Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2009, 17:00   #161
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Vind gewoon dat de belastingsbetaler daar recht op heeft, indien hij erachter vraagt. Hij zal dan zelf wel beslissen of dit meer klaarheid brengt in deze polemiek, of niet.
Voor mij is de doornseeasielzoeker nog altijd een gelukszoeker, die in zijn thuisland tot de middenklasse behoort, alwaar hij de echte armen aan hun lot overlaat.

Ik denk dat 95% van de asielzoekers gelukzoekers zijn.
Oud 21 september 2009, 21:10   #162
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om een ekonomisch systeem gaande te houden zijn er 2,11 kinderen per vrouw nodig. Historisch gezien heeft geen enkele kultuur met een geboortecijfer lager dan 1,9 zich hersteld. Bij een geboortegraad van 1,3 zou de correctie bijna 100 jaar vergen. Er is géén ekonomie die dat kan schragen.
Van de bevokingsgroei in Europa , sedert 1990 , is 90 % (negentig!) islamintegratie. De islamgeboortegraad in Frankrijk is 1,8 (één komma acht !!!).
In Marseille zijn er méér moskeeën dan kerken.
In Nederland is 51 % v.d. borelingen islam !!!
In de VS is de geboortegraad juist 2,11 door de instroom v.d. Zuidamerikaanse landen . Toeval ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 21:47   #163
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Om een ekonomisch systeem gaande te houden zijn er 2,11 kinderen per vrouw nodig. Historisch gezien heeft geen enkele kultuur met een geboortecijfer lager dan 1,9 zich hersteld. Bij een geboortegraad van 1,3 zou de correctie bijna 100 jaar vergen. Er is géén ekonomie die dat kan schragen.
Van de bevokingsgroei in Europa , sedert 1990 , is 90 % (negentig!) islamintegratie. De islamgeboortegraad in Frankrijk is 1,8 (één komma acht !!!).
In de VS is de geboortegraad juist 2,11 door de instroom v.d. Zuidamerikaanse landen . Toeval ?
Jah, ik ben al aan het kantklossen geslagen, kwestie van op tijd een gaasje te hebben voor mn boerka :mrgreen.

ammehoelavanzelevenooitniet - 'I rather die on my feet than live on my knees'!

...en nu ga ik - lekker kleinburgerlijk - naar McLeod's Daughters kijken op VeeTeeéM!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 18:11   #164
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik geloof niet in het getal 2,11.

Dit zal vroeger zo wel geweest zijn, omdat:
- mensen toen amper 60 jaar werden
- er veel kindsterfte was
- er veel mannen sneuvelden in oorlogen.

Nu worden mensen gemakkelijk 80 jaar. Mijn moeder heeft achterkleinkinderen van een jaar of zes. Dit was vroeger een uitzondering!

Onze economie kan gemakkelijk een bevolkingsdaling aan van minstens 500.000 mensen. Ik zal het nog straffer zeggen, het zou goed zijn voor onze economie moesten er 500.000 mensen minder wonen in Belgë.

Deze bewering berust niet op enige studie, die komt gewoon uit mijn gezond boerenverstand.
Oud 23 september 2009, 08:32   #165
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard 2,11

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht

Nu worden mensen gemakkelijk 80 jaar. Mijn moeder heeft achterkleinkinderen van een jaar of zes. Dit was vroeger een uitzondering!

Onze economie kan gemakkelijk een bevolkingsdaling aan van minstens 500.000 mensen. Ik zal het nog straffer zeggen, het zou goed zijn voor onze economie moesten er 500.000 mensen minder wonen in Belgë.

Deze bewering berust niet op enige studie, die komt gewoon uit mijn gezond boerenverstand.
Ik denk dat die ekonomisten die deze theorie ondersteunen óók gezond verstand hebben.

500.000 mensen minder in Belgie: dat zijn dan ook 500.000 consumenten minder...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 09:23   #166
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die ekonomisten die deze theorie ondersteunen óók gezond verstand hebben.

Dat hangt er al vanaf wie die consumenten zijn ...

30 ers 40 ers die veel kopen, op reis gaan , ...

moderne gepensioneerden die het geld nog meer laten rollen...

studentjes die wel zouden willen kopen maar geen geld hebben...

dat is allemaal heel relatief.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 09:30   #167
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het is natuurlijk gemakkelijker om een groeieconomie te hebben om bvb de begroting en de schulden af te bouwen, als de bevolking verdubbelt, heb je de helft minder schulden, iedereen ziet zijn omzet stijgen en iedereen is tevreden.

Uiteraard en dat is de denkfout: het is moeilijk een grote boom te doen groeien

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 september 2009 om 09:31.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 10:05   #168
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Economische genialiteit.

Bij een bevolkingsdaling grijpt er een concentratie van vermogen plaats, waardoor produkten met hoger toegevoegde waarde een kans krijgen zich te ontwikkelen.
Les 2, voor 18-jarigen, 1° kan Economische Wetenschappen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 10:24   #169
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Dat denk ik ook precies: heb ik dan ook een boerenverstand of...nog erger?
U zou er ook kunnen aan toevoegen dat, (pak weg amper 30 jaar terug) de geneeskunde ook veel meer mensen door de mazen lieten glippen.

Gisteren, werd nogmaals op de televisie gezegd, dat in 'Afrika' momenteel om de 6 seconden, een kind aan ondervoeding sterft.
Ouders welke kinderen opwekken, zonder de geringste verzekering dat hun kroost, degelijke levenskansen kan verwachten en aldus een profijtelijk leven zal slijten,
zijn bij wezen 'Criminelen'.

Deze, van onze voedsel overschotten laten beschikken, zonder de nodige maatregelen te treffen op demografisch vlak: haalt niets uit en zou de situatie nog verslechteren.
Elk voedsel dat deze onwetende mensen krijgen word, meteen omgezet in levende materie.

Dit geld uiteraard ook voor onze 'Moslims' kwekers, die keihard geloven dat ze ons hier 'werkvolk' moeten produceren teneinde de vergrijzing het hoofd te bieden.

Van er alleen maar aan te denken, krijg ik er ook al!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be