arabieren in de Banlieus van Parijs tweetaligheid eisen dan vind jij dat ook goed? Als sommige allochtone gemeenschappen in bepaalde Waalse gemeenten de meerderheid vormen dan mogen ze ook tweetaligheid eisen? Wat een onzin. Dit is niets anders dan kolonisatie gedrag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verander in deze zin het werkwoord 'vragen' in 'willen' en het wordt meteen duidelijk: "Al wat de Frantaligen willen, is een tweetalig statuut (...)." Dat heeft uiteraard niet alleen betrekking op de faciliteitengemeenten, maar op alle gemeenten waar de Franstaligen toevallig de meerderheid vormen. Bij monde van Schaveiger wordt dat nog vanzelfsprekend gevonden ook. Ziedaar de verfransing in optima forma! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister-President
|
![]() Zouden onze hollandse vriendjes zich niet beter met hun eigen materie bezighouden.
Dat zou ons van hun onnozele prietpraat besparen.
![]() |
#169 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Minister-President
|
![]() oh ja, ben je op de annexatie toer ?
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB) Laatst gewijzigd door schaveiger : 12 augustus 2009 om 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zo zijn wij Hollanders nu eenmaal....
![]() ![]() Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 12 augustus 2009 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik lees nu regelmatig zowel de Vlaamse, Franstalige, Waalse en Nederlandse kranten.
ik heb maar van 1 regio weet die gebieden wilt annexeren hoor. en het is echt niet de Nederlandse...
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de actieve Nederlandse forummers "hier" zullen ook wel een kleine minderheid van de Nederlanders denken hier voorstellen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten tijde van de gemeentefusies, was dat ook annexatie ?
![]() |
![]() |
#176 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij heeft nog geen enkele Nederlander hier op dit forum geopperd om Nederland en Vlaanderen samen te voegen zonder de instemming van de Vlamingen. Maar mischien heb ik iets gemist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in België daarentegen zijn annexaties en corridors doodnormale woorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De autoriteit van een zeker persoon uit Apeldoorn spreekt toch boekdelen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |